Witte Melk olieachtige vloeistof op oliepeilstok
Witte Melk olieachtige vloeistof op oliepeilstok
Ik heb zonet mijn oliepeil nog eens gemeten en merk dat de kleur niet normaal is :s! Heeft 2 maand geleden nog nieuwe olie gehad. Koelvloeistof was ook gezakt tot onder het minimum. Zou mijn koppakking stuk zijn? Of wat kan dit zijn? Kan & mag ik nog ff verder rijden zo? Gisteren nog goed liggen knallen en merkte er niets van maar maak me nu wel zorgen
! Grtjs

Re: Witte Melk olieachtige vloeistof op oliepeilstok
Dat riekt voor 99% idd naar een lekke koppakking
Mag ik nu nog met de wagen rijden? Veel kosten aan? Hoe kan zoiets stuk gaan? Heb 98000km, gewoon slijtage of??
Handig is er in ieder geval asap te laten repareren
Water smeert niet en vormt corrosie wat natuurlijk niet bevordelijk is voor je motor.
Oorzaken zijn divers maar om er een aantal te noemen.
- Motor niet warm rijden alvorens te gaan gassen
- Te veel olie
- Continue de pk's gebruiken
- Fabricage fout
- Een slechte koppakking
https://docs.google.com/viewer?a=v&q=ca ... bKIw2JQD8g
Water smeert niet en vormt corrosie wat natuurlijk niet bevordelijk is voor je motor.
Oorzaken zijn divers maar om er een aantal te noemen.
- Motor niet warm rijden alvorens te gaan gassen
- Te veel olie
- Continue de pk's gebruiken
- Fabricage fout
- Een slechte koppakking
https://docs.google.com/viewer?a=v&q=ca ... bKIw2JQD8g
Thx kerel, ga sowieso niet meer rijden vandaag, morgenvroeg direct naar garage bellen... Afwachten dus.. Hoop dat het snel gemaakt gaat worden!
Het kan ook gewoon condens zijn , dat krijg je als je veel korte stukjes rijd.
Wanneer de auto goed door en door warm gereden is dan zou de condens moeten verdampen.
In combinatie met koelvloeistof verbruik zou ik mij ook wel zorgen maken.
Grt Yal
Wanneer de auto goed door en door warm gereden is dan zou de condens moeten verdampen.
In combinatie met koelvloeistof verbruik zou ik mij ook wel zorgen maken.
Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Thx! K hou jullie op de hoogte... Morgen naar garage bellen... Ik maak me ook zorgen
!

- Spuugemmer
- Type auto: MK1 GTI
Check onderkant van de olievuldop even.
Golf MK1 GTI
Heb k gedaan en is mokka mayonaise achtig! Auto is nu binnen bij officiele vw-garage!merk precies ook dat ventilator niet aanslaat... Kan hier ook wel mis in zijn...
-
- Type auto: golf mk5 gti
Ik zie het ook als ik mijn oliedop een mayo achtig iets ja volgens hans was dit door korte afstanden,
maar rij iedere ochtend 30 km en savonds weer 30 trg dit zijn tog geen korte afstanden ? en met flink gassen verdampt
er niks bij mij , maar koelvloeistof blijft wel netjes op peil.
? ? ?
maar rij iedere ochtend 30 km en savonds weer 30 trg dit zijn tog geen korte afstanden ? en met flink gassen verdampt
er niks bij mij , maar koelvloeistof blijft wel netjes op peil.
? ? ?
Vandaag even ook bij mezelf gecheckt. En aan de onderkant van de oliedop heb ik hetzelfde. Is het iets om me zorgen over te maken?
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Gr. Dave

Gr. Dave
Merci voor de link, leuke info! K heb hem normaal mogen terug! Ik had een lek in een flensje waardoor ik koelwater verloor... Dus geen koppaking stuk ! Wel heb k toch voor alle veiligheid olie en oliefilter vervangen ! Voel me er wat zekerder bij.. Maar was volgens garage niet nodig... Als ik het allemaal zo lees kan je best dagelijks naar de 'green hell' rijden en daar gek doen haha
Ik heb ook dikke mayo onder mijn oliedop, maar rij de laatste tijd dan ook enkel erg korte stukjes (max 9km), dus motor wordt nauwelijks warm.
Laatst even een goed stuk gereden (60km+) en toen was alle mayo compleet verdwenen.
Uiteraard komt het dan wel weer terug als je weer veel korte stukjes rijdt.
Komt gewoon door het koude weer/vocht (ervan uit gaande dat er geen lekkages zijn mbt koelvloeistof natuurlijk).
Ik denk dat een Catchcan dit wel (deels) kan voorkomen. Iemand daar ervaring mee op dat gebied?
Denk dat ieder (standaard blok) GTI met dit weer wel mayo onder de dop heeft (als men korte stukken rijdt)?!
Als je echter flink lange stukken rijdt en je dus het vocht de gelegenheid hebt kunnen geven om uit het blok/de olie te verdampen, maar je dan nog steeds mayo hebt, dan moet je je denk ik wel zorgen maken. Gelukkig heb ik dat niet...
Lees dat meerderen op het forum er last van hebben, zoekende op 'mayo' of 'sludge'.
Laatst even een goed stuk gereden (60km+) en toen was alle mayo compleet verdwenen.
Uiteraard komt het dan wel weer terug als je weer veel korte stukjes rijdt.
Komt gewoon door het koude weer/vocht (ervan uit gaande dat er geen lekkages zijn mbt koelvloeistof natuurlijk).
Ik denk dat een Catchcan dit wel (deels) kan voorkomen. Iemand daar ervaring mee op dat gebied?
Denk dat ieder (standaard blok) GTI met dit weer wel mayo onder de dop heeft (als men korte stukken rijdt)?!
Als je echter flink lange stukken rijdt en je dus het vocht de gelegenheid hebt kunnen geven om uit het blok/de olie te verdampen, maar je dan nog steeds mayo hebt, dan moet je je denk ik wel zorgen maken. Gelukkig heb ik dat niet...
Lees dat meerderen op het forum er last van hebben, zoekende op 'mayo' of 'sludge'.
-
- Type auto: Golf MK5 GTI
Heb er ook last van !! golf 5 gti... Inderdaad nadat ik hem een keer echt goed warm rij is het ook weer weg..
-
- Type auto: 2007 MK5 GTI
heb een catchcan maar ook de mayo.je blok perst het toch naar boven en zolang het alleen aan de oliedop zit en het verdwijnt na een flink stuk kachelen maak ik me geen zorgen.
mkv gti, reflex silver, 3drs, custom turbo back exhaust, jd stage2, powerflex, carbonio met k&n, forge divertervalve, forge oilcatch can
297hp, 438torque vcds,sachs sre,eibach pro street s
297hp, 438torque vcds,sachs sre,eibach pro street s
Ik heb een Forge catchcan en geen mayo/snot in de oliedop.
Vorig jaar toen de slangen bevroren had ik wel snot in de oliedop.
De catchtank is nu zo gemonteerd dat ik voldoende afschot naar de catchtank heb zodat het niet meer kan bevriezen.
Op +/- 2000km vang ik 1/2 liter drap op.
Grt Yal
Vorig jaar toen de slangen bevroren had ik wel snot in de oliedop.
De catchtank is nu zo gemonteerd dat ik voldoende afschot naar de catchtank heb zodat het niet meer kan bevriezen.
Op +/- 2000km vang ik 1/2 liter drap op.
Grt Yal
Ik rij ook korte afstandjes en heb er ook last van!
Best frustreren met zo.n duure auto..
In de winter zat er zelfs vorst op mn peilstok!
Toen heb ik er maar niet mee gereden!!
Willemgti schreef:Ik rij ook korte afstandjes en heb er ook last van!
Naast montage van een catchtank laat ik daarom iedere 15.000km of 1x p/jaar de olie verversen+oliefilter.
Grt yal
Alleen op de bovenkant neem ik aan.Willemgti schreef:In de winter zat er zelfs vorst op mn peilstok

Gr. Wehoo.

- Spuugemmer
- Type auto: MK1 GTI
Ik heb er totaal geen last van. is met catchtank en iedere 10-12k oliewissel.
Golf MK1 GTI