Imitatie RNS 510 probleem

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
GinoGTI
Type auto: Golf MK5 GTI

Imitatie RNS 510 probleem

Bericht door GinoGTI »

Hallo,

Ik heb vandaag een imitatie rns 510 systeem laten plaatsen in mijn Golf MK5 GTI van 2005,
Toen alles geplaatst was werkte het systeem zoals het moet, ook onderweg naar huis geen problemen gehad.
Toen ik thuis stopte en mijn sleutel uit het contact haalde, schakelde hij niet automatisch uit, dus ik heb hem handmatig moeten uitzetten, echter bleven de letters van SRC (source) rood oplichten. Na enkele uren stapte ik weer in mijn wagen en toen ik mijn wagen starte deed het systeem helemaal niets meer. Het was niet terug aan te krijgen. Ik belde de persoon waar ik deze gekocht had en die deze ook geplaatst heeft terug op, en hij vertelde mij dat ik waarschijnlijk naar een volkswagen garage moet gaan en deze via Vagcom moet laten veranderen van 1-din naar 2-din.
Kan dit kloppen of kan er een ander probleem zijn? Of ben ik opgelicht en is het rommel?
Ik hoop dat hier iemand is die mij verder kan helpen! Alvast bedankt!
KlouxOne

Re: Imitatie RNS 510 probleem

Bericht door KlouxOne »

mooi is dat! ze verkopen je een systeem en dan vertellen ze erna pas dat je dan nog even langs de VW dealer moet.

Als het tegen zit raakt de VW dealer het systeem niet eens aan aangezien het niet origineel is.
Mijn ervaring met dit soort systemen is, dat je deze helemaal niet hoeft te coderen met VCDS dit omdat het simpel weg gewoon niet kan. wat wel aan moet staan in de Gateway is dat je een radio systeem in de auto hebt. dit omdat de unit anders geen voeding krijgt. maar dit staat al aan als je een radio erin hebt gehad voordat je het aftermarket systeem hebt gemonteerd.

ik denk dat het verkeerd is aangesloten. meeste systemen zitten tig kabels aan. misschien is er iets los geschoten achter de unit?
Eric H
Type auto: Golf MK5 Gti

Bericht door Eric H »

Ik heb zelf ook een imitatie RNSE systeem in mijn auto zitten, maar wat KlouxOne al zegt, deze heeft niets te maken met je CANBUS systeem.

Gewoon terug gaan naar degene die het ingebouwd heeft en eisen dat het goed werkend wordt opgeleverd.
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
GinoGTI

Bericht door GinoGTI »

Daarstraks stapte ik weer in mijn auto en werkte het ineens terug wel.
Kan het misschien zijn dat het systeem een soort van aparte batterij heeft en deze gistere gewoon leeg is gegaan omdat het op stand by bleef staan terwijl ik niet reed? En is het moeilijk om zelf iets aan de aansluiting te doen zodat hij afsluit zodra ik mijn sleutel uit het contact haal?
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

als het systeem niet uitgaat nadat je de sleutels eruit haalt. denk ik dat het gewoon niet goed aangesloten is. Ik zou er mee terug gaan en inderdaad eisen dat het werkend gemaakt word. En anders eruit halen en een RNS510 er in zetten. deze heb je tegenwoordig ook al voor 300/400 euro.
GinoGTI

Bericht door GinoGTI »

Als zoiets niet te moeilijk is zou ik het liever zelf doen want het is een stukje rijden van hier wat mij dus ook al veel aan benzine kost. de console enzo los doen kan ik gemakkelijk zelf, maar van de kabeltjes enzo heb ik niet veel verstand. Weet iemand toevallig welke kabel dit juist is die er voor zorgt dat hij afsluit zodra ik mijn sleutel uit het contact haal?
Eric H
Type auto: Golf MK5 Gti

Bericht door Eric H »

Als je niet veel verstand van kabeltjes hebt kun je er beter niet zelf mee gaan lopen rommelen.
Of je moet weten hoe een multimeter werkt, dan kom je namelijk ook al een heel eind.

Vroegah was het zo dat rood de plus was, geel de plus bij contact en zwart de aarde.
Hoe dat tegenwoordig zit zou ik niet meer weten, met de huidige systemen heb ik niet veel ervaring.

V.w.b. de kosten van het heen en weer rijden snap ik het niet helemaal.
Je koopt een radio van een paar honderd euro ( neem ik even aan ) maar je gaat liever zelf rommelen aan de bedrading ( met alle risico's van dien ) dan dat je heen en weer rijdt....
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
wehoo

Bericht door wehoo »

Misschien handig om te vermelden welke imitatie RNS510 het is; Zenec (alhoewel dit niet echt imitatie is) of een Chinese kloon?

Accessoireplus "uitlezen/meten" van de quadlockstekker.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
GinoGTI

Bericht door GinoGTI »

Ik heb vorige week het systeem er eens uitgehaald en alle kabels eens goed terug ingestoken en sindsdien geen problemen meer gehad... Tot zojuist!
Nu is mijn batterij plat en ik vermoed dat het door het systeem komt.
Ik heb zelf al een beetje opgezocht en blijkbaar kan het bij een echte rns 510 aan je gateway liggen, is dit net hetzelfde bij een imitatie?
JR-Mk5gti
Type auto: mk5 gti

Bericht door JR-Mk5gti »

Zelf heb ik ook een rns look immitatie gehad.Het kan niet liggen aan je gateway want ik had er ook een oud type gateway inzitten.Ik ben overgestapt naar een originele rns 510 en toen moest ik de gateway pas vervangen omdat ie me accu leeg trok.Zou toch eens goed kijken naar de draden rood en geel zijn het belangrijkst ,geel is volgens mij constant stroom, staat ook op de draden zelf toch?met een labeltje Acc ,+ .en je kan zien achterop de radio waar de isostekker ingaat wat de ingangen zijn.
Zou anders toch iemand laten kijken die er meer verstand van heeft.
Groetjes Jordi.
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”