GTI loopt op 3 cilinders
GTI loopt op 3 cilinders
Mensen,
Misschien dat jullie meer hierover weten. Mijn 1.8t GTI loopt momenteel op 3cilinders.
Hebben hem al aan de testkast gehad maar de computer geeft gewoon geen foutcode weer.
Bougies al vervangen wat ook wel mocht. Verder staat er een vacuumslang in de bestelling die van de rembekrachtiger naar het blok loopt.
Het gaat hier over een ARZ motor.
Enig idee?
Groeten!
Misschien dat jullie meer hierover weten. Mijn 1.8t GTI loopt momenteel op 3cilinders.
Hebben hem al aan de testkast gehad maar de computer geeft gewoon geen foutcode weer.
Bougies al vervangen wat ook wel mocht. Verder staat er een vacuumslang in de bestelling die van de rembekrachtiger naar het blok loopt.
Het gaat hier over een ARZ motor.
Enig idee?
Groeten!
Ik rijd niet hard, maar wel voor je 

Re: GTI loopt op 3 cilinders
Aanvulling voor het geluid wat deze maakt...
http://www.youtube.com/watch?v=o2qgaHsfJFM
http://www.youtube.com/watch?v=o2qgaHsfJFM

-
- Type auto: Golf 6 GTI
ontstekingsmodule stuk!
- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI
meestal een bobine .. trek ze er een voor een af terwijl de moter aanstaat en weer erin doen natuurlijk . Als je dus bij een bobine geen verschil merkt weet je al welke cilinder het is . Dan kun je verder gaan door een bobine van een andere cilinder te nemen die dus zeker weten werkt en die te wisselen met de cilinder die niet mee draait . Als je dan merkt dat die cilinder wel weer mee draait weet je dat de bobine kapot is .
- Wesley'sGTI
- Type auto: Golf MK4 GTI
kijk is naar de brandstof druk regelaar, bij mij was deze kapot en toen leek het ook alsof hij maar op 3 cilinders liep
GOLF MK4 1.8 20VT +- 240PK 380Nm
Bedankt voor de reacties!
Ik zal het even doorgeven, heb het namelijk uit handen gegeven.
Vertrek vanaf morgen naar Frankrijk dus geen tijd om dit te fixen. Zal mooi zijn als die klaar is als ik weer terug kom.
Hou jullie op de hoogte
Ik zal het even doorgeven, heb het namelijk uit handen gegeven.
Vertrek vanaf morgen naar Frankrijk dus geen tijd om dit te fixen. Zal mooi zijn als die klaar is als ik weer terug kom.
Hou jullie op de hoogte

- davidpietje
- Type auto: Golf 4 GTI 1.8t 20v
Ik ben heel benieuwd wat bij jou de oorzaak is want ik heb denk momenteel hetzelfde probleem.
Mijn auto klinkt redelijk hetzelfde als op het filmpje en met rijden schokt de auto en heeft weinig vermogen.
Soms heb ik hier een dag geen last van en opeens begint de auto weer te schokken, stationair heeft de auto dan een beetje tractor geluid.
Als ik vervolgens me auto langs de kant zet en hem dan uit en aan zet is het in de meeste gevallen weer even weg.....
Heb in het verleden ook exact het zelfde probleem gehad met me Audi A3 1.8T (dit is toen der tijd na een grote onderhoudsbeurt + chippen verholpen)
dus weet helaas ook niet wat nou de oorzaak van het probleem is.
Dacht eerst aan valse lucht aanvoer of zoiets maar heb me luchtfilter inmiddels al vervangen.
Mijn auto klinkt redelijk hetzelfde als op het filmpje en met rijden schokt de auto en heeft weinig vermogen.
Soms heb ik hier een dag geen last van en opeens begint de auto weer te schokken, stationair heeft de auto dan een beetje tractor geluid.
Als ik vervolgens me auto langs de kant zet en hem dan uit en aan zet is het in de meeste gevallen weer even weg.....
Heb in het verleden ook exact het zelfde probleem gehad met me Audi A3 1.8T (dit is toen der tijd na een grote onderhoudsbeurt + chippen verholpen)
dus weet helaas ook niet wat nou de oorzaak van het probleem is.
Dacht eerst aan valse lucht aanvoer of zoiets maar heb me luchtfilter inmiddels al vervangen.
Golf MK4 GTI 98 rood
Ik denk hetzelfde als dingesdinges dat het aan de ontstekingsmodule ligt wat achterop je luchtfilter zit.
Heb precies hetzelfde probleem gehad alleen liep die bij mij af en toe op 3cilinders
Heb precies hetzelfde probleem gehad alleen liep die bij mij af en toe op 3cilinders
Zie net het berichtje,
Bij mij was het probleem dat 1 van de staafbobines stuk was.
Er kwam met uitlezen helaas niets uit, dit komt omdat vanaf een bepaald jaartal pas cilinderoverslag in de computer word weergegeven.
Al met al iets kleins wat snel opgelost was door me kameraad. (was zelf namelijk op wintersport
)
Bij mij was het probleem dat 1 van de staafbobines stuk was.
Er kwam met uitlezen helaas niets uit, dit komt omdat vanaf een bepaald jaartal pas cilinderoverslag in de computer word weergegeven.
Al met al iets kleins wat snel opgelost was door me kameraad. (was zelf namelijk op wintersport