Verzekeren van reparaties [alle modellen]

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
rabies

Verzekeren van reparaties [alle modellen]

Bericht door rabies »

Aangezien onze heilige koeien niet meer zo degelijk zijn als we soms hopen en geloven, is dit misschien wel iets voor met name de bezitters van een recent gekochte auto :

http://www.autotrust.nl/

Ik heb voor mezelf even gekeken, komt op € 40 p/m uit. Dat komt ook omdat ik (te) veel GTI-kilometers maak. Vrij veel geld maar er is dan ook vrij veel gedekt. Per jaar betalen levert voordeel op.
Zijn er hier forumleden die hier ervaring mee hebben ?
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
NICO!
Forumeigenaar
Type auto: BMW iX3

Re: Verzekeren van reparaties [alle modellen]

Bericht door NICO! »

Even uit de polisvoorwaarden:

Voertuig gebruik
De garantie op uw voertuig vervalt indien deze wordt – of is – gebruikt voor wedstrijddoeleinden inclusief rally’s, racen, tijdproeven, rijden op een circuit, etc. Dit geldt ook voor auto’s die gebruikt worden voor (ver)huur, gebruikt worden als taxi, door een rijschool of voor commerciële doeleinden zoals verzending of bezorging. Garantie vervalt ook indien een auto actief gebruikt wordt voor het rijden buiten verharde wegen (Off Road) en bij overbelasting door rijden in het grensbereik.

Tuning/aanpassing
Auto’s welke mechanische of elektronische aanpassingen hebben ondergaan waarbij de fabrieksinstel- lingen zijn gewijzigd of standaard gemonteerde onderdelen zijn vervangen met als doel de rijprestaties of uiterlijk van de auto te wijzigen, worden uitgesloten van dekking onder deze garantie, tenzij anders is overeengekomen en details van de tuning/aanpassing vermeld staan op het garantiebewijs. Reparaties, modificaties of vervangingen die noodzakelijk zijn omdat het voertuigbesturingssysteem is gewijzigd of heeft gefaald zijn uitgesloten van de garantie........

Eigen Risico
Autotrust kent een beperkt eigen risico, welke staat vermeld op uw polisblad. Indien niet vermeld is dit standaard € 45,- per claim (= per afzonderlijk defect). Het Eigen Risico is het eerste deel van elke claim die u zelf dient te betalen.

Overig
Een defect dient zich voor te doen gedurende de looptijd van de garantie. Deze garantie dekt geen schades of mankementen die direct of indirect zijn ont- staan door: a) normale slijtage; b) slijtage als gevolg van het gebruik van een aanhangwagenkoppeling; c) ongevallen of invloeden van buitenaf; d) overma- tige koude of hitte, water, waterindringing, indringing van vuil, koolaanslag en verbranding en de vorming van koolaanslag (inclusief verbrande of verkoolde kleppen en het verwijderen van koolaanslag), defecten als gevolg van een fou- tief (motor)besturingssysteem. Verminderd comfort, geluidsverandering, spe- ling op onderdelen of verhoogd olieverbruik zijn geen reden voor diagnose, dan wel reparatie onder de garantie.

Verbetering Auto
De garantie dekt tot 100.000 km altijd de waarde van een onderdeel. Als een mankement zich voordoet bij een kilometerstand van meer dan 100.000 km, draagt de garantienemer zelf in beperkte mate bij aan de kosten van onderdelen. Het percentage van de kosten van onderdelen die Autotrust zal betalen is afhankelijk van het aantal kilometers dat het voertuig heeft gereden op het moment van het defect:

Algemene Vergoedingstabel Regeling Verbetering Auto Kilometerstand op moment van defect
Onderdelen t/m 100.000 kilometer volledig
t/m 110.000 kilometer 90%
t/m 130.000 kilometer 80%
t/m 145.000 kilometer 70%
t/m 160.000 kilometer 60%
meer dan 160.000 kilometer 50%
*Autotrust betaalt 100% van de arbeidskosten tot het maximale uurtarief.
Groeten, Nico
NICO!
Forumeigenaar
Type auto: BMW iX3

Bericht door NICO! »

Op basis van het voorgaande.........laat maar.
Groeten, Nico
Chris5gti
Type auto: Golf 5 GTI

Bericht door Chris5gti »

idd dan kun je net zo goed alles zelf betalen ,wat je met verzekering zowiezo al in 9 van 10 gevallen moet doen .
rabies

Bericht door rabies »

Nouja, aangezien ik ook niet aan deze voorwaarden voldoe zeg ik ook nee, maar stel ik zou een standaard polo o.i.d hebben en je hebt zo'n grap met een ketting is het toch wel lekker..
(Of bij een Alfist of franse slag auto)
rabies

Bericht door rabies »

Trouwens NICO bedankt voor je zoekwerk..
HC1973
Type auto: Golf VI GTI

Bericht door HC1973 »

Voor ik elk jaar voor €480 aan materiaal in mijn auto moet proppen, zonder 100% dekking arbeidsloon (= de premie), heb ik mijn auto al lang verkocht wegens "hoogst onbetrouwbaar".

Seat boodt me laatst voor mijn andere auto een service contract aan, maar als je dat gaat doorrekenen is dat financieel erg onaantrekkelijk. Ook de geschetste verzekering lijkt me, los van tuning, niet rendabel.
Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black

Afbeelding

Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
rabies

Bericht door rabies »

Uiteindelijk is die verzekering er ook om te verdienen, maar zeg eerlijk , dit houdt dus niet in onderhoud, voor een beetje reparatie is € 480 toch niks..
HC1973
Type auto: Golf VI GTI

Bericht door HC1973 »

rabies schreef:Uiteindelijk is die verzekering er ook om te verdienen, maar zeg eerlijk , dit houdt dus niet in onderhoud, voor een beetje reparatie is € 480 toch niks..
Klopt. Voor één reparatie niet, maar ik hoop niet dat je elk jaar voor € 500,- aan je auto moet repareren. Dat zou me snel vervelen als dat bovenop het regulier onderhoud en vervanging van versleten delen komt. Ik denk dat je de gok wel aan kunt gaan om gewoon elke maand die € 40,- in je spaarvarken te stoppen voor het geval dat ;) .
Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black

Afbeelding

Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”