Pioneer AVIC F900 BT spontaan uit

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Basai
Type auto: Golf MK5 GTI 240

Pioneer AVIC F900 BT spontaan uit

Bericht door Basai »

Fijn ga ik volgende week op vakantie begint me Pioneer kuren te vertonen :( .
Hij gaat spontaan uit dan even later weer aan. Nu is hij uitgevallen en gaat niet meer aan :evil: .

Dit probleem komt vaker voor schijnbaar bij dit model maar er worden niet echt duidelijke oorzaken genoemd.

Iemand bekend met dit probleem?
bzb

Re: Pioneer AVIC F900 BT spontaan uit

Bericht door bzb »

ik ken dit probleem niet, je kan de service bellen van pioneer, en anders deze vraag stellen op het forum van show your sound

forum.showyoursound.nl
Basai

Bericht door Basai »

Ik heb het bij de dealer gelegd. Auto zit nog in de garantie.
De dealer gaat er een vervangtoestel inzetten. Weet alleen niet of ze dit nog gaan halen voor volgende week. Even afwachten dus.

@bzb
Bedankt voor het meedenken!
Its John
Type auto: Tiguan 4-Motion

Bericht door Its John »

Heb de f9110bt is kwa binnenwerk hetzelfde, bij mij was het verholpen
Door een fitmware upgrade kan je vinden op de pioneer site.
Anders even op avic411.com kijken daar hebben ze alternatieve firmware zonder toetstoen etc.
En kun je ook ezrider installeren om nieuwere kaarten erop te zetten.
Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
Basai

Bericht door Basai »

Oke goed om te weten. Mocht de dealer geen uitkomst bieden heb ik nog alternatieven.
Thanks!
wehoo

Bericht door wehoo »

Basai schreef:Fijn ga ik volgende week op vakantie begint me Pioneer kuren te vertonen :( .
Hij gaat spontaan uit dan even later weer aan. Nu is hij uitgevallen en gaat niet meer aan :evil: .

Dit probleem komt vaker voor schijnbaar bij dit model maar er worden niet echt duidelijke oorzaken genoemd.

Iemand bekend met dit probleem?
Ja, lang geleden toen ik deze Pioneer nog niet gewisseld had voor een RNS510. Het zat hem niet in de F900bt, maar in de interface (kastje/module), die de connectie met de canbus en stuurbediening maakt. Module destijds onder garantie vervangen.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Basai

Bericht door Basai »

Mocht het ruiltoestel dezelfde kuren hebben kan ik gelijk aangeven wat ze nog meer moeten controleren en eventueel vervangen :-).
Bedankt wehoo.
Limited
Type auto: Limited Edition 240

Bericht door Limited »

misschien rare vraag, maar heb jij ook problemen met je navigatie? zodra de tempratuur beneden de 15 graden is kan ik ineens niks meer invoeren maar wel ziet de navigatie waar ik rij en hoe hard enz... kan alleen niks meer instellen echt een heel vaag probleem en niemand kan antwoord geven?
"Proud owner of A Golf V GTI Limited 240"
wehoo

Bericht door wehoo »

Limited schreef:misschien rare vraag, maar heb jij ook problemen met je navigatie? zodra de tempratuur beneden de 15 graden is kan ik ineens niks meer invoeren maar wel ziet de navigatie waar ik rij en hoe hard enz... kan alleen niks meer instellen echt een heel vaag probleem en niemand kan antwoord geven?
Dit is niet normaal. Lijkt me eerder een hardwareprobleem van je touchscreen. Reageert je f900bt wel op de knoppen?
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Limited

Bericht door Limited »

de knoppen worden zeg maar grijs uit me hoofd, zodat je ze zeg maar niet zou kunnen gebruiken en boven de 15 graden doen ze het ineens weer :lol:
wehoo

Bericht door wehoo »

Limited schreef:de knoppen worden zeg maar grijs uit me hoofd, zodat je ze zeg maar niet zou kunnen gebruiken en boven de 15 graden doen ze het ineens weer :lol:
Ik bedoelde de vaste knoppen op het toestel. Niet hetgeen verschijnt op het touchscreen.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Limited

Bericht door Limited »

alles werkt gewoon normaal alleen de navigatie invoer niet
wehoo

Bericht door wehoo »

Limited schreef:alles werkt gewoon normaal alleen de navigatie invoer niet
Uiteraard reset (terug naar fabrieksinstellingen) al geprobeerd. Dan lijkt het veel op een hardwarefout van je touchscreen.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Its John

Bericht door Its John »

Uhm hoe is de vrijschakeling aangesloten massa op de handrem?
uit mn hoofd is dat de lichtgroene draad.
wehoo

Bericht door wehoo »

Its John schreef:
Uhm hoe is de vrijschakeling aangesloten massa op de handrem?
uit mn hoofd is dat de lichtgroene draad.
Dat kan ook uitgeschakeld worden door een overbruggingsverbinding te maken op de kabelboom (verbindingsstekker) van de quadlock naar de F900bt. (weet uit mijn hoofd niet meer welke kabels je moet verbinden).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Basai

Bericht door Basai »

Eindelijk opgelost. Voordat ik op vakantie ging heeft de dealer een ander toestel in geplaatst, een F930 BT. Helaas ging deze ook uit en aan. Dankzij de hint van Wehoo (mijn dank) gisteren laten kijken naar de interface en ja hoor, deze was de weg kwijt. Alles is vervangen onder garantie en ben helemaal blij. Ben trouwens zeer te spreken over mijn dealer van Beynum in Gouda. Geduld en klantvriendelijk. Laten we niet hopen dat dit door de garantie komt :-). Bedankt allemaal voor het meedenken.
Gtichick
Type auto: Golf V gti le 240

Bericht door Gtichick »

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb de auto naar de dealer gebracht en die zei dat de gateway kapot is. (Is dat hetzelfde als een interface??) Nu gaan ze via Pon en Pioneer proberen er achter te komen welk type gateway erin moet. Heeft iemand een idee welk type dit moet zijn? Gaat het allemaal even wat sneller, hoop ik.

Alvast bedankt.
Basai

Bericht door Basai »

Oh geen idee of dat hetzelfde is. Ik weet wel dat eenmaal die aansluiting van de Can Bus v.v. was het probleem weg was.
Succes!
wehoo

Bericht door wehoo »

Gtichick schreef:Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb de auto naar de dealer gebracht en die zei dat de gateway kapot is. (Is dat hetzelfde als een interface??) Nu gaan ze via Pon en Pioneer proberen er achter te komen welk type gateway erin moet. Heeft iemand een idee welk type dit moet zijn? Gaat het allemaal even wat sneller, hoop ik.

Alvast bedankt.
Nee het is niet hetzelfde. De gateway regelt heel wat meer zaken. Is bij mij destijds via de VW dealer vervangen.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gtichick

Bericht door Gtichick »

Zo te lezen ben ik dus wel aan het juiste adres. Je weet zeker toevallig niet welke type gateway dit moet zijn?

in ieder geval beide bedankt voor het antwoorden.
wehoo

Bericht door wehoo »

Gateway en Pioneerinterface is niet hetzelfde. De Pioneerinterface is vervangen. ;)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gtichick

Bericht door Gtichick »

:oops: Nou ja, ik hoop dat ik snel mijn auto weer kan inleveren en dat het gerepareerd wordt. Jij hebt nu geen problemen meer met je nav?
wehoo

Bericht door wehoo »

Nee, na de vervanging van dat onderdeel (interface) geen enkel probleem meer met de f900bt gehad. Helaas kan ik je niet het onderdeelnummer geven. Dat is destijds door de VW dealer onder garantie vervangen en ik heb daar geen factuur van. Dit verhaal is meer dan een jaar oud.......... f900bt verkocht inclusief interface en een RNS510 aangeschaft. :D De gateway is daarvoor niet vervangen, maar dat is o.a. modeljaar afhankelijk.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gtichick

Bericht door Gtichick »

Het verhaal gaat weer verder:
Ik heb zelf de vraag ook maar bij Pioneer neer gelegd, omdat ik nog steeds niks gehoord heb. Binnen 3 uur antwoord: Dit kan gewoon besteld worden bij de plaatselijke pioneer-dealer.
Vanochtend de Pioneer-dealer gebeld: Gateway bestaat niet. Ik heb hem de uitleg gegeven die ik van de VW-dealer heb gekregen (zwart kastje achter de radio) en die zei dat het dan de interface moest zijn, en die hebben ze op voorraad. Kan morgen ingebouwd worden.
Straks maar weer contact opnemen met de VW-dealer wat die hier van zegt. Ik begin langzaam te denken dat ik van het (zwarte) kastje naar de muur wordt gestuurd. Het is dat ik wel wat anders te doen heb, maar anders kan je hier een mooie tijdsbesteding van maken
Its John

Bericht door Its John »

Interface is een universeel can bus kastje, die zet bepaalde signalen om: puls, achteruitrijden, etc.
Zitten meestal ook bij de verloopstekkers quadlock naar iso.
Als wehoo deze bedoeld:

http://www.tomacarparts.nl/?show=page&i ... 38&taal=NL
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”