Iemand ervaring met FK Automotive xenonlook koplampen?
Re: Iemand ervaring met FK Automotive xenonlook koplampen?
Dat vindt ik ook! Ik ga mijn ogen ook open houden op eBay.
Ik hoop tegen de zomer aan zeker een set al aangeschaft te hebben. Maar elke keer als er een set op marktplaats voorbij komt en ik bied erop is die vaak al weg zonder dat de verkoper op mijn bericht heeft gereageerd, beetje jammer. Ik bestel tweedehands spullen ook liever niet via ebay, want zou graag wel willen zien of de lampen in het echt ook goed eruit zien. Lukt het me geen net origineel setje te vinden zal ik toch hetzelfde setje als Mister s bestellen en die inbouwen. Dan maar niet origineel maar wel een originele look..
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Gr. Dave

Gr. Dave
- Renekesgti
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Dat komt omdat je ook moet bellenTheDGM schreef:Ik hoop tegen de zomer aan zeker een set al aangeschaft te hebben. Maar elke keer als er een set op marktplaats voorbij komt en ik bied erop is die vaak al weg zonder dat de verkoper op mijn bericht heeft gereageerd, beetje jammer. Ik bestel tweedehands spullen ook liever niet via ebay, want zou graag wel willen zien of de lampen in het echt ook goed eruit zien. Lukt het me geen net origineel setje te vinden zal ik toch hetzelfde setje als Mister s bestellen en die inbouwen. Dan maar niet origineel maar wel een originele look..

Telkens geen nummer inderdaad.. Vertrouw het dan sowieso niet helemaal maar vindt het telkens toch het proberen waard. Erg vervelend..
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Gr. Dave

Gr. Dave
-
Als je het allemaal orgineel wilt houden moet je ook 2 verloopkabels hebben naar je koplampen toch?. Ga je voor de immitatie van bijv hella dan heb je geen verloopkabels nodig en is het plug en play. Hierbij moet je dan alleen een 5000k hid kit aanschaffen om het op oem te laten lijken.
Als je zo'n immitatie setje neem het €240 + de 5000k hid kit. Met welke 5000k hid kit hebben jullie de meeste ervaring. Ik wil wel een degelijke set, voor €50 ben ik nog niet klaar.
Ga ik voor orgineel, dan kost het €420 + verloopkabels = €50. Dan ben je voor €470-€500 klaar en is alles origineel. Alleen weet ik dan niet of de D2s lampen er dan inzitten. Dan komt er nog eens een x bedrag bij.
Kunnen jullie je meningen geven over hoe jullie erover denken, eventueel met verbeteringen of links koplampen of xenon 5000k hid kits.
Ik kom er gewoon niet uit, mn duits en engels zijn ook niet super dus via zelf via ebay kijken is het ook niet helemaal.
Alvast bedankt allemaal, ik hoop dat hier ook meerdere mensen wat aan hebben omdat er nog meer opzoek zijn naar xenon koplampen.
Groet Jeffrey
Als je zo'n immitatie setje neem het €240 + de 5000k hid kit. Met welke 5000k hid kit hebben jullie de meeste ervaring. Ik wil wel een degelijke set, voor €50 ben ik nog niet klaar.
Ga ik voor orgineel, dan kost het €420 + verloopkabels = €50. Dan ben je voor €470-€500 klaar en is alles origineel. Alleen weet ik dan niet of de D2s lampen er dan inzitten. Dan komt er nog eens een x bedrag bij.
Kunnen jullie je meningen geven over hoe jullie erover denken, eventueel met verbeteringen of links koplampen of xenon 5000k hid kits.
Ik kom er gewoon niet uit, mn duits en engels zijn ook niet super dus via zelf via ebay kijken is het ook niet helemaal.
Alvast bedankt allemaal, ik hoop dat hier ook meerdere mensen wat aan hebben omdat er nog meer opzoek zijn naar xenon koplampen.
Groet Jeffrey
-
Mijn voorkeur gaat toch uit naar de xenon look koplampen omdat je hier nog over je automatische hoogteregeling beschikt. OEM is wel beter, enja goedkoop is duurkoop. Maar ik wissel vaak af met inzittenden in mn auto dus wil wel automatische hoogteregeling om de tegenliggers niet te verblinden e.d.
Groet Jeffrey
Groet Jeffrey
-
Wie weet er een geschikte xenon HID set, die mn ruitenwisser motor heel laat. Ik ben wel opzoek naar kwaliteit dus niet van die cheap ass setjes.MK5-Driver schreef:Mijn voorkeur gaat toch uit naar de xenon look koplampen omdat je hier nog over je automatische hoogteregeling beschikt. OEM is wel beter, enja goedkoop is duurkoop. Maar ik wissel vaak af met inzittenden in mn auto dus wil wel automatische hoogteregeling om de tegenliggers niet te verblinden e.d.
Groet Jeffrey
Groet Jeffrey
Nou vandaag was het zo ver: Ik word nu 'gedwongen' om nieuwe koplampen te gaan kopen!
Ik zag net dat er kennelijk in de afgelopen dagen iemand tegen mijn linker koplamp is aangereden! Ik zag dat de koplamp verder de bumper ingedrukt zat dan hoort. Er zijn één of meerdere ophangpunten afgebroken en in het transparante plastic zit een hele diepe snee/uitgeschaafd. Verder zit op het aller uiterste puntje/hoekje van het zijscherm, waar de koplamp normaal qua vorm aansluit een piepkleine lakbeschadiging, maar dat zou met aantippen ipv overspuiten ook al goed opgelost kunnen worden.
Er is dus iets (vrachtwagentje?) mijn koplamp ingedrukt/geschuurd en de bende is daardoor kapot.
Zal wel weer iemand tegenaan gegleden zijn toen mijn auto ergens in een parkeervak stond.
Natuurlijk geen briefje achtergelaten oid, KaKzooi!!!
Nu drie opties:
1-> Via mijn verzekering, waar ik gelukkig wel een all risk noclaim beschermer heb, dus kan in 2013 nog een schade claimen zonder terugval in tredes. Ik vrees alleen dat ik dan enkel gebruik kan maken van het laten plaatsen van een nieuwe halogeen gti koplamp?!
2-> De zoektocht naar 2ehands goede o.e.m. xenonlampen voortzetten, maar helaas zie ik niks op marktplaats.
3-> Een set van de FK Automotive xenon look koplampen kopen en deze installeren (en later daar misschien alsnog een hid-xenon setje op aansluiten, zodra ik weet welke 100% zeker storingsvrij is en geen ruitenwissermotor sloopt)
Iemand ervaring met optie 1 qua mogelijkheden (ervanuitgaande dat ik wel naar een bij de verzekering aangesloten schadehersteller ga, zodat ik geen eigen risico hoef bij te lappen)?
Wat zal ik doen?...
Ik zag net dat er kennelijk in de afgelopen dagen iemand tegen mijn linker koplamp is aangereden! Ik zag dat de koplamp verder de bumper ingedrukt zat dan hoort. Er zijn één of meerdere ophangpunten afgebroken en in het transparante plastic zit een hele diepe snee/uitgeschaafd. Verder zit op het aller uiterste puntje/hoekje van het zijscherm, waar de koplamp normaal qua vorm aansluit een piepkleine lakbeschadiging, maar dat zou met aantippen ipv overspuiten ook al goed opgelost kunnen worden.
Er is dus iets (vrachtwagentje?) mijn koplamp ingedrukt/geschuurd en de bende is daardoor kapot.
Zal wel weer iemand tegenaan gegleden zijn toen mijn auto ergens in een parkeervak stond.
Natuurlijk geen briefje achtergelaten oid, KaKzooi!!!
Nu drie opties:
1-> Via mijn verzekering, waar ik gelukkig wel een all risk noclaim beschermer heb, dus kan in 2013 nog een schade claimen zonder terugval in tredes. Ik vrees alleen dat ik dan enkel gebruik kan maken van het laten plaatsen van een nieuwe halogeen gti koplamp?!
2-> De zoektocht naar 2ehands goede o.e.m. xenonlampen voortzetten, maar helaas zie ik niks op marktplaats.
3-> Een set van de FK Automotive xenon look koplampen kopen en deze installeren (en later daar misschien alsnog een hid-xenon setje op aansluiten, zodra ik weet welke 100% zeker storingsvrij is en geen ruitenwissermotor sloopt)
Iemand ervaring met optie 1 qua mogelijkheden (ervanuitgaande dat ik wel naar een bij de verzekering aangesloten schadehersteller ga, zodat ik geen eigen risico hoef bij te lappen)?
Wat zal ik doen?...
Iemand nog een set van FK gekocht/gevonden?
Want nu ik ze daadwerkelijk wil kopen, zie ik ze niet meer op de Duitse site van FK...
Want nu ik ze daadwerkelijk wil kopen, zie ik ze niet meer op de Duitse site van FK...
- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI
de opties en antwoorden heb ik je al uitvoerig beschreven in het andere topic dus lijkt me duidelijk wat je kunt doen toch ?
En zoals gezecht als je al xenon look neemt pak dan een set van Hella , heb je tenminste qualiteit ..
En zoals gezecht als je al xenon look neemt pak dan een set van Hella , heb je tenminste qualiteit ..
EINDELIJKKK de knoop doorgehakt en afgelopen week een set xenonlook koplampen besteld.
Bizar snelle bezorging vanuit Duitsland (ebay) en de koplampen waren bijzonder goed verpakt (alles in dubbele dozen en beschermd ingepakt).
Kwaliteit is erg goed/zoals o.e.m.
Ik ga ze hoop ik aankomend weekend installeren.
Aan de onderkant (net zoals bij de originele xenon koplampen) zit een uitsparing voor een xenon ballast (zie foto 4).
Hier zou ik eventueel een aftermarket slim hid ballast kunnen monteren, daar een gaatje boren en de bedrading via een rubberen thule door kunnen voeren om zodoende dus toch een leuke aftermarket xenon kit aan te sluiten.
Zoals sommigen van jullie echter al weten, durf ik dit niet zo goed meer, daar ik in het verleden al eens een 55w xenon kit in mijn halogeen gti koplampen had gemonteerd (Infinity 55w slim ballast xenon kit, met de vw golf5 h7 adapters en in vcds geprogrammeerd als xenon without shutters). Dit ging 4 maanden perfect, totdat het geheel ineens mijn ruitenwissermotor sloopte.
Dit schijnt een veel voorkomend probleem te zijn met aftermarket xenon kits op de mk5/mk6.
Ik durf het dus niet zo goed meer... Iemand andere ervaringen?
Maargoed, met de set ben ik al héééél blij en ik kan er altijd natuurlijk gewoon H7 xenonlook lampjes inzetten zoals Osram Nightbreakers of GP Thunders. Iemand suggesties wat het meeste op o.e.m. xenon lijkt qua kleur?
Hier alvast de foto's:

Bizar snelle bezorging vanuit Duitsland (ebay) en de koplampen waren bijzonder goed verpakt (alles in dubbele dozen en beschermd ingepakt).
Kwaliteit is erg goed/zoals o.e.m.
Ik ga ze hoop ik aankomend weekend installeren.
Aan de onderkant (net zoals bij de originele xenon koplampen) zit een uitsparing voor een xenon ballast (zie foto 4).
Hier zou ik eventueel een aftermarket slim hid ballast kunnen monteren, daar een gaatje boren en de bedrading via een rubberen thule door kunnen voeren om zodoende dus toch een leuke aftermarket xenon kit aan te sluiten.
Zoals sommigen van jullie echter al weten, durf ik dit niet zo goed meer, daar ik in het verleden al eens een 55w xenon kit in mijn halogeen gti koplampen had gemonteerd (Infinity 55w slim ballast xenon kit, met de vw golf5 h7 adapters en in vcds geprogrammeerd als xenon without shutters). Dit ging 4 maanden perfect, totdat het geheel ineens mijn ruitenwissermotor sloopte.
Dit schijnt een veel voorkomend probleem te zijn met aftermarket xenon kits op de mk5/mk6.
Ik durf het dus niet zo goed meer... Iemand andere ervaringen?
Maargoed, met de set ben ik al héééél blij en ik kan er altijd natuurlijk gewoon H7 xenonlook lampjes inzetten zoals Osram Nightbreakers of GP Thunders. Iemand suggesties wat het meeste op o.e.m. xenon lijkt qua kleur?
Hier alvast de foto's:

- Mister s
- Type auto: Golf mk5 gti dsg
Hey Tim,
Toch dezelfde koplampen gekocht als ik, als ik het goed zie. Vrijwel geen verschil met origineel toch?
Mbt de aftermarket xenon; toen ze bij jou de ruitenwissermotor hebben vervangen hebben ze toen een nieuw type erin gedaan? Na 2006 hebben de golfjes verbeterde motoren gekregen hiervoor. Volledige garantie dat deze motor niet doorbrand kan ik natuurlijk niet geven. Het blijkt dat de piekspanning die veroorzaakt worden door de ballasten van de xenon verlichting iets elektronisch kan doorbranden. (Ik ken sinds kort de accountmanager van Pilot Xenon, vandaar dat ik dit antwoord weet)
Het komt wel bijna nooit voor, zij verkopen heel veel setjes voor golfjes en het is misschien 1 op de 300 waarbij dit gebeurd. Als ze bij jou de sterkere ruitenwissermotor erin hebben gezet zou dit net meer mogen gebeuren.
Bij mij werken de lampen nog steeds van xenonlamp.nl maar ik zou ook als ik jou was ook bang zijn dat weer iets doorbrand.
Succes en alleen de koplampen zien er ook mooi uit.
Toch dezelfde koplampen gekocht als ik, als ik het goed zie. Vrijwel geen verschil met origineel toch?
Mbt de aftermarket xenon; toen ze bij jou de ruitenwissermotor hebben vervangen hebben ze toen een nieuw type erin gedaan? Na 2006 hebben de golfjes verbeterde motoren gekregen hiervoor. Volledige garantie dat deze motor niet doorbrand kan ik natuurlijk niet geven. Het blijkt dat de piekspanning die veroorzaakt worden door de ballasten van de xenon verlichting iets elektronisch kan doorbranden. (Ik ken sinds kort de accountmanager van Pilot Xenon, vandaar dat ik dit antwoord weet)
Het komt wel bijna nooit voor, zij verkopen heel veel setjes voor golfjes en het is misschien 1 op de 300 waarbij dit gebeurd. Als ze bij jou de sterkere ruitenwissermotor erin hebben gezet zou dit net meer mogen gebeuren.
Bij mij werken de lampen nog steeds van xenonlamp.nl maar ik zou ook als ik jou was ook bang zijn dat weer iets doorbrand.
Succes en alleen de koplampen zien er ook mooi uit.
- KnuffelTurk
Ik had hetzelfde probleem met mijn aftermarket pilot xenon golf v gti ( 2005 ). Was zeer tevreden ermee tot opeens mijn ruitenwisser ermee stopte toen wist ik al genoeg €340 betaald voor een nieuwere type en die bleef indd wel gewoon goed werken.
Met vriendelijke groet,
KnuffelTurk
''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Wat fijn dat jullie mij attenderen op het feit dat de nieuwe ruitenwissermotoren beter met de piekspanning om kunnen gaan.
Ik weet niet welk type ruitenwissermotor er in is gegaan, maar ik heb dit in 2011 bij de VW dealer laten doen, dus lijkt me logisch dat er toen een nieuwe versie in is gegaan!?
@Mister S:
Zijn idd dezelfde koplampen als de jouwe (FK/Dectane/Depo) en zien er net als origineel uit. Erg blij mee dus!
Welk merk is jouw xenonset van xenonlamp.nl? Ik heb gelezen dat je juist modellen moet kopen die niet specifiek voor can zijn en dat er ook geen aparte/losse extra weerstanden bij moeten zitten. Klopt dit?
En heb jij in vcds nog wat gecodeerd of niet (xenon without shutters)?
hoe heb je het geheel qua bekabeling/plaatsing ballast aangesloten met deze xenonlook set?
@Burak:
Welk type Pilot xenon set heb jij er in? En heb jij wel of niet gecodeerd met vcds? Hoe lang heb je na vervanging voor de nieuwe ruitenwissermotor zonder problemen rond gereden in je mk5?
Ik weet niet welk type ruitenwissermotor er in is gegaan, maar ik heb dit in 2011 bij de VW dealer laten doen, dus lijkt me logisch dat er toen een nieuwe versie in is gegaan!?
@Mister S:
Zijn idd dezelfde koplampen als de jouwe (FK/Dectane/Depo) en zien er net als origineel uit. Erg blij mee dus!
Welk merk is jouw xenonset van xenonlamp.nl? Ik heb gelezen dat je juist modellen moet kopen die niet specifiek voor can zijn en dat er ook geen aparte/losse extra weerstanden bij moeten zitten. Klopt dit?
En heb jij in vcds nog wat gecodeerd of niet (xenon without shutters)?
hoe heb je het geheel qua bekabeling/plaatsing ballast aangesloten met deze xenonlook set?
@Burak:
Welk type Pilot xenon set heb jij er in? En heb jij wel of niet gecodeerd met vcds? Hoe lang heb je na vervanging voor de nieuwe ruitenwissermotor zonder problemen rond gereden in je mk5?
- Mister s
Hey Tim,
Ik heb toen gekozen voor het huismerk van xenonlamp.nl omdat zij aangaven dat deze ervoor zorgden dat de ruitenwssermotor niet zou doorbranden. 100% kunnen zij het toch niet garanderen.
Bij mij zijn de ballasten onder de lamp bevestigd met een stukje rubber (om trillingen tegen te gaan) en een metaalplaatje om het op zijn plaats te houden. Daarna hebben ze een gat in het afdekklepje geboord zodat de kabel en lampen erdoor kunnen en dat er geen vocht naar binnen komt. In die koplampen heb je trouwens geen houders nodig om de xenonlamp in vast te klikken.
In het vcds hebben ze niks verandert en er zijn ook verder geen aparte weerstanden bijgevoegd.
Bij mij zitten ze er zeker 6 maanden in dus tot nu toe gaat alles nog goed. (trouwens al iets gehoord van Lynx?)
Gr Tom
Ik heb toen gekozen voor het huismerk van xenonlamp.nl omdat zij aangaven dat deze ervoor zorgden dat de ruitenwssermotor niet zou doorbranden. 100% kunnen zij het toch niet garanderen.
Bij mij zijn de ballasten onder de lamp bevestigd met een stukje rubber (om trillingen tegen te gaan) en een metaalplaatje om het op zijn plaats te houden. Daarna hebben ze een gat in het afdekklepje geboord zodat de kabel en lampen erdoor kunnen en dat er geen vocht naar binnen komt. In die koplampen heb je trouwens geen houders nodig om de xenonlamp in vast te klikken.
In het vcds hebben ze niks verandert en er zijn ook verder geen aparte weerstanden bijgevoegd.
Bij mij zitten ze er zeker 6 maanden in dus tot nu toe gaat alles nog goed. (trouwens al iets gehoord van Lynx?)
Gr Tom
- KnuffelTurk
Ik had de Pilot HID H7 5000k set. Na dat ik hem had laten maken ging die nog 1,5 jaar mee en toen ging de auto de deur uit. Ik had ze besteld met canbus kabels dus hoefde niks in te stellen de auto kreeg ook geen foutmelding.
Met vriendelijke groet,
KnuffelTurk
Bedankt mannen!
@Mister S: zitten er aan jouw huismerk xenonlamp.nl ballasten ook canbus blokjes? En zijn het dikke ballasten of dunne slim ballasten?
@Burak: de Pilot set is prijzig maar misschien ook voor mij wel verstandig. Zeker ook omdat hij in 5000K te krijgen is.
@Mister S: zitten er aan jouw huismerk xenonlamp.nl ballasten ook canbus blokjes? En zijn het dikke ballasten of dunne slim ballasten?
@Burak: de Pilot set is prijzig maar misschien ook voor mij wel verstandig. Zeker ook omdat hij in 5000K te krijgen is.
- KnuffelTurk
Ik betaalde volgens mij rond de €180 en ik moet zeggen dat je bijna niet kon zien dat het aftermarket was. Je krijgt er alles bij ballast, stekkers en ik zou wel canbus 'kabel' erbij nemen dan krijg je geen foutmelding. Ik had wel moeite om het H7 lampje op zijn plek te houden omdat het klipje niet geschikt was ervoor. Maar jij hebt wel andere koplampen zie ik, van mij zat gewoon halogeen in.
Met vriendelijke groet,
KnuffelTurk
- Chris5gti
In het xenon topic had ik ergens al gepost welke balasten en starters je het beste kunt kopen . Dit is ook het beste qua qualiteit enz . Gewoon voor de originele manier gaan dan heb je er nog lang plezier van ! De kleur (aantal K ) kun je zelf kiezen , ik heb 6000 K (fel wit met een beetje blauw erin ) Ziet er ook uit als xenon , de originele 4300 K zijn net theelichtjes . Starters krijg je voor 30 euro per stuk , ballasten moet je effe zoeken .
- Mister s
Ja dat zijn de huismerk lampen en ballasten. Deze ballasten zijn slim met canbus blokjes. Ze zien er ook bijna hetzelfde uit als Pilot ballasten. Wel een voordeel met pilot is dat er veel verkooppunten zijn dus als er iets mee is kan je deze gemakkelijk ruilen.Timvgti schreef:Bedankt mannen!
Thanks! Ik heb ook even naar xenonlamp.nl gemaild mbt welke sets op dit moment als 'huismerk' over de toonbank gaan (ik zie nml bij de afbeeldingen bij het huismerk twee soorten ballasten, de zogenaamde slim ballast en een gewone dikkere ballast).Mister s schreef: Ja dat zijn de huismerk lampen en ballasten. Deze ballasten zijn slim met canbus blokjes. Ze zien er ook bijna hetzelfde uit als Pilot ballasten. Wel een voordeel met pilot is dat er veel verkooppunten zijn dus als er iets mee is kan je deze gemakkelijk ruilen.
Ook even gekeken bij een andere grote aanbieder welke oa twee goedkope setjes heeft die mogelijk ook in aanmerking kunnen komen (eentje ook met de slim ballasten en eentje met een dikker ballast, en beiden canbus): http://www.navaudio.nl/categories/Xenon ... volen-%29/
En nog een vraag: Hoe kan ik het beste de inbouw van de xenonlook koplampen aanpakken qua afstelling? Kan ik de oude halogeen koplampen eerst op de garagedeur richten en dan het lichtbeeld 'aftekenen' daarop en daarna de xenonlook koplampen qua hoogte en links/rechts aan de hand daarvan gelijk stellen? Of is het lichtbeeld/cutoff sowieso heel anders met de lensoptieken en kan je het zodoende niet op die manier afstellen? (ik kan natuurlijk altijd nog langs een garage rijden, maar doe het liever zelf en laat er tzt bij de apk naar kijken of het echt 100% goed staat).
- Mister s
Hey Tim.
Ervaring met die andere set heb ik niet en heb daar ook nog niks over gehoord. Misschien dat iemand van hier daar wel ervaring mee heeft.
Ik heb de koplampen in laten bouwen samen met de xenon. Deze zijn toen gelijk goed afgesteld. Als je het zelf wilt doen zou ik het ook op de garagedeur aftekenen en daarna hetzelfde aanhouden. Het lichtbeeld zal misschien iets anders zijn door de lenzen maar ik denk dat de "lijnen" hetzelfde blijven.
Als je zeker weet dat je xenon gaat kopen is het dan niet makkelijker om deze tegelijkertijd te installeren?
Hou ons maar op de hoogte als je weet voor welke set je gaat.
Gr. Tom
Ervaring met die andere set heb ik niet en heb daar ook nog niks over gehoord. Misschien dat iemand van hier daar wel ervaring mee heeft.
Ik heb de koplampen in laten bouwen samen met de xenon. Deze zijn toen gelijk goed afgesteld. Als je het zelf wilt doen zou ik het ook op de garagedeur aftekenen en daarna hetzelfde aanhouden. Het lichtbeeld zal misschien iets anders zijn door de lenzen maar ik denk dat de "lijnen" hetzelfde blijven.
Als je zeker weet dat je xenon gaat kopen is het dan niet makkelijker om deze tegelijkertijd te installeren?
Hou ons maar op de hoogte als je weet voor welke set je gaat.
Gr. Tom
- Chris5gti
Ben ik nou de enige wat er zo over denkt ? Je hebt met deze koplampen de mogelijkheid om originele xenon in te bouwen (betrouwbaar ) Met aantal K naar keuze . Het is toch zonde om dan een imitatie set hier in te bouwen en je koplampen te ''verprutsen'' ..Met alle risikos van dien ..
Volgens mij heb je die mogelijkheid niet hoor Chris?Chris5gti schreef:Ben ik nou de enige wat er zo over denkt ? Je hebt met deze koplampen de mogelijkheid om originele xenon in te bouwen (betrouwbaar ) Met aantal K naar keuze . Het is toch zonde om dan een imitatie set hier in te bouwen en je koplampen te ''verprutsen'' ..Met alle risikos van dien ..
De fitting in deze Depo xenonlook koplampen is H7 en niet D2s.
Ook zit de uitsparing voor het o.e.m. ballast er wel. net als origineel, alleen zit op de plek waar de connector van de ballast op aan sluit niets, dat zit gewoon dicht/zwart plastic.
De bedrading en fitting is er dus niet op aangepast.
Dus losse o.e.m. starters, ballasten en d2s lampen kopen en op deze units installeren is geen optie.
Vandaar zoekende naar een prijs/kwaliteit interessante aftermarket hid set.
Hoewel ik net al eventjes een setupje (12v aangesloten) heb met een h7 xenonlook lampje (Dectane Xe.ray H7) in de projecter en dat ziet er ook al aardig netjes uit. Maar echte xenon blijft toch altijd witter/feller/netter
- Mister s
Ziet er al goed uit! Echt xenon zal natuurlijk wel meer licht opbrengen maar je zou het ook met deze lampen kunnen proberen.