ruiten die spontaan open gaan .
-
ruiten die spontaan open gaan .
Hallo ,
heb deze week twee maal een zeer rare en verontrustwekkende ontdekking gedaan met mijn ruiten .
Ik heb een 3-deurs voor alle duidelijkheid en mijn wagen staat altijd buiten .
Woensdag wil ik 's morgens mijn wagen instappen wanneer ik merk dat zowel mijn ruit langs de bestuurderszijde als die van de passagierszijde halverwege open staat !!!
Ik kijk natuurlijk of alles nog aanwezig is en zie geen enkel spoor van inbraak , heb hier verder niet van wakker gelegen .
Nu kom ik vandaag thuis , kijk een uurtje TV en wanneer ik de hond wil uitlaten zie ik dat de ruiten van mijn wagen langs beide zijden volledig open staan !!!
Heeft er iemand van jullie iets dergelijks meegemaakt .
Nu is dit telkens gebeurd wanneer mijn wagen bij mij op de oprit staat wat een enorm geluk is , maar nu ben ik wel zeer ongerust .
Greetz ,
Christoph
heb deze week twee maal een zeer rare en verontrustwekkende ontdekking gedaan met mijn ruiten .
Ik heb een 3-deurs voor alle duidelijkheid en mijn wagen staat altijd buiten .
Woensdag wil ik 's morgens mijn wagen instappen wanneer ik merk dat zowel mijn ruit langs de bestuurderszijde als die van de passagierszijde halverwege open staat !!!
Ik kijk natuurlijk of alles nog aanwezig is en zie geen enkel spoor van inbraak , heb hier verder niet van wakker gelegen .
Nu kom ik vandaag thuis , kijk een uurtje TV en wanneer ik de hond wil uitlaten zie ik dat de ruiten van mijn wagen langs beide zijden volledig open staan !!!
Heeft er iemand van jullie iets dergelijks meegemaakt .
Nu is dit telkens gebeurd wanneer mijn wagen bij mij op de oprit staat wat een enorm geluk is , maar nu ben ik wel zeer ongerust .
Greetz ,
Christoph
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Re: ruiten die spontaan open gaan .
Houd je de sleutels in de zak?
Dan kan het misschien zijn dat je het open knopje indrukt als je op de bankt zit.
Dan kan het misschien zijn dat je het open knopje indrukt als je op de bankt zit.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
-
- Type auto: Gti v 30edition
+1tonnie024 schreef:Houd je de sleutels in de zak?
Of je kind speelt met de sleutel.. Als je namelijk open van je sleut ingedrukt houd gaan je ramen open zelfde als je dicht ingedrukt houd met je ramen open.
Dan gaat ze dicht
- RobvR
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
.. onderschat de hond niet!! (zie eerste post)Mackdennis schreef:
Of je kind speelt met de sleutel.. Als je namelijk open van je sleut ingedrukt houd gaan je ramen open zelfde als je dicht ingedrukt houd met je ramen open.
Dan gaat ze dicht
Groet RobvR
Als het via de sleutel gebeurt, ligt het in de verwachting dat dan ook de deuren ontgrendeld zijn.
Er kan ook ergens (kort-)sluiting ontstaan.
(omgekeerde rainclosing
)
Er kan ook ergens (kort-)sluiting ontstaan.
(omgekeerde rainclosing

Gr. Wehoo.

Frans Bauer in de buurt gezien 

GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
Als je de deur na het Ontgrendelen niet opent vergrendeld hij automatisch weer toch?
Kan me voorstellen dat de ramen dan wel open blijven
-
- Type auto: Gti v 30edition
+ als je met je afstanbediening je ramen opent en je drukt daarna maar heel even op dicht.
Gaan je deuren wel dicht maar je ramen niet
Gaan je deuren wel dicht maar je ramen niet
Ik heb dit een keer met mijn GTI gehad. S`morgens op de parkeerplaats 1 raam een klein stukje open. Dit was waarschijnljk mijn eigen schuld sleutels in mijn hand houden en meerdere tassen dragen, dus waarschijnlijk knopje ingedrukt gehouden.
Regende gelukkig niet die nacht, maar interieur was wel redelijk vochtig.
Regende gelukkig niet die nacht, maar interieur was wel redelijk vochtig.
Nu te koud om te gaan proberen. Maar ik vraag me af of de ramen toch niet aan de automatische vergrendeling zijn gekoppeld. Het is inderdaad zo dat als je de auto ontgrendelt en verder niets doet; geen deur opent, of raam opent, hij na 30 seconden weer op slot gaat. Maar als er een handeling wordt uitgevoerd, moeten de deuren ontgrendeld blijven. (of geopende ruiten hier invloed op hebben is even twijfelachtig).JonasV schreef:Als je de deur na het Ontgrendelen niet opent vergrendeld hij automatisch weer toch?
Gr. Wehoo.

Kwam daarnet bij de auto en ook alle ramen stonden open. Schrok me rot!
Snap alleen niet hoe het kan. Auto ging gewoon op slot en de sleutels liggen buiten bereik van de auto...
Snap alleen niet hoe het kan. Auto ging gewoon op slot en de sleutels liggen buiten bereik van de auto...
Ook al 2x voor gehad...
één keer stonden beiden ramen op een kier, andere keer stonden ramen volledig open.
Gelukkig stond de wagen toen in de garage...sleutel wel in broekzak.
Meen mij ook te herineren dat de wagen ontgrendeld was.
Probeer nu na thuis komst de sleutel op een plaats te leggen...word vervolg
één keer stonden beiden ramen op een kier, andere keer stonden ramen volledig open.
Gelukkig stond de wagen toen in de garage...sleutel wel in broekzak.
Meen mij ook te herineren dat de wagen ontgrendeld was.
Probeer nu na thuis komst de sleutel op een plaats te leggen...word vervolg

Als ik met AB de deuren ontgrendel en open de deur niet binnen 30sec. gaan deze automatisch weer op slot.
De ramen gaan dan echter niet dicht , dak ook niet vandaar dat ik 'regensluiting' heb aangezet.
Regensluiting werkt hier ook als de ruitenwisser hendel in 'uit' stand staat
Grt Yal
De ramen gaan dan echter niet dicht , dak ook niet vandaar dat ik 'regensluiting' heb aangezet.
Regensluiting werkt hier ook als de ruitenwisser hendel in 'uit' stand staat

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Dat is ook normaal. Het "systeem" blijft 24 uur actief. Als het in die 24 uur niet regent, worden alsnog de ramen gesloten.yal schreef:Regensluiting werkt hier ook als de ruitenwisser hendel in 'uit' stand staat![]()
Grt Yal
Gr. Wehoo.

Hoi jongens,yal schreef:Als ik met AB de deuren ontgrendel en open de deur niet binnen 30sec. gaan deze automatisch weer op slot.
Regensluiting werkt hier ook als de ruitenwisser hendel in 'uit' stand staat![]()
Grt Yal
Regensluiting ?
Kan ik die straks bij mijn nieuwe GTI zelf inschakelen
Of is dat zo een laptop programmeer mogelijkheid waarvan mijn dealer niets wil weten
@Wehoo , bedankt! Weer wat opgestoken vandaag
@Erik van Voorst , moet met vagcom aangezet worden en dan kan je zelf aanvinken in de boordcomputer aan of uit.(vinkje)
Welke opties heb je erbij besteld?
Grt Yal

@Erik van Voorst , moet met vagcom aangezet worden en dan kan je zelf aanvinken in de boordcomputer aan of uit.(vinkje)
Welke opties heb je erbij besteld?
Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
@Erik van Voorst. Waarom wil je dealer bij "zo een" laptop programmeer mogelijkheid er niets van weten? Of is dat je eigen (voorbarige) conclusie?
Gr. Wehoo.

Hoi wehoo
Neen dat is niet mijn eigen voorbarige conclusie, 2 jaar geleden kocht ik daar ook een GTI 6 en wilde ik graag die...needlesweep...hebben.
Ik vertelde hem over die mogelijkheid maar hij zei dat ze niet zo een laptop programma hadden en dat ze alleen bij Pon...blah blah blah...ik was erg teleurgesteld.
Erg jammer...ik laat vaak mijn dak per ongeluk openstaan...en dat gaat vast en zeker weer gebeuren.
Neen dat is niet mijn eigen voorbarige conclusie, 2 jaar geleden kocht ik daar ook een GTI 6 en wilde ik graag die...needlesweep...hebben.
Ik vertelde hem over die mogelijkheid maar hij zei dat ze niet zo een laptop programma hadden en dat ze alleen bij Pon...blah blah blah...ik was erg teleurgesteld.
Erg jammer...ik laat vaak mijn dak per ongeluk openstaan...en dat gaat vast en zeker weer gebeuren.
- MkVI Nmgn
Als je even zegt waar je ongeveer woont dan hoor je van zelf wel iemand zich aanbieden in de buurt 
Ik woon omgeving Nijmegen.

Groetjes Tonnie
Hoi Tonnie,MKV Nmgn schreef:Als je even zegt waar je ongeveer woont dan hoor je van zelf wel iemand zich aanbieden in de buurt
Ik ben nieuw hier en mijn GTI is 1 week eerder gestolen dan die van die jongen in Rotterdam er is nu een nieuwe op GTI op komst dus ik ben een beetje voorzichtig met mijn adres.....maar laten we zeggen Nijmegen is een schot in de roos

Ik ga eerst eens gezellig meelezen op dit forum, gelijk mijn 2e vraag heb jij ook die gave needlesweep

- MkVI Nmgn
Als de auto na week 45 2009 is dan kun je needle sweep aanzetten,Erik van Voorst schreef:Hoi Tonnie,MKV Nmgn schreef:Als je even zegt waar je ongeveer woont dan hoor je van zelf wel iemand zich aanbieden in de buurt
Ik ben nieuw hier en mijn GTI is 1 week eerder gestolen dan die van die jongen in Rotterdam er is nu een nieuwe op GTI op komst dus ik ben een beetje voorzichtig met mijn adres.....maar laten we zeggen Nijmegen is een schot in de roos![]()
Ik ga eerst eens gezellig meelezen op dit forum, gelijk mijn 2e vraag heb jij ook die gave needlesweep
En ik wil het gerust voor je doen hoor en ook die piepjes kan ik aan zetten als je fabrieks-alarm heb, Rainclosing als je regen sensor heb, Als je mijn adres wilt doe je maar even een PM ik kan ook na jou komen als het in de buurt is, maar schot in de roos is dus denk ik wel erg dichtbij

Groetjes Tonnie
Bedankt dat knoop ik in mijn oren en kom erop terug 

Het kan ook een defect deur slot zijn gebeurde ook vaak bij golf 5 laat hem uitlezen of er storingen gewees zijn op je deur slot ben je der zo achter