Abt tuning werkt niet.

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
GjalTI
Type auto: Golf MK6 GTI

Abt tuning werkt niet.

Bericht door GjalTI »

Hallo,

Allereerst zal ik me even voorstellen.
Ik ben Gjalt 29 uit Gorinchem. Leuk forum hebben jullie! Om maar gelijk met de deur in het forum te vallen. Ik heb sinds vorige week 21-09-2012 een nieuwe Golf VI GTI.
Ivm met een kortingsactie is er gisteren 25-09-2010 al een Abt chip 210 naar 260 ingegaan. Toen ik er gisterenavond mee op pad ging kwam ik er gelijk achter dat het niet goed zat.
Hij liep constant te halen. Alsof iemand de kraan dicht en open zet. Daarna werd dit minder en hield het volgens mij zelfs op alleen had ik ook niet het gevoel alsof er 50 pk bij zat. Heb hem gelijk terug gebracht en ze zijn er vandaag weer mee bezig. Heeft iemand hier ervaring mee? Bij de dealer zeggen ze dat het nog niet voorgekomen is bij een GTI en dat PON nu in overleg is met Abt Duitsland. Bij het uitlezen vanmorgen was er wel een storing bij een bepaald relais.
Ze gaan het in ieder geval oplossen alleen is het even de vraag hoe.
Ik heb inmiddels wel door dat je eigenlijk bij JD moet zijn, maar het is een splinter nieuwe auto en als er gezeik mee komt wil ik hem gewoon bij een dealer naar binnen kunnen schuiven.

Ik hoop dat er iemand is die hier wat van weet.

Groetjes,
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Re: Abt tuning werkt niet.

Bericht door MkVI Nmgn »

Je hebt een Privé bericht,
Rijd zelf ook met ABT.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
ErikGTI

Bericht door ErikGTI »

Ik heb zelf ook een Golf VI gehad en ABT laten chippen en eigenlijk nooit problemen mee gehad.

Je zou eerst moeten weten wat er aan de hand....maar wel knap balen zeg...gatver

Ik mocht ook geen JD kiezen maar de tuning van ABT was voor mij een prima optie en ik heb met deze optie twee jaar probleemloos gereden en nu weer aangekruisd.

Ik lees wel vaker hier dat mensen ABT een beetje (te) snel of zomaar "veroordelen" maar dat is mens eigen denk ik...er moet namelijk altijd een winnaar zijn en naast elkaar bestaan is eigenlijk "not done" ....

M.a.w.er zullen ook bij JD wel eens autos het terrein verlaten die later weer terugkomen met een storing...even in het midden latend wat de oorzaak is.
ED60Letzebuerg
Type auto: MK5 R32

Bericht door ED60Letzebuerg »

Leuk nog een Gorinchem'er erbij naast GolfL .. ben zelf woonachtend in Hardinxveld haha! Niet prettig dat het chippe probleemloos is verlopen..
Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32

Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
Crokko
Type auto: Scirocco 3

Bericht door Crokko »

ED60Letzebuerg schreef:Niet prettig dat het chippe probleemloos is verlopen..
Dat is het toch ook niet? :P :mrgreen: :lol:

@GjalTI
Wel vervelend hoor, ik hoop dat ze het goed en snel voor je oplossen.

Laatst was ik bij JD, stond er een scirocco 1.4 met abt. Had enorme vermogen drops.
Op de bank was dat heel duidelijk zichtbaar aan de koppelkromme. De beloofde 210 ABT-pk's was werkelijk 170pk :shock:
De combinatie van hele "slechte" brandstof met ABT was killing voor dat ding.

Nadat JD zijn eigen software had ingeladen en 2 flesjes Bio had getankt, haalde de 1.4 een 225pk als ik me niet vergis. (en geen drops meer)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”