grotere sierstukken

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Timvgti

Re: grotere sierstukken

Bericht door Timvgti »

Ook ik heb ze even een email gestuurd.
Vooral gevraagd naar de mogelijkheden mbt de 'standaard' look.
Ergens wil ik nml gewoon precies hetzelfde ontwerp als de standaard sierstukken, maar dan 10 tot 20mm per stuk groter op mijn mk5.
Zo blijft het o.e.m. lijken, wat het met de rechte en schuine GT look al niet meer doet...

Blijft bijzonder hoe de standaard pijpjes zo snel lelijk zijn geworden.
Bij mijn Audi TT (1999) Quattro zitten er twee prachtige chrome pijpjes onder die nog altijd glimmen en waar ik nooit meer aan doe dan even wassen en soms opwrijven. Toch andere kwaliteit denk ik...
ErikGTI

Bericht door ErikGTI »

Tim daar ben ik het mee eens...ook bij mijn MKV hetzelfde en nu bij de MKVI alweer ...ditmaal de onderste randen niet meer zonder beschadigingen schoon te maken (TE WEINIG MICRON ?...CHEAP ??)

......dus optimist als ik ben denk ik dat ik er NU alleen maar op vooruit kan gaan... :D
Laatst gewijzigd door ErikGTI op 16 okt 2012, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

kijk is naar mijn avatar ;) of in mijn topic. staan genoeg foto's van dubbelwandige tips. milltek levert ook een demper met wat meer oem look tips. Die heeft GolfL. Als het OEM moet lijken zou ik ze helemaal niet gaan vergroten.
Timvgti

Bericht door Timvgti »

GolfL
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Bericht door GolfL »

KlouxOne schreef:kijk is naar mijn avatar ;) of in mijn topic. staan genoeg foto's van dubbelwandige tips. milltek levert ook een demper met wat meer oem look tips. Die heeft GolfL. Als het OEM moet lijken zou ik ze helemaal niet gaan vergroten.
Klopt ik heb ook Milltek tips 2x80mm, alleen met geperforeerde binnenkant. Ook zijn mijn tips "los", dus kan ze zelf verstellen.

Snel even naar buiten gerend:
Afbeelding
Afbeelding

JA er zit een blaadje in mijn uitlaat, en JA mijn auto is vies :lol:
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
ErikGTI

Bericht door ErikGTI »

Tja ...OEM.... :? .

Daar ben ik vaak (zelf) bij Volkswagen helemaal niet eens blij mee...zeker niet als ze in samenwerking met ABT ineens denken dat ze een mooi(er) model "sportieve" Golf kunnen ontwerpen...(bv de 4 uitlaatjes om maar wat te noemen).......ahum... :roll:

Veel meer vind ik belangrijk dat het smaakvol gebeurd dus passend bij het huidige design en de prestaties...welk merk er dan uiteindelijk aanhangt vind ik volkomen onbelangrijk (voorop gesteld dat het geen rommel is) ;)
Timvgti

Bericht door Timvgti »

GolfL schreef: Klopt ik heb ook Milltek tips 2x80mm, alleen met geperforeerde binnenkant. Ook zijn mijn tips "los", dus kan ze zelf verstellen.
Afbeelding
:
Kijk DAT VIND IK MOOI!
Dat is dus de o.e.m. vorm, maar dan 80mm ipv de originele 70mm's.
Ondertussen ook netjes antwoord van Lynx gehad.
Ik mag meekijken met de montage en aangeven hoe ik het precies wil.
Ze gaven me deze link: http://www.fox-sportauspuff.de/index.ph ... -c-530_569
Hier zie je dus dat ze van Fox het type 16 sierstuk ook netjes in deze 80mm leveren.
Lynx geeft aan dat tot 90mm in de originele mk5 uitsparingen past, ben benieuwd hoe dat staat.
Maar voor nu: zet mij er maar op voor twee Fox type 16 80mm sierstukken!
Heel misschien dat ik nog voor 90mm ga, maar dat lijkt mij toch wat groot. Wat denken jullie?

P.s.: GolfL heb jij nog een foto van verderaf (de gehele achterzijde van jouw auto)?
EDIT: Even zelf gezocht in jouw voorsteltopic en daar zag ik een foto.
Ziet er netjes uit, alleen ik zou zelf zien dat de sierstukken ietsje hoger in de opening zitten, dus dat ze er wat strakker/minder laag inzitten. Ik denk dat dat wel mogelijk is.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Timvgti op 16 okt 2012, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gti-Mar
Type auto: Golf MK VI ABT
Contacteer:

Bericht door Gti-Mar »

Timvgti schreef:
GolfL schreef: Klopt ik heb ook Milltek tips 2x80mm, alleen met geperforeerde binnenkant. Ook zijn mijn tips "los", dus kan ze zelf verstellen.
Afbeelding
:
Kijk DAT VIND IK MOOI!
Dat is dus de o.e.m. vorm, maar dan 80mm ipv de originele 70mm's.
Ondertussen ook netjes antwoord van Lynx gehad.
Ik mag meekijken met de montage en aangeven hoe ik het precies wil.
Ze gaven me deze link: http://www.fox-sportauspuff.de/index.ph ... -c-530_569
Hier zie je dus dat ze van Fox het type 16 sierstuk ook netjes in deze 80mm leveren.
Lynx geeft aan dat tot 90mm in de originele mk5 uitsparingen past, ben benieuwd hoe dat staat.
Maar voor nu: zet mij er maar op voor twee Fox type 16 80mm sierstukken!
Heel misschien dat ik nog voor 90mm ga, maar dat lijkt mij toch wat groot. Wat denken jullie?

P.s.: GolfL heb jij nog een foto van verderaf (de gehele achterzijde van jouw auto)?
Ik denk dat je het makkelijk kan hebben,maar goed dat je even met lynx heb gesproken Tim :D
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
GolfL
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Bericht door GolfL »

@Timvgti,

Op de foto die jij laat zien hing de uitlaat er net een dag ofzo onder. Na een paar weken hing hij helemaal schots en scheef(is gaan zetten)
Uitlaat heb ik daarna met KlouxOne samen hoger gehangen en rechter. Op de foto die jij liet zien hing hij inderdaad erg laag (uit zijn uitsparing). Zal is zoeken of ik een foto heb van de achterkant :D

Edit:
Heb gezocht, heb eigenlijk niet echt een foto van de achterkant. Dit zijn de meest recente:

Afbeelding
Afbeelding

Hier zie je dat ze een stuk strakker hangen,
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

Goed verhaal TIm, bedankt voor de info.

De "GolfL look" vind ik ook mooi. Lijkt op Oem, maar dan net even groter. Ik denk dat 90 mm te groot oogt.

Wat kosten deze eindstukken dan?
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Timvgti

Bericht door Timvgti »

GolfL, ik heb jouw foto even 'misbruikt' in Photoshop.
Heb de uitlaat 90mm gemaakt en er recht onder gehangen.
Zoek de verschillen:
Afbeelding
Afbeelding

90 mm staat dus op zich ook niet gek, maar denk dat ik zelf toch voor 80 blijf gaan.
Dus:

SIERSTUKKEN WISHLIST VOOR GOLF V EN VI

ErikGTI Golf 6: GT 100 mm eindtips Milltek SCHUIN (bevestigd)

BenGTI. Golf 5. GT 80 mm eindtips Milltek SCHUIN (bevestigd)

SciroccoFrank GT 80 mm. eindtips Milltek SCHUIN (bevestigd)

Mkv-Nmg Golf 6: GT 100 mm eindtips Milltek SCHUIN

BZB Golf 6: GT 100 mm eindtips MillteK SCHUIN ( wacht eerst beurs af !!)

Edition30 Golf 5: GT 80 mm eindtips Milltek SCHUIN

Timvgti Golf 5: Fox 80mm bestelnummer 16-0800300

Renekesgti. Golf 6:

Misterxenon Golf 6: GT 90/100 mm eindtips Milltek SCHUIN (wil ze eerst zien)

Meik Golf 6:

ExXX Golf 6: GT 100 mm eindtips Miltek SCHUIN

En over de prijs stuurde Lynx mij dit: Deze zijn € 33.- (-10%) per stuk.
Dat is dus stukken goedkoper dan de GT look sierstukken zeg!!!!
Ik weet het dus zeker. Voor mij twee maal Fox 80mm en ik laat ze zo monteren zodat het zo komt als op de laatste foto's van GolfL:
Timvgti

Bericht door Timvgti »

En hier een bewegend GIFje met 80mm te laag hangend, 80mm strak hangend en 90mm strak hangend :D
Afbeelding

En dan nu nog even het laaste waar ik over 'twijfel' en dat is hoeveel graden de sierstukken afgeschuind zijn!
Ik zie dat de Fox sierstukken 'maar' 15 graden afgeschuind zijn.
Ik heb wat voorbeelden gevonden van 80mm sierstukken welke 35 graden afgeschuind zijn en dit ziet er wel héééél strak uit onder mijn standaard uitpsparing (dus niet ed30).
Zou 15 versus 35 graden zichtbaar schelen?
Anders eens kijken of Lynx ook 35graden afgeschuinde sierstukken kan leveren?

Voorbeelden van 80mm met 35 graden afgeschuind:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Haha wat ben ik toch een zeikerd, maar ik kom er wel (en hoop het voor anderen ook inzichtelijk te maken en zo hun keuze goed te kunnen doen).
Gti-Mar
Type auto: Golf MK VI ABT
Contacteer:

Bericht door Gti-Mar »

Timvgti schreef:En hier een bewegend GIFje met 80mm te laag hangend, 80mm strak hangend en 90mm strak hangend :D
Afbeelding

En dan nu nog even het laaste waar ik over 'twijfel' en dat is hoeveel graden de sierstukken afgeschuind zijn!
Ik zie dat de Fox sierstukken 'maar' 15 graden afgeschuind zijn.
Ik heb wat voorbeelden gevonden van 80mm sierstukken welke 35 graden afgeschuind zijn en dit ziet er wel héééél strak uit onder mijn standaard uitpsparing (dus niet ed30).
Zou 15 versus 35 graden zichtbaar schelen?
Anders eens kijken of Lynx ook 35graden afgeschuinde sierstukken kan leveren?

Voorbeelden van 80mm met 35 graden afgeschuind:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Haha wat ben ik toch een zeikerd, maar ik kom er wel (en hoop het voor anderen ook inzichtelijk te maken en zo hun keuze goed te kunnen doen).
Je neemt in iedergeval geen overhaaste beslissing,maar hoop wel dat we eind van de week een lijstje met namen kunnen hebben :lol:
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
staffpride
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Contacteer:

Bericht door staffpride »

Timvgti schreef:En hier een bewegend GIFje met 80mm te laag hangend, 80mm strak hangend en 90mm strak hangend :D
Afbeelding

mooi man :D

zou helemaal mooi zijn als je 2x 80 hebt en als je dan gas geeft ze 2x 90 worden! Hebben ze vast niet ;) :lol:
MVG EMServices

Afbeelding
ErikGTI

Bericht door ErikGTI »

DE HAMVRAAG EN NU HET ANTWOORD

Voor diegene welke een originele Milltek GT 80 dubbel sierstuk willen 148 euro.
Voor diegene welke een originele Milltek GT 100 willen 178 euro

( ik krijg nog een bevestiging van de GT 100 omdat hij dit dubbel sierstuk noemt )

Bij een goepsbuy 10 procent zoals al eerder vermeld op de stukken en 50 euro voor montage.

Doe er je voordeel mee. ;)

Tim prima research werk jongen 8-) ikzelf vind 80 mooier dan 90 in je gif ;)

Zoals ik het nu lees zijn er VIER die ja hebben gezegd...wil een ieder dit nog even checken.
Laatst gewijzigd door ErikGTI op 16 okt 2012, 21:30, 4 keer totaal gewijzigd.
ErikGTI

Bericht door ErikGTI »

ErikGTI Golf 6: GT 100 mm eindtips Milltek ORIGINEEL SCHUIN (bevestigd)
BenGTI. Golf 5. GT 80 mm eindtips Milltek LOOK SCHUIN (bevestigd)
SciroccoFrank GT 80 mm. eindtips Milltek LOOK SCHUIN (bevestigd)
Timvgti Golf 5: Fox 80mm bestelnummer 16-0800300 (bevestigd)

Mkv-Nmg Golf 6: GT 100 mm eindtips Milltek ORIGINEEL SCHUIN
Renekesgti. Golf 6:
Misterxenon Golf 6: GT 90/100 mm eindtips Milltek SCHUIN (wil ze eerst zien)
Meik Golf 6:
ExXX Golf 6: GT 100 mm eindtips Milltek SCHUIN
Timvgti

Bericht door Timvgti »

De prijs voor mijn Fox 80mm eindstukken wordt dus 59,40 + 50= 109,40 euro!
Netjes! :-)
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

Edition30 schreef:Goed verhaal TIm, bedankt voor de info.

De "GolfL look" vind ik ook mooi. Lijkt op Oem, maar dan net even groter. Ik denk dat 90 mm te groot oogt.

Wat kosten deze eindstukken dan?
Lekker bezig Tim, geeft een goed overzicht zo. Die GIF kan je waarschijnlijk wel verkopen aan FOX :)

Dus de FOX 16 80 mm komt op € (33 - 10%) x 2 = (33 - 3,30) x 2 = € 59,40. Met arbeidsloon is dit dus € 109,40 incl btw!?

Morgen eens even kijken naar die hoek van 15 graden.

Bedankt hé Tim, had mijn post even vergeten te enteren :roll:
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Renekesgti
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Bericht door Renekesgti »

Mannen ik ben erachter dat mijn huidige config prima klinkt. Milltek non-resonated dreunt op lange afstanden en resonated klinkt bijna hetzelfde als nu. Dus al met al zijn de looks nu belangrijker.
Ik twijfel nog of ik ze in Fox 90mm of 100mm wil of Orginele Milltek GT100. Dit is wat ik ervan heb begrepen: Origineel Milltek GT100 = € 178 + € 50 = € 238,00 vs Fox 90 of 100mm schuin incl. montage. 2x € 63,00 + € 50,00 = € 178,00. Heb ik dat zo goed begrepen? Ga vandaag nog even op internet speuren naar afbeeldingen en dan bevestig ik uiterlijk vrijdag wat het wordt. Ik denk de MILLTEK ORIGINEEL SCHUIN. wel dik! :)

Heb mezelf weer toegevoegd.

ErikGTI Golf 6: GT 100 mm eindtips Milltek ORIGINEEL SCHUIN (bevestigd)
BenGTI. Golf 5. GT 80 mm eindtips Milltek LOOK SCHUIN (bevestigd)
SciroccoFrank GT 80 mm. eindtips Milltek LOOK SCHUIN (bevestigd)
Timvgti Golf 5: Fox 80mm bestelnummer 16-0800300 (bevestigd)

Mkv-Nmg Golf 6: GT 100 mm eindtips Milltek ORIGINEEL SCHUIN
Renekesgti. Golf 6: Milltek GT100 ORIGINEEL SCHUIN
Misterxenon Golf 6: Fox 90/100 mm eindtips Schuin (wil ze eerst zien)
Meik Golf 6:
ExXX Golf 6: GT 100 mm eindtips Milltek SCHUIN
Renekesgti
Contacteer:

Heb nog wel een vraagje, voor de kenners. Hoe zit dat met de aansluiting van orginele Millteks? Milltek heeft toch altijd een diameter van 2.75inch. De STD cat-back is volgens mij 2.25 inch. Wil geen raar effect krijgen als je in het piepke kijkt. Dat je tegen zo'n randje zit te kijken. Vraag me af hoe je dat kan oplossen. Tevens moeten de stukken niet te ver uitsteken. M.a.w. mooi naar binnen vallen en bijna gelijk met de diffuser. Ben benieuwd of dat kan. Iemand hier al rekening mee gehouden of naar gekeken?
bzb

Bericht door bzb »

Origineel piepke wordt er toch afgezaagd?
Renekesgti
Contacteer:

bzb schreef:Origineel piepke wordt er toch afgezaagd?
Klopt, maar de aansluiting verschilt dan toch in diameter? Uitlaatpijp 2.25 inch. Sierstuk 2.75 inch inlet.
bzb

Bericht door bzb »

Creatief lassen
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Renekesgti schreef:Mannen ik ben erachter dat mijn huidige config prima klinkt. Milltek non-resonated dreunt op lange afstanden en resonated klinkt bijna hetzelfde als nu. Dus al met al zijn de looks nu belangrijker.
Ik twijfel nog of ik ze in Fox 90mm of 100mm wil of Orginele Milltek GT100. Dit is wat ik ervan heb begrepen: Origineel Milltek GT100 = € 178 + € 50 = € 238,00 vs Fox 90 of 100mm schuin incl. montage. 2x € 63,00 + € 50,00 = € 178,00. Heb ik dat zo goed begrepen? Ga vandaag nog even op internet speuren naar afbeeldingen en dan bevestig ik uiterlijk vrijdag wat het wordt. Ik denk de MILLTEK ORIGINEEL SCHUIN. wel dik! :)
Je bedragen kloppen niet helemaal, want je krijgt bij lynx nog 10% korting over de sierstukken.
En die originele millteks zou ik niet kiezen, die moet je er nml meen ik met zo'n klem op schroeven/klemmen.
De Fox sierstukken worden netjes op de originele einddemper gelast.
Renekesgti
Contacteer:

Timvgti schreef:
Renekesgti schreef:Mannen ik ben erachter dat mijn huidige config prima klinkt. Milltek non-resonated dreunt op lange afstanden en resonated klinkt bijna hetzelfde als nu. Dus al met al zijn de looks nu belangrijker.
Je bedragen kloppen niet helemaal, want je krijgt bij lynx nog 10% korting over de sierstukken.
En die originele millteks zou ik niet kiezen, die moet je er nml meen ik met zo'n klem op schroeven/klemmen.
De Fox sierstukken worden netjes op de originele einddemper gelast.
Daar zeg je wat Tim, anderzijds kan ik me ook voorstellen dat als ik ooit toch een milltek 2.75 inch cat back koop dat ik dan niet 2x sierstukken hoef te kopen.
Heb op de site van Lynx dit plaatje gevonden. Stond onder BMW uitlaten. Die rechtse jap style is het wel ongeveer.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”