Garage doet moeilijk over GTi (blok) repareren

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
VPRgti
Type auto: Golf MK5 gti tfsi
Contacteer:

Garage doet moeilijk over GTi (blok) repareren

Bericht door VPRgti »

Mijn Golf MK5 Gti uit 2005 staat momenteel bij de garage waar ik deze heb aangeschaft, zo'n 4 weken geleden.
Nu heb ik een aantal problemen met de auto gehad (zie mijn stelt zich voor)
de desbetreffende garage heeft mij met de aanschaf van de auto laten weten dat ik een garantie heb van 3 maanden,
en ik altijd bij hun terecht kon mocht er iets aan de hand zijn.
ze zijn overigens niet bovag gecertificeerd

Ze zijn nu van plan om een ander motor blok erin te gaan zetten van een schade Gti van hetzelfde type,
mijn voorkeur gaat natuurlijk uit naar het reviseren van het huidige blok wat erin zit, maar dit is volgens de garage een te hoge kostenpost.
Nu heb ik vandaag voor de zoveelste keer aan de telefoon gehangen met hunnie, en ik kan er geen touw aan vast knopen eerlijk gezegd,
schijnbaar heeft de distrebutieriem zo'n klap gehad dat hij een paar tanden terug is geschoten or whatever?
de monteur die ik aan de telefoon had vertelde mij dat hij hem had uitgelezen met vagcom en dat ik te hoge toeren had gereden en dit de oorzaak er van was.
Vertelde de beste man dat een gti best tegen een stootje moet kunnen, maar daar werd alleen maar omheen geluld.
Nu komen ze met een bedrag van 2500eu wat ze voor hun rekening nemen, en dan zou ik nog 700eu bij moeten betalen?
waar halen ze zulke bedragen vandaan als ze nog nieteens een vervangend blok hebben kunnen vinden vraag ik me af?
En waarom zou ik 700eu bij moeten betalen als ik 3 maanden garantie heb op mn auto?

Vaagvaagvaag... to be continued
Chris5gti
Type auto: Golf 5 GTI

Re: Garage doet moeilijk over GTi (blok) repareren

Bericht door Chris5gti »

Ik zou geen cent bijbetalen en het blok wat er nu in zit moet hersteld worden of een fabrieks nieuw blok erin klaar ! Lijkt me vrij logisch dat hun daarvan de rekening moeten betalen daarom heb je garantie . Ik zou in ieder geval niet met een ander moterblok akoord gaan waar je geen historie over bekend is en meschien nog andere problemen van komen . Anders gewoon eens een advocaat raadplegen wat je rechten zijn .
wehoo

Bericht door wehoo »

VPRgti schreef:de desbetreffende garage heeft mij met de aanschaf van de auto laten weten dat ik een garantie heb van 3 maanden,en ik altijd bij hun terecht kon mocht er iets aan de hand zijn.
Natuurlijk mag je altijd bij hen terugkomen, maar of dat dan onder garantie valt is te betwijfelen. Althans als dit volgens hun garantievoorwaarden zo is geregeld. Meestal krijg je de garantie (aankoop) voorwaarden bij de koop op papier. Het is altijd handig in geval dit niet zo is, dit te vragen. Elk bedrijf dat garantie geeft, heeft de voorwaarden daarvan vastgelegd. Die zijn op te vragen en dat geeft (waarschijnlijk) duidelijkheid.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
theo
Global Moderator
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15

Bericht door theo »

VPRgti schreef:.....
M'n geluk kon niet op met mn nieuwe GTi lekker planken met dat ding, .....
Het is niet te hopen dat ze hier meelezen en daarnaast ook je filmpje bekijken. Vanaf ruim 1 minuut geef je je Golf al flink de sporen..

Ondanks dat denk ik dat je wagen al eerder problemen had. De eigenarenhistorie is zo vreemd.

Zoals ik al eerder schreef, overweeg een aankoopkeuring (wie weet wat er nog meer is) en beroep je daarnaast op de consumentenbescherming.

Succes!
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Als je werkelijk dik in de begrenzing heb lopen trappen dan heb je geen poot om op te staan.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
theo
Global Moderator

Bericht door theo »

Ook al is het niet zo, met dergelijke berichten en filmpjes heb je al gauw de schijn tegen.
Ik weet verder niet wat ze uit vagcom kunnen halen?
Schippersss
Type auto: Passat CC TSI

Bericht door Schippersss »

Het schijnt wat ik heb gehoord dat ze hem kunnen uitlezen en kunnen zien wat voor maximale toeren gedraaid is..weet ook niet ofdat ze kunnen zien voor hoelang en wanneer (na het starten bv).
VPRgti
Contacteer:

Bericht door VPRgti »

wehoo schreef:
VPRgti schreef:de desbetreffende garage heeft mij met de aanschaf van de auto laten weten dat ik een garantie heb van 3 maanden,en ik altijd bij hun terecht kon mocht er iets aan de hand zijn.
Natuurlijk mag je altijd bij hen terugkomen, maar of dat dan onder garantie valt is te betwijfelen. Althans als dit volgens hun garantievoorwaarden zo is geregeld. Meestal krijg je de garantie (aankoop) voorwaarden bij de koop op papier. Het is altijd handig in geval dit niet zo is, dit te vragen. Elk bedrijf dat garantie geeft, heeft de voorwaarden daarvan vastgelegd. Die zijn op te vragen en dat geeft (waarschijnlijk) duidelijkheid.
Een maat van me heeft zich voorgedaan als klant en belde op alsof hij geinteresseerd was in een auto die bij deze garage te koop staat, en vroeg naar de garantie die hij op die auto zou krijgen. Hem werd keurig hetzelfde verteld als wat ze tegen mij gezegt hebben, plus garantie op "bewegende delen" dus motorblok. Het is ook nog is zo dat mondelinge afspraken ook rechtsgeldig zijn.
VPRgti
Contacteer:

Bericht door VPRgti »

theo schreef:
VPRgti schreef:.....
M'n geluk kon niet op met mn nieuwe GTi lekker planken met dat ding, .....
Het is niet te hopen dat ze hier meelezen en daarnaast ook je filmpje bekijken. Vanaf ruim 1 minuut geef je je Golf al flink de sporen..

Ondanks dat denk ik dat je wagen al eerder problemen had. De eigenarenhistorie is zo vreemd.

Zoals ik al eerder schreef, overweeg een aankoopkeuring (wie weet wat er nog meer is) en beroep je daarnaast op de consumentenbescherming.

Succes!
Klopt inderdaad, heel vreemd dat hij zo kort op naam heeft gestaan bij best wat mensen in die korte periode dat de auto in NL is. Het zou niet uitmaken of ze die filmpjes hier bekijken van me, want ze kunnen de auto gwn keurig uitlezen met vagcom
wehoo

Bericht door wehoo »

VPRgti schreef:Een maat van me heeft zich voorgedaan als klant en belde op alsof hij geinteresseerd was in een auto die bij deze garage te koop staat, en vroeg naar de garantie die hij op die auto zou krijgen. Hem werd keurig hetzelfde verteld als wat ze tegen mij gezegt hebben, plus garantie op "bewegende delen" dus motorblok. Het is ook nog is zo dat mondelinge afspraken ook rechtsgeldig zijn.
Ze zijn alleen heel moeilijk te bewijzen. Als een bedrijf heel betrouwbaar is, kunnen ze hun mondelinge afspraken ook op papier zetten. 8-)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
VPRgti
Contacteer:

Bericht door VPRgti »

MKV Nmgn schreef:Als je werkelijk dik in de begrenzing heb lopen trappen dan heb je geen poot om op te staan.
Sowiezo niet gedaan, op de ring zelf ook niet. Gwn iedere keer tussen de 6/7 moet deze auto zeker aankunnen
theo
Global Moderator

Bericht door theo »

Waar heb je de auto gekocht?
Renekesgti
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Bericht door Renekesgti »

Sorry hoor, maar het moet niet gekker worden. Als je een keer de toerenbegrenzer aantikt moet een motor gewoon tegenkunnen. Die begrenzer zit er toch niet voor niets op. Ik vind het larie!

René
Meik
Type auto: Golf MK6 GTI DSG

Bericht door Meik »

Renekesgti schreef:Sorry hoor, maar het moet niet gekker worden. Als je een keer de toerenbegrenzer aantikt moet een motor gewoon tegenkunnen. Die begrenzer zit er toch niet voor niets op. Ik vind het larie!

René
René,

Dit klopt echter als jij bijvoorbeeld naar zn 2 schakeld in plaats van in zn 4 en vervolgens de koppeling snel op laat komen heeft het blok natuurlijk wel even nodig om "onder" de toerenbegrenzer te komen.
Wat ook klopt is dat dit dit als "foutcode" genoteerd wordt. Dit is uittelezen inclusief het gemaakte toerental, km per uur en aantal km geleden.

Meik
Groet,
Meik

Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
yal
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Bericht door yal »

De toerenbegrenzer is er om de motor te beschermen tegen teveel toeren, dus max toeren moet kunnen mits de motor op bedrijftemperatuur is.
In het instructieboekje staat duidelijk beschreven dat je niet teveel toeren mag draaien met koude motor.

Indien iemand met 7000rpm de nog koude motor om zeep helpt heb je zeker geen garantie.
Als vagcom een storing opslaat kun je in het freeze frame oa. de temperatuur olie , kvs , turbo druk , buiten temperatuur en gaspedaal stand lezen.

@VPRgti , zoals Theo al zei doe een aankoopkeuring wanneer je de auto terug krijgt.
Wellicht hebben de vorige eigenaren ook 'lekker lopen trappen' en trap jij de laatste ellende eruit ;)

Ook al is een gti gemaakt om lekker door te rijden , denken sommigen mensen dat het niet kapot kan :shock:

Succes met je motor ,

grt yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
VPRgti
Contacteer:

Bericht door VPRgti »

yal schreef:De toerenbegrenzer is er om de motor te beschermen tegen teveel toeren, dus max toeren moet kunnen mits de motor op bedrijftemperatuur is.
In het instructieboekje staat duidelijk beschreven dat je niet teveel toeren mag draaien met koude motor.

Indien iemand met 7000rpm de nog koude motor om zeep helpt heb je zeker geen garantie.
Als vagcom een storing opslaat kun je in het freeze frame oa. de temperatuur olie , kvs , turbo druk , buiten temperatuur en gaspedaal stand lezen.

@VPRgti , zoals Theo al zei doe een aankoopkeuring wanneer je de auto terug krijgt.
Wellicht hebben de vorige eigenaren ook 'lekker lopen trappen' en trap jij de laatste ellende eruit ;)

Ook al is een gti gemaakt om lekker door te rijden , denken sommigen mensen dat het niet kapot kan :shock:

Succes met je motor ,

grt yal

thanx, ga ik ook zeker doen zodra ik hem terug heb.
kijk 'voor de grap' is naar dit http://www.zomoto.nl/my/Owners.aspx geschiedenis van mn Gti, tog wel heel vreemd vind je/jullie niet?
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Maar als ik jou was had ik het blok lekker laten reviseren i.p.v. een Sloop GTI waar ze een blok uit vissen die misschien al een jaar + stil gestaan heeft en lekker heeft kunnen roesten.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
VPRgti
Contacteer:

Bericht door VPRgti »

MKV Nmgn schreef:Maar als ik jou was had ik het blok lekker laten reviseren i.p.v. een Sloop GTI waar ze een blok uit vissen die misschien al een jaar + stil gestaan heeft en lekker heeft kunnen roesten.
was ook mijn voorkeur geweest, maar ze vinden dat dat te veel gaat kosten.
Mijn probleem is ook een beetje dat de garage niet naast de deur is, dus ik moet alles telefonisch afhandelen
wat nogal wat vraagtekens oproept is de manier van omgaan met klanten, alles word zomaar in mn schoot geworpen
en suggesties nemen ze ook totaal niet aan, ze balen er van dat het gebeurt is en hebben eigenlijk helemaal geen zin
om hem te gaan repareren, niet zo letterlijk tegen me gezegt maar daar komt het op neer.
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Rechtsbijstand verzekering ?
Groetjes Tonnie
VPRgti
Contacteer:

Bericht door VPRgti »

MKV Nmgn schreef:Rechtsbijstand verzekering ?
ben er mee bezig, moet alleen nog ff alles op een rijtje hebben kwa papieren.
heb namelijk ook geen aankoopbewijs gehad van de beste mensen.
ook mn eigen schuld, was gwn te blij dat ik eindelijk een gti had,
en dan let je niet meer op wat je wel of niet gekregen hebt :roll:
Schippersss

Gaat nog een leuke zaak worden als je geen aankoopbewijs heb van de auto. Denk dat hun nu sterker staan als jouw.
Sciroccofrank
Type auto: Scirocco mk3 2.0

Bericht door Sciroccofrank »

Schippersss schreef:Gaat nog een leuke zaak worden als je geen aankoopbewijs heb van de auto. Denk dat hun nu sterker staan als jouw.
Denk het niet, neem aan dat je het bedrag hebt overgemaakt? Dat geldt ook als wettig betaalbewijs , en de auto heeft als bedrijfsvoorraad geregistreerd gestaan bij hen, voldoende bewijs lijkt me, wel kl€&)@n dat je hen de kans moet geven het euvel te herstellen, meteen je geld terug zal denk ik niet gebeuren nadat ik je verhaal heb gelezen
Verlengsnoer

Bericht door Verlengsnoer »

AankooPbewijs? Die heb ik ook niet gekregen bij de universele dealer ! Heb wel een foto van mij, een taart en de gti met een grote strik voor zijn pand en een afschrift van een bedrag van mijn naar de dealer haar rekening...
VPRgti
Contacteer:

Bericht door VPRgti »

Sciroccofrank schreef:
Schippersss schreef:Gaat nog een leuke zaak worden als je geen aankoopbewijs heb van de auto. Denk dat hun nu sterker staan als jouw.
Denk het niet, neem aan dat je het bedrag hebt overgemaakt? Dat geldt ook als wettig betaalbewijs , en de auto heeft als bedrijfsvoorraad geregistreerd gestaan bij hen, voldoende bewijs lijkt me, wel kl€&)@n dat je hen de kans moet geven het euvel te herstellen, meteen je geld terug zal denk ik niet gebeuren nadat ik je verhaal heb gelezen
hij is inmiddels onderweg is me verteld net aan de telefoon, na de 80'ste keer erom gevraagd te hebben.
Schippersss

Sciroccofrank schreef:
Als je een zaak tegen hun wil beginnen moet je toch een aankoop bewijs overhandigen aan de diegene die jouw zaak doet.

Maar zie dat het onderweg is dus das goed.
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”