ervaringen k&n inlegfilter
ervaringen k&n inlegfilter
hoi hoi
ik rijd nu een maandje met zo'n filter, maar lees nu regelmatig verhalen dat de luchtmassa meter kapot kan gaan hierdoor, is dat al bij iemand hier voorgevallen?
en welke maat torx schroevedraaier is handig om bij je te hebben voor klusjes under the bonnet?
Groetjes de enige echte BZB
ik rijd nu een maandje met zo'n filter, maar lees nu regelmatig verhalen dat de luchtmassa meter kapot kan gaan hierdoor, is dat al bij iemand hier voorgevallen?
en welke maat torx schroevedraaier is handig om bij je te hebben voor klusjes under the bonnet?
Groetjes de enige echte BZB
Re: ervaringen k&n inlegfilter
dat luchtmassa verhaal gaat volgens mij alleen maar op bij de 1.8 20vt motoren hoor. die kunnen niet tegen olie. ik heb het bij een 2.0 TFSI nog nooit gezien. mijn mening blijft wel dat een droog filter altijd wel beter is. maar goed een pipercross is ook licht geolied
Re: ervaringen k&n inlegfilter
a ok, net even de boel uit elkaar geschroefd en de inlet pijp is nog mooi droog en schoon (niet dat dat wat zegt wellicht), ook heb ik even dit rekje uit de onderkant gehaald, zal wel voor geluiddemping o.i.d. zijn


- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: ervaringen k&n inlegfilter
dat is de bladvanger 

A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: ervaringen k&n inlegfilter
Ook ik heb even een vraag over inlegfilters:
Mijn MK5 heeft een grote beurt nodig, maar nu overweeg ik om ipv een nieuw origineel luchtfiltertje, gelijk een betere inlegfilter te plaatsen (dit kan ik natuurlijk zelf en scheelt wat in de kosten).
Ik zoek een inlegfilter welke 15.000km zonder apart onderhoud mee kan en betere prestaties levert dan het originele VW filter.
Welke komen in aanmerking, waar te koop en voor welke prijs?
(of heeft het überhaupt geen nut om te kiezen voor iets anders dan een standaard filter, kijkende naar mijn gti: standaard met abt chip?)
Mijn MK5 heeft een grote beurt nodig, maar nu overweeg ik om ipv een nieuw origineel luchtfiltertje, gelijk een betere inlegfilter te plaatsen (dit kan ik natuurlijk zelf en scheelt wat in de kosten).
Ik zoek een inlegfilter welke 15.000km zonder apart onderhoud mee kan en betere prestaties levert dan het originele VW filter.
Welke komen in aanmerking, waar te koop en voor welke prijs?
(of heeft het überhaupt geen nut om te kiezen voor iets anders dan een standaard filter, kijkende naar mijn gti: standaard met abt chip?)
Re: ervaringen k&n inlegfilter
K&N of Pipercross. voor de rest zou ik er niks mee doen. op deze filters zit ook levens lange garantie. zijn even duur als normale papieren filter en kan je beide schoonmaken.
te koop bij GMB-tuning.nl Ik betaalde daar voor mijn pipercross 35 euro.
te koop bij GMB-tuning.nl Ik betaalde daar voor mijn pipercross 35 euro.
Re: ervaringen k&n inlegfilter
In stoffige landen is een K&N filter geen goede keuze , na het filter zag ik fijn stof in de buizen richting de turbo.
Voorheen waren de buizen stofvrij.
Dit was met een TDI motor , maar ik zal geen K&N luchtfilter in de gti zetten.
Hier in Nederland zul je er niet veel last van hebben
Grt Yal
Voorheen waren de buizen stofvrij.
Dit was met een TDI motor , maar ik zal geen K&N luchtfilter in de gti zetten.
Hier in Nederland zul je er niet veel last van hebben

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: ervaringen k&n inlegfilter
KlouxOne schreef:K&N of Pipercross. voor de rest zou ik er niks mee doen. op deze filters zit ook levens lange garantie. zijn even duur als normale papieren filter en kan je beide schoonmaken.
te koop bij GMB-tuning.nl Ik betaalde daar voor mijn pipercross 35 euro.
Bedankt!
De pipercross kost 39,- euro: http://gmb-tuning.nl/index.php?item=pip ... 39&lang=NL
De K&N kost 65,- euro: http://gmb-tuning.nl/index.php?item=k_n ... 15&lang=NL
De pipercross lijkt mij dus de slimme keus.
Echter blijft de vraag: levert het wat op t.o.v. een origineel vw filtertje?
(overigens staat er bij de pipercross dat het een droog filter is die uitwasbaar is en levenslang te gebruiken. Lijkt me sterk!? Was toch met wat olie gevuld?)
Re: ervaringen k&n inlegfilter
Ik heb zo'n Pipercross.Timvgti schreef:KlouxOne schreef: (overigens staat er bij de pipercross dat het een droog filter is die uitwasbaar is en levenslang te gebruiken. Lijkt me sterk!? Was toch met wat olie gevuld?)
Ben er erg tevreden over. Doet weldegelijk wat je kan verwachten van een inlegfilter.
Qua prestaties geloof ik niet dat er heel veel verschil zal zitten tussen de K&N en de Pipercross.
Het is het weldegelijk een droog schuimfilter.
Na het reinigen moet je hem wel (extreem licht) insprayen met een "dirt restention additive".
Laatst voor mijn JD bezoek nog even gereinigd. De airbox en buizen waren stofvrij, dus ik ben tevreden.

- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: ervaringen k&n inlegfilter
pipercross is droog en ook het beste voor de originele filterbak naar mijn mening heb hem zelf ook .
-
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 03 mar 2012, 18:05
- Type auto: Golf VII GTI Perf.
Re: ervaringen k&n inlegfilter
Ik heb pas geleden bij een grote beurt het inleg filter vervangen voor een
Simota inleg sportfilter.
Deze filters hoeven niet Gé olied te worden en dienen alleen elke 15.000 km
Met een lucht pistool schoongeblazen te worden.
Voordeel is dus dat je hem niet hoeft uit te wassen.
http://www.simota-filter.com/index.php
Ik heb er 40 euro voor betaald via MP (nieuw)
Simota inleg sportfilter.
Deze filters hoeven niet Gé olied te worden en dienen alleen elke 15.000 km
Met een lucht pistool schoongeblazen te worden.
Voordeel is dus dat je hem niet hoeft uit te wassen.
http://www.simota-filter.com/index.php
Ik heb er 40 euro voor betaald via MP (nieuw)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 23 gasten