Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
wehoo schreef:Maar effe voor de topicstarter: ik wil van deze lijst af. (gegevens zijn ook niet volledig).
Zou jij mij willen uit leggen waarom.
Dat heeft niet veel uitleg nodig. Zie onderstaande quotes. Ik wil daar op geen enkele wijze, als forumlid, mee geassocieerd worden. (hou er niet van om uitgescholden te worden). Na herhaaldelijk verzoek heb je dit nooit gewijzigd/weggehaald en moest de moderator dit doen.
Duidelijk.....
Maar ik laat de lijst gewoon staan omdat jij het zo nodig vind om van alle teksten die ik heb geschreven precies dit stukje tekst weer naar boven te halen zodat iedereen het kan lezen en ik weer als de boeman wordt aangezien.
Zo tekst zou jij ook van andere forum leden die slechte commentaar over andere zeggen of mens afkraken op het forum weer moeten zeggen zodat ook andere kunnen zien dat die gene ook slechte dingen zeggen.
En anders doen de beheerders of moderators de lijst weg halen ik vertik het.
Mij weer in het slechte dag licht zetten.
Jeffreyvdt schreef:Duidelijk.....
Maar ik laat de lijst gewoon staan omdat jij het zo nodig vind om van alle teksten die ik heb geschreven precies dit stukje tekst weer naar boven te halen zodat iedereen het kan lezen en ik weer als de boeman wordt aangezien.
Zo tekst zou jij ook van andere forum leden die slechte commentaar over andere zeggen of mens afkraken op het forum weer moeten zeggen zodat ook andere kunnen zien dat die gene ook slechte dingen zeggen.
En anders doen de beheerders of moderators de lijst weg halen ik vertik het.
Mij weer in het slechte dag licht zetten.
Het laatste dat ik hierop zeg: ik zet je niet in een slecht daglicht, dat deed jezelf. Die berichten staan op het forum, omdat jij ze geplaatst hebt en niet hebt verwijderd. Het feit dat er een maand niet meer op gereageerd werd, doet bij mij geen afbreuk aan het gebeurde. De lijst hoef je niet weg te halen, daar ga ik niet over. Ik wil alleen zelf van de lijst. En waarom.... tja... dat is nu weer duidelijk.
Voor mij twee keer een DSG (zonder enige problemen by the way)
Al wil ik het misschien ook nog wel een keer met een handbak proberen.... Weet alleen nu al dat ik het "zien vallen" van de toerentallen bij het opschakelen en de plofjes uit de uitlaat ontzettend zal missen
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
ED60Letzebuerg schreef:De DSG bakken van de 6 komen steeds meer terug in de garage.. en vooral de auto's die tegen de ton aanlopen.. wat het is blijft een raadsel!
waar baseer jij dit op? auto's komen altijd terug bij de garage voor onderhoud of dat ze stuk gaan. ik heb hier ook al zat handbakken gezien waar de koppeling er bij 60 k al uit ligt. Ik denk dat het allemaal wel mee valt met DSG reparaties.
heb een toyota starlet 1997 nieuw gekocht, na 120.000 bak lager euit, bak stuk
hyundai getz automaat nieuw gekocht 2005, na 50.000 bak storing, mee doorgereden tot inruil dit jaar met 97.000 km want kan niet gemaakt.
een ton zonder problemen zou ik al acceptabel vinden blij dat ik geen renault/peugot/alfa/fiat rij want dan ben je elk jaar 2.000 euro kwijt aan van alles en nog wat, (volgens zwager, kennis, renault dealer zelf)
na een ton stuk gaan is nog niet acceptabel. Moet echt veel langer mee gaan. mn oom rijd al 180.000 Km met zn Passat DSG zonder problemen aan de bak. en tuurlijk alles kan stuk. maar dat er meet dsg bakken stuk gaan dan handbakken is onzin.
10 jaar geleden wel. toen dsg voor het eerst op de Golf 4 R32 verscheen.
DSG in de Edition 35 je moet tenslotte met de tijd meegaan.
Als ik terug in de tijd wil , stap ik in de mk1 GTI kan ik lekker manueel schakelen , en sturen zonder stuurbekrachtiging , puffen v/d hitte zonder airco etcetc
Ben zelf DSG rijder.
Leuke punten:
- je kan gewoon lui zijn.
- verbruik
Mindere punten
- te snel terugschakelen in D
- te zenuachtig in S :s.
- het terugschakelen bij te hard op het gas gaan( is ni altijd gewild)
- M stand is toch ni echt volledige M stand :s.
Zijn er ook nog anderen die een enorm hoog verbruik hebben bij filerijden( gemakkelijk 2l meer dan doorsnee)
Ondanks de mindere punten wel vrij tevreden van de dsg.
1 min puntje voor dsg (rij ik zelf) is dat als je bij stoplicht vol weg wil.
Of dat nu met launch conttol of zonder is.. De dsg zeker een halve seconde doet om daad werkelijk sportief weg te rijden
Al menig andere auto de eerste 50m gewonnen moeten geven.
Erg irritand
DSG 7 is waardeloos stuk rommel , 2 jaar lang heb ik ellende gehad met een 1,8 TSI met DSG7 in een Skoda Octavia Elegance na 4 keer stil gestaan te hebben met pech tijdens vakantie en na tig garage bezoekjes heb ik deze auto ingeruild binnen de garantietermijn.
Naast de GTI was dat de gezinsauto , leek ons een mooie zeer ruime en complete auto met VW techniek.
Achteraf werd ons verteld dat de 1,8 TSI te sterk is voor de DSG7 en eigenlijk de DSG6 aan deze motor gekoppeld had moeten zijn.
Ik rijd naast de GTI ook een Octavia voor de zakelijke kilometertjes. Een 1,4 TSI. Prima auto. Ziet er ondanks leeftijd nog steeds acceptabel uit, kost niet al teveel, is aardig uitgerust, stoelen zitten prettig, hij is stil en comfortabel, ruim en technisch gewoon up to date. Echt een prima auto. Noem deze auto maar zelfbescherming. Ik was vandaag toevallig met de GTI naar mijn opdracht in Limburg gereden (vanuit Utrecht), het is niet goed voor mijn rijbewijs als ik dit elke dag moet doen. Teveel verleiding. De Octavia onthaast je wat meer.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl