Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald

Bericht door KlouxOne »

Ik heb sinds een aantal dagen dat mijn auto zn turbodruk niet meer haalt. :(

normaal is het zo dat als ik het meet in de 3de, 4de, of 5de versnelling de turbodruk altijd op 1.5 piekt en daarna terug word geregeld door het motor managment systeem naar de 1,4 deze houd hij dan ook vast. zo kon ik ook goed voelen en zien dat hij zn druk goed haalde en ik geen lekkage's had.

Sinds een aantal dagen zit daar verandering in. pieken doet hij sowieso al niet meer! dus de 1.5 haal ik niet. de 1.4 bar waar hij normaal op blijft hangen haalt hij ook niet meer. momenteel komt hij niet verder dan de 1.3 bar max.

Ik heb voor de techneuten onder ons (mark JD?) even 2 logjes met vagcom gemaakt in de 3de en 4de versnelling. hier is te zien dat hij zn druk niet haalt, en ook niet piekt. Wat ik voornamelijk mis is de duw in de rug die je krijgt als het intercooler traject/turbo op druk komt. dit doet hij absoluut niet meer. het agressieve mis ik een beetje

nu is de vraag is dit nu normaal? zo nee heb ik dus ergens lekkage. en zal ik dingen moeten gaan uitsluiten. of kan het ook wat anders zijn? sensoren?

als het normaal is waar komt dit dan door? slechte brandstof? hij regelt wel iets terug zie ik in de log. Of komt het door het warme weer? Mijn oude 1.8 t 20vt haalde altijd netjes de 1.5 bar met warm weer dus vandaar dat dat niet erg logisch lijkt.

Mocht het toch lekkage zijn. waar kan ik het best beginnen? PCV? welke slangen zijn vacuum slangen? Lekkage is echt heel irritant met mn vorige auto ook wel is gehad.

hier onder de logjes.

3de versnelling
https://rapidshare.com/files/2202801160 ... elling.csv

4de versnelling
https://rapidshare.com/files/3962476652 ... elling.csv

hoop dat iemand mij kan helpen!

Gr
loenders
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 jul 2011, 17:47

Re: Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald

Bericht door loenders »

ik kan de logs iet openen maar denk dat je ergens een lek heb of erg slechte brandstof kan je de links werkend krijgen?

en zo maar iets vervangen ou ik niet mee beginnen. begin met het afpersen van het systeem!
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald

Bericht door KlouxOne »

loenders schreef:ik kan de logs iet openen maar denk dat je ergens een lek heb of erg slechte brandstof kan je de links werkend krijgen?

en zo maar iets vervangen ou ik niet mee beginnen. begin met het afpersen van het systeem!
aan die 2 zat ik ook al te denken. kan je ze niet gewoon downlaoden bij rapid share dan? systeem afpersen kan inderdaad wel maar daar heb ik de spullen niet voor.

ik kan zelf de bestanden gewoon downloaden
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald

Bericht door MkVI Nmgn »

Of misschien sensor die op de Turbo zit die geven ook welleens de geest
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald

Bericht door Verlengsnoer »

lastig probleem lijkt me zo! Hoop dat je er snel uitkomt!

Ik wil even melden dat ik je log wel kan openen.

Zie je trouwens ook op je turbodruk meter dat je minder druk hebt?
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald

Bericht door KlouxOne »

yep. daar begon het mee. ik zag het aan de meter ;) daarna ben ik gaan loggen
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald

Bericht door Verlengsnoer »

Dat is dan wel mooi! zou erg jammer zijn als de meters niet betrouwbaar zijn en maar wat doen als het ware!

Succes man!!!
KlouxOne schreef:yep. daar begon het mee. ik zag het aan de meter ;) daarna ben ik gaan loggen
loenders
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 jul 2011, 17:47

Re: Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald

Bericht door loenders »

het is me gelukt maar wat ik zie is dat je nu 1.3 turbo druk draaid in 3de bij 3400 en bij 4de 2800 maar wat die terug regelt is alleen maar in het begin op cilinder 1 en in het eind van je toeren cilinder 4 maar is echt niet veel maar denk dat dat komt door dat je de turbo druk niet haalt.

maar denk dat je het moet zoeken in je pvc test hem ff op internet staat hoe je het kan doen is erg simpel hoog uit 15 min werk!


controleer gelijk je diverteer valve of die niet gescheurd is of gebroken!

en als laast afpersen mis lek in je intercooler is nog de orginele met plastic bakken neem ik aan?
of op de aansluitingen de rubber ringen.

maar wat me wel opvalt is dat je tot je max toeren tal 1.3 bar heb netjes ik piek ff 1,5 dan 1,4 en bij max heb ik net 1.1 bar moet toch maar het achterste gedeelte ook maar aanpakken is project voor de winter haha
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald

Bericht door KlouxOne »

de DV is al vervangen voor een D had ik al rekening mee gehouden voor hij naar JD ging. Dit is 4 maanden geleden geweest. ik denk zelf ook dat het een vacuum lek is of iets dergelijks. yep de intercooler is nog origineel.

ik ga van het weekend wel is even knutselen. kan mn boosttap er ook nog evne tussen uit laten. misschien lekt hij wel op mn turbo druk meter.
loenders
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 jul 2011, 17:47

Re: Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald

Bericht door loenders »

ok die is vervangen ff controleren kan geen kwaad is het uitgesloten en lekkage op je boost meter is zo'n klein slangetje lijkt me sterk maar kan je ff kijken!

pcv klep zou ik dan ff testen zal morgen ff een uitleg sturen via een site met duidelijke plaatjes kan je hem controleren.
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald

Bericht door KlouxOne »

De lekkage is ook niet veel dus misschien net genoeg voor de vacuüm slang. de dv word wat lastig. Die zit een beetje vervelend bij een ed30 maar kan hem is loshalen. Denk je dat het een grote lekkage is?

Ik zie graag je pcv test tegemoet :) bedankt voor de hulp!
Gebruikersavatar
Its John
Berichten: 295
Lid geworden op: 07 jun 2012, 19:23
Type auto: Tiguan 4-Motion
Locatie: Midden Nederland

Re: Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald

Bericht door Its John »

Heb je al je N75 klep uitgelezen?
en je MAP sensor? gevraagde druk en geleverde druk
Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald

Bericht door KlouxOne »

Als je de logjes bekijkt zie je wat ik heb uitglezen. Wat geeft de n75 weer John? Die wil ik ook nog wel ff loggen als jij hem wilt beoordelen
Gebruikersavatar
Its John
Berichten: 295
Lid geworden op: 07 jun 2012, 19:23
Type auto: Tiguan 4-Motion
Locatie: Midden Nederland

Re: Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald

Bericht door Its John »

Zit op een mac kan die logs nu niet bekijken, ik probeer even wat anders.
Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
loenders
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 jul 2011, 17:47

Re: Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald

Bericht door loenders »

Verlies is 0,17 bar dus wel aardig is niet 1 klein slangetje als ik de slang bij mj van me turbo meter afhaal zie je geen verlies. Want als je druk verlies heb gaat je wasgate ook regelen dat je aan de gevraagde druk komt denk dat het je pcv is maar zal vanavond voor je kijken is te vinden via google op pcv lekkage

Groet,
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald

Bericht door Verlengsnoer »

Ik heb zojuist 53 liter bp 98 erin gegooid en kom op de turbo druk meter net boven de 1.0 bar. Zelfs als ik hem in lage toeren in zijn 5 zet vol gas geef en hem op laat komen komt de wijzer niet hoger. Hiervoor haalde ik 1.4 op de boost meter in zijn 5 en gewoon max 1.3 / 1.2. Ik weet dat als ik 95 tank ik de 1 bar niet eens haal.

Misschien gewoon slecht "brandstof"? Vermoed dat als ik Bioethanol erbij gooi meer druk wordt behaald...
loenders
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 jul 2011, 17:47

Re: Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald

Bericht door loenders »

Ja dat zou kunnen maar dan moet je zien als je logt dat erveel terug geregeld word op je cilinders en datzie je bij klouxone niet. Wat ik wel zie bij me zelf als et warmer weer word dat de turbo druk iets minder word en als ik dan me w/m injectie aan zet pakt die gelijk weer goede max druk.

Ff loggen zie je het snel genoeg of die veel terug regeld
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald

Bericht door Verlengsnoer »

Inderdaad, ik ga dit binnen kort doen. Moet dan even met de heer MackDennis afspreken welke de spullen heeft.

Maar is het zo dat als ik 10% bioethanol erbij gooi en ik wel 1.3 bar haal ik "slechte" brandstof heb? of is dat een te kort door de bocht redenering?
loenders schreef: Ff loggen zie je het snel genoeg of die veel terug regeld
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald

Bericht door KlouxOne »

wat bedoel je met de w/m injectie aanzetten? heb je nog een goede DIY om te testen of de PCV lek is? ik heb er al in geblazen maar de PCV werkt wel goed. je kan alleen nooit 1.5 bar blazen zelf. dit moet je echt met een compressor testen.

@ verlengsnoer als jij max maar 1.0 bar haalt nu is er ook iets niet fris met je turbo druk hoor. maar goed met loggen kan je het zien.
loenders
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 jul 2011, 17:47

Re: Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald

Bericht door loenders »

Ja bedoel water methanol ik heb nog wel een paar van die pcv liggen stuur je nummer ff via pb dan rl ik ja straks ff groet
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald

Bericht door GolfL »

Net een rondje wezen rijden. En ik merk ook die "zet" niet goed nu.

Denk dat het warme weer veel invloed heeft.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald

Bericht door Vince82 »

Verlengsnoer schreef:Ik heb zojuist 53 liter bp 98 erin gegooid en kom op de turbo druk meter net boven de 1.0 bar. Zelfs als ik hem in lage toeren in zijn 5 zet vol gas geef en hem op laat komen komt de wijzer niet hoger. Hiervoor haalde ik 1.4 op de boost meter in zijn 5 en gewoon max 1.3 / 1.2. Ik weet dat als ik 95 tank ik de 1 bar niet eens haal.

Misschien gewoon slecht "brandstof"? Vermoed dat als ik Bioethanol erbij gooi meer druk wordt behaald...
Slechte brandstof zal `t niet zijn. Alles hier gecheckt en de Ultimate is netjes on spec de afgelopen weken. Of ze moeten bij het plaatselijke tankstation per ongeluk Euro 95 in de Ultimate tank gegooid hebben, maar dat lijkt mij sterk.
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald

Bericht door Verlengsnoer »

Dat lijkt mij ook sterk als is het maken van fouten menselijk!

Ik heb net alles onder de kap gecontroleerd voor zover dat met het oog gaat. Alles zit goed en omdat ik het voor ik ging tanken de druk wel haalde maak ik mij geen zorgen! Snel dit tankje op rijden ;) en zsm loggen
Vince82 schreef:
Verlengsnoer schreef:Ik heb zojuist 53 liter bp 98 erin gegooid en kom op de turbo druk meter net boven de 1.0 bar. Zelfs als ik hem in lage toeren in zijn 5 zet vol gas geef en hem op laat komen komt de wijzer niet hoger. Hiervoor haalde ik 1.4 op de boost meter in zijn 5 en gewoon max 1.3 / 1.2. Ik weet dat als ik 95 tank ik de 1 bar niet eens haal.

Misschien gewoon slecht "brandstof"? Vermoed dat als ik Bioethanol erbij gooi meer druk wordt behaald...
Slechte brandstof zal `t niet zijn. Alles hier gecheckt en de Ultimate is netjes on spec de afgelopen weken. Of ze moeten bij het plaatselijke tankstation per ongeluk Euro 95 in de Ultimate tank gegooid hebben, maar dat lijkt mij sterk.
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald

Bericht door JimmyGTI »

Toevallig dat jullie dit probleem hebben, ik heb dit een aantal weken geleden ook ervaren!
Normaal piekt de mijne op 1.1 en loopt dan terug naar de 0,9!
Alleen de laatste weken kwam ik maar tot de 0,9! Als ik dit van jullie lees dan begin ik weer aan die meters te twijfelen? Maar ik heb na de oliewissel van afgelope donderdag niet meer op de meter gekeken en ik moet zeggen dat ik hem wel lekkerder vindt rijden na de wissel! Dus het zou kunnen dat ik het nu wel weer haal maja kan nu niet kijken in Italie ;p
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Turbodruk problemen. Gewenste druk word niet behaald

Bericht door Verlengsnoer »

Ik denk dat de Meters wel goed zijn. Ik zoek het eerder ergens anders. Misschien is het filter voor de turbo boost Meter wel heel vies waardoor afwijkende waarden worden getoond.
Maar Maurice heeft daadwerkelijk gelogd en hier is zijn "vermogensverlies" te zien...

Hierbij een filmpje waarop te zien is dat ik normaal tot de 1.3 bar kom...
http://i1218.photobucket.com/albums/dd4 ... 70de58.mp4

En 1 waarbij ik een uitschieter heb
http://i1218.photobucket.com/albums/dd4 ... CF8194.mp4
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], Google Adsense [Bot] en 4 gasten