Waar gaan we heen te tanken?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Vince82

Re: Waar gaan we heen te tanken?

Bericht door Vince82 »

@ Verlengsnoer

Ik heb op 28-11 mijn tank volgegooid en betaalde voor Ultimate 98, 1.609 voor een liter.
Aangezien je 2 BP pompen in IJmuiden hebt; Adres van de express pomp: Dokweg 14, IJmuiden.
240

Bericht door 240 »

Verlengsnoer schreef:Inderdaad. Ik haal dit bij de ACTION vandaan. Dacht iets van 1,60 per liter.

Je kunt er zo'n 10% bij doen. Ik tank hem meestal vol en na een kilometer of 50 gooi ik er 4 liter van dat spul bij.
:D
En merk je dan echt VEEL verschil?
Verlengsnoer

Bericht door Verlengsnoer »

Ja zeker wel. Volgens de uitrdaai bij JD was het verschil met en zonder niet bijzonder groot in mijn ogen (dacht 12pk?). Terwijl Mackdennis waar ik mee wat dit 20pk meer had. Andere uitlaat dit dat... Maar ik krijg net dat stukje boost dat ik zonder mis.
Verlengsnoer

240 schreef:
Verlengsnoer schreef:Inderdaad. Ik haal dit bij de ACTION vandaan. Dacht iets van 1,60 per liter.

Je kunt er zo'n 10% bij doen. Ik tank hem meestal vol en na een kilometer of 50 gooi ik er 4 liter van dat spul bij.
:D
En merk je dan echt VEEL verschil?
Ik heb zaterdag een aantal keer de auto moeten pakken. Savonds ben ik er nog even uit geweest om eten te halen. Ik heb toen op een halve tank BP 98, twee liter BioEthanol van de Action bijgevoegd. Jeee wat een verschil. Het was net alsof ik in een andere wagen zat. Hij reed veel soepeler, vlotter en ik had er een hele andere belevenis in. Ik kan mij haast niet voorstellen dat door zeg 20pk meer op de 324pk ik zoveel verschil ervaar. Had ik altijd maar die 20pk meer... Of zou dat dan weer gaan wennen? en moet het nog sneller. :?
kevin78
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door kevin78 »

Gooi altijd op 40 liter Euro98 8 liter bio ethanol... Loopt super
Race Eend
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Contacteer:

Bericht door Race Eend »

Verlengsnoer schreef:Ja zeker wel. Volgens de uitrdaai bij JD was het verschil met en zonder niet bijzonder groot in mijn ogen (dacht 12pk?). Terwijl Mackdennis waar ik mee wat dit 20pk meer had. Andere uitlaat dit dat... Maar ik krijg net dat stukje boost dat ik zonder mis.
Je had toch lekkage bleek later toen je voor een andere storing bij vagtechniek stond. Dan verklaard het meteen waarom je met E85 niet zoveel zal winnen. Doordat je je lekkage nu opgelost hebt, draait hij meer druk en dan kan hij juist de hoge octaangetallen van de brandstof, goed gebruiken!!

Verlengsnoer schreef: Had ik altijd maar die 20pk meer... Of zou dat dan weer gaan wennen? en moet het nog sneller. :?
Nee als een auto goed loopt, dan hoef je niet altijd maar meer is mijn ervaring. Als hij zo hard loopt dat je net aan grip hebt etc, dan is de wens naar meer niet altijd het geval. Als je het niet doet, dan zul je het alleen maar extra merken...
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Verlengsnoer

Race Eend schreef:
Verlengsnoer schreef:Ja zeker wel. Volgens de uitrdaai bij JD was het verschil met en zonder niet bijzonder groot in mijn ogen (dacht 12pk?). Terwijl Mackdennis waar ik mee wat dit 20pk meer had. Andere uitlaat dit dat... Maar ik krijg net dat stukje boost dat ik zonder mis.
Je had toch lekkage bleek later toen je voor een andere storing bij vagtechniek stond. Dan verklaard het meteen waarom je met E85 niet zoveel zal winnen. Doordat je je lekkage nu opgelost hebt, draait hij meer druk en dan kan hij juist de hoge octaangetallen van de brandstof, goed gebruiken!!
Inderdaad. Ik bleek een lekage te hebben. Ik heb begrepen dat mijn voorontsteking een aantal seconde eerder plaatsvindt omdat de motor (brandstof) pingelde...Corrigeert de motor dit nu zelf of zou dit bij jullie moeten worden aangepast...

Verlengsnoer schreef: Had ik altijd maar die 20pk meer... Of zou dat dan weer gaan wennen? en moet het nog sneller. :?
Race Eend schreef: Nee als een auto goed loopt, dan hoef je niet altijd maar meer is mijn ervaring. Als hij zo hard loopt dat je net aan grip hebt etc, dan is de wens naar meer niet altijd het geval. Als je het niet doet, dan zul je het alleen maar extra merken...
Daar heb je gelijk in. Zodra de grip weg is heb je er ook niets aan, dan liever wat minder. Ik denk dat de wagen nu aardig zijn kunnen opzoekt met de huidige setup...
Race Eend
Contacteer:

Bericht door Race Eend »

Verlengsnoer schreef: Inderdaad. Ik bleek een lekage te hebben. Ik heb begrepen dat mijn voorontsteking een aantal seconde eerder plaatsvindt omdat de motor (brandstof) pingelde...Corrigeert de motor dit nu zelf of zou dit bij jullie moeten worden aangepast...
...
Je draait minder voorontsteking als de brandstof niet goed genoeg is zegmaar.

Als er in de software staat dat hij bij 2500rpm, 5 graden voor ontsteking moet draaien en bij 5000rpm 20 graden voorontsteking, en dreigt te gaan pingelen, dan gaat het motormanagement van zijn gewenste voorontsteking af en bv nog maar 2 graden voorontsteking bij 2500rpm en bv 13 graden voorontsteking bij 5000rpm draaien. Hoe minder voorontsteking, hoe minder kans op pingelen, echter hoe lager het vermogen en hoe hoger de temperaturen in de uitlaat.

Er hoeft dus niets in je software aangepast te worden, JD zet de ontsteking altijd erg scherp, om je te belonen als er goede brandstof getankt wordt (en het optimale uit een setup te halen), bij goede brandstof is er immers geen correctie en/of ingrijpen op de pingelsensoren.
Laatst gewijzigd door Race Eend op 19 dec 2011, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Verlengsnoer

Duidelijk verhaal! Dank je wel!
Mackdennis
Type auto: Gti v 30edition

Bericht door Mackdennis »

Vince82 schreef:Altijd BP Ultimate 98.

Tip voor mensen in Haarlem en omgeving:
Meestal tank ik dit bij de BP express pomp in IJmuiden, tot nu toe de goedkoopste die ik gevonden heb hier in de buurt voor BP Ultimate.

Top man zal er eens kijken..
Vince82

Bericht door Vince82 »

Laat maar weten wanneer je een keer daar gaat tanken, mini meeting bij de pomp ;-)
Verlengsnoer

Als het qua tijd uitkomt dan ben ik er ook bij ;-)
FrankeED30
Type auto: Golf V GTI ED30

Bericht door FrankeED30 »

FrankeED30 schreef:Meestal bij shell, v-power, dichtst bijzijnde BP is zn kleine 40 km rijden, heen en terug dus 80 :mrgreen: en Duitse shell met v-power racing is ook 40km
Gooi dat er alleen in als ik er langs kom..

Maar goed, er is nu een BP tankstelle in aanbouw z'n kleine km vanaf me huis af :P
Om er even op terug te komen. Tankstation staat er, maar verkopen geen 98Ultimate :evil: :evil:

Wij hebben hier in het drop nu dus een Shell, Esso, BP, Tango praktisch naast elkaar zitten.
En de rest van de tankstations zijn binnen een bereik van 10km.

Maar als ik 98Ultimate, V-power 100, Aral 102 wil tanken moet ik ongv 35/40km rijden.
Beetje jammer.
Bascollin
Type auto: Golf gti USA 2007

Bericht door Bascollin »

Ook voor mijn auto bp ultimate 98 ,en niets anders
Maar kan je nu ook bio-ethanol als hij nog niet is aan gepast
Hij is nog standaard en wat is de verhouding en waar koop je het

Gr. Bas
Race Eend
Contacteer:

Bericht door Race Eend »

FrankeED30 schreef:
FrankeED30 schreef:Meestal bij shell, v-power, dichtst bijzijnde BP is zn kleine 40 km rijden, heen en terug dus 80 :mrgreen: en Duitse shell met v-power racing is ook 40km
Gooi dat er alleen in als ik er langs kom..

Maar goed, er is nu een BP tankstelle in aanbouw z'n kleine km vanaf me huis af :P
Om er even op terug te komen. Tankstation staat er, maar verkopen geen 98Ultimate :evil: :evil:

Wij hebben hier in het drop nu dus een Shell, Esso, BP, Tango praktisch naast elkaar zitten.
En de rest van de tankstations zijn binnen een bereik van 10km.

Maar als ik 98Ultimate, V-power 100, Aral 102 wil tanken moet ik ongv 35/40km rijden.
Beetje jammer.
Shell vpower met 4 liter bio-ethanol mixen, dan heb je nog een betere mix dan BP98. Of gewoon de BP 95 met 5 liter bio (op 40 liter), ook prima.

Bascollin schreef:Ook voor mijn auto bp ultimate 98 ,en niets anders
Maar kan je nu ook bio-ethanol als hij nog niet is aan gepast
Hij is nog standaard en wat is de verhouding en waar koop je het

Gr. Bas
5 liter toevoegen op zegmaar 40 liter tanken (meestal rij je de tank niet geheel leeg).

Dan maak je het net zo goed als 100-102 octaan. En dat kan ook zonder aanpassingen.
FrankeED30
Type auto: Golf V GTI ED30

Bericht door FrankeED30 »

Oke Mark, bedankt voor de tip!
Verlengsnoer

Ik wist niet dat er meer dan 50 liter inging

Afbeelding
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Als je heel goed je best doet 55L alleen dan heb je de laatste km moeten lopen ;)
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Verlengsnoer

Thnx. Ohh dan had ik nog rustig 30km kunnen rijden...
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Makkelijk haha, mijn record is 54,7L tanken
Me vriendin die te eigenwijs is om te tanken en gelukkig geen File had.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Ron_VAG
Type auto: Up GTI

Bericht door Ron_VAG »

Ik tank regelmatig Gulf Challenger (niet bij elke Gulf leverbaar), is ook 100 en als het even niet kan gewoon BP Ultimate 98.
2014 Audi A6 Avant 2.0 TFSI Sport Edition
2016 Audi TTS Roadster 2.0 TFSI
2018 VW Up! GTI
wehoo

Bericht door wehoo »

Only Aral Ultimate 102. (tenzij het effe niet anders kan).
Voor de prijs van....... :lol:

Afbeelding

Handig hulpje: Aral Mobile Service (voor Iphone en waarschijnlijk ook voor Android):
http://www.aral.de/aral/extendedsection ... Id=7071904

Oeps ik zie het al, was al eerder gepost. :o Maar nu staan de laatste prijzen erbij. ;)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Jelmer91

Bericht door Jelmer91 »

Ik tank alleen maar aral ultimate 102 hier over de grens +-7km rijden keus genoeg. Heb me aangemeld op de site van aral zodat ik bij de dichtsbijzijnde tankstations de prijs in de gaten kan houden :lol:

Afbeelding
MK5 GTI
Vincent

Bericht door Vincent »

Helaas (http://www.aral.de/aral/extendedsection ... Id=7071904) de applicatie is er alleen voor Apple Iphone of Windows Phone.
Hopelijk komt deze nog voor Android.
Joel

Bericht door Joel »

Nog een bump,
Waar is de Aral 98 mee te vergelijken hier in NL? Want helaas heeft de Aral wat hier in de buurt ligt alleen Aral 98 en 20km verderop is pas de Aral 102
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”