Gaat dit werken? (Subwoofer inbouwen)
Re: Gaat dit werken? (Subwoofer inbouwen)
Remote kan je uit de zekeringkast aan de linkerkant van je dashboard pakken. Weet ff niet meer welke zekering/nummer maar zal ff zoeken.
Ja is denk ik ook het dichste bij, heb daar mijn geschakelde voeding voor mijn airride systeem ook vandaan. Misschien dat ik hem gewoon daaraan prik. Zo uit mijn hoofd was het 13, durf het even niet te zeggen.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
10mm2
is dit voldoende?
Je wilt later een 2e 8inch erbij.
Als je dan 2 serieuze 8 inchers wil laten waaien
Op n knap monoblock
Zou ik 50mm2 trekken.
is dit voldoende?
Je wilt later een 2e 8inch erbij.
Als je dan 2 serieuze 8 inchers wil laten waaien
Op n knap monoblock
Zou ik 50mm2 trekken.
Waarom heb je voor een passief high low convertertje van caliber gekozen?
Misschien beter voor een actief model kunnen gaan. Van bijv Dietz heb je goeie voor zeg 40,- euro.
Misschien beter voor een actief model kunnen gaan. Van bijv Dietz heb je goeie voor zeg 40,- euro.
@Bask04, denk niet dat ik er nog een 2e bij doe. Denk dat ik dan eerder voor een composet ga. Maar vind het nu wel goed zo!
@Timvgti, zou niet weten, inbouwzaak had mij deze gegeven. Hij gebruikte deze altijd zei hij. Zit er verschil in dan?
@Timvgti, zou niet weten, inbouwzaak had mij deze gegeven. Hij gebruikte deze altijd zei hij. Zit er verschil in dan?
Voor een sub zal de passieve filter wel werken.
Als je echter ook een compo wil, dan is een passief filter qua uitganssignaal en voltage slecht/lang niet zo goed.
Een actief filter geeft zuiverder signaal door en hogere voltages (waardoor oa gain op versterker minder ver open moet, dus minder vervorming)
Als je echter ook een compo wil, dan is een passief filter qua uitganssignaal en voltage slecht/lang niet zo goed.
Een actief filter geeft zuiverder signaal door en hogere voltages (waardoor oa gain op versterker minder ver open moet, dus minder vervorming)
-
- Type auto: Golf VII GTI Perf.
ik heb hier een seat ibiza limited edition 2012 staan voor de handel
deze heeft het Armin van buren pakket erop zitten.
hier ligt dan standaard de TS-WX77A achterin.
ik ben er erg over te spreken wat betreft zijn behuizing/formaat geluidskwaliteit.
ook de bijgeleverde afstandsbediening werkt ook perfect.
ik ga er nu zo 1 ophalen voor in mijn Golf.
ik moet alleen even na gaan of ik het aansluit over mijn eerder aangeschafte high low converter van MTX-REQ3
ik zie de actieve pioneer als een extra lekkere bas toevoeging.
hij klapt toch wel aardig in de ibiza.
deze heeft het Armin van buren pakket erop zitten.
hier ligt dan standaard de TS-WX77A achterin.
ik ben er erg over te spreken wat betreft zijn behuizing/formaat geluidskwaliteit.
ook de bijgeleverde afstandsbediening werkt ook perfect.
ik ga er nu zo 1 ophalen voor in mijn Golf.
ik moet alleen even na gaan of ik het aansluit over mijn eerder aangeschafte high low converter van MTX-REQ3
ik zie de actieve pioneer als een extra lekkere bas toevoeging.
hij klapt toch wel aardig in de ibiza.
@iroc Dennis: de mtx req-3 heb ik zeer veel goeds over gelezen. Dits is veeeel beter dan een simpele passieve H-L converter.
Het grote voordeel voor ons met onze Rns 510 radio's is dat de req-3 het geluid op elk volume weer herstelt. Standaard geeft de fabriekstadio nml bij hogere volumes minder bass door.
Ook zit er een auto remote turn on op. Dus hoef je geen schakeldraad meer naar je amp te trekken.
Hoe bevalt de mtx re-q3 jou?
Ik ben er ook in geïnteresseerd icm een nog uit te zoeken actieve sub.
Het grote voordeel voor ons met onze Rns 510 radio's is dat de req-3 het geluid op elk volume weer herstelt. Standaard geeft de fabriekstadio nml bij hogere volumes minder bass door.
Ook zit er een auto remote turn on op. Dus hoef je geen schakeldraad meer naar je amp te trekken.
Hoe bevalt de mtx re-q3 jou?
Ik ben er ook in geïnteresseerd icm een nog uit te zoeken actieve sub.
-
Ik moet hem zelf nog installeren in de golf.
Ik heb vandaag de pionier actieve sub opgehaald.
Ik vroeg me eigenlijk af of ik die mtx re-q wel kan combineren met een actieve subwoofer.
Ik zat namelijk de aansluitschema te bekijken van de pioneer en zag dat ik de bedrading van de high output gewoon op de uitgang van de speakers moet worden aangesloten.
Dat zou betekenen dat de actieve sub/versterker dus ook de tonen filtert die hij niet door speelt.
De mtx doet dit namelijk ook
Heeft iemand hier een antwoord op
Ik heb vandaag de pionier actieve sub opgehaald.
Ik vroeg me eigenlijk af of ik die mtx re-q wel kan combineren met een actieve subwoofer.
Ik zat namelijk de aansluitschema te bekijken van de pioneer en zag dat ik de bedrading van de high output gewoon op de uitgang van de speakers moet worden aangesloten.
Dat zou betekenen dat de actieve sub/versterker dus ook de tonen filtert die hij niet door speelt.
De mtx doet dit namelijk ook
Heeft iemand hier een antwoord op
De actieve pioneer sub heeft high en low inputs. Jij moet/gaat de low input (rca/tulpstekkers) gebruiken icm de req-3. Dat werkt het beste.
De high level inputs op de actieve sub gebruik je niet. Levert slechtere kwaliteit op.
De high level inputs op de actieve sub gebruik je niet. Levert slechtere kwaliteit op.
-
Ok dus eerst de mtx aansluiten op mijn rns510 en vanuit daar verder naar de actieve sub
Ja idd. Dus vanuit de speakerbekabeling op de quadlock bij de rns510 naar de mtx req-3 en vanaf daar met goede cinch kabel naar pioneer actieve sub in kofferbak.
De req-3 kan gebruik maken van zogenaamde 'smart engage'. Dus even kijken of je wel of geen aparte remote vanaf de rns510 kan vinden.
http://www.reqsound.com/manual/MKC00256 ... _sheet.pdf
De req-3 kan gebruik maken van zogenaamde 'smart engage'. Dus even kijken of je wel of geen aparte remote vanaf de rns510 kan vinden.
http://www.reqsound.com/manual/MKC00256 ... _sheet.pdf
Dus jullie zeggen, als ik mijn Caliber LT3f converter vervang voor een MTX re-q heb ik meer bass?
Of hoor ik dan alleen verschil als ik een composet heb. Oftewel bij aansturing van een sub is mijn LT3f voldoende?
Of hoor ik dan alleen verschil als ik een composet heb. Oftewel bij aansturing van een sub is mijn LT3f voldoende?
-
zo vandaag de hele dag bezig geweest met de pioneer TS-WX77A in te bouwen.
pfff wat een werk zeg, de mtx re-q wilde ik onder mijn bestuurders stoel hebben, dus moest eerst een aantal draden netjes onder mijn vloerbedekking doorhalen
vanuit daar naar de kofferbak met wat draden en dan aansluiten op de pioneer.
een rot klusje was de stroomtoevoer vanuit het motor ruim.
de schakel stroom heb ik aangesloten op de zekeringkast op zekering 7, deze was namelijk loos.
ik heb wel even met B&M gebeld om te vragen welke ik kan gebruiken en ze raden me zekering 7,8 of 9 aan.
nu blijkt wel als je de sleutel uit het contact haalt dat de versterker en mtx re-q enige tijd aan blijven.
na een aantal minuten zijn ze gewoon uit.
dit betekend dat de schakel stroom nog tijdelijk erop blijft staan.
eigenlijk heb ik dit liever niet, iemand een idee welke wel de juiste is
pfff wat een werk zeg, de mtx re-q wilde ik onder mijn bestuurders stoel hebben, dus moest eerst een aantal draden netjes onder mijn vloerbedekking doorhalen
vanuit daar naar de kofferbak met wat draden en dan aansluiten op de pioneer.
een rot klusje was de stroomtoevoer vanuit het motor ruim.
de schakel stroom heb ik aangesloten op de zekeringkast op zekering 7, deze was namelijk loos.
ik heb wel even met B&M gebeld om te vragen welke ik kan gebruiken en ze raden me zekering 7,8 of 9 aan.
nu blijkt wel als je de sleutel uit het contact haalt dat de versterker en mtx re-q enige tijd aan blijven.
na een aantal minuten zijn ze gewoon uit.
dit betekend dat de schakel stroom nog tijdelijk erop blijft staan.
eigenlijk heb ik dit liever niet, iemand een idee welke wel de juiste is
Ik heb hem bij mij op zekering 2 aangesloten. Hier schakelt mijn airride ook op.
Aangesloten met zo een aansluiting:

Aangesloten met zo een aansluiting:
-
Ok ga ik dat gelijk veranderen, ik heb ontdekt dat als ik de auto van centraal af haal
En de deur open dat de versterker en mtx aangeschakeld worden.
Het kan kloppen want ook de rns510 begint dan ook op te starten volgens mij.
Tenminste ik hoor heel zachtjes de koelvan draaien.
Ja je RNS510 gaat dan in standbymode, ook je benzinepomp gaat werken. Je "systeem" wordt actief.iroc-dennis schreef:Ok ga ik dat gelijk veranderen, ik heb ontdekt dat als ik de auto van centraal af haal
Gr. Wehoo.

-
klopt idd, heb het nog even nagekeken, zodra het systeem enige tijd niet word gebruikt gaat alles uit.
eigenlijk is het niet zo storend dus laat het maar zo.
eigenlijk is het niet zo storend dus laat het maar zo.