Tevreden gti bestuurder met erg veel olie verbruik

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Harry22
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2012, 20:02
Type auto: golf 5 gti

Tevreden gti bestuurder met erg veel olie verbruik

Bericht door Harry22 »

Hey allemaal,

Ik ben nu anderhalf jaar in het bezit van een witte golf 5 USA gti met ong 70.000 km

Ik ben erg tevreden over mijn en gti en de auto rijdt natuurlijk erg goed zoals vele van jullie weten :D
Nu zit ik alleen met het punt dat mijn auto veel olie verbruikt.
Paar maanden terug gebruikte ik Mobil 10w40, op advies van vw dealer was dit geen goede olie en rade zij mij
Mobil 5w30 aan. Mijn olieverbruik zit op 1L op 1000KM en ondanks dat ik weet dat dit de minimale tolerantie is door vw, vind ik het
Verbruik niet normaal.

Volgens VW ( PON de importeur van Volkswagen ) heeft mijn auto te maken met 2 codes waar ik te maken mee heb tijdens het Aankopen van olie, die codes staan vlakbij de barcode van zo een fles olie. Hebben jullie dit eerder gehoord? :?

Welke olie raden jullie mij aan om te gebruiken wat er waarschijnlijk voor zorgt dat mijn verbruik minder word maar die dus wel Gebruikt kan worden in een USA golf 5 gti
Zal het oliegebruik verschillen in vergelijking met een golf 5 NL auto?

En anders zou ik graag langs een onafhankelijk autobedrijf gaan van de vag groep, om de auto na te laten kijken.
Met Volkswagen dealers heb ik geen goede ervaring meer.

Alvast bedankt

Grtz Dennis
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Tevreden gti bestuurder met erg veel olie verbruik

Bericht door Crokko »

Heel veel mensen hier hebben positieve ervaring met Castrol Edge 5w40.
Klik hier maar eens op
en hier

Alleen moet je de 5w40 elk jaar of om de 15000km vervangen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Tevreden gti bestuurder met erg veel olie verbruik

Bericht door KlouxOne »

Allereerst zou ik beide carterontluchtings kanalen is na laten kijken. 10w40 moet je zeker niet op gaan rijden. die is met koude start te dik voor de 2.0 TFSI motor.

wat je kan doen is inderdaard op 5w40 castrol edge turbo diesel gaan rijden. ik rijd hier zelf ook op en mijn olie verbruik is een stuk verminderd. mijn verbruik ging van liter op 5k naar 7k

veel 2.0 TFSI motoren hebben last van olie verbruik maar 1000 op een liter is wel erg veel. hier kan je wel wat aan doen maar ik vrees dat je blok dan echt uit elkaar moet als het je carter ontluchting niet is.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Tevreden gti bestuurder met erg veel olie verbruik

Bericht door Edition30 »

Kijk hier eens http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... ieverbruik voor het verbruik wat andere forum leden hebben.

Zelf had ik in het begin een verbruik van 1 ltr op 12.000 km, maar na een beurt waarbij de auto op jaar intervallen is gezet en er geen longlife (nu normale 5W30) meer inzit, heb ik nog geen olie hoeven bij te vullen en ik ben nu al weer 15.000 km verder.

Als je op zoek bent naar een garage waar je GTI in perfecte handen is moet je eens contact opnemen met Hans Sloot van Hans Sloot Autotechniek in Lochem. Hij is een expert op het gebied van de 2.0 T(F)SI motoren. Ik ga vrijdag weer naar Hans om mijn GTI te laten verwennen.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Tevreden gti bestuurder met erg veel olie verbruik

Bericht door Timvgti »

Hoe veel is het qua liters als je op de peilstok precies tussen min en max in zit?
Want daar zit ik nu precies na 13.000km longlife olie.
Auto begint alweer te zeuren dat ik nog 3000km of 12 dagen mag voordat hij weer een beurt moet (laatste was in november 2011 bij vw).
Wat een gezeur. Ik stap nu ook over op vast interval van 15k met goede 5w30 olie.
Dus nu kijkende naar grote beurt incl remvloeistof.
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Tevreden gti bestuurder met erg veel olie verbruik

Bericht door Crokko »

Timvgti schreef:Hoe veel is het qua liters als je op de peilstok precies tussen min en max in zit?
Want daar zit ik nu precies na 13.000km longlife olie.
Auto begint alweer te zeuren dat ik nog 3000km of 12 dagen mag voordat hij weer een beurt moet (laatste was in november 2011 bij vw).
Wat een gezeur. Ik stap nu ook over op vast interval van 15k met goede 5w30 olie.
Dus nu kijkende naar grote beurt incl remvloeistof.
Als de auto nu al aangeeft dat je voor de verversing moet, staat hij dan niet al op een vaste interval?
Precies tussen min en max dan kun je er iets minder dan een halve liter bij doen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Tevreden gti bestuurder met erg veel olie verbruik

Bericht door Timvgti »

Crokko schreef:
Timvgti schreef:Hoe veel is het qua liters als je op de peilstok precies tussen min en max in zit?
Want daar zit ik nu precies na 13.000km longlife olie.
Auto begint alweer te zeuren dat ik nog 3000km of 12 dagen mag voordat hij weer een beurt moet (laatste was in november 2011 bij vw).
Wat een gezeur. Ik stap nu ook over op vast interval van 15k met goede 5w30 olie.
Dus nu kijkende naar grote beurt incl remvloeistof.
Als de auto nu al aangeeft dat je voor de verversing moet, staat hij dan niet al op een vaste interval?
Precies tussen min en max dan kun je er iets minder dan een halve liter bij doen.
Nee is nu longlife interval. Heb er even een topic over aangemaakt omdat ik er wat vragen over heb.
Terug naar olieverbruik: bij mij dus een klein half litertje in 10.000km.
Dat lijkt mij netjes!
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Tevreden gti bestuurder met erg veel olie verbruik

Bericht door Crokko »

Timvgti schreef: Nee is nu longlife interval. Heb er even een topic over aangemaakt omdat ik er wat vragen over heb.
Terug naar olieverbruik: bij mij dus een klein half litertje in 10.000km.
Dat lijkt mij netjes!
Dat is keurig! :D
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten