fw update
- staffpride
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Contacteer:
fw update
fw update
Laatst gewijzigd door staffpride op 14 jan 2013, 12:14, 4 keer totaal gewijzigd.
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Re: Rns 510 fw update naar 4120
Kom je nu mee aan!
Had dat niet een week eerder gekund
Dus nu ben ik al helemaal verplicht binnenkort te komen met de Vrouw en een fles Bacardi Razz
Had dat niet een week eerder gekund

Dus nu ben ik al helemaal verplicht binnenkort te komen met de Vrouw en een fles Bacardi Razz

Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- staffpride
- Contacteer:
Nee helaas niet, heb het pas sinds gister namelijk.
Maar je komt maar hoor met die fles razz, daar hebben wij totaal geen problemen mee

Maar je komt maar hoor met die fles razz, daar hebben wij totaal geen problemen mee

- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
We maken binnenkort wel een afspraak,
Me vriendin werkt normaal elke zaterdag dus even kijken wanneer ze een keer vrij is.
Me vriendin werkt normaal elke zaterdag dus even kijken wanneer ze een keer vrij is.
Groetjes Tonnie
Dat klinkt niet best. En je kunt dit voorkomen door "de codering" op te slaan voor je de update doet? Kun je dit misschien een beetje uitleggen? Ik heb een achteruitrijcamera met parkeerhulp (lijnen/vakken) en die wil ik natuurlijk niet kwijt.staffpride schreef:-de codering van je RNS gewist wordt en je dus geen weergave meer in je MFA hebt (alleen de witte klusters) en de achteruitrijcamera niet meer wordt weergegeven. Dus sla je codering op voordat je deze update gaat doen!!
- staffpride
- Contacteer:
Je raakt niets kwijt hoor, maar je codering gaat naar de standaard fabrieks settings door de update, daardoor werkt je camera niet omdat hij dan niet gecodeerd staat in je rns. (geld voor de low camera's)
Je moet hem dus dmv vagcom weer opnieuw coderen anders werkt de helft niet en staan je kleuren ook op highline.
De makkelijkste manier is dus om voordat je gaat updaten de codering uit je rns te kopiëren. Dan kan je hem 1 op 1 terugzetten en werkt alles weer normaal.
Dus nogmaals, bij deze update heb je vagcom nodig om weer alles te kunnen coderen.
Je moet hem dus dmv vagcom weer opnieuw coderen anders werkt de helft niet en staan je kleuren ook op highline.
De makkelijkste manier is dus om voordat je gaat updaten de codering uit je rns te kopiëren. Dan kan je hem 1 op 1 terugzetten en werkt alles weer normaal.
Dus nogmaals, bij deze update heb je vagcom nodig om weer alles te kunnen coderen.
SW4120 is een factory-cd. De niet originele op internet circulerende versie is aangepast met de VIM- en testmode. (author: SaRo of MaGo). Waarbij dit overigens niets zegt want de Author is tekstueel aan te passen. De vernieuwing zit in de radiotekst.
Gr. Wehoo.

Heb vanavond me RNS updated van 2680 -> 3810 -> 4020. Gedurende het wachten van het voltooien van deze updates zag ik dit topic over 4120 voorbijkomen. Wat ik me afvraag is wat deze "problemen" waren waar je tegenaan liep staffpride (afgezien van de codering).
- staffpride
- Contacteer:
LWaren verschillende errorcodes,
Laatst gewijzigd door staffpride op 14 jan 2013, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Meik
- Type auto: Golf MK6 GTI DSG
Net even gedownload, vanavond is even uitproberen
Groet,
Meik
Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
Meik
Netjes Staffpride
ziet er weer gelikt uit. je bent waarschijnlijk een van de eerste. zie er nog weinig over op het net. Tumbs-up!
@Meik. Hoop dat je weet waar je aan begint
gelijk naar 4120 updaten gaat in veel gevallen niet goed komen. Suc6 toegewenst

@Meik. Hoop dat je weet waar je aan begint

- Meik
Hoe bedoel je dat? ik draai nu op 4020 ?KlouxOne schreef:Netjes Staffprideziet er weer gelikt uit. je bent waarschijnlijk een van de eerste. zie er nog weinig over op het net. Tumbs-up!
@Meik. Hoop dat je weet waar je aan begintgelijk naar 4120 updaten gaat in veel gevallen niet goed komen. Suc6 toegewenst
Kan geen kwaad toch?
Groet,
Meik
Meik
dat zeg ik. in de meeste gevallen
voor jou zou het geen problemen moet geven. mits je juiste media gebruikt uitraad.

- Meik

Groet,
Meik
Meik
- staffpride
- Contacteer:
Van 4020 kan je zo naar 4120, moet normaal geen problemen geven, maar let op dat je hem juist brand. 4120 is erg gevoelig.
Maar leuke update weer
Maar leuke update weer
Inmiddels ook zonder problemen me RNS510 (C) updated van 4020 -> 4120 

Sorry, maar ik begrijp nog steeds niet wat je bedoelt. Je raakt niks kwijt, maar de camera werkt na de update niet meer. Ik zal eens googelen op vagcom, want dat zegt me ook weinig.staffpride schreef:Je raakt niets kwijt hoor, maar je codering gaat naar de standaard fabrieks settings door de update, daardoor werkt je camera niet omdat hij dan niet gecodeerd staat in je rns. (geld voor de low camera's)
Mijn RNS510 is nog helemaal standaard zonder enige modificatie. Ik wil heel graag up to date zijn, maar ik wil geen risico lopen dat mijn RNS510 het straks niet meer doet (of deels niet meer doet, zoals de camera). Daarom heb ik de stap nog steeds niet gemaakt om de FW eens bij te werken.
Wat staffpride bedoeld is dat je geen opties kwijt raakt mits je ze opnieuw codeert met VCDS. Dit is nodig aangezien na de update de RNS codering naar fabrieksinstellingen word gereset.
Als je het zelf niet aandurft om te doen en je weet niet waar je mee bezig bent zou ik het laten doen door iemand die alles bij de hand heeft. better safe then sorry
Als je het zelf niet aandurft om te doen en je weet niet waar je mee bezig bent zou ik het laten doen door iemand die alles bij de hand heeft. better safe then sorry

- staffpride
- Contacteer:
Heb je ff een pb gestuurd met wat gegeven
Laatst gewijzigd door staffpride op 14 jan 2013, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Terug naar fabrieksinstellingen zal geen probleem zijn, aangezet de RNS510 en de camera opties zo door de fabriek geleverd zijn. Nogmaals, er zijn geen (custom) modificaties op de RNS510 gedaan dus zou er toch niks verloren kunnen gaan?KlouxOne schreef:Dit is nodig aangezien na de update de RNS codering naar fabrieksinstellingen word gereset.
Dat staat er los van. Als iets van fabriek af geleverd word zoals jij dat ziet. Alle bytes van de rns gaan naar 0 of wel fabrieks instellingen. Vw codeerd het systeem ook! Aangezien niet iedere auto het zelfde is.
Opnieuw coderen is dan ook echt vereist. Ik heb de update gister samen met staffpride getest op mijn c systeem. Na een ruim een uur en wat handelingen plus coderen uit einderlijk geslaagd.
Ik kan je vertellen dit is de beste update ooit! Systeem is nu echt extreem veel sneller geworden!
Opnieuw coderen is dan ook echt vereist. Ik heb de update gister samen met staffpride getest op mijn c systeem. Na een ruim een uur en wat handelingen plus coderen uit einderlijk geslaagd.
Ik kan je vertellen dit is de beste update ooit! Systeem is nu echt extreem veel sneller geworden!
- staffpride
- Contacteer:
x
Laatst gewijzigd door staffpride op 14 jan 2013, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
SW5218 is hetzelfde als SW4120, behalve dan dat deze voor de DAB-versies is geschreven.
Gr. Wehoo.

- Meik
Re: Rns 510 fw update van 4120 naar 5218 (pagina 2)
4120 draait inmiddels probleem loos. Door middel van een cd lukte het me niet, telkens SWL Errors. Maar met een DVD was het zo gepiept.
Groet,
Meik
Meik
Re: Rns 510 fw update van 4120 naar 5218 (pagina 2)
Ok, na lang twijfelen toch maar een update gedaan van 2840 --> 3890. Ik had verwacht dat harddisk opnieuw ingedeeld zou worden en ik alles kwijt zou zijn. Dat is niet het geval. Muziek en Navigatie stond er allemaal nog gewoon op. VIM en secret menu ben ik wel kwijt. Dit had ik op 2840 voor elkaar met berto89 cd. Is het allemaal wel goed gegaan? Ik had graag gezien hoeveel parties ik nu had, want wil natuurlijk de POI optie via SD kaart hebben. Via Media en HDD-capaciteit zie ik 18.62 GB staan, dus ik ben bang dat er niet opnieuw gepartitioneerd is. Wat kan ik nu doen?