Turbodruk ?
Turbodruk ?
Vraag mij eigenlijk af hoeveel Turbodruk
de wagen origineel / na tuning geeft ?
Wat is het max die de motor / turbo aankan ?
de wagen origineel / na tuning geeft ?
Wat is het max die de motor / turbo aankan ?
Re: Turbodruk ?
Nu ben ik echt onder de indruk dat niemand hierop reageert,
dus iedereen die hier z'n wagen liet chippen weet op geen 100uur hoeveel
turbodruk hij voor en na de tuning had...zou zeggen hoe bezig !!
- Edition30
- Type auto: Edition 30
Even zoeken op het forum en je weet het.
Ongeveer kan je het volgende aanhouden: standaard rond de 0,7 bar, gechipt van 1,1 bar (Abt) naar 1,2 bar (stage 1 JD) tot 1,4 bar (stage II JD).
NB staar je niet blind op de druk alleen, want meer druk betekent meer lucht (en dus meer zuurstof), maar daar moet je dan wel wat meedoen.
Ongeveer kan je het volgende aanhouden: standaard rond de 0,7 bar, gechipt van 1,1 bar (Abt) naar 1,2 bar (stage 1 JD) tot 1,4 bar (stage II JD).
NB staar je niet blind op de druk alleen, want meer druk betekent meer lucht (en dus meer zuurstof), maar daar moet je dan wel wat meedoen.
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
nou ja uiteindelijk maakt het mij niet uit, als tie maar veel vermogen levert na de chip en dat is geluktDoohie schreef:Nu ben ik echt onder de indruk dat niemand hierop reageert,

Bedankt..dit was exact wat ik wilde weten..Edition30 schreef:Even zoeken op het forum en je weet het.
Vind persoonlijk belangrijk om weten hoeveel ze je turbodruk verhogen.
that's all folks

1.4 bar geldt wel voor een K04 Turbo, dus die gemonteerd zit op een 5 ED30, 6R en 6ED35!
Mijn 6GTI is stage 2 getuned (JD) en haalt 1.1 bar. Veel meer zal een K03 niet halen. Standaar idd rond de 0.6 / 0.7 bar.
Mijn 6GTI is stage 2 getuned (JD) en haalt 1.1 bar. Veel meer zal een K03 niet halen. Standaar idd rond de 0.6 / 0.7 bar.
Gr Jimmy.
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
- Spuugemmer
- Type auto: MK1 GTI
golf 6 heeft echter geen k03 meer. Is net even iets groter maar weer kleiner dan een k04.
Laderdruk is niet zalig makend en heel erg afhankelijk van de bouwer van de turbo hoeveel druk hij aan kan. Het lager is een essentieel onderdeel in de hoeveelheid druk die de turbo kan leveren. Dit omdat druk en toerental van de turbo nogal nauw aan elkaar verbonden zijn. Het is dus ook zo hoe hoger de druk hoe korter de levensduur van de turbo. Dat neemt niet weg dat een laderdruk van 1,2-1,4bar niet heel schokkend is mbt extreme slijtages.
Laderdruk is niet zalig makend en heel erg afhankelijk van de bouwer van de turbo hoeveel druk hij aan kan. Het lager is een essentieel onderdeel in de hoeveelheid druk die de turbo kan leveren. Dit omdat druk en toerental van de turbo nogal nauw aan elkaar verbonden zijn. Het is dus ook zo hoe hoger de druk hoe korter de levensduur van de turbo. Dat neemt niet weg dat een laderdruk van 1,2-1,4bar niet heel schokkend is mbt extreme slijtages.
Golf MK1 GTI
Mijn ED30 haalt volgens de logjes en mijn TORQUE op android zo'n ±1.3 bar.
Die van KlouxOne heeft bijna dezelfde mapping en die haalt op zijn meter ±1.5 bar. Dit meet hij met een analoge meter (wel met stepping))
Onze vermogens zijn vrijwel gelijk (340pk/460nm), en beide eigenlijk dezelfde spullen in de auto (JD, Milltek, carbonio etc)
Denk dat hier ook nog wat marge in zit tussen analoog en digitale meting van de turbodruk.
Die van KlouxOne heeft bijna dezelfde mapping en die haalt op zijn meter ±1.5 bar. Dit meet hij met een analoge meter (wel met stepping))
Onze vermogens zijn vrijwel gelijk (340pk/460nm), en beide eigenlijk dezelfde spullen in de auto (JD, Milltek, carbonio etc)
Denk dat hier ook nog wat marge in zit tussen analoog en digitale meting van de turbodruk.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
- Spuugemmer
- Type auto: MK1 GTI
via VCDS draait hij ook 1,45 bar en piekt op 1,5 1.3 houd hij wel vast. precies wat de meter aangeeft. dus afwijkend is het niet echt.Spuugemmer schreef:In meters zitten bizarre verschillen.