Iemand ervaring met dit bedrijf?
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 28 jun 2012, 11:55
- Type auto: Golf V GTI
Iemand ervaring met dit bedrijf?
Goedendag,
Weer even geleden dat ik actief ben geweest op het forum.. Beleef nogsteeds veel plezier aan mijn GTI naar 5 maanden, maar wil nu toch wel graag wat meer vermogen.
Nu kwam ik bij 'Tunex' www.tunex.nl hier kan ik hem laten chippen en een k&n cold air intake laten monteren voor (ik denk) een leuke prijs. Waarna hij uit moet komen op +-275 pk en 420nm koppel.
Nu wilde ik vragen of er iemand ervaring heeft met dit bedrijf, en als tweede of ik niet beter voor een carbonio 2 luchtfilter kan gaan.
Bedankt.
Weer even geleden dat ik actief ben geweest op het forum.. Beleef nogsteeds veel plezier aan mijn GTI naar 5 maanden, maar wil nu toch wel graag wat meer vermogen.
Nu kwam ik bij 'Tunex' www.tunex.nl hier kan ik hem laten chippen en een k&n cold air intake laten monteren voor (ik denk) een leuke prijs. Waarna hij uit moet komen op +-275 pk en 420nm koppel.
Nu wilde ik vragen of er iemand ervaring heeft met dit bedrijf, en als tweede of ik niet beter voor een carbonio 2 luchtfilter kan gaan.
Bedankt.
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Iemand ervaring met dit bedrijf?
Je hebt een hoop K&N kitjes (met allerlei verschillende prijzen), welke komt er exact in? Foto/link?
275pk en 420Nm is uitzonderlijk veel voor een k03 turbo met alleen een luchtfilter en een compleet origineel uitlaatsysteem. Dat ga je niet halen, zeker daar niet.
275pk en 420Nm is uitzonderlijk veel voor een k03 turbo met alleen een luchtfilter en een compleet origineel uitlaatsysteem. Dat ga je niet halen, zeker daar niet.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: Iemand ervaring met dit bedrijf?
Ik heb er ervaring mee
Me vorige auto was een astra coupe turbo
Had hem daar laten chippen heb er een week in gereden
En ben terug gegaan om me orginele software er weer in te laten zetten
Me vorige auto was een astra coupe turbo
Had hem daar laten chippen heb er een week in gereden
En ben terug gegaan om me orginele software er weer in te laten zetten
Re: Iemand ervaring met dit bedrijf?
Volgens mij zijn dat mensen die van ebay chippers zijn "uitgegroeid" naar een bedrijf. Vaak kunnen zulke mensen niets anders dan geld terug garantie bieden wanneer je ontevreden bent of indien het resultaat tegenvalt (geen echte ervaring in het chippen dus).
Re: Iemand ervaring met dit bedrijf?
Voor een standaard diesel kun je er wel heen, maar ik zou er met een (turbo) benzine motor niet heen durven.
Ik zou gewoon even doorsparen en naar een specialist gaan.
Ik zou gewoon even doorsparen en naar een specialist gaan.
Volvo S40 T5 294PK & 501NM -OBX racing 3" DP - 2.5" OBX catback exhaust - custom made FMIC -
Fasttech custom software - 19" OZ grandturismo GT wheels - Eibach verlaagd
Fasttech custom software - 19" OZ grandturismo GT wheels - Eibach verlaagd
- ED60Letzebuerg
- Berichten: 1270
- Lid geworden op: 13 jul 2012, 17:12
- Type auto: MK5 R32
- Locatie: Zuid Holland Zuid
Re: Iemand ervaring met dit bedrijf?
Ik zeg JD simply the best 

Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32
Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
New: MK5 R32
Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
Re: Iemand ervaring met dit bedrijf?
Is geen specialist.
Ik zou het niet gokken. Je wagen is de inzet namelijk.
Ik zou het niet gokken. Je wagen is de inzet namelijk.


Re: Iemand ervaring met dit bedrijf?
Waarom voor een diesel wel en een benzine niet?Bas_T5 schreef:Voor een standaard diesel kun je er wel heen, maar ik zou er met een (turbo) benzine motor niet heen durven.
Ik zou gewoon even doorsparen en naar een specialist gaan.

Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 28 jun 2012, 11:55
- Type auto: Golf V GTI
Re: Iemand ervaring met dit bedrijf?
Oke bedankt voor jullie reacties, qua luchtfilter praten zij over een: 'K&N cold
air intake gen 1' ..
air intake gen 1' ..
Re: Iemand ervaring met dit bedrijf?
Wat mij altijd verteld is door mensen die er verstand van moeten hebben, is dat diesel veel gemakkelijkerWilcoos schreef:Waarom voor een diesel wel en een benzine niet?Bas_T5 schreef:Voor een standaard diesel kun je er wel heen, maar ik zou er met een (turbo) benzine motor niet heen durven.
Ik zou gewoon even doorsparen en naar een specialist gaan.
te chippen is door de turbodruk te verhogen, zonder verder veel te veranderen. Bij benzine motoren moet
er met veel meer dingen rekening gehouden worden en dus worden geprogrammeerd. Wat met een standaard
chip niet altijd gebeurd.
Tunex zit hier ook in de buurt en ben er zelf ook langs geweest met een kameraad. En ken ook andere die met
diesels er zijn heen geweest met verschillende merken. Allemaal erg tevreden zonder problemen. Mensen die
er met benzine auto's zijn heen geweest hoor / lees ik veel meer problemen.
Misschien is mij een broodje aap verhaal verteld door verschillende mensen, denk dat een specialist bv race eend
dit kan bevestigen of verwerpen.
Volvo S40 T5 294PK & 501NM -OBX racing 3" DP - 2.5" OBX catback exhaust - custom made FMIC -
Fasttech custom software - 19" OZ grandturismo GT wheels - Eibach verlaagd
Fasttech custom software - 19" OZ grandturismo GT wheels - Eibach verlaagd
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 28 jun 2012, 11:55
- Type auto: Golf V GTI
Re: Iemand ervaring met dit bedrijf?
Oke bedankt, dan wacht ik nog even af betreft het chiptunen, wel graag nog jullie mening over een luchtfilter. Mijn standaard luchtfilter die ik nu heb is kapot.
Kan hier een nieuwe voor zoeken, maar dacht waarom niet gelijk een ander filter..
Tunex adviseerde mij dus de 'K&N cold air intake gen 1' ..
Kan hier een nieuwe voor zoeken, maar dacht waarom niet gelijk een ander filter..
Tunex adviseerde mij dus de 'K&N cold air intake gen 1' ..
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 28 jun 2012, 11:55
- Type auto: Golf V GTI
Re: Iemand ervaring met dit bedrijf?
Tegen een aantal adviezen in gaan we het proberen bij Tunex, er wordt geen standaard schip ingezet, maar er wordt vanaf het auto eigen bestand geschreven, daarnaast dus ook de K&N cold air intake erin.. Staat 24 nov. op de planning, ik laat het jullie weten. 

Re: Iemand ervaring met dit bedrijf?
Je moet het zelf weten, maar in veel van dit soort gevallen kan goedkoop ook duurkoop worden. Ik was met mijn auto naar een "echte" tuner gegaan met veel verstand van VAG motoren.MikevanEijk93 schreef:Tegen een aantal adviezen in gaan we het proberen bij Tunex, er wordt geen standaard schip ingezet, maar er wordt vanaf het auto eigen bestand geschreven, daarnaast dus ook de K&N cold air intake erin.. Staat 24 nov. op de planning, ik laat het jullie weten.
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Iemand ervaring met dit bedrijf?
Klopt een benzine motor is veel lastiger te tunen.Bas_T5 schreef:Wat mij altijd verteld is door mensen die er verstand van moeten hebben, is dat diesel veel gemakkelijkerWilcoos schreef:Waarom voor een diesel wel en een benzine niet?Bas_T5 schreef:Voor een standaard diesel kun je er wel heen, maar ik zou er met een (turbo) benzine motor niet heen durven.
Ik zou gewoon even doorsparen en naar een specialist gaan.
te chippen is door de turbodruk te verhogen, zonder verder veel te veranderen. Bij benzine motoren moet
er met veel meer dingen rekening gehouden worden en dus worden geprogrammeerd. Wat met een standaard
chip niet altijd gebeurd.
Tunex zit hier ook in de buurt en ben er zelf ook langs geweest met een kameraad. En ken ook andere die met
diesels er zijn heen geweest met verschillende merken. Allemaal erg tevreden zonder problemen. Mensen die
er met benzine auto's zijn heen geweest hoor / lees ik veel meer problemen.
Misschien is mij een broodje aap verhaal verteld door verschillende mensen, denk dat een specialist bv race eend
dit kan bevestigen of verwerpen.
Bij een diesel is het eigenlijk in grote lijnen zorgen dat je meer turbodruk (=lucht) en meer diesel (=brandstof) erin krijgt, dan doet hij altijd meer dan origineel. Echter zal een goede tuner ook de timingen van de inspuiting optimaliseren en nog tal andere zaken, waardoor ook bij een diesel, een specialist altijd een mooier tuning kan maken dan een 'chipschuiver'. Je hoeft dan bv voor hetzelfde vermogen een stuk minder in te spuiten (lagere temparaturen, lagere belasting voor je roetfilter etc). Maar als het puur om meer vermogen halen is, kun je met een diesel inderdaad gemakkelijker tunen.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: Iemand ervaring met dit bedrijf?
Toch nog even wat vragen:MikevanEijk93 schreef:Tegen een aantal adviezen in gaan we het proberen bij Tunex, er wordt geen standaard schip ingezet, maar er wordt vanaf het auto eigen bestand geschreven, daarnaast dus ook de K&N cold air intake erin.. Staat 24 nov. op de planning, ik laat het jullie weten.
1) Wat heeft je overtuigd om door tunex te laten tunen?
2) Wat zijn de kosten?
En 3) Gaat de auto op de rollerbank? Ben wel benieuwd naar de uitdraai.

Ik hoop dat je de juiste beslissing maakt.

- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Iemand ervaring met dit bedrijf?
Het zal wel aan mij liggen, Wel een GTI kunnen rijden en dan ergens laten tuning door een bedrijf die beter frikadellen en patat kunnen bakken als een auto Tunen, Ik zal eens vragen aan een maatje van me of hij zijn Review hier wilt plaatsen over TuNIKS zijn motorblok kon het niet na vertellen in ieder geval en TuNIKS wou hem 0,0 tegemoet komen want het kon niet aan hun Tuning liggen, De auto is toen na een specialist geweest en daaraan was niet vertelt dat er een tuning geplaatst was en het enigste wat deze man kon bedenken was dat de auto te weinig brandstof kreeg en te weinig zuurstof en teveel turbo druk, Zuigers zaten vast in de cilinderwand.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
-
- Berichten: 453
- Lid geworden op: 01 jan 2012, 18:09
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: West-Vlaanderen
Re: Iemand ervaring met dit bedrijf?
LeukMkVI Nmgn schreef:Het zal wel aan mij liggen, Wel een GTI kunnen rijden en dan ergens laten tuning door een bedrijf die beter frikadellen en patat kunnen bakken als een auto Tunen, Ik zal eens vragen aan een maatje van me of hij zijn Review hier wilt plaatsen over TuNIKS zijn motorblok kon het niet na vertellen in ieder geval en TuNIKS wou hem 0,0 tegemoet komen want het kon niet aan hun Tuning liggen, De auto is toen na een specialist geweest en daaraan was niet vertelt dat er een tuning geplaatst was en het enigste wat deze man kon bedenken was dat de auto te weinig brandstof kreeg en te weinig zuurstof en teveel turbo druk, Zuigers zaten vast in de cilinderwand.

V GTI 5D LEDER 18"KARTHOUM / 19"Talladega / 18"OZ ST*LM
Re: Iemand ervaring met dit bedrijf?
Ik hoop voor je dat het goed gaat en je er veel plezier van hebt. Ze hebben geen testbank
bij tunex. Toen wij er waren en moesten wachten, waren ze met een E92 M3 bezig wat niet
helemaal lekker ging. Qua prijs is het wel erg aantrekkelijk. Wij waren €150 per auto kwijt.
Wij waren met 3 auto's waaronder een golf V 1.9 tdi 105 pk. Die daadwerkelijk sneller en
iets zuiniger is.
Hun werkwijze:
Je komt in een ontvangstruimte en vult een formulier met autogegevens in en geeft je sleutel af.
Een "knulletje" maakt de OBD aansluiting vrij zodat de programmeur snel van auto naar auto kan
gaan. Er worden wat waardes verschoven en dan is het afrekenen (zonder dat je in de auto hebt gereden)
en wegwezen. De eigenaar van de golf was erg tevreden en had het om iets zuiniger te zijn en gemakkelijker
te kunnen invoegen en inhalen.
Maar nogmaals, zou er nog over nadenken en misschien toch wat meer uitgeven en naar JD gaan of een andere
specialist. Ik heb voor mijn volvo een paar weken rondgekeken en gevraagd en ik kwam bij fasttech uit die ook
veel leuke golfjes gedaan heeft trouwens. Maar het zijn wel andere bedragen, maar je hebt er ook wat anders voor.
bij tunex. Toen wij er waren en moesten wachten, waren ze met een E92 M3 bezig wat niet
helemaal lekker ging. Qua prijs is het wel erg aantrekkelijk. Wij waren €150 per auto kwijt.
Wij waren met 3 auto's waaronder een golf V 1.9 tdi 105 pk. Die daadwerkelijk sneller en
iets zuiniger is.
Hun werkwijze:
Je komt in een ontvangstruimte en vult een formulier met autogegevens in en geeft je sleutel af.
Een "knulletje" maakt de OBD aansluiting vrij zodat de programmeur snel van auto naar auto kan
gaan. Er worden wat waardes verschoven en dan is het afrekenen (zonder dat je in de auto hebt gereden)
en wegwezen. De eigenaar van de golf was erg tevreden en had het om iets zuiniger te zijn en gemakkelijker
te kunnen invoegen en inhalen.
Maar nogmaals, zou er nog over nadenken en misschien toch wat meer uitgeven en naar JD gaan of een andere
specialist. Ik heb voor mijn volvo een paar weken rondgekeken en gevraagd en ik kwam bij fasttech uit die ook
veel leuke golfjes gedaan heeft trouwens. Maar het zijn wel andere bedragen, maar je hebt er ook wat anders voor.
Volvo S40 T5 294PK & 501NM -OBX racing 3" DP - 2.5" OBX catback exhaust - custom made FMIC -
Fasttech custom software - 19" OZ grandturismo GT wheels - Eibach verlaagd
Fasttech custom software - 19" OZ grandturismo GT wheels - Eibach verlaagd
Re: Iemand ervaring met dit bedrijf?
ik zou ook adviseren het gewoon bij jd te laten doen, prijs per pk winst is het nog steeds het goedkoopst
edit: als je je e92 m3 naar tnx/zipp marktplaats tunert e.d. brengt ben je echt helemaal de kluts kwijt
edit: als je je e92 m3 naar tnx/zipp marktplaats tunert e.d. brengt ben je echt helemaal de kluts kwijt
Laatst gewijzigd door bzb op 07 nov 2012, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Iemand ervaring met dit bedrijf?
Serieus?Bas_T5 schreef:Ik hoop voor je dat het goed gaat en je er veel plezier van hebt. Ze hebben geen testbank
bij tunex.

Ik geloof je direct maar dit staat op hun site:
"Vermogensmeting (Dynorun voor en na tuning) optioneel Prijs incl. BTW € 150.00 "
link

- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Iemand ervaring met dit bedrijf?
Ze zullen je dan wel naar Lochem sturenCrokko schreef:Serieus?Bas_T5 schreef:Ik hoop voor je dat het goed gaat en je er veel plezier van hebt. Ze hebben geen testbank
bij tunex.![]()
Ik geloof je direct maar dit staat op hun site:
"Vermogensmeting (Dynorun voor en na tuning) optioneel Prijs incl. BTW € 150.00 "
link

Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Re: Iemand ervaring met dit bedrijf?
MkVI Nmgn schreef:Ze zullen je dan wel naar Lochem sturenCrokko schreef:Serieus?Bas_T5 schreef:Ik hoop voor je dat het goed gaat en je er veel plezier van hebt. Ze hebben geen testbank
bij tunex.![]()
Ik geloof je direct maar dit staat op hun site:
"Vermogensmeting (Dynorun voor en na tuning) optioneel Prijs incl. BTW € 150.00 "
link



Re: Iemand ervaring met dit bedrijf?
Crokko schreef:Serieus?Bas_T5 schreef:Ik hoop voor je dat het goed gaat en je er veel plezier van hebt. Ze hebben geen testbank
bij tunex.![]()
Ik geloof je direct maar dit staat op hun site:
"Vermogensmeting (Dynorun voor en na tuning) optioneel Prijs incl. BTW € 150.00 "
link
Zie het staan idd op hun site. Misschien hebben ze het nu inmiddels wel. Is denk ik 5 maanden geleden dat ik er was.
Toen stonden die extra teksten ook niet op hun site. Maarja ga je met 1 auto ben je dus €225 + €75 + €150 kwijt.
Dan zou ik toch naar JD doorrijden. Snap ook niet de eigenaar met een bijna nieuwe M3 er was.
Wilde het verder niet vertellen hier omdat het over opel gaat

was en ik reed hem meerdere keren helemaal zoek met mijn astra f gsi voorzien van een 3.0 24v V6 omega blok afgesteld op
228Pk en 322Nm. Hij kon me niet eens bijhouden. Natuurlijk was mijn auto 150 kilo lichter, maar die 252Pk met hetzelfde koppel geloofde ik nooit.
Volvo S40 T5 294PK & 501NM -OBX racing 3" DP - 2.5" OBX catback exhaust - custom made FMIC -
Fasttech custom software - 19" OZ grandturismo GT wheels - Eibach verlaagd
Fasttech custom software - 19" OZ grandturismo GT wheels - Eibach verlaagd
Re: Iemand ervaring met dit bedrijf?
Dit lijken mij inmiddels toch voldoende ervaringen om de afspraak op zn minst misschien nog even uit te stellen.
Je geeft aan dat jullie het toch bij tunex gaan "proberen". Het kan aan mij liggen hoor, maar als ik aan mijn auto wil laten
sleutelen ga ik niet naar een bedrijf met het gevoel van ik ga het toch "proberen".
Je geeft aan dat jullie het toch bij tunex gaan "proberen". Het kan aan mij liggen hoor, maar als ik aan mijn auto wil laten
sleutelen ga ik niet naar een bedrijf met het gevoel van ik ga het toch "proberen".
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 28 jun 2012, 11:55
- Type auto: Golf V GTI
Re: Iemand ervaring met dit bedrijf?
Ik betaal voor de stage 2 tuning €300,-
en voor het monteren en leveren van de K&N cold air intake €231,-
Verder hebben ze wel degelijk een testbank, en wordt hij ook hierop getuned.
Over de chip citeer ik het volgende uit het mailcontact:
'Dit zijn duidelijk weer een hoop onzin verhalen van iemand die helemaal geen
ervaring met Tunex heeft, de software van de golf 5 word via obd of boot
mode geschreven, hier word geen chip in gezet, dat was bij bijvoorbeeld de
eerste Golfjes 4 het geval.
Ik vraag me ook af wat hij bedoeld met naar de auto kijken? Wij passen
namelijk altijd het bestand aan wat af fabriek op de wagen gezet is, dit is
dus altijd een aanpassing van de originele software.
In ruim 8 jaar hebben wij meer dan 1000 VW's getuned, als deze allemaal na
een paar duizend km kapot zouden lopen hadden wij al lang ander werk gehad.
Als de Golf GTI zijn originele vermogen haalt, is 260 pk en 420 nm haalbaar,
4 jaar geleden had onze Seat Leon FR al 263 pk en 426 nm op de bank.'
én:
Bij het tunen maakt men altijd eerst een eerste aanpassing, aan de hand van
deze resultaten op de bank kan de software nog wat verder afgesteld worden,
dit is bij ons optioneel maar ook mogelijk.
We gaan het zien de 24e, zelf heb ik er wel vertrouwen in... ik laat het jullie weten.
Ook komt er testbank uitdraai van voor én na het tunen welke ik hier ook zal posten
en voor het monteren en leveren van de K&N cold air intake €231,-
Verder hebben ze wel degelijk een testbank, en wordt hij ook hierop getuned.
Over de chip citeer ik het volgende uit het mailcontact:
'Dit zijn duidelijk weer een hoop onzin verhalen van iemand die helemaal geen
ervaring met Tunex heeft, de software van de golf 5 word via obd of boot
mode geschreven, hier word geen chip in gezet, dat was bij bijvoorbeeld de
eerste Golfjes 4 het geval.
Ik vraag me ook af wat hij bedoeld met naar de auto kijken? Wij passen
namelijk altijd het bestand aan wat af fabriek op de wagen gezet is, dit is
dus altijd een aanpassing van de originele software.
In ruim 8 jaar hebben wij meer dan 1000 VW's getuned, als deze allemaal na
een paar duizend km kapot zouden lopen hadden wij al lang ander werk gehad.
Als de Golf GTI zijn originele vermogen haalt, is 260 pk en 420 nm haalbaar,
4 jaar geleden had onze Seat Leon FR al 263 pk en 426 nm op de bank.'
én:
Bij het tunen maakt men altijd eerst een eerste aanpassing, aan de hand van
deze resultaten op de bank kan de software nog wat verder afgesteld worden,
dit is bij ons optioneel maar ook mogelijk.
We gaan het zien de 24e, zelf heb ik er wel vertrouwen in... ik laat het jullie weten.
Ook komt er testbank uitdraai van voor én na het tunen welke ik hier ook zal posten
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 8 gasten