Kabel binnen

De titel spreekt voor zich, plaats hier alles over VAG-COM.
Gebruikersavatar
Its John
Berichten: 295
Lid geworden op: 07 jun 2012, 19:23
Type auto: Tiguan 4-Motion
Locatie: Midden Nederland

Re: Kabel binnen

Bericht door Its John »

Dan in de root van het kleine cd kijken heb je die er bij gekregen?
drivers install blabla....
Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
Vincent
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 feb 2012, 14:50
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Kabel binnen

Bericht door Vincent »

En als je het eenmaal werkend hebt en bezig bent met de kabel zorg er dan voor dat je pc\laptop geen verbinding heeft met het internet...
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Kabel binnen

Bericht door Verlengsnoer »

Naar mijn weten mag je een werkende internetverbinding hebben zolang je maar in vagcom niet op de knop update klikt op het moment dat je de melding krijgt gebruik te maken van verouderde software.
Gebruikersavatar
Its John
Berichten: 295
Lid geworden op: 07 jun 2012, 19:23
Type auto: Tiguan 4-Motion
Locatie: Midden Nederland

Re: Kabel binnen

Bericht door Its John »

Klopt ik heb ook altijd internet gewoon aanstaan gelijk storingen opzoeken.
Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Kabel binnen

Bericht door wehoo »

Verlengsnoer schreef:Naar mijn weten mag je een werkende internetverbinding hebben zolang je maar in vagcom niet op de knop update klikt op het moment dat je de melding krijgt gebruik te maken van verouderde software.
Ook software kun je updaten. ;)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Kabel binnen

Bericht door KlouxOne »

wehoo schreef:
Verlengsnoer schreef:Naar mijn weten mag je een werkende internetverbinding hebben zolang je maar in vagcom niet op de knop update klikt op het moment dat je de melding krijgt gebruik te maken van verouderde software.
Ook software kun je updaten. ;)

Software kan je zeker niet updaten met een imitatie kabel. dat gaat niet werken. de dump op de kabel functioneert alleen met de bijgeleverde software soms ook wel met een lagere versie maar nooit een hogere versie.

Sommige kabel mag je absoluut niet gebruiken met internet. Software maakt connectie met een rosstech server. hierdoor kan de eeprom van de kabel worden gewist en moet je hem opnieuw flashen met een nieuwe dump.

en ja ik spreek uit ervaring :)
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Kabel binnen

Bericht door wehoo »

Niet alle wegen hoeven naar Rosstech te leiden voor een update.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Kabel binnen

Bericht door KlouxOne »

wehoo schreef:Niet alle wegen hoeven naar Rosstech te leiden voor een update.
Ik heb het toch ook niet over een ross tech update. ook updates van aangepaste versies werken niet ivm een oudere Dump die in de eeprom zit van de kabel.

het kan wel. maar dan moet je de eeprom flashen. hier voor moet je de kabel hardware matig aanpassen. dus is het zeker niet alleen een kwestie van even software updaten.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Kabel binnen

Bericht door wehoo »

KlouxOne schreef:het kan wel.
Zo is het maar net en daar ging het om. ;) :lol:
KlouxOne schreef:dus is het zeker niet alleen een kwestie van even software updaten.
"Even" is een subjectief begrip.

(even terzijde, maar wel betrekking hebbende op software-aanpassingen en OBDII-poort: De ELM327 OBDII interface werkt ook niet met het BT-protocol van Apple. Dat heeft Apple afgeschermd. Dan moet je de duurdere Wifi-variant kopen. Of...... toch niet helemaal? :D )
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Vincent
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 feb 2012, 14:50
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Kabel binnen

Bericht door Vincent »

Wat klouxOne beschrijft heb ik ook ondervonden met mijn immitatie kabel. Dus ik neem nu het zekere voor het onzekere: VCDS aan, netwerkverbindingen uit.

Heb overigens de kabel wel weer werkend gekregen, vraag mij alleen niet hoe. Was een heel gedoe.
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Kabel binnen

Bericht door KlouxOne »

we hebben het toch over software, niet hardware. maar goed. jij je zin :lol: ;)
Gebruikersavatar
Its John
Berichten: 295
Lid geworden op: 07 jun 2012, 19:23
Type auto: Tiguan 4-Motion
Locatie: Midden Nederland

Re: Kabel binnen

Bericht door Its John »

Maar nu de grote hamvraag heeft de TS al zn kabel aan de praat gekregen?
Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Kabel binnen

Bericht door schaef »

De nieuwe is nog niet binnen en de oude is al retour.

Dus nee helaas nog niet.
Gr
Menno
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Kabel binnen

Bericht door wehoo »

KlouxOne schreef:we hebben het toch over software, niet hardware. maar goed. jij je zin :lol: ;)
Software en hardware gaan samen. In dit geval manipuleer je met de software de hardware. It's all in the game. 8-)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Kabel binnen

Bericht door KlouxOne »

wehoo schreef:
KlouxOne schreef:we hebben het toch over software, niet hardware. maar goed. jij je zin :lol: ;)
Software en hardware gaan samen. In dit geval manipuleer je met de software de hardware. It's all in the game. 8-)
Lol :mrgreen:
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Kabel binnen

Bericht door schaef »

Its John schreef:Immi kabel? heb je wel de drivers zo geinstalleerd volgens de handleiding luistert namelijk heel nauw ook kwa internet.
Nieuwe kabel binnen en nog even gekeken of er op de cd wat staat over het installeren maar kan hier niks over vinden????
Gr
Menno
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Kabel binnen

Bericht door Verlengsnoer »

In de regel staat er een txt bestand op met de installatie instructies. Als deze er niet bij staat dan de setup draaien en pas de kabel aansluiten als hierom gevraagd wordt.

Succes met installatie...
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Kabel binnen

Bericht door wehoo »

schaef schreef:
Its John schreef:Immi kabel? heb je wel de drivers zo geinstalleerd volgens de handleiding luistert namelijk heel nauw ook kwa internet.
Nieuwe kabel binnen en nog even gekeken of er op de cd wat staat over het installeren maar kan hier niks over vinden????
Onder welk besturingssysteem, met welke processor?
USB-kabel-aansluiting, neem ik aan. VCDS installeren, daarna kabel aansluiten. Kabel op USB poort, wordt herkend door het besturingssysteem. (Windows). Daarna VCDS openen en test uitvoeren in Program Options. Kabelaansluiting moet op USB staan.(select port), (niet serial).
Als dit doorlopen is, de gegevens opslaan in VCDS (apply, save).
Hierna aansluiten op OBDII poort in de auto.

Afbeelding

In de meeste gevallen worden er wel drivers voor de verschillende processors meegeleverd:

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Its John
Berichten: 295
Lid geworden op: 07 jun 2012, 19:23
Type auto: Tiguan 4-Motion
Locatie: Midden Nederland

Re: Kabel binnen

Bericht door Its John »

ram die kabel in je computer en je hoort een geluidje dat er wat gebeurd,
kijk bij apparaatbeheer dan staat er rosstech hex+can
die selecteren en handmatig de drivers doen.

en volgens mij uit me hoofd die FTDIBUS selecteren.........

Hier het verhaal in het engels happy reading :D


To install the drivers, simply do the following:

Extract the zip to an easy to find location.

Right click My Computer, select Properties.

Click on the Hardware tab.

Click the Device Manager button.

Locate the Universal Serial Bus controllers item in the list, and expand it.

Locate the Ross-Tech KEY-USB item, and right click, select Properties.

Click on the driver tab, and hit Update Driver.

Windows will ask if you want to search Windows Update... Click on "No, not this time" and hit Next.

Click "Install from a list or specific location (Advanced)" and hit Next.

Click "Don't search. I will choose the driver to install." And hit Next.

Leave "Show All Devices" selected and hit Next.

Your computer will probably take a while to populate this list. Be patient, it hasn't crashed.

You will see a list of every possible device to install. Ignore this, and click on the "Have Disk" button.

Locate the driver files you extracted earlier. Click on the "FTDIBUS.inf" file and hit Open. Click OK. You will now see a window that shows "USB Serial Converter" as the compatible hardware. Hit Next. Hit "Continue Anyway" when the warning about unsigned drivers shows up.

Click finish. You're almost done!

You should see a new window pop up that says more hardware was found ("USB Serial Port")

Windows will ask if you want to search Windows Update... Click on "No, not this time" and hit Next.

Click "Install from a list or specific location (Advanced)" and hit Next.

Click "Don't search. I will choose the driver to install." And hit Next.

Leave "Show All Devices" selected and hit Next.

Your computer will probably take a while to populate this list. Be patient, it hasn't crashed.

You will see a list of every possible device to install. Ignore this, and click on the "Have Disk" button.

Locate the driver files you extracted earlier. Click on the "FTDIPORT.inf" file and hit Open. Click OK. You will now see a window that shows "USB Serial Port" as the compatible hardware. Hit Next. Hit "Continue Anyway" when the warning about unsigned drivers shows up.

Click Finish.
Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Kabel binnen

Bericht door wehoo »

In dat geval zou die door de pc zelf herkend worden en dat is niet zo. Is het een intel 386 processor of een amd64 bits, werkt het iets anders. In zijn algemeenheid is het niet verstandig om lukraak maar drivers te installeren.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Its John
Berichten: 295
Lid geworden op: 07 jun 2012, 19:23
Type auto: Tiguan 4-Motion
Locatie: Midden Nederland

Re: Kabel binnen

Bericht door Its John »

Klopt Wehoo maar die immi kabels installeren echt niet de drivers automatisch.
ik zal wel even de handleiding uploaden met plaatjes, daar staat dus echt dat je dit zelf moet selecteren
ivm virtuele poort ofzo, ik pak even een windows laptop erbij en met 15min staat de handleiding online.

-edit-

http://home.casema.nl/johnny.duncker/Au ... driver.pdf

Misschien dat Nico deze in de dropbox van het forum kan doen en dan er een Stickey van kan maken?
Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Kabel binnen

Bericht door wehoo »

In Windows 7 (en XP) kan de usb-aansluiting (driver) niet meteen herkend worden. In het apparaatbeheer (device manager) staat (Windows 7) de kabel onder "Ports (com&lpt) --> USB serial port (bijv: com2). In dit geval klik dubbel op deze poort en het eigenschapvenster opent (properties). Ga naar de TAB "port settings", met de volgende instellingen: Bits per second: 9600, data bits: 8, parity: none, stop bits: 1, flow control: none. Ga op dit tabblad naar "advanced". En kies in het volgende (advanced scherm) voor "Com Port Number": com2. Als er een conflictmelding komt, is dit niet erg. Windows herschikt de compoort-indeling. Start VCDS op en kies bij "program options" voor de corresponderende compoort (Com2). (VCDS kent maar 4 compoorten). Gedurende deze hele procedure moet de kabel aangesloten zijn op de pc.
Sla als laatste in VCDS deze instellingen op.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Kabel binnen

Bericht door schaef »

Dank jullie wel, maar mijn laptop heeft geen com poorten, dus kan ik die ook niet toekennen? Een vriend van mij heeft dezelfde kabel gekocht en wel werkend dus misschien maar eens bij hem proberen??

Gaat me vast lukken....... :roll: :roll:

Maar als ik deze handelingen doe die jullie beschrijven kan er dan niks mis gaan met de kabel?? even voor de zekerheid.
Gr
Menno
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Kabel binnen

Bericht door wehoo »

schaef schreef:Dank jullie wel, maar mijn laptop heeft geen com poorten, dus kan ik die ook niet toekennen? Een vriend van mij heeft dezelfde kabel gekocht en wel werkend dus misschien maar eens bij hem proberen??

Gaat me vast lukken....... :roll: :roll:

Maar als ik deze handelingen doe die jullie beschrijven kan er dan niks mis gaan met de kabel?? even voor de zekerheid.
Ook jouw laptop heeft com- (communicatie) poorten. Ze zijn in de vorm van USB-uitvoeringen. E.e.a. is afhankelijk van het besturingssysteem, dat je gebruikt. Kijk maar in je apparaatbeheer (device manager) of de kabel "zichtbaar" is, eventueel met een foutmeldingsicoon. (kabel wel aansluiten).

Wat er mis kan gaan, is moeilijk van afstand te beoordelen, er zijn zoveel verschillende imi-kabels in de handel. Als je daar over twijfelt, leg je geen verbinding naar Ross-Techservers. (internettoegang even loskoppelen).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Kabel binnen

Bericht door schaef »

Thankx Wehoo ;)
Gr
Menno
Plaats reactie

Terug naar “VAG-COM”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast