Motormanagment storing: Hart transplantatie
Motormanagment storing: Hart transplantatie
Vandaag is het lampje in het dashboard aangegaan.
De motor liep al niet mooi stationair,er was regelmatig een verhoging te horen en voelen van de motor.
De toerentellernaald blijft wel op zijn plek en verspringt dus niet.
Daar heb ik een week of twee mee gereden zonder problemen.
Ik merk ook dat het vermogen minder is ( of ik denk dat )
De motor houd niet in bij vol gas geven !!
Ik heb ook een uitdraai van het storingsgeheugen van ongeveer twee weken geleden.
Er staan een paar storingen in en misschien weet iemand of het daar mee te maken heeft.
Onder het kopje "Motronic-motorregeling" staat 10 storingen herkend:
00256 P0100 004
Luchtmassameter-G70
Voedingspanning
Sporadisch
Bij een andere dealer heb ik gevraagd of het kwaad kon en dat was niet het geval.
Dat was verleden week.
Ook bij "Wegrijblokkering" staat een storing.
00003 014
Regelapparaat
Defect
Hier was het verhaal hetzelfde.
Bij de uitgevoerde handelingen/functietesten is alles oke op de lijsten.
In de middag is de werkplaats bij de lokale dealer altijd gesloten dus kon er niet heen voor een diagnose.
Kan ik morgen met de auto rijden of zal ik het laten staan ??
Het rijd nog hetzelfde als voor de melding.
De motor liep al niet mooi stationair,er was regelmatig een verhoging te horen en voelen van de motor.
De toerentellernaald blijft wel op zijn plek en verspringt dus niet.
Daar heb ik een week of twee mee gereden zonder problemen.
Ik merk ook dat het vermogen minder is ( of ik denk dat )
De motor houd niet in bij vol gas geven !!
Ik heb ook een uitdraai van het storingsgeheugen van ongeveer twee weken geleden.
Er staan een paar storingen in en misschien weet iemand of het daar mee te maken heeft.
Onder het kopje "Motronic-motorregeling" staat 10 storingen herkend:
00256 P0100 004
Luchtmassameter-G70
Voedingspanning
Sporadisch
Bij een andere dealer heb ik gevraagd of het kwaad kon en dat was niet het geval.
Dat was verleden week.
Ook bij "Wegrijblokkering" staat een storing.
00003 014
Regelapparaat
Defect
Hier was het verhaal hetzelfde.
Bij de uitgevoerde handelingen/functietesten is alles oke op de lijsten.
In de middag is de werkplaats bij de lokale dealer altijd gesloten dus kon er niet heen voor een diagnose.
Kan ik morgen met de auto rijden of zal ik het laten staan ??
Het rijd nog hetzelfde als voor de melding.
Laatst gewijzigd door Girlzdad op 12 sep 2012, 16:24, 6 keer totaal gewijzigd.
- Its John
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 07 jun 2012, 19:23
- Type auto: Tiguan 4-Motion
- Locatie: Midden Nederland
Re: Motormanagment storingslamp
Je mag wel even langskomen en hier uitlezen en heb eventueel ook een LMM liggen kunnen we gelijk kijken of het daar aan ligt.
Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
Re: Motormanagment storingslamp
Nogmaals bedankt voor je tijd,info en het uitlezen John.
Leuke gimmick van de mistlampen
Morgen maar eens kijken of het stotteren/inhouden verdwijnt door de nieuwe bougies/bobine.
Wil je een link sturen van die ene foutcode ?
Leuke gimmick van de mistlampen
Morgen maar eens kijken of het stotteren/inhouden verdwijnt door de nieuwe bougies/bobine.
Wil je een link sturen van die ene foutcode ?
- Its John
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 07 jun 2012, 19:23
- Type auto: Tiguan 4-Motion
- Locatie: Midden Nederland
Re: Motormanagment storingslamp
Hoi Ramon,
Was zeker even gezellig en aardig warm was je nog op tijd thuis voor het eten? of wordt het vannacht op de bank?
mocht het morgen niet opgelost zijn, kan je v/d week nog een keer langskomen om de lagedruk pomp even uit te lezen op druk.
008567 - Bank 1; System Too Lean off Idle
P2177 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 69570 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 18:27:19
Freeze Frame:
RPM: 1477 /min
Load: 36.8 %
Speed: 19.0 km/h
Temperature: 73.0°C
Temperature: 24.0°C
Absolute Pres.: 1010.0 mbar
Voltage: 14.097 V
--------------------------------------------------------------------------------------------------
De mogelijke oorzaken/oplossingen:
foutcode: 18609 P2177
Deze foutcode is 'Generic OBD' (voor elke autofabrikant dezelfde omschrijving en betekenis). De onderstaande verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's; voor andere automerken kunnen die in detail afwijken.
nl Brandstofverdeling Bank 1, systeem te mager vanaf stationair
du Bank1, Kraftstoffbemessungssystem System zu mager ab Leerlaufdrehzahl
en Bank 1, System too Lean off Idle Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
Storingslampje (MIL) brandt
Mogelijke oorzaken:
Brandstofpomp (G6) defect
LMM (G70) defect
Luchtinlaat systeem lekt
Uitlaat systeem lekt
Mogelijke oplossingen:
Check (meetwaardeblokken) / vervang Brandstofpomp (G6)
Check (meetwaardeblokken) / vervang LMM (G70)
Check luchtinlaat systeem op lekken
Check uitlaat systeem op lekken
Check brandstof injectoren
Vervang de carterontluchting
Ga een stukje rijden zonder tankdop (misschien werkt de ontluchting niet)
Extra info:
LMM (G70)
BRON: Gerrit Speek
Was zeker even gezellig en aardig warm was je nog op tijd thuis voor het eten? of wordt het vannacht op de bank?
mocht het morgen niet opgelost zijn, kan je v/d week nog een keer langskomen om de lagedruk pomp even uit te lezen op druk.
008567 - Bank 1; System Too Lean off Idle
P2177 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 69570 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 18:27:19
Freeze Frame:
RPM: 1477 /min
Load: 36.8 %
Speed: 19.0 km/h
Temperature: 73.0°C
Temperature: 24.0°C
Absolute Pres.: 1010.0 mbar
Voltage: 14.097 V
--------------------------------------------------------------------------------------------------
De mogelijke oorzaken/oplossingen:
foutcode: 18609 P2177
Deze foutcode is 'Generic OBD' (voor elke autofabrikant dezelfde omschrijving en betekenis). De onderstaande verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's; voor andere automerken kunnen die in detail afwijken.
nl Brandstofverdeling Bank 1, systeem te mager vanaf stationair
du Bank1, Kraftstoffbemessungssystem System zu mager ab Leerlaufdrehzahl
en Bank 1, System too Lean off Idle Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
Storingslampje (MIL) brandt
Mogelijke oorzaken:
Brandstofpomp (G6) defect
LMM (G70) defect
Luchtinlaat systeem lekt
Uitlaat systeem lekt
Mogelijke oplossingen:
Check (meetwaardeblokken) / vervang Brandstofpomp (G6)
Check (meetwaardeblokken) / vervang LMM (G70)
Check luchtinlaat systeem op lekken
Check uitlaat systeem op lekken
Check brandstof injectoren
Vervang de carterontluchting
Ga een stukje rijden zonder tankdop (misschien werkt de ontluchting niet)
Extra info:
LMM (G70)
BRON: Gerrit Speek
Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
Re: Motormanagment storingslamp
Nieuwe bougies erin gezet vanmiddag.
En een stuk gereden.
Het reed weer super en had ook het gevoel weer over het volle vermogen te beschikken.
Het stotteren in de lage toeren was nog wel aanwezig,maar minder erg.
Na ongeveer 50km en in een hoosbui gereden te hebben heb ik toch weer het gevoel vermogen te missen !!
Morgen weer een testrit maken of het echt het geval is.
De MIL bleef trouwens wel gewoon branden nadat de bougies vervangen waren.
Hier een paar piccies van de oude bougies
Op volgorde neergelegd
En een stuk gereden.
Het reed weer super en had ook het gevoel weer over het volle vermogen te beschikken.
Het stotteren in de lage toeren was nog wel aanwezig,maar minder erg.
Na ongeveer 50km en in een hoosbui gereden te hebben heb ik toch weer het gevoel vermogen te missen !!
Morgen weer een testrit maken of het echt het geval is.
De MIL bleef trouwens wel gewoon branden nadat de bougies vervangen waren.
Hier een paar piccies van de oude bougies
Op volgorde neergelegd
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Motormanagment storingslamp
wat is er in godsnaam met die bougie gebeurt van de laatste foto ?
Die van Cilinder 1 lijkt wel of die tegen de zuiger is aan gekomen,
Is de eerste keer dat ik zo een scheven bougie zie.
Die van Cilinder 1 lijkt wel of die tegen de zuiger is aan gekomen,
Is de eerste keer dat ik zo een scheven bougie zie.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Re: Motormanagment storingslamp
Gr. Wehoo.
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Motormanagment storingslamp
Dat is een slecht teken kerel.
Wil je even je nieuwe bougie nr1 eruit draaien en een foto van maken
Wil je even je nieuwe bougie nr1 eruit draaien en een foto van maken
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Re: Motormanagment storingslamp
dit kan niet goed zijn hoor! net wat tonnie zegt. nog nooit zoiets gezien! ik mag hopen dat er voor de rest niks stuk is. maar vrees het ergste!
- Patrick B
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 19 jun 2012, 20:55
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Drenthe
Re: Motormanagment storingslamp
Je hebt de auto toch niet zo lang ???
Kan de garage waar je de auto weg hebt hier niets aan doen??
Hopelijk heb je geen schade aan de zuigers
In ieder geval veel succes met het oplossen van dit probleem.
Kan de garage waar je de auto weg hebt hier niets aan doen??
Hopelijk heb je geen schade aan de zuigers
In ieder geval veel succes met het oplossen van dit probleem.
Groetjes Patrick
--------------------------------------------------------------------------
Ziet er uit als de brandweer en gaat als de brandweer.
VW Golf V GTI Tornadorood / JD stage2 (287,6pk/407.6nm) / DSG Stage 1 / Carbonio air intake / 3" downpipe
--------------------------------------------------------------------------
Ziet er uit als de brandweer en gaat als de brandweer.
VW Golf V GTI Tornadorood / JD stage2 (287,6pk/407.6nm) / DSG Stage 1 / Carbonio air intake / 3" downpipe
- Verlengsnoer
- Berichten: 1814
- Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19
Re: Motormanagment storingslamp
Ben je hier nog mee bezig geweest, is er een update inzake je "probleem"??
- Its John
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 07 jun 2012, 19:23
- Type auto: Tiguan 4-Motion
- Locatie: Midden Nederland
Re: Motormanagment storingslamp
Had Ramon al gesmst vanmiddag die had een feestje, had gelijk al gezegd dat hij de nieuwe bougie uit de eerste cilinder moest draaien om te kijken,
maar daar had hij morgen pas de tijd voor. maar hij was zelf ook al bang dat het niet goed zat.
Gister was hij bij mij om het èèn en ander uit te lezen, toen gaf de cilinder 1 ook al steeds cilinder overslag aan,
maar alleen als de auto stationair draaide en niet boven de 2000 toeren of hoger.
Hij had toen nieuwe bougie's besteld want hij dacht zelf dat het daar aan lag.
maar daar had hij morgen pas de tijd voor. maar hij was zelf ook al bang dat het niet goed zat.
Gister was hij bij mij om het èèn en ander uit te lezen, toen gaf de cilinder 1 ook al steeds cilinder overslag aan,
maar alleen als de auto stationair draaide en niet boven de 2000 toeren of hoger.
Hij had toen nieuwe bougie's besteld want hij dacht zelf dat het daar aan lag.
Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
Re: Motormanagment storingslamp
De auto stottert irritant veel laag in de toeren ( 2 tot 3000 tpm )
Minder vermogen bij vol accelereren, dat klinkt wel logisch denk ik.
MIL is aan of knippert
Hier een foto van de bougie cil1 van vanmorgen:
En van cil4:
En vanmorgen Hans Sloot gebeld voor een afspraak om de auto en het "probleem" na te kijken en te verhelpen.
Daar kan ik 28 augustus pas terecht jammer genoeg,maar ik wil dat het goed word nagekeken en gemaakt.
Deze foutcode word dan ook opgelost:
foutcode: 18609 P2177
Deze foutcode is 'Generic OBD' (voor elke autofabrikant dezelfde omschrijving en betekenis). De onderstaande verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's; voor andere automerken kunnen die in detail afwijken.
nl Brandstofverdeling Bank 1, systeem te mager vanaf stationair
du Bank1, Kraftstoffbemessungssystem System zu mager ab Leerlaufdrehzahl
en Bank 1, System too Lean off Idle Intermittent
Deze veroorzaakt toch ook "gedeeltelijk" het inhouden bij een laag toerental en het benzinegebruik (400km op een tank) is mijn mening.
Al met al één grote @$#^%zooi
Minder vermogen bij vol accelereren, dat klinkt wel logisch denk ik.
MIL is aan of knippert
Hier een foto van de bougie cil1 van vanmorgen:
En van cil4:
En vanmorgen Hans Sloot gebeld voor een afspraak om de auto en het "probleem" na te kijken en te verhelpen.
Daar kan ik 28 augustus pas terecht jammer genoeg,maar ik wil dat het goed word nagekeken en gemaakt.
Deze foutcode word dan ook opgelost:
foutcode: 18609 P2177
Deze foutcode is 'Generic OBD' (voor elke autofabrikant dezelfde omschrijving en betekenis). De onderstaande verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's; voor andere automerken kunnen die in detail afwijken.
nl Brandstofverdeling Bank 1, systeem te mager vanaf stationair
du Bank1, Kraftstoffbemessungssystem System zu mager ab Leerlaufdrehzahl
en Bank 1, System too Lean off Idle Intermittent
Deze veroorzaakt toch ook "gedeeltelijk" het inhouden bij een laag toerental en het benzinegebruik (400km op een tank) is mijn mening.
Al met al één grote @$#^%zooi
- Its John
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 07 jun 2012, 19:23
- Type auto: Tiguan 4-Motion
- Locatie: Midden Nederland
Re: Motormanagment storingslamp
Ramon had je bobine's gelijk mee vervangen?
Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
Re: Motormanagment storingslamp
Nee dat niet.Its John schreef:Ramon had je bobine's gelijk mee vervangen?
Denk je dat het zal schelen ?
Toen de nieuwe bougies erin zaten reed het voor een x aantal km lekker zonder irritant te stotteren.
Daarna was het een groot drama vanuit Schijndel.
- Its John
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 07 jun 2012, 19:23
- Type auto: Tiguan 4-Motion
- Locatie: Midden Nederland
Re: Motormanagment storingslamp
als de bobine niet lekker werkt krijg de bougie ook geen vonk, heb hier nog wel een bobine liggen kunnen we even testen als je zin heb?
en gelijk even je lage drukpomp uitlezen.
En misschien door monteren demonteren, dat deze het even gedaan heeft
en gelijk even je lage drukpomp uitlezen.
En misschien door monteren demonteren, dat deze het even gedaan heeft
Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
Re: Motormanagment storingslamp
bobines staat een werkplaats actie voor open. als je naar de dealer gaat kan je GRATIS 4 nieuwe bobines ophalen. als dit nog niet gedaan is dan
Re: Motormanagment storingslamp
Vanavond gaat niet lukken jammer genoeg.Its John schreef:als de bobine niet lekker werkt krijg de bougie ook geen vonk, heb hier nog wel een bobine liggen kunnen we even testen als je zin heb?
en gelijk even je lage drukpomp uitlezen.
En misschien door monteren demonteren, dat deze het even gedaan heeft
Ik wil graag een andere keer langskomen als het je uitkomt.
Nog drie weken zo rondrijden is niet leuk,vriendelijk gezegt.
Durf geeneens echt gas te geven, met de plofjes zwarte rook in gedachte
De bougie's zien die er nog goed uit trouwens ?
Re: Motormanagment storingslamp
Ook voor ingevoerde voertuigen ?KlouxOne schreef:bobines staat een werkplaats actie voor open. als je naar de dealer gaat kan je GRATIS 4 nieuwe bobines ophalen. als dit nog niet gedaan is dan
- Its John
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 07 jun 2012, 19:23
- Type auto: Tiguan 4-Motion
- Locatie: Midden Nederland
Re: Motormanagment storingslamp
Cilinder nummers gaat als volgt: Cilinder 1 begint aan de Distributieriem kant dus als je voor de auto staat links.Girlzdad schreef:Vanavond gaat niet lukken jammer genoeg.Its John schreef:als de bobine niet lekker werkt krijg de bougie ook geen vonk, heb hier nog wel een bobine liggen kunnen we even testen als je zin heb?
en gelijk even je lage drukpomp uitlezen.
En misschien door monteren demonteren, dat deze het even gedaan heeft
Ik wil graag een andere keer langskomen als het je uitkomt.
Nog drie weken zo rondrijden is niet leuk,vriendelijk gezegt.
Durf geeneens echt gas te geven, met de plofjes zwarte rook in gedachte
De bougie's zien die er nog goed uit trouwens ?
Je kan even langs de dealer rijden morgen en vragen dan weet je gelijk meer.
Ben de rest van de week nog vrij dus als je zin heb in een bak koffie laat he maar weten
Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
Re: Motormanagment storingslamp
Ik heb net vier bobines gehaald.Its John schreef:Cilinder nummers gaat als volgt: Cilinder 1 begint aan de Distributieriem kant dus als je voor de auto staat links.Girlzdad schreef:Vanavond gaat niet lukken jammer genoeg.Its John schreef:als de bobine niet lekker werkt krijg de bougie ook geen vonk, heb hier nog wel een bobine liggen kunnen we even testen als je zin heb?
en gelijk even je lage drukpomp uitlezen.
En misschien door monteren demonteren, dat deze het even gedaan heeft
Ik wil graag een andere keer langskomen als het je uitkomt.
Nog drie weken zo rondrijden is niet leuk,vriendelijk gezegt.
Durf geeneens echt gas te geven, met de plofjes zwarte rook in gedachte
De bougie's zien die er nog goed uit trouwens ?
Je kan even langs de dealer rijden morgen en vragen dan weet je gelijk meer.
Ben de rest van de week nog vrij dus als je zin heb in een bak koffie laat he maar weten
Is het verstandig om de bougies van 1.1 naar 0.7 te zetten
Het gaat om de NGK platinum PFR7S8EG.
Re: Motormanagment storingslamp
yes deze moeten op 0.7 staan. staan ze bij mij ook
- Verlengsnoer
- Berichten: 1814
- Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19
Re: Motormanagment storingslamp
Weet jij hoe ze uit de doos komen? Die van mij zijn er dacht door jou zo ingedraaidKlouxOne schreef:yes deze moeten op 0.7 staan. staan ze bij mij ook
Alvast bedankt
Re: Motormanagment storingslamp
Verlengsnoer schreef:Weet jij hoe ze uit de doos komen? Die van mij zijn er dacht door jou zo ingedraaidKlouxOne schreef:yes deze moeten op 0.7 staan. staan ze bij mij ook
Alvast bedankt
klopt danial. heb je gelijk in. deze kennis deed ik pas later op na het zien van problemen bij sommige. iets wat bij jou niet aan de orde is gelukkig. mocht je ze nog terug willen zetten naar 0.7 kan dat natuurlijk. maar als het goed loopt lekker laten zitten
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 3 gasten