Accu probleem..
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 28 jun 2012, 11:55
- Type auto: Golf V GTI
Accu probleem..
Daar ben ik weer !
Sinds ik de golf heb deed de accu het eigenlijk goed, tot vorige week!...
Ik wilde hem gewoon 'openklikken' en dit lukte niet.. accu HELEMAAL leeg.. terwijl er daarvoor nog niets aan de hand was.
Accu aan de lader gelegd, hij deed het weer goed, lekker mee gereden, weggezet, en de ochtend erna startte hij wel, maar leek toch alweer niet meer helemaal vol.. dit 2 dagen zo gedaan,
Nu wil ik net iets uit de auto pakken.. 'openklikken' .. weer niet meer !!
Zijn er standaard dingen die ik na kan kijken waarom/waarop mijn accu helemaal leegloopt ?
Bedankt,
Mike
Sinds ik de golf heb deed de accu het eigenlijk goed, tot vorige week!...
Ik wilde hem gewoon 'openklikken' en dit lukte niet.. accu HELEMAAL leeg.. terwijl er daarvoor nog niets aan de hand was.
Accu aan de lader gelegd, hij deed het weer goed, lekker mee gereden, weggezet, en de ochtend erna startte hij wel, maar leek toch alweer niet meer helemaal vol.. dit 2 dagen zo gedaan,
Nu wil ik net iets uit de auto pakken.. 'openklikken' .. weer niet meer !!
Zijn er standaard dingen die ik na kan kijken waarom/waarop mijn accu helemaal leegloopt ?
Bedankt,
Mike
Re: Accu probleem..
Heb je toevallig een rns510 navigatie?
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 28 jun 2012, 11:55
- Type auto: Golf V GTI
Re: Accu probleem..
Ja, deze heb ik...
- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Accu probleem..
Krijg jij als je net in de auto stap op je rns het opstartscherm met het vw teken te zien?MikevanEijk93 schreef:Ja, deze heb ik...
Wel gelijk na het openen van de auto het contact aanzetten en dan kijken of je het opstartlogo ziet.
Je rns begint namelijk al met opstarten zodra je de deur open maakt. Als je te lang zou wachten is het logo alweer weg.
Je auto moet dan wel minimaal een half uurtje afgesloten hebben gestaan.
waarschijnlijk deze:

of deze

Re: Accu probleem..
Kan een alternatorprobleemzijn aangezien je batterij niet oplaad , of anders ergens een verlies ..
Re: Accu probleem..
Dit lijkt niet op een powerdrain veroorzaakt door de RNS510. Of heb je die RNS510 pas sinds de dag ervoor?
Gr. Wehoo.


-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 28 jun 2012, 11:55
- Type auto: Golf V GTI
Re: Accu probleem..
Het hierboven aangegeven opstartscherm krijg ik inderdaad !
Da accu laad zeker weten op met rijden, hij staat nu weer aan de lader..
Als hij vol is morgen kan ik wel nameten of hij verlies heeft, maar niet waar.. !?
De RNS zat er al in, ook toen hij het wel goed deed.
Bedankt
Da accu laad zeker weten op met rijden, hij staat nu weer aan de lader..
Als hij vol is morgen kan ik wel nameten of hij verlies heeft, maar niet waar.. !?
De RNS zat er al in, ook toen hij het wel goed deed.
Bedankt
Re: Accu probleem..
Dit geeft de GTI (en andere auto's) toch aan in je dashboard (feest-)verlichting.Spons schreef:Kan een alternatorprobleemzijn aangezien je batterij niet oplaad , of anders ergens een verlies ..
Gr. Wehoo.


- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Accu probleem..
Dan ligt het zeker niet aan je rnsMikevanEijk93 schreef:Het hierboven aangegeven opstartscherm krijg ik inderdaad !
Da accu laad zeker weten op met rijden, hij staat nu weer aan de lader..
Als hij vol is morgen kan ik wel nameten of hij verlies heeft, maar niet waar.. !?
De RNS zat er al in, ook toen hij het wel goed deed.
Bedankt

had het vermoeden al omdat je hem al langer hebt, maar nu is het zeker (ff dubbelcheck)
Meet eens met een multimeter (als je die hebt) de spanning van je accu met motor uit en daarna met de motor aan. Dan zie je snel genoeg aan de spanning of hij laad of niet. Normaal zal je acculampje moeten gaan branden als hij niet laad.
Maar meten is weten

Zal dan eens kijken hoe oud je accu is. Want ook accu's kunnen ''zomaar'' de geest geven. De meeste garages hebben een accutester daarvoor
Re: Accu probleem..
Je kunt idd beter je accu laten testen , ze kunnen altijd verliezen! En anders hangen ze je gti wel ff aan de computer , dan kunnen ze eventueel zien waar je een stroomverlies zou hebben.
Zelf beginnen meten met een multimeter is haast onbegonnen werk tegenwoordig.
grtz
Zelf beginnen meten met een multimeter is haast onbegonnen werk tegenwoordig.
grtz
Re: Accu probleem..
inderdaad ergens bij kwit fit of auto teile unger langsrijden, bij mijn weten is dat altijd gratis, kunnen ze ook de dynamo testen, als je daarna ergens anders een accu wilt halen is dat geen probleem (in het altijd vriendelijke arnhem in ieder geval
)
weet bijna zeker dat gewoon de accu op is, zou nog te redden zijn met een goede ctek lader, maar heel lang zal het dan ook niet meer duren

weet bijna zeker dat gewoon de accu op is, zou nog te redden zijn met een goede ctek lader, maar heel lang zal het dan ook niet meer duren
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 28 jun 2012, 11:55
- Type auto: Golf V GTI
Re: Accu probleem..
Even lopen meten..
Als ik de auto in 'rust' neerzet trekt deze +- 2,4 ampère.. veel te veel lijkt me!
Wanneer ik nu de zekering van de radio eruit trek valt hij terug naar +- 0,6 ampère, ook als ik nu de zekering er weer in doe blijft hij op +- 0,6 ampère...
Totdat ik de auto weer van zijn slot heb ontgrendeld.. dan start hij de radio etc weer op en blijft hij weer +-2,4 ampère gebruiken.
Lijkt dus wel of de radio niet volledig uitschakelt of iets dergelijks.. ?
De dynamo doet het wel gewoon !..
Als ik de auto in 'rust' neerzet trekt deze +- 2,4 ampère.. veel te veel lijkt me!
Wanneer ik nu de zekering van de radio eruit trek valt hij terug naar +- 0,6 ampère, ook als ik nu de zekering er weer in doe blijft hij op +- 0,6 ampère...
Totdat ik de auto weer van zijn slot heb ontgrendeld.. dan start hij de radio etc weer op en blijft hij weer +-2,4 ampère gebruiken.
Lijkt dus wel of de radio niet volledig uitschakelt of iets dergelijks.. ?
De dynamo doet het wel gewoon !..
Re: Accu probleem..
Heb je toevallig iets met de software van de auto/RNS gedaan? Dit kan het namelijk verklaren.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 28 jun 2012, 11:55
- Type auto: Golf V GTI
Re: Accu probleem..
Nee niks mee gedaan...
Wat kan ik nu het beste doen? Met wegzetten steeds mijn zekering er uittrekken ?
En enig idee over eventuele oplossingen?
bedankt.
Wat kan ik nu het beste doen? Met wegzetten steeds mijn zekering er uittrekken ?
En enig idee over eventuele oplossingen?
bedankt.
Re: Accu probleem..
Of het aan je RNS510 ligt, kun je zelf testen. Daar lopen hier op het forum al verschillende draadjes over.MikevanEijk93 schreef:Nee niks mee gedaan...
Wat kan ik nu het beste doen? Met wegzetten steeds mijn zekering er uittrekken ?
En enig idee over eventuele oplossingen?
bedankt.
Maar kort samengevat: auto op contact, RNS510 aan, sleutel uit contact, RNS510 gaat vanzelf in standbymode, RNS510 handmatig aanzetten, (geen sleutel in contact), na 20-30 minuten gaat je RNS510 uit. Zoniet: communiceert je gateway niet goed met je RNS510. Maar dat dit plotseling optreedt is onwaarschijnlijk. (kort gezegd: je RNS510 blijft 20-30 minuten in standby).
Elk garagebedrijf kan (is te verwachten) je accu op verlies en opladen, c.q. vasthouden controleren. Dat lijkt mij de makkelijkste oplossing. Mocht je accu door die test komen, zou ik de auto laten uitlezen voor eventuele foutmeldingen.
Gr. Wehoo.


Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten