Voorkat verwijderen

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
kevin78
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Voorkat verwijderen

Bericht door kevin78 »

Zeker ook als je al gechipt hebt is dit nog een goede mod hoor. Na kat leeghalen reageert die stuk agressiever op gas en trekt stuk soepeler door de toeren. Spreek uit ervaring.. Maar voor maximale pk winst is natuurlijk beter om later te chippen.. Maar om te zeggen dat het alleen beter is voor de turbo klopt niet
ErikGTI

Bericht door ErikGTI »

kevin78 schreef:Zeker ook als je al gechipt hebt is dit nog een goede mod hoor. Na kat leeghalen reageert die stuk agressiever op gas en trekt stuk soepeler door de toeren. Spreek uit ervaring.. Maar voor maximale pk winst is natuurlijk beter om later te chippen.. Maar om te zeggen dat het alleen beter is voor de turbo klopt niet

Kijk dat wil ik horen....nog iets.... kun je achteraf dus bv bij een servicebeurt zien/meten dat het gedaan is...je begrijpt wel waarom ik dat vraag...ahum :twisted:
Crokko
Type auto: Scirocco 3

Bericht door Crokko »

ErikGTI schreef:
kevin78 schreef:Zeker ook als je al gechipt hebt is dit nog een goede mod hoor. Na kat leeghalen reageert die stuk agressiever op gas en trekt stuk soepeler door de toeren. Spreek uit ervaring.. Maar voor maximale pk winst is natuurlijk beter om later te chippen.. Maar om te zeggen dat het alleen beter is voor de turbo klopt niet

Kijk dat wil ik horen....nog iets.... kun je achteraf dus bv bij een servicebeurt zien/meten dat het gedaan is...je begrijpt wel waarom ik dat vraag...ahum :twisted:
Oké.
Het komt voor, dat de lambdasonde foutmeldingen geeft door de kat verwijdering.
Ondanks er genoeg mensen zijn die het probleem niet hebben ervaren, bestaat de kans wel.

Als dat in jou situatie zou gebeuren, moet je jezelf de vraag stellen:
Hoe ga ik dat oplossen met mijn ABT tuning?
Afbeelding
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Is er animo/interesse voor een voorkat-verwijder-dag? We zouden dit best met een select groepje kunnen organiseren. Iemand met een burg, gereedschap en de juiste kennis/ervaring kan hier een leuke cent aan verdienen.
Ik wil hem er zelf iig ook uit (laten) halen.
Hans Sloot is mij iets te ver (woon in omg Rotterdam).
Green Hornet
Type auto: Audi S3 Limousine

Bericht door Green Hornet »

Ik heb inmiddels besloten om voor een complete Milltek te gaan ..... toch maar in één keer goed :-)
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro

Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
RonnyR20
Type auto: 7R

Bericht door RonnyR20 »

Green Hornet schreef:Ik heb inmiddels besloten om voor een complete Milltek te gaan ..... toch maar in één keer goed :-)
Goed bezig! :mrgreen:
ErikGTI

Bericht door ErikGTI »

Crokko schreef:
Oké.
Het komt voor, dat de lambdasonde foutmeldingen geeft door de kat verwijdering.
Ondanks er genoeg mensen zijn die het probleem niet hebben ervaren, bestaat de kans wel.

Als dat in jou situatie zou gebeuren, moet je jezelf de vraag stellen:
Hoe ga ik dat oplossen met mijn ABT tuning?
Ik begrijp het nog niet helemaal goed...ter info de ABT tuning is volledig legaal/goedgekeurd maar de katverwijdering is dan een eigen initiatief.

Maar goed een foutmelding moet ik niets van weten want dan moet ik hem naar de dealer rijden deze informeert de lease maatschappij en dan heb ik teveel ellende... ;)

Bedankt voor de info...
kevin78

Bericht door kevin78 »

Als ik jou was zou ik het dan niet doen... Kan je beter 5 liter bio ethanol erin gooien op 45 liter euro98.. Heb je stuk meer plezier van !! En pk's..
ErikGTI

Bericht door ErikGTI »

kevin78 schreef:Als ik jou was zou ik het dan niet doen... Kan je beter 5 liter bio ethanol erin gooien op 45 liter euro98.. Heb je stuk meer plezier van !! En pk's..
Yepp, je hebt gelijk daar ga ik niet mee door...
Kijk das een leuk idee heb je een bio- link voor mij ga ik me inlezen ;)
Eric H
Type auto: Golf MK5 Gti

Bericht door Eric H »

Tja, ik heb een brug dus zou best mijn eigen voorkat eruit kunnen knallen.
Ik wil alleen niet met een brandend dashboard lampie zitten.
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
kevin78

Bericht door kevin78 »

ErikGTI schreef:
kevin78 schreef:Als ik jou was zou ik het dan niet doen... Kan je beter 5 liter bio ethanol erin gooien op 45 liter euro98.. Heb je stuk meer plezier van !! En pk's..
Yepp, je hebt gelijk daar ga ik niet mee door...
Kijk das een leuk idee heb je een bio- link voor mij ga ik me inlezen ;)
Gewoon even uitgebreid zoeken in dit forum kiezen en dan bioethanol.. Zijn meerder topics over !! Is echt heerlijk spul en gewoon te koop bij action ,nog goedkoper dan Euro98 per liter..
ErikGTI

Bericht door ErikGTI »

okido ;)
bzb

Bericht door bzb »

1.64 bij action, ergens nog goedkoper wellicht?? geeft dit bij 95 ook effect?
Renekesgti
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Bericht door Renekesgti »

@BZB, zonder tuning loopt de motor net wat mooier rond. (ik denk dat je 10 pk extra hebt hierdoor) Ik zou altijd 98 tanken + bio, want in Euro 95 zit al een paar procent bio bijgemengd.
Nogmaals een samenvatting:

Tank 40 liter BP98 + 5 liter bio ethanol (95% Ethanol)
Tank 40 liter BP98 + 8 liter E85 (85% Ethanol)

Bij elkaar zou dit octaan 100-102 moeten geven. Meer ethanol erin gooien heeft geen zin.
René

René
bzb

Bericht door bzb »

Ik kan hier nergens 98 tanken (gendt)
Tijger

Bericht door Tijger »

Heeft zoiets ook nut bij een GTD MK6 ? (Voorkat (als die er uberhaupt in zit haha))
En zo ja:
- Wat levert het op ?
- Geen foutmelingen (zit nog in de garantie namelijk)
- Kosten
Race Eend
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Contacteer:

Bericht door Race Eend »

Een GTD heeft geheel geen kat.

Alleen een roetfilter, die kan er wel uit, maar dan moet je van kerstverlichting houden (lees: allemaal storingen op je dashboard, tot je je chip aan laat passen en alle sensoren in het filter wegschrijft).

Overigens win je ook daar bij tuning een goede 10pk door het filter te verwijderen.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Tijger

Bericht door Tijger »

Race Eend schreef:Een GTD heeft geheel geen kat.

Alleen een roetfilter, die kan er wel uit, maar dan moet je van kerstverlichting houden (lees: allemaal storingen op je dashboard, tot je je chip aan laat passen en alle sensoren in het filter wegschrijft).

Overigens win je ook daar bij tuning een goede 10pk door het filter te verwijderen.
Thx
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”