Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Deze week heb ik mijn verlichting geüpgraded van halogeen naar xenon (zonder LED).
Er zitten nu originele xenon-verlichting (hele module) van een GTI uit 2009.
Echter kan ik nu niet meer via "binnen" mijn verlichting hoogte instellen.
De verlichting staat nu veeeel te laag...
Kan niet echt vinden hoe ik dit zelf kan instellen... Heb zitten kijken maar denk het ook zelf niet gaat lukken...
Het klopt inderdaad dt je het niet meer handmatig kunt stellen. Dit komt omdat xenon (fabrieks af) beschikt over automatische hoogteregeling. Bij het monteren van origineel xenon komt er meer bij kijken dan alleen koplampen vervangen en nieuwe module erin als je het echt goed wil doen.
Ik heb zelf geen idee hoe het handmatig in te stellen is.. Ergens zou er toch een schroef moeten zitten achter de koplampen om ze handmatig, met behulp van een schroevendraaier, in hoogte te stellen?
Laatst gewijzigd door TheDGM op 03 dec 2012, 00:50, 1 keer totaal gewijzigd.
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |
Maar de hoogte afstelling bij je lichtschakelaar zou toch moeten werken ?! Ik bedoel dat wieletje wat je kunt draaien als de auto achter beladen is .. Omdat je met adapters werkt moet het eigenlijk dezelfde functies overnemen .
Chris5gti schreef:Maar de hoogte afstelling bij je lichtschakelaar zou toch moeten werken ?! Ik bedoel dat wieletje wat je kunt draaien als de auto achter beladen is .. Omdat je met adapters werkt moet het eigenlijk dezelfde functies overnemen .
Koplampen moeten bij de apk keuring naar behoren werken. APK keuringseis is werkende functie van stadslicht, dimlicht en grootlicht bij beide lampen. Kleur van de lichten moet wit of geel zijn. Bij de APK wordt ook de hoogte van de lichten gemeten. Indien deze vanuit de auto af te stellen zijn voor bijvoorbeeld rijden met aanhanger, dan dient deze functie te werken. Een andere eis van de APK keuring is dat linker en rechterlamp evenveel verlichting moeten geven.
Daarom is het verstandig om dus automatisch hoogte en bochten verlichting te monteren en de schakelaar in de auto vervangen voor één zonder de knop hoogte verstelling.
Dus als je de knop van de hoogteverstelling eruit haalt is het ook goed voor de apk ?!. Bochtenverlichting zou ik zelf niet willen . ziet altijd uit alsof een mistlamp kapot is ..
bij een golf 6 wordt met bochtenverlichting de meesturende koplampen bedoeld.
Dit is bij alle xenon koplampen van de golf 6 aanwezig.
Dit is wat anders als de bochtenverlichting op de mistlampen.
Wat betreft de knop voor de hoogteregeling is het in de regel zo. Als het er in zit moet het werken.
Dus als je hem er uit haalt kijken ze er niet naar.
Moet er bij zeggen dat ik bij mijn vorige auto's nooit heb gezien dat ze het testen tijdens de keuring. Maar officieel is het wel verplicht dat ze de werking testen.
ohja was de vraag effe op me eigen auto het betrekken , op een golf 6 wat eigenlijk het thema was is het idd niet op de mistlampen maar op een 5 (waar ik dus aan het denken was ) is het dan wel zo . Nou als het me tot dan niet lukt om de handmatige bediening aan te passen haal ik gewoon de schakelaar eruit .