Waar bio-ethanol kopen?
Waar bio-ethanol kopen?
Ik koop al geruime tijd de 1L flessen bio-ethanol bij de Action. Maar ik ervaar dat het soms lastig is om deze flessen in te slaan omdat ze niet voorradig zijn.
Elke keer gehannes met een winkelwagen vol flessen...
Zijn er adresjes waar je gewoon 5L flessen kunt halen?
Elke keer gehannes met een winkelwagen vol flessen...
Zijn er adresjes waar je gewoon 5L flessen kunt halen?
2014 Audi A6 Avant 2.0 TFSI Sport Edition
2016 Audi TTS Roadster 2.0 TFSI
2018 VW Up! GTI
2018 VW Up! GTI
Re: Waar bio-ethanol kopen?
Zie marktplaats voor groothandel, de prijs per liter is alleen ruim duurder, ik haal steeds gewoon 4 dozen met 12 flessen elk, doe der best lang mee
- ED60Letzebuerg
- Type auto: MK5 R32
Hoe duur is zo'n liter fles by de action?
Het was toch 10liter pee volle tank? Moet je dit tijdens het tanken er in giete of kan het ook op het laatst
Het was toch 10liter pee volle tank? Moet je dit tijdens het tanken er in giete of kan het ook op het laatst
Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32
Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
- Golf VI GTI Adidas
- Type auto: Golf 6 GTI Adidas
Volgens mij 5 liter... 10 liter lijkt mij erg veelED60Letzebuerg schreef:Hoe duur is zo'n liter fles by de action?

Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
5 liter , 1,69€ per liter
- Golf VI GTI Adidas
- Type auto: Golf 6 GTI Adidas
Hoe zit het eigenlijk met 5 liter toevoegen aan BP Ultimate? Krijg je dan de Aral 102 "sensatie"?
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Het gebruik is 1 op 10 ongeveer. Dus inderdaad zo een 5 liter op een tank van 50 liter. Het is goedkoop te krijgen, alleen moeilijk om het voor elkaar te krijgen. Het is een rest product, dus er zijn bedrijven die dit overhouden.... Verder werd het gebruikt door de schilders e.d. maar dit mag volgens mij niet meer. Maar je zou dus verf handels of iets dergelijks kunnen proberen. Ook wordt het gebruikt om o.a. Nitro te mixen. Er zijn winkels die dit doen, en dus Ethanol per vat of jerrican hebben staan. Ik heb de winkels alleen nog nooit gevonden die mee wilden werken.
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
Hoger, ze zeggen dat Ultimate al uitgeleverd wordt met octaan 100. Met Aral 102 haal je er geen 20pk bij, met voldoende ethanol welGolf VI GTI Adidas schreef:Hoe zit het eigenlijk met 5 liter toevoegen aan BP Ultimate? Krijg je dan de Aral 102 "sensatie"?

Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
Maar dan zou je de chip weer moeten aanpassen, volgens mij is alles boven 98 Ron niet meer winstgevend anders ga ik op 102 met bio rijden of gewoon gelijk kerosine 

- ED60Letzebuerg
Dus een ongechipte auto kan je bio ethanol (5liter) by gooien mits je ultimate 98 tankt? En dat zonder problemen?
Als je altijd met 102 rijd, kan je de software hierop optimaliseren, maar dat geeft niet veel meer winst volgens mij. Software aanpassen voor deze combi's is ook niet noodzakelijk.bzb schreef:Maar dan zou je de chip weer moeten aanpassen, volgens mij is alles boven 98 Ron niet meer winstgevend anders ga ik op 102 met bio rijden of gewoon gelijk kerosine
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
Kan ook gewoon met 95. E10 is tenslotte gebaseerd op 95. En ja kan gewoon in een ongechipte auto.ED60Letzebuerg schreef:Dus een ongechipte auto kan je bio ethanol (5liter) by gooien mits je ultimate 98 tankt? En dat zonder problemen?
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
- ED60Letzebuerg
Oke bedankt, maar ultimate 98 beter dan 95?Wilcoos schreef:Kan ook gewoon met 95. E10 is tenslotte gebaseerd op 95. En ja kan gewoon in een ongechipte auto.ED60Letzebuerg schreef:Dus een ongechipte auto kan je bio ethanol (5liter) by gooien mits je ultimate 98 tankt? En dat zonder problemen?
Ja ultimate 98 is zeker beter.ED60Letzebuerg schreef:Oke bedankt, maar ultimate 98 beter dan 95?Wilcoos schreef:Kan ook gewoon met 95. E10 is tenslotte gebaseerd op 95. En ja kan gewoon in een ongechipte auto.ED60Letzebuerg schreef:Dus een ongechipte auto kan je bio ethanol (5liter) by gooien mits je ultimate 98 tankt? En dat zonder problemen?
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
Ultimate is meestal zo`n 98/99 Ron. Verder zit er zeker een groot verschil tussen 95 en Ultimate.Wilcoos schreef:Hoger, ze zeggen dat Ultimate al uitgeleverd wordt met octaan 100. Met Aral 102 haal je er geen 20pk bij, met voldoende ethanol welGolf VI GTI Adidas schreef:Hoe zit het eigenlijk met 5 liter toevoegen aan BP Ultimate? Krijg je dan de Aral 102 "sensatie"?
Ik heb hier nog een paar miljoen liter ethanol in voorraad

By een editie toch wel?bzb schreef:Ongechipt hebben ethanol of 98 nauwelijks effect op de ko3 Gti's
Geen ervaring mee maar wat betreft alle Ron vragen is raceeend de weg de waarheid en het geluk...
Kan het aub ontopic?
Niemand een adresje die kan concurreren tegen de 1l prijs van de Action?
Niemand een adresje die kan concurreren tegen de 1l prijs van de Action?
2014 Audi A6 Avant 2.0 TFSI Sport Edition
2018 VW Up! GTI
2018 VW Up! GTI
- ED60Letzebuerg
Niet via reguliere weg tot nu toe is mijn ervaring, als je meer wilt betalen kan er wel van alles, hier in huissen zit een leverancier.
- Race Eend
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Contacteer:
Je kunt het ook bij een tankstation kopen, gewoon een 60 liter vat meenemen en thuis in de schuur zetten 

A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- ED60Letzebuerg
Jerrycans
-
- Type auto: Golf V GTI LE 240
Wat ouder onderwerp wat ik nu toch omhoog ga halen omdat ik precies dezelfde vraag heb: waar halen jullie tegenwoordig je bioethanol vandaan?
Vandaag poging gedaan om wat E85 bij te tanken en te kijken wat het deed. Hoge verwachtingen uiteraard. Kwam bij de plaatselijke Tamoil aan: 'Helaas meneer, werd te weinig verkocht, enkele maanden geleden gestopt. Kwam wel eens een race team langs, maar meer ook niet.'
Dus alsnog zonder. Begrijp dat mijn LE240 wel wat baat zou kunnen hebben. Heb er nu BP98 in zitten. Tank dat ook over het algemeen. Laatst een keer Esso premium getankt: had het idee dat de auto wat rustiger draaide, net iets minder pit naar mijn gevoel dan BP98.
Maar iemand tips hoe ik goedkoop aan goede bioethanol kan komen? Liefst geen flessen van 1L die ik moet halen.
Vandaag poging gedaan om wat E85 bij te tanken en te kijken wat het deed. Hoge verwachtingen uiteraard. Kwam bij de plaatselijke Tamoil aan: 'Helaas meneer, werd te weinig verkocht, enkele maanden geleden gestopt. Kwam wel eens een race team langs, maar meer ook niet.'
Dus alsnog zonder. Begrijp dat mijn LE240 wel wat baat zou kunnen hebben. Heb er nu BP98 in zitten. Tank dat ook over het algemeen. Laatst een keer Esso premium getankt: had het idee dat de auto wat rustiger draaide, net iets minder pit naar mijn gevoel dan BP98.
Maar iemand tips hoe ik goedkoop aan goede bioethanol kan komen? Liefst geen flessen van 1L die ik moet halen.
-
- Type auto: Golf V GTI LE 240
Geen reacties? Zelf maar even een update:
Vandaag in Hendrik ido Ambacht bij Tamoil E85 getankt. Had al behoorlijk wat km gereden. 6.5L (met de gedachte dat 85% hiervan bioethanol is en dus hiermee 5.5L bioethanol in m'n tank zit met totale inhoud 55L, dus 10%) getankt. Daarna tank nog afgetopt met BP98.
Merk dat de motor iets soepeler draait. En dat er toch een net iets andere uitlaatgasgeur is. Nog weinig gemerkt van de power die ik zou moeten krijgen. Maar misschien komt dat nog.
Vandaag in Hendrik ido Ambacht bij Tamoil E85 getankt. Had al behoorlijk wat km gereden. 6.5L (met de gedachte dat 85% hiervan bioethanol is en dus hiermee 5.5L bioethanol in m'n tank zit met totale inhoud 55L, dus 10%) getankt. Daarna tank nog afgetopt met BP98.
Merk dat de motor iets soepeler draait. En dat er toch een net iets andere uitlaatgasgeur is. Nog weinig gemerkt van de power die ik zou moeten krijgen. Maar misschien komt dat nog.