(Golf V GTI) Terugroepactie / verkeerde bobines
(Golf V GTI) Terugroepactie / verkeerde bobines
Vraagje over bobines en terugroepactie
Onlangs is mijn Golf V GTI edition 30 (2008) en voorzien van de 2 liter TFSI-motor bij een tuningbedrijf geweest (JD) welke mij attendeerde op het feit dat er nog oude bobines in de auto zaten Type 715D o.i.d. en dat dit vervangen moest worden ivm. een terugroepactie door het type 715F.
Bij navraag afgelopen week bij mijn eigen dealer werd echter aangegeven dat (aan de hand van het chassisnr. van mijn auto) de huidige bobines WEL de goede zouden zijn en ze dit derhalve niet gaan vervangen.
Uit een (kennelijk ander) geraadpleegd VAG-document (via JD) EN op internetfora http://www.vwforum.nl/volkswagen-proble ... 59-30.html
blijkt dat ik toch met die ED30 echt wel die 715F-serie moet hebben. Het enkele gegeven dat mijn chassisnr. mogelijk niet overeenkomt met die in hun lijst, doet toch niets af aan de terugroepactie? Het gaat toch om het model bobine icm. dit type motor bij een Golf V GTI?
Kortom: omruilen doen ze niet aan en andere dealers verwijzen me terug naar mijn eigen dealer...
PON ook aangeschreven maar (nog) niets gehoord en als ik ze zelf moet/wil kopen zijn ze rond de 70 euro p/st.
Jullie misschien nog ideeen of suggesties?
Onlangs is mijn Golf V GTI edition 30 (2008) en voorzien van de 2 liter TFSI-motor bij een tuningbedrijf geweest (JD) welke mij attendeerde op het feit dat er nog oude bobines in de auto zaten Type 715D o.i.d. en dat dit vervangen moest worden ivm. een terugroepactie door het type 715F.
Bij navraag afgelopen week bij mijn eigen dealer werd echter aangegeven dat (aan de hand van het chassisnr. van mijn auto) de huidige bobines WEL de goede zouden zijn en ze dit derhalve niet gaan vervangen.
Uit een (kennelijk ander) geraadpleegd VAG-document (via JD) EN op internetfora http://www.vwforum.nl/volkswagen-proble ... 59-30.html
blijkt dat ik toch met die ED30 echt wel die 715F-serie moet hebben. Het enkele gegeven dat mijn chassisnr. mogelijk niet overeenkomt met die in hun lijst, doet toch niets af aan de terugroepactie? Het gaat toch om het model bobine icm. dit type motor bij een Golf V GTI?
Kortom: omruilen doen ze niet aan en andere dealers verwijzen me terug naar mijn eigen dealer...
PON ook aangeschreven maar (nog) niets gehoord en als ik ze zelf moet/wil kopen zijn ze rond de 70 euro p/st.
Jullie misschien nog ideeen of suggesties?
Grtz. Floppie
VW Golf V GTI - Edition 30 - 344 PK/448 Nm
Re: (Golf V GTI) Terugroepactie / verkeerde bobines
Gaat om de bobine zelf idd. Dus of jouw dealer denkt dat je de goede bobines hebt aan de hand van je chassisnummer, of ze lopen te zeuren. Bij mij zijn ze ook gecheckt, en dan gewoon het nummer op de bobine zelf.
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
- MartijnGTI
- Type auto: Golf 5 GTI
Bij mij zonder enig probleem vervangen, ze deden het zelfs ter plekke, kostte 20 minuten. Misschien een idee om bij een andere dealer langs te rijden?
Bij mij checkte de monteur het bij een ander klusje bij de Seat Dealer het even snel. Ik bleek al wel de juiste te hebben.
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
waar kun je zelf die nummers checken ?
VW Golf GTI DSG MKVII
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV
Saab Aero 9.5

Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV

Saab Aero 9.5
Op de bobine :p
Volgens mij is het stekker/kabel eraf halen, en je moet het nummer al kunnen zien. Kleine moeite dus.
Volgens mij is het stekker/kabel eraf halen, en je moet het nummer al kunnen zien. Kleine moeite dus.
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
Is inderdaad stekker/kabel er af en je ziet het er op staan.
Je moet alleen wel met behoorlijke kracht (bij voorkeur met z'n tweeën) de kap er boven lostrekken.
Jullie (en JD) hebben mijns inziens ook gelijk maar... tussen het hebben en krijgen daarvan zit een groot verschil...
En ik hoef ook geen gelijk, ik wil gewoon die bobines zonder dat ik daar ruim 350 euro voor moet betalen (bij de dealer incl. monteren) als ze onder een terugroepactie vallen.
Ik heb ook niet de illusie dat als ik ze dit laat lezen ze meteen e.e.a. gaan vervangen..."We gaan nl. uit van u chassisnummer..."
Je moet alleen wel met behoorlijke kracht (bij voorkeur met z'n tweeën) de kap er boven lostrekken.
Jullie (en JD) hebben mijns inziens ook gelijk maar... tussen het hebben en krijgen daarvan zit een groot verschil...

En ik hoef ook geen gelijk, ik wil gewoon die bobines zonder dat ik daar ruim 350 euro voor moet betalen (bij de dealer incl. monteren) als ze onder een terugroepactie vallen.
Ik heb ook niet de illusie dat als ik ze dit laat lezen ze meteen e.e.a. gaan vervangen..."We gaan nl. uit van u chassisnummer..."

Grtz. Floppie
Aanvulling & update:
Mede met behulp van leden op dit form is er op meerdere manieren gecontroleerd of de bobines, zoals omschreven in het begin van dit topic, moesten worden vervangen.
Uiteindelijk heeft de dealer via PON mij gebeld en in het kort komt het er toch op neer dat ze in dit specifieke geval NIET vervangen hoeven te worden.
Het telefonisch gesprek begon echter zo:
---------------
"Meneer, ik wil u er eerst attent op maken dat het trouwens geen "terugroepactie" betrof maar een "recall".
- Ehhhh... dat is toch hetzelfde?
"Nee hoor! Een "recall" betekent dat de importeur auto's teru... ehhhh... nou ja... dat u een brief krijgt."
- Ja, maar in die brief zou dan toch staan dat ik terug moet met de auto naar de dealer?
"Ja, nee, ehhhh... nou ja, u heeft in ieder geval GEEN brief gekregen toch?"
--------------

Mede met behulp van leden op dit form is er op meerdere manieren gecontroleerd of de bobines, zoals omschreven in het begin van dit topic, moesten worden vervangen.
Uiteindelijk heeft de dealer via PON mij gebeld en in het kort komt het er toch op neer dat ze in dit specifieke geval NIET vervangen hoeven te worden.
Het telefonisch gesprek begon echter zo:
---------------
"Meneer, ik wil u er eerst attent op maken dat het trouwens geen "terugroepactie" betrof maar een "recall".
- Ehhhh... dat is toch hetzelfde?
"Nee hoor! Een "recall" betekent dat de importeur auto's teru... ehhhh... nou ja... dat u een brief krijgt."
- Ja, maar in die brief zou dan toch staan dat ik terug moet met de auto naar de dealer?
"Ja, nee, ehhhh... nou ja, u heeft in ieder geval GEEN brief gekregen toch?"
--------------

Grtz. Floppie
- MartijnGTI
- Type auto: Golf 5 GTI
Duidelijker kunnen we het niet maken, wel makkelijker 

@Floppie.
Volgens mij al via het AW forum met jou hierover gecorrespondeerd, maar in het kort: het is een werkplaatsactie, hetgeen betekent dat je niet wordt opgeroepen, geen brief of melding ontvangt. Wat dan wel: op het moment dat je bij je (een) dealer komt voor een onderhoudsbeurt, wordt gecheckt of jouw GTi valt onder de bobine-vervanging. Je dealer krijgt bij het invoeren van je chassisnummer (gekoppeld aan kenteken) een melding op zijn scherm.
Even het stukje van het AW GTi forum gekopieerd:
Als jouw bobines de volgende artikelnummers hebben hoeven ze niet vervangen te worden:
07K 905 715 E
07K 905 715 D
06H 905 115
07K 905 715 F
En deze wel:
07K 905 115 D
07K 905 115 E
06D 905 115 K
06F 905 115 F
06E 905 115 D
06E 905 115 E
De actie heeft nummer: 28F5.
Of de volgende link werkt, heb ik niet getest, maar is misschien eens het proberen waard. Ik weet niet of die werkt voor werkplaatsacties.
http://www.volkswagen.de/de/servicezube ... ionen.html (Rückrufactionen Volkswagen)
Gr. Wehoo.
Volgens mij al via het AW forum met jou hierover gecorrespondeerd, maar in het kort: het is een werkplaatsactie, hetgeen betekent dat je niet wordt opgeroepen, geen brief of melding ontvangt. Wat dan wel: op het moment dat je bij je (een) dealer komt voor een onderhoudsbeurt, wordt gecheckt of jouw GTi valt onder de bobine-vervanging. Je dealer krijgt bij het invoeren van je chassisnummer (gekoppeld aan kenteken) een melding op zijn scherm.
Even het stukje van het AW GTi forum gekopieerd:
Als jouw bobines de volgende artikelnummers hebben hoeven ze niet vervangen te worden:
07K 905 715 E
07K 905 715 D
06H 905 115
07K 905 715 F
En deze wel:
07K 905 115 D
07K 905 115 E
06D 905 115 K
06F 905 115 F
06E 905 115 D
06E 905 115 E
De actie heeft nummer: 28F5.
Of de volgende link werkt, heb ik niet getest, maar is misschien eens het proberen waard. Ik weet niet of die werkt voor werkplaatsacties.
http://www.volkswagen.de/de/servicezube ... ionen.html (Rückrufactionen Volkswagen)
Gr. Wehoo.
Gr. Wehoo.

Net teruggeweest bij Autohaas VW Zutphen voor de Bobine terugroepactie en ik had de nrs die onder de terugroepactie vielen, dus 4 nieuwe gekregen a 48,- euro per stuk inclusief BTW,en mocht daarna zonder te betalen weer weg en dat is ook wel een keer een lekker gevoel.
gr Rob
gr Rob
@RobScania.
En nu heb je de 07K 905 715 F, staat op de rekening als het goed is.

Gr. Wehoo.

wehoo schreef:@RobScania.
Klopt helemaal Werner, heb het voor de zekerheid nog even nagekeken 07K 905 715 F ZUENSPULE.
Nu nog een nieuwe thermostaat en dan hoop ik dat het voorlopig even klaar is.

gr Rob
-
- Type auto: Golf MK5 GTI
Is hier ergens een officeel document van VW voor ??
-
Niemand die hier nog een officeel document van heeft van deze terug roep actie ? Heb namelijk nummer 06F905115F erin zitten die hadden dus vervangen moeten worden.. Maar niet gebeurt en inmiddels wel twee overleden en zelf betaalt a 98euro perstuk. Dus wil wel even verhaal halen. Maar dit gaat namelijk makkelijker met officeel scrijven of document.
Mvg,
Kevin
Mvg,
Kevin
gewoon langs je dealer rijden. ben bang dat je die andere 2 die je zelf hebt gebetaald niet terug krijgt. het is geen terug roep actie. maar een werkplaats actie. worden dus alleen vervangen als je zelf naar de garage toe komt.kevin78 schreef:Niemand die hier nog een officeel document van heeft van deze terug roep actie ? Heb namelijk nummer 06F905115F erin zitten die hadden dus vervangen moeten worden.. Maar niet gebeurt en inmiddels wel twee overleden en zelf betaalt a 98euro perstuk. Dus wil wel even verhaal halen. Maar dit gaat namelijk makkelijker met officeel scrijven of document.
Mvg,
Kevin
-
ja maar ben meerder malen toch terug geweest onder andere voor vervangen van die bonines....
-
Dan hadden die feitelijk moeten vervangen worden zoals hierboven aangegeven. Werkplaats actie 28F5.kevin78 schreef:ja maar ben meerder malen toch terug geweest onder andere voor vervangen van die bonines....
Bij mezelf vorig jaar vervangen geweest onder deze actie zonder iets te vragen.
Dit werd door de dealer aangegeven. Dan is de vraag of jij wel netjes en correct werd geholpen, ...
grtn
V GTI 5D LEDER 18"KARTHOUM / 19"Talladega / 18"OZ ST*LM
Dan zou ik zeker terug gaan naar de dealer! in dit geval Stealer
zou de werkplaats actie even onder de neus schuiven en de bon van de twee bobines meenemen. dat is het zo opgelost lijkt mij

-
Ja dat ga ik ook even doen morgen.. Maar zal dan maar gewoon zeg en dat het o, werkplaats actie 28F5 gaat.. Zou alleen fijn zijn als er ergens officeel document was wat ik ze onder de neus kan leggen... Laat wel weten hoe het gegaan is morgen en om welke dealer..
-
- Type auto: Golf VII GTI Perf.
Geld deze acties voor alle GTI tjes??
Ik heb mijn GTi nu bijna 1 jaar, het is een import uit duitsland en heb hem van de 1 e
Eigenaar uit Duitsland.
Ik kan in mijn onderhouds historie niets vinden dat ze verwisseld zijn.
Ik check sowieso ff de nr's van de week op de bobines.
Krijg je er ook betere motor prestaties van?
Mijn motor draait prima overigens.
Ik heb mijn GTi nu bijna 1 jaar, het is een import uit duitsland en heb hem van de 1 e
Eigenaar uit Duitsland.
Ik kan in mijn onderhouds historie niets vinden dat ze verwisseld zijn.
Ik check sowieso ff de nr's van de week op de bobines.
Krijg je er ook betere motor prestaties van?
Mijn motor draait prima overigens.
-
Vandaag bij de dealer geweest. En die zeggen gewoon wij hebben geen melding gehad in de computer dus daarom zijn ze niet vervangen en worden ze niet vervangen.. Uiteindelijk wel zover gekregen dat ze een aanvraag bij PON doen.. Maar ja weet al bijna de uitslag .... Maar zal ze dan wel mededelen dat ik daar nooit meer terug kom.. Maar daar zullen ze wel niet me zitten.
vreemd verhaal weer dit. Een dealer moet dit juist voor je willen doen. omdat ze het uurloon ook bij pon claimen.
-
Net telefoon Van Pouw Deventer... Ze gaan het nu zelfs niet meer voorleggen aan PON. Heel vaag verhaal ze hadden overlegt met garantie afdeling en die zeiden er is geen terugroep actie ,dus gaan we niet vervangen en ook geen aanvraag doen bij PON... Dus ik heb ze bedankt voor niks. Mij zien ze daar nooit meer terug. Een klein beetje moeite doen voor een vaste klant en informeren bij PON is al te veel gevraagd..