rns advertentie aan spotprijzen

Hier kan je alle gesloten onderwerpen vinden. Vaak staan er in gesloten onderwerpen nuttige zaken en deze blijven op deze manier beschikbaar. Forum is alleen lezen.
Jelmer91
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: rns advertentie aan spotprijzen

Bericht door Jelmer91 »

Het is een particuliere verkoper dus ga ervan uit dat dit niet mogelijk is. :( Om deze reden het toestel niet kopen?
MK5 GTI
Jelmer91

Bericht door Jelmer91 »

Deze reactie kreeg ik terug van de verkoper: (het gaat om een versie B)

Ja dat klopt, maar dat moet alleen als je auto of jonger als 2008 is of als je een rns 510 versie C D E F of G erin wilt zetten. Dan moet je hem inderdaad inleren en je moet zelfs een andere gateway monteren. Ik heb deze zelf probleemloos in mijn golf V van bj 2006 gehad en werkte perfect. Dus kijk maar. Ik hoor het wel.
MK5 GTI
yal
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Bericht door yal »

Ik heb geen code kaart gekregen bij Golf ED35 met navi , (de navigatie zou de auto herkennen) de garage zei dat ze al jaren geen codekaarten meer mogen gebruiken ivm diefstal.
Indien een navigatie alsnog een code nodig heeft moet deze worden aangevraagd nadat er aan allerlei criteria is voldaan.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Verlengsnoer

Bericht door Verlengsnoer »

Ik heb overigens ook geen code bij de rns. Ik heb meerdere malen het stroom langdurig van de accu gehad en bij aansluiten werd er niet om een code gevraagd. Ik heb gelezen dat er om een code wordt gevraagd indien mijn rns in een andere wagen wordt geplaatst.

Ik weet niet wat je ervoor betaalt maar als het te mooi is om waar te zijn dan zou het ook wel te mooi zijn :) maar als het werkt dan werkt het. Ovb kopen, eerst installeren en kijken. Misschien ook stroom eraf en kijken of hij weer om een code vraagt en of je code ook werkt of dat het een one time use wachtwoord betreft
Jelmer91

Bericht door Jelmer91 »

Oke bedankt voor alle tips ik ga morgen gewoon eens langs en dan zien we verder. :)
MK5 GTI
wehoo

Bericht door wehoo »

yal schreef:Ik heb geen code kaart gekregen bij Golf ED35 met navi , (de navigatie zou de auto herkennen) de garage zei dat ze al jaren geen codekaarten meer mogen gebruiken ivm diefstal.
Indien een navigatie alsnog een code nodig heeft moet deze worden aangevraagd nadat er aan allerlei criteria is voldaan.

Grt Yal
Af fabriek of door de VW dealer ingebouwd. Een code (die er overigens wel is), wordt dan niet meer uitgeleverd. RNS510 wordt "gekoppeld" aan het voertuig. Daarom is accu los halen, RNS510 uit de auto halen en in dezelfde auto plaatsen geen probleem. De RNS510 in een andere auto plaatsen gaat dan niet. Op dat moment is de code belangrijk. VW dealer kan de code opvragen.
(RNS510 zijn trouwens "makkelijk" van een nieuwe (nep) code te voorzien, waardoor bovenstaand verhaal, heel relatief is. Apparaatcodes, identificatienummers en versienummers zijn te veranderen) ;)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
staffpride
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Contacteer:

Bericht door staffpride »

Jelmer91 schreef:Deze reactie kreeg ik terug van de verkoper: (het gaat om een versie B)

Ja dat klopt, maar dat moet alleen als je auto of jonger als 2008 is of als je een rns 510 versie C D E F of G erin wilt zetten. Dan moet je hem inderdaad inleren en je moet zelfs een andere gateway monteren. Ik heb deze zelf probleemloos in mijn golf V van bj 2006 gehad en werkte perfect. Dus kijk maar. Ik hoor het wel.
Als het een b versie is hoef je idd geen nieuwe can gateway in een oudere auto te plaatsen.
Echter coderen en inleren moet wel. Als je hem inbouw zonder te coderen zal hij wel werken maar niet juist.
Je moet bv coderen of je stuurbediening hebt(zodat het werkt), bap protocol juist instellen, zodat hij zijn info (navi/media/radio/tel) in je mfa display
weergeeft, microfoon ja of nee, hoeveel speakers of een eventueel soundsystem enz.

Is het niet juist gecodeerdt zal het foutcodes opleveren bij het uitlezen.

Je kan overigens wel testen of hij het doet, alleen zal je hem ergens moeten laten coderen.
MVG EMServices

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “ARCHIEF”