DSG oliewissel

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

DSG oliewissel

Bericht door FGT »

Heren, ik zit met een dilemma.

Mn auto heeft een onderhoudsbeurtje nodig. De DSG oliewissel is gebeurt bij 61.000 km. De km stand is nu 104.000 km. De wissel zou pas rond de 120.000 km plaats vinden. Er worden wel korte stukjes meegereden, maar uiteraard ook lange.

Wat zeggen jullie: oliewissel of wachten tot rond de 120.000 km?
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Gebruikersavatar
Doohie
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2012, 12:05
Type auto: Golf VII R

Re: DSG oliewissel

Bericht door Doohie »

Uiteraard wachten tot 120.000km tenzij je geld teveel hebt of de dsg rare kuren begint te krijgen
loenders
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 jul 2011, 17:47

Re: DSG oliewissel

Bericht door loenders »

Ik zou het gewoon doen zoveel extra kost het niet!

En is beter voor je dag bak
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: DSG oliewissel

Bericht door bzb »

nou je bent zo 200 euro verder
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: DSG oliewissel

Bericht door FGT »

Haha, jullie verwoorden mijn gedachten!!
Golf 7R DSG Lapiz Blue
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: DSG oliewissel

Bericht door bzb »

de eerste wissel vind ik persoonlijk het belangrijkst, alle inloop slijpsel is er dan hopelijk uit, als je redelijk normaal er mee rijd zou ik ook de termijnen van vw aanhouden, tis nog altijd geen maserati, maar ik heb 0 kennis en ervaring dus aan mijn antwoord heb je geen zekerheden
loenders
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 jul 2011, 17:47

Re: DSG oliewissel

Bericht door loenders »

Je vraagt wat iemand zou doen, ik zou het doen dat is het maar gedaan! En beter nu 200 dan straks paar duizend euro ales alles kapot gaat!
Gebruikersavatar
s3.
Berichten: 307
Lid geworden op: 27 aug 2012, 21:14
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Tilburg

Re: DSG oliewissel

Bericht door s3. »

loenders schreef:Je vraagt wat iemand zou doen, ik zou het doen dat is het maar gedaan! En beter nu 200 dan straks paar duizend euro ales alles kapot gaat!
Je opmerking achter de komma vind ik overdreven. Het zijn geen harde limieten die 60.000km's maar "best-practice" richtlijnen. Je bak gaat er niet direct kapot van hoor. Als je het budget hebt zou ik het nu laten doen, maar als je denkt dat je je auto nog een 60.000km gaat rijden, dan zou ik nog tot de 118.000 rijden.
loenders
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 jul 2011, 17:47

Re: DSG oliewissel

Bericht door loenders »

s3. schreef:
loenders schreef:Je vraagt wat iemand zou doen, ik zou het doen dat is het maar gedaan! En beter nu 200 dan straks paar duizend euro ales alles kapot gaat!
Je opmerking achter de komma vind ik overdreven. Het zijn geen harde limieten die 60.000km's maar "best-practice" richtlijnen. Je bak gaat er niet direct kapot van hoor. Als je het budget hebt zou ik het nu laten doen, maar als je denkt dat je je auto nog een 60.000km gaat rijden, dan zou ik nog tot de 118.000 rijden.

Tja ieder zijn mening. Wat ik zie/mee maak met dsg bakken dat eerder verversen schade voorkomt. En juist de meeste problemen worden veroorzaakt door vervuilde olie!
Zeker als de auto gechipt is en der goed mee gereden word. En je mag zelf weten wat je doet natuurlijk.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: DSG oliewissel

Bericht door MkVI Nmgn »

Ll Olie Geven ze ook 30k per beurt aan zijn maar enkelen rijders die daadwerkelijk de 30k halen, Waarom zou de olie in de bak dan niet slechter worden en misschien eerder slijten mijne is vervangen bij de 45.000 en bij de 90.000 gaat die gewoon lekker weer ga niet €200,- besparen want als de koppeling kapot gaat bij dealer kost het vervangen je een €2000,- Dit is mijn mening wel een van de duurste golfjes rijden dan weet je dat je deze goed moet onderhouden en onderhouden is overhouden.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: DSG oliewissel

Bericht door FGT »

Zoals ik al zei: zat ik met een dilemma. Mijn gevoel zei: wisselen, je bent er toch, terwijl het bedrijf waar ik de auto naar toe breng zegt, dat het in principe nog niet nodig is.

Conclusie: ik laat het gewoon wisselen.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: DSG oliewissel

Bericht door Race Eend »

Als je elke 15.000km een beurt doet, dan zou je kunnen wachten en bij 120.000km alsnog kunnen doen. Als je LL service aanhoud, dan moet je los -tussendoor- alsnog weer terug komen om het uit te laten voeren.

Als het mijn auto was, deed ik het nu gewoon, beter wat te vroeg dan te laat, zeker als je toch ook regelmatig kortere stukjes rijdt, dan gaat de kwaliteit vd olie vaak wat harder achteruit.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: DSG oliewissel

Bericht door FGT »

Als het mijn auto was, deed ik het nu gewoon, beter wat te vroeg dan te laat, zeker als je toch ook regelmatig kortere stukjes rijdt, dan gaat de kwaliteit vd olie vaak wat harder achteruit.
Zo, denk ik er zelf ook over.

Heren, bedankt voor de input!!!!
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: DSG oliewissel

Bericht door Timvgti »

200,- euro?
Volgens mij is een dsg oliewissel bij de dealer al 300,-+ euro's?!
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: DSG oliewissel

Bericht door FGT »

Idd voor minder dan € 200,- word de DSG olie gewisseld. Incl olie en filter.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast