Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
bzb

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door bzb »

hopelijk herkennen jullie jezelf? ik had een beetje laat door dat er gas werd gegeven, maar mijn stock gti hield t zeker niet bij in ieder geval, ging van 120 naar 200 (jullie dan) de R(onnie)was het snelst, nr 2 hans?

http://www.youtube.com/watch?v=F68BlAmIqFE
RonnyR20
Type auto: 7R

Bericht door RonnyR20 »

bzb schreef:hopelijk herkennen jullie jezelf? ik had een beetje laat door dat er gas werd gegeven, maar mijn stock gti hield t zeker niet bij in ieder geval, ging van 120 naar 200 (jullie dan) de R(onnie)was het snelst, nr 2 hans?

NR 2 (rechts) is Jimmy
Bas_T5
Type auto: S40_T5

Bericht door Bas_T5 »

Leuk stukje asfalt, wel jammer dat het nat is. Om iemand echt los te rijden moet je wel een stuk sneller zijn
helemaal als ze achter je kunnen hangen. Zijn er wat tussensprint tijden bekend vand een R evt ook stage 1
qua tussensprint tijden? 100 - 160 of naar 200 bijvoorbeeld.
Volvo S40 T5 294PK & 501NM -OBX racing 3" DP - 2.5" OBX catback exhaust - custom made FMIC -
Fasttech custom software - 19" OZ grandturismo GT wheels - Eibach verlaagd
staffpride
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Contacteer:

Bericht door staffpride »

O2RS schreef:@ Staffpride dan moet je de GTI 6 ook wel tegen een edition30/R met stage 2 vergelijken he ;)
Denk dat het tot 5500 toeren elkaar niet veel zal maken, tot 200km/h zal hij vast wel moeite hebben je los te rijden.
De verschillen tussen snelle auto's zijn ook gewoon best klein, zoals elder op dit forum al beschreven heb ik een tijdje terug met sitechris een bezoekje gebracht aan de A57. Zijn GTI heeft 15pk meer en is zo'n 100kg lichter dan mijn RS, toch scheelde het in een 100-250km sprint vanuit de 4e versnelling maar 1 autolengte.
Maurice heeft een stage 2 op zijn ed 30 ;) (340 pk 460 nm). En idd gewicht telt ook mee. De 6 is sowieso al wat lichter als de 5. We hebben beide dsg dus aan de overbrenging zal het niet veel liggen.

Weet nog goed toen ik mijn corrado vr6 nog had (way back haha) Had er bij kronenburg andere nokkenassen, lichter vliegwiel, filter uitlaat en chip op laten zetten.
Had 219 pk, een maat van me had een cupra met 225 pk. Maar als je de uitdraaien met elkaar ging vergelijken zag je dat hij iets van 165 pk op zijn wielen had en ik iets van 183 (precieze getallen weet ik zo uit mijn hoofd niet meer)

Dus je ziet dat de overbrenging(bakverhoudingen) ook een hoop doet. De pk's op de wielen zijn toch nog altijd bepalend samen met het gewicht. Dan komt oa het type band ook nog om de hoek kijken.
Hoop pk's met hard plastic banden doet ook niet veel natuurlijk haha

Cijfertjes is leuk, maar bij het stoplicht moet het gebeuren :twisted:
MVG EMServices

Afbeelding
RonnyR20

Bericht door RonnyR20 »

Bas_T5 schreef:Leuk stukje asfalt, wel jammer dat het nat is. Om iemand echt los te rijden moet je wel een stuk sneller zijn
helemaal als ze achter je kunnen hangen. Zijn er wat tussensprint tijden bekend vand een R evt ook stage 1
qua tussensprint tijden? 100 - 160 of naar 200 bijvoorbeeld.
@Bas,

Dit is een filmpje van mij vorige R met 320pk en 419NM koppel

staffpride
Contacteer:

bzb schreef:hopelijk herkennen jullie jezelf? ik had een beetje laat door dat er gas werd gegeven, maar mijn stock gti hield t zeker niet bij in ieder geval, ging van 120 naar 200 (jullie dan) de R(onnie)was het snelst, nr 2 hans?

Leuk filmpje :mrgreen:
MVG EMServices

Afbeelding
O2RS
Type auto: Audi S4 Avant

Bericht door O2RS »

0-100km/h is zon R door de AWD en Launch control natuurlijk niet te kloppen zeg......monster!
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Bas_T5

Bericht door Bas_T5 »

wow dat ziet eruit als 5 seconden naar de 100, daar doe ik 1 seconden langer over haha
Maar als je de tijd van 100 naar 160 bekijkt weet ik zo nog niet of het verschil zo groot is.
als eens gereden tegen een gti met 280 - 300 pk op een tussensprint? je huidige R is nog
origineel?

Mocht het nog een beetje mooi weer blijven zal ik eens kijken of ik een filmpje kan maken.
Volvo S40 T5 294PK & 501NM -OBX racing 3" DP - 2.5" OBX catback exhaust - custom made FMIC -
RonnyR20

Bericht door RonnyR20 »

Bas_T5 schreef:wow dat ziet eruit als 5 seconden naar de 100, daar doe ik 1 seconden langer over haha
Maar als je de tijd van 100 naar 160 bekijkt weet ik zo nog niet of het verschil zo groot is.
als eens gereden tegen een gti met 280 - 300 pk op een tussensprint? je huidige R is nog
origineel?

Mocht het nog een beetje mooi weer blijven zal ik eens kijken of ik een filmpje kan maken.
Mijn huidige R is voorzien van een stage2 tunig en heb nu 355pk en 461nm koppel.
bzb

Bericht door bzb »

en nog denken er mensen dat de dsg zwakker is dan een handbak :)
O2RS
Type auto: Audi S4 Avant

Bericht door O2RS »

100-200km/h in de 5 is een handbak waarschijnlijk wel sneller ja ;)
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
73GTI
Type auto: 73MKVR32

Bericht door 73GTI »

bzb schreef:en nog denken er mensen dat de dsg zwakker is dan een handbak :)
dat denk ik niet dat weet ik zeker ;)

mvg lex
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
Bas_T5

Bericht door Bas_T5 »

RonnyR20 schreef:Mijn huidige R is voorzien van een stage2 tunig en heb nu 355pk en 461nm koppel.

Wat een heerlijke getallen, de DSG zal ook wel aangepast zijn intern of alleen softwarematig?

Vandaag kon een mat zwarte C63 amg niet van mij wegkomen en hij stond niet eens op een trailer :lol:
Onderlangs centrum arnhem kwam hij naast me staan, maar lette niet op en ik was weg, toen door de S bocht trok hij bij
maar volgens mij kon de meneer niet heel erg goed rijden. Ik ging veel eerder op het gas en hij kon niet wegrijden van 30 naar 70
toen ff vol remmen voor de flitspaal en sloeg hij af helaas. Het is daar 2 baans en had dat brute geluid wel ff langszij willen horen komen,
ik had het raam al los gedaan :mrgreen:
bzb

Bericht door bzb »

of open? ik kwam elke dag in arnhem werk nu effe tijdelijk tig jaar in den bosch, ik vind dat je daar echt nergens meer kan doorgassen zoals vroeger, ze pakken gewoon je hobbies af :) de echte kerels onderscheiden zich nog altijd van de mietjes bij de nelson mandela brug bocht :) tunneltjebocht bij de korenmarkt is ook 1 van mijn favorieten, beste dragracelokatie is van gelredome naar velperbroekcircuit. :oops:

in ieder geval heb ik zojuist de interieurlampjes vervangen door ledjes, wundershon!!! , dit ging bijna helemaal goed, de brandweer rijd net weer de straat uit.... overigens blijkt in het pech lampen/zekernigem setje van de dealer geen 20A zekering te zitten maar met 15 doen ze het ook nog :)
kevin78
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door kevin78 »

Bas_T5 schreef:
RonnyR20 schreef:Mijn huidige R is voorzien van een stage2 tunig en heb nu 355pk en 461nm koppel.

Wat een heerlijke getallen, de DSG zal ook wel aangepast zijn intern of alleen softwarematig?

Vandaag kon een mat zwarte C63 amg niet van mij wegkomen en hij stond niet eens op een trailer :lol:
Onderlangs centrum arnhem kwam hij naast me staan, maar lette niet op en ik was weg, toen door de S bocht trok hij bij
maar volgens mij kon de meneer niet heel erg goed rijden. Ik ging veel eerder op het gas en hij kon niet wegrijden van 30 naar 70
toen ff vol remmen voor de flitspaal en sloeg hij af helaas. Het is daar 2 baans en had dat brute geluid wel ff langszij willen horen komen,
Dus je wou zeggen dat je sneller of net zo snel bent als een auto met een 6.2-liter V8-motor en 460 pk en 600 Nm.. :D geloof er niks van ... Maar dit topic is toch ook wat heb je vandaag aan je auto gedaan ??
Bas_T5

Bericht door Bas_T5 »

misschien tijd voor een apart topic idd, maar natuurlijk kan ik een C63 AMG niet bijhouden als iemand erin zit
die er mee weet om te gaan... Maar het ging nu niet helemaal rechtdoor en dan kun je ervoor blijven, als de bestuurder
niet ervaren is met de auto. Daarna is een recht stuk en hoopte ik dat hij volgas ging maar hij sloeg af richting kerkplein.

@ Bzb, nee had um met de safehammer eruit geslagen ;), maar zijn leuke punten idd, al is het op beide punten ook vaak
fout gegaan. Bij de tunnel zelfs meerdere auto's op de kop terrechtgekomen. Nelson mandela brug op is erg leuk, in de traffic
vaak sneller dan personenauto's hhaha. De leukste plek is stoplicht bij de mercedes dealer richting velperbroek circuit, 3 banen breed :D
73GTI

Bericht door 73GTI »

http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =25&t=2395

hier kan je al je ervaringen kwijt.

mvg lex
Mvg Lex

staffpride
Contacteer:

Bas_T5 schreef:

stelt dus ook niets voor zo'n c63 amg ;)

Hij durfde niet meer, daarom sloeg hij snel af hahaha ;)
MVG EMServices

Afbeelding
73GTI

Bericht door 73GTI »

ik had het raam al los gedaan :mrgreen:[/quote]

stelt dus ook niets voor zo'n c63 amg ;)

Hij durfde niet meer, daarom sloeg hij snel af hahaha ;)[/quote]

10 van de 10 stoplicht en tussensprintjes :lol: :lol:

mvg lex
Mvg Lex

staffpride
Contacteer:

73GTI schreef:
10 van de 10 stoplicht en tussensprintjes :lol: :lol:

mvg lex

:lol: ;)
MVG EMServices

Afbeelding
Schippersss
Type auto: Passat CC TSI

Bericht door Schippersss »

Vandaag een bugatti veyron naast me kon toch goed bij houden met de cc! Stelt dus ook niks voor.
bzb

Bericht door bzb »

Waar rijden jullie toch allemaal? Hier riejen alleen moar trekkers..
staffpride
Contacteer:

Schippersss schreef:Vandaag een bugatti veyron naast me kon toch goed bij houden met de cc! Stelt dus ook niks voor.
Dat klopt dat was ik :mrgreen:
MVG EMServices

Afbeelding
ErikGTI

Bericht door ErikGTI »

Ja dat klopt...waren we toe niet aan het ouwehoeren en kaartlezen toen we ineens iemand rokend en stomend naast ons zagen rijden....

Wat hebben wij die man een goede dag bezorgd he... :lol:

BTW
Vandaag maar weer goede muziek gekocht en gedownload voor mijn cd-auto-map
Van Halen, AC/DC, Aerosmith ....etc 8-)
Tja je moet wat zonder auto... ;)
Gti-Mar
Type auto: Golf MK VI ABT
Contacteer:

Bericht door Gti-Mar »

ErikGTI schreef:Ja dat klopt...waren we toe niet aan het ouwehoeren en kaartlezen toen we ineens iemand rokend en stomend naast ons zagen rijden....

Wat hebben wij die man een goede dag bezorgd he... :lol:

BTW
Vandaag maar weer goede muziek gekocht en gedownload voor mijn cd-auto-map
Van Halen, AC/DC, Aerosmith ....etc 8-)
Tja je moet wat zonder auto... ;)
We hebben echt met je te doen hoor Erik...... :lol:
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”