Mijn naam is Michel en kom uit het uiterste zuiden van het land.
Zoals de kop al aangeeft zit ik in een twee strijd.
Na 10 jaar dezelfde auto te hebben gereden nl. Een Skoda Octavia 1 combi zijn we op het moment aan het kijken om dit verdienstelijke karretje te bedanken voor zijn diensten.
Aanvankelijk ging mijn voorkeur weer uit naar een Skoda echter sputterde mijn wederhelft deze keer nogal tegen.
Na de vraag welke auto zij dan in gedachte had was haar antwoord resoluut GOLF 6.
Nu hebben wij voor de Skoda een golf 2 en golf 3 gereden en link ik deze periode aan onze wilde jaren

M.a.w. Jonge wilde jaren -> Golf
Rustige jaren met kinderen -> Skoda.
Dus kwam het antwoord nogal als een verassing.
Maar eerlijk is eerlijk een Golf is natuurlijk ook geen straf en mag toch ook gerekend worden tot een gezinsauto.
Na herhaaldelijk op het internet gekeken te hebben naar het aanbod, werd mijn aandacht toch steeds naar de Gti getrokken.
Niet zozeer de PK's maar vooral het voorkomen en dan zowel interieur als ook het exterieur.
Maar dan komt het verstand weer om de hoek en vraag ik me af, hoe betrouwbaar is een Golf 6 GTI eigenlijk ?.
Is het een auto die je weer 10 jaar zorgeloos kunt rijden of valt dit in de praktijk tegen ?.
Wat is jullie ervaring op het vlak van betrouwbaarheid, duurzaamheid en kosten rondom onderhoud.
Een andere optie die ik overweeg is om een 122pk uitvoering aan te schaffen en deze zo aan te passen dat er aardig wat overeenkomsten met een echte GTI zijn (Natuurlijk geen GTI vermelding op de auto dan).
Alleen heb ik mijn twijfels of dat zo maar kan en buiten het feit dat ik bang ben dat de auto het predicaat krijgt "je wilt wel maar je kan niet" vraag ik me ook af of je uiteindelijk niet op een bedrag uitkomt die de aanschaf van een echte GTI overtreft.
Wat is jullie mening ?
Excuses voor het lange verhaal