Een tijdje geleden heb ik een gti gekocht, hij is ongetuned en heeft 140000 gelopen.
Nu heb ik echter het volgende probleem, de golf start koud op 3 cilinders en na een seconde of 10 loopt hij op 4 "poten"
Als ik vervolgens ga rijden en ik houd hem tussen de 2000 en 3000 rpm "hikt" hij.
Niet continue maar op wel duidelijk merkbaar.
Ik heb toen de wagen rijdend uitgelezen en zag toen dat de derde cilinder vaak missfires had.
Ik ben begonnen met nieuwe bougies en tanken van bp ultimate 98 en injectorreiniger gebruikt.
Dit had wel iets effect, maar helaas bleef hij missen op de 3e cilinder.
Dit alles is overigens op een koude motor en zodra de motor goed op temperatuur is is het voor 90% verdwenen.
Vervolgens ben ik naar de dealer gegaan om daar het euvel te laten opzoeken.
Het volgende is er gebeurd bij de dealer:
Nieuwe bobines . Ok
Compressie gemeten, waardes waren goed
Softwareupdate . Ok
In de cilinder gekeken met endoscoop , dit was ook ok en niet vervuild of iets dergelijks
Injectoren getest , deze waren ook ok zeiden ze.
Na twee dagen spitten bleef er volgens de dealer alleen nog maar een injector over die vervuild zou zijn.
Omdat de dealer een godsvermogen rekend om die te vervangen heb ik een kennis van mij dat laten doen, 4 injectoren erin van een donorauto met 14000 op de teller.
Resultaat......nog steeds cilinder 3 die de nodige missfires heeft.

Er blijft voor mij weinig meer over, ik zat misschien nog aan de computer te denken...
Iemand nog andere suggesties????