Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
geert dvx
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 feb 2013, 18:05
Type auto: Polo 6R

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door geert dvx »

Race Wars in zolder geeft nog een gelegenheid om eens te sprinten.
Verder is het hier in België niet echt te doen om zoiets te organiseren.
Afbeelding
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door bzb »

14 april zandvoort, ik rij ook mee op de 402 meter.


race wars is een aanfluiting, officiele regelaars met bier op de baan, geen helmplicht, controle afwezig, bandenkeus vrij, echt onverantwoord

en het is niet zo dat ik belgen niet mag hoor :D

jullie hebben wel goed bier enzo 8-)
Laatst gewijzigd door bzb op 22 feb 2013, 21:11, 2 keer totaal gewijzigd.
geert dvx
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 feb 2013, 18:05
Type auto: Polo 6R

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door geert dvx »

Bij de opening zullen we bier voorzien ;-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Golddigger
Berichten: 166
Lid geworden op: 17 sep 2012, 20:44
Type auto: Passat R36
Locatie: Limburg

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Golddigger »

Race wars is voor mij een vloek.. Ik reed een aantal jaar terug met een golf 1 met 430pk en kreeg iedere keer waarschuwingen vanwege decibel overschrijding.. terwijl die klonk als een opgevoerde stofzuiger en als klap op de vuurpijl blies ik mijn blok op .. op de weg naar huis .. plof..
Golf 5 gti 2007 edition30 Stage VII 500pk/541nm * DSG Stage 3 650nm race clutch * Full Largebore Milltek * Highflow Largebore Intercooler

Passat R36 2009 335pk/400nm
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door sitechris »

Mijn GTI is in de loop van de tijd begonnen op 267/400 (standaard Abt), daarna naar 281/410 (Abt met carbonio en kat verwijderd) en uiteindelijk zitten we nu op 307/427nm (JD, carbonio, kat verwijderd). Dat verschil in power merk je lichtjes, maar dat is echt geen wereld van verschil. En of je auto uiteindelijk een paar tienden sneller naar 100 acceleert is me ook worst. Veel relevanter vind ik de driveability. De wijze waarop het vermogen wordt geserveerd. Ik wil geen al te groot turbogat, geen schokjes, geen vertragingen maar een soepele vermogensopbouw en een motor die graag en snel in de toeren klimt zonder 1 noot vals te zingen.

De JD chip gaf me qua snelheid echt niet heel veel meer, maar vooral de driveability was zoveel beter dan de Abt chip. En die chip vond ik ook niet slecht en had op de bank ook een mooie vlakke vermogenscurve. Dus een dragrace is leuk om vermogen te meten, maar ik meet liever de driveability (alhoewel dat moeilijk objectief te maken is). Dus die dragrace laat ik passeren (plus dat ik over een week in een Megane RS rijd ha ha)
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Spuugemmer »

Als je denkt dat een dragrace enkel over de kroeg peekaa's gaat dan heb je daar blijkbaar weinig kennis van. Maar goed. Ik ben benieuwd.

Ik zet in op een 13.3 dat haalde ik met een k04 op 1.25 bar.
Golf MK1 GTI
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door bzb »

das al behoorlijk vlot :shock:
Tirex
Berichten: 70
Lid geworden op: 23 dec 2012, 15:36
Type auto: Beetle Turbo dsg

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Tirex »

vorige week op de bank gestaan bij DVX. (beetle tsi 200pk)

zeer tevreden van hun werk en prestatie's.. nu kan ik pas genieten van mijn wagen.

voor de tuning gemeten 216pk & 288nm (met volledige uitlaatlijn)
na de tuning gemeten 281pk & 401nm

Afbeelding

Gr.Mario
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door bzb »

flinke progressie! ja dat voelt keer op keer heerlijk die power :)
xavier gti
Berichten: 314
Lid geworden op: 02 apr 2012, 17:49
Type auto: golf 6 gti dsg
Locatie: ghent

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door xavier gti »

de pk's en de kritiek staan weer in de aanbieding bij onze noorderburen helaas ,
, ah ja t wordt wel eens tijd voor een sprintje met gti's met de beide stage 2's (met echte volledige uitlaat en please geen "catmodje" en milltek tips, want daar geloven we echt niet in ;-) ,
en ja niet op de testbank hoor , neen op circuit , miss wel best in nederland voor jullie , want de lucht samenstelling lijkt daar een pak beter te zijn , te zien aan
de pk metingen ;-)
IK ben alvast vd partij ;

gr
Golf Gti mk 6 // Carbon Steel // Dsg //Full Milltek // Carbonio // Stage 2 + By DVX @ 292 pk 444 NM // 18" detroit -yokohama //eibach sportsline //
xavier gti
Berichten: 314
Lid geworden op: 02 apr 2012, 17:49
Type auto: golf 6 gti dsg
Locatie: ghent

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door xavier gti »

@ mario , mooie waarden,
is indd een groot verschil , he

gr
Golf Gti mk 6 // Carbon Steel // Dsg //Full Milltek // Carbonio // Stage 2 + By DVX @ 292 pk 444 NM // 18" detroit -yokohama //eibach sportsline //
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door O2RS »

@ Xavier......hahahahah gister teveel gedronken...nu koppijn en gefrustreerd?
Je laat die software met golfslagbad in de koppelkromme dan toch wel thuis toch, heb zo'n gevoel dat die het minder
zal doen icm onze speciale lucht ;)

Verder sluit ik mij volledig aan bij Sitechris, de JD chip rijdt gewoon heel fijn. Ik vind hem meer dan snel genoeg. Heb d.m.v. diverse vergelijken ook totaal geen reden om aan te nemen dat het vermogen niet ergens rond die 300pk zal liggen. Of het er dan in vergelijk met een dynostar meer of minder zijn maakt mij echt niks uit!
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
xavier gti
Berichten: 314
Lid geworden op: 02 apr 2012, 17:49
Type auto: golf 6 gti dsg
Locatie: ghent

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door xavier gti »

O2RS schreef:@ Xavier......hahahahah gister teveel gedronken...nu koppijn en gefrustreerd?
Je laat die software met golfslagbad in de koppelkromme dan toch wel thuis toch, heb zo'n gevoel dat die het minder
zal doen icm onze speciale lucht ;)

Verder sluit ik mij volledig aan bij Sitechris, de JD chip rijdt gewoon heel fijn. Ik vind hem meer dan snel genoeg. Heb d.m.v. diverse vergelijken ook totaal geen reden om aan te nemen dat het vermogen niet ergens rond die 300pk zal liggen. Of het er dan in vergelijk met een dynostar meer of minder zijn maakt mij echt niks uit!
nee hoor zalige nacht(rust) gehad , heb daar zeker geen alcohol voor nodig ;-)
maar blijft toch dat de kritiek en pk in de aanbieding staan , ik neem dat dus ook met een korreltje(grof) zout,
en dit zal zich in de toekomst wel zijn eigen oplossen ,.......
succes verder jongens met het mengen met e85 , en catmods , om toch iets van gevoel te krijgen dat je vooruit gaat :-)

gr
Golf Gti mk 6 // Carbon Steel // Dsg //Full Milltek // Carbonio // Stage 2 + By DVX @ 292 pk 444 NM // 18" detroit -yokohama //eibach sportsline //
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Spuugemmer »

Duitse Autosport festival lijkt me een mooi moment om deze discussie af te sluiten. Wie zet hem er naast?
Golf MK1 GTI
geert dvx
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 feb 2013, 18:05
Type auto: Polo 6R

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door geert dvx »

Komaan manne. Samen een pintje drinken kan deugt doen.
Kater of niet achteraf.
Maar eerst werken en dan drinken he!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Stefz0r
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jul 2012, 14:25
Type auto: Golf 7R

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Stefz0r »

xavier gti schreef:de pk's en de kritiek staan weer in de aanbieding bij onze noorderburen helaas
Afbeelding
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door O2RS »

Spuugemmer schreef:Duitse Autosport festival lijkt me een mooi moment om deze discussie af te sluiten. Wie zet hem er naast?
Zou HGP er niet zijn met hun Golfje R?
Die zetten hem er vast wel ff naast....dan krijgen we niet helemaal standaard vs niet helemaal standaard......;)
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Gebruikersavatar
s3.
Berichten: 307
Lid geworden op: 27 aug 2012, 21:14
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Tilburg

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door s3. »

xavier gti schreef:
O2RS schreef:@ Xavier......hahahahah gister teveel gedronken...nu koppijn en gefrustreerd?
Je laat die software met golfslagbad in de koppelkromme dan toch wel thuis toch, heb zo'n gevoel dat die het minder
zal doen icm onze speciale lucht ;)

Verder sluit ik mij volledig aan bij Sitechris, de JD chip rijdt gewoon heel fijn. Ik vind hem meer dan snel genoeg. Heb d.m.v. diverse vergelijken ook totaal geen reden om aan te nemen dat het vermogen niet ergens rond die 300pk zal liggen. Of het er dan in vergelijk met een dynostar meer of minder zijn maakt mij echt niks uit!
nee hoor zalige nacht(rust) gehad , heb daar zeker geen alcohol voor nodig ;-)
maar blijft toch dat de kritiek en pk in de aanbieding staan , ik neem dat dus ook met een korreltje(grof) zout,
en dit zal zich in de toekomst wel zijn eigen oplossen ,.......
succes verder jongens met het mengen met e85 , en catmods , om toch iets van gevoel te krijgen dat je vooruit gaat :-)

gr
Heel jammer, je komt een beetje denigrerend over en zo van "kijk mij met mijn full milltek, dat is de echte deal"..
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door staffpride »

xavier gti schreef:de pk's en de kritiek staan weer in de aanbieding bij onze noorderburen helaas ,
, ah ja t wordt wel eens tijd voor een sprintje met gti's met de beide stage 2's (met echte volledige uitlaat en please geen "catmodje" en milltek tips, want daar geloven we echt niet in ;-) ,
en ja niet op de testbank hoor , neen op circuit , miss wel best in nederland voor jullie , want de lucht samenstelling lijkt daar een pak beter te zijn , te zien aan
de pk metingen ;-)
IK ben alvast vd partij ;

gr
Wat een praatjes weer poe poe.

Durf je er ook geld op te zetten!

Ik zeg €250,- voor de winnaar over 3 drags
MVG EMServices

Afbeelding
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door O2RS »

Jullie hebben een vergelijkbare setup, dus zou een mooie test zijn.
Dat is makkelijk geld verdienen xavier, € 250,- in het handje en je hoeft enkel zo'n hollands GTI-tje voor te blijven ;)
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
xavier gti
Berichten: 314
Lid geworden op: 02 apr 2012, 17:49
Type auto: golf 6 gti dsg
Locatie: ghent

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door xavier gti »

t lijkt hier wel the fast en furious toestanden ....... ,ow my god , maar goed ,
geld op inzetten nee hoor , een bak bier , of dergelijke geen probleem ,we doen t toch vd fun , niet???!
als er concrete en haalbare ( niet te ver van de deur , en goede timing het toelaat ) sprints zich voordoen ,
wil ik zeker eens tegen u ( aangezien dat jij met +- dezelfde set up zit , niks persoonlijk ) , eens een sprintje ( of 3 ) trekken ,
op voor waarde dat je een sportieve verliezer kan zijn , ik alvast wel ;-)

enne met zuivere benzine op octaan 98 he , E85 , aral 102 toestanden kennen wij niet , hoeft ook niet....

lijkt me een leuke meeting te zijn , op voorwaarde er nog enkele belgen zich geroepen voelen ,
want nu is het 10 tegen 2 , doet me denken aan ..... toestanden.
maar als het is voor ganse tijd te discussieren als nu , hoeft t voor mij niet voor me, blijft een auto , geen levenswijze voor me...

ps had wel niet verwacht dat een ( niet jd rollenbankuitdraai - tuning) , zo een reactie's zo los weken , gelukkig zijn we op cleaned.be waar er ook nederlanders
zijn , iets toleranter inzake !

maar goed ik hou me aanbevolen ,

gr
Golf Gti mk 6 // Carbon Steel // Dsg //Full Milltek // Carbonio // Stage 2 + By DVX @ 292 pk 444 NM // 18" detroit -yokohama //eibach sportsline //
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Spuugemmer »

O2RS schreef:
Spuugemmer schreef:Duitse Autosport festival lijkt me een mooi moment om deze discussie af te sluiten. Wie zet hem er naast?
Zou HGP er niet zijn met hun Golfje R?
Die zetten hem er vast wel ff naast....dan krijgen we niet helemaal standaard vs niet helemaal standaard......;)
Ja of motoso of awe met hun Polo of boba met zijn 16v.

Maar van mij mag een bedrijf hem naast mijn particuliere auto zetten. Hebben zat Engelse bedrijven ook geprobeerd.

Nu weer lekker verder dromen!!
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Stefz0r
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jul 2012, 14:25
Type auto: Golf 7R

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Stefz0r »

xavier gti schreef: ps had wel niet verwacht dat een ( niet jd rollenbankuitdraai - tuning) , zo een reactie's zo los weken , gelukkig zijn we op cleaned.be waar er ook nederlanders
zijn , iets toleranter inzake !
Ik denk vooral dat je reacties na de uitdraai dit teweeg hebben gebracht. Er zijn misschien minder tolerante Nederlanders, maar om nou te zeggen dat jij het goede voorbeeld geeft....
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door bzb »

xavier gti schreef:t lijkt hier wel the fast en furious toestanden ....... ,ow my god , maar goed ,
geld op inzetten nee hoor , een bak bier , of dergelijke geen probleem ,we doen t toch vd fun , niet???!
als er concrete en haalbare ( niet te ver van de deur , en goede timing het toelaat ) sprints zich voordoen ,
wil ik zeker eens tegen u ( aangezien dat jij met +- dezelfde set up zit , niks persoonlijk ) , eens een sprintje ( of 3 ) trekken ,
op voor waarde dat je een sportieve verliezer kan zijn , ik alvast wel ;-)

enne met zuivere benzine op octaan 98 he , E85 , aral 102 toestanden kennen wij niet , hoeft ook niet....

lijkt me een leuke meeting te zijn , op voorwaarde er nog enkele belgen zich geroepen voelen ,
want nu is het 10 tegen 2 , doet me denken aan ..... toestanden.
maar als het is voor ganse tijd te discussieren als nu , hoeft t voor mij niet voor me, blijft een auto , geen levenswijze voor me...

ps had wel niet verwacht dat een ( niet jd rollenbankuitdraai - tuning) , zo een reactie's zo los weken , gelukkig zijn we op cleaned.be waar er ook nederlanders
zijn , iets toleranter inzake !

maar goed ik hou me aanbevolen ,

gr
xavier je bent een beetje een jankend kind, ik ben toevallig voorzien van katmod en bio bijmengbenzine en de uitdraai geeft gewoon 10 pk minder op dezelfde jd bank als met volledige uitlaat en carbonio, dat vind ik persoonlijk niet erg en ik kies daar zelf voor en scheelt me al bijna 2000 euro, dat jij dat niet geloofd maakt hier helemaal niemand ene bal uit, ik ga nu in 12.5/13 seconden van 100 naar 200 dus dan kan je even nameten hoeveel je sneller bent

en jullie rijden wel met bio bijmeng want bij vrijwel elk merk benzine wordt dat al bijgemengt, welterusten :) zou lekker op het cleaned forum blijven als ze daar zo lief zijn voor je
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door staffpride »

xavier gti schreef:t lijkt hier wel the fast en furious toestanden ....... ,ow my god , maar goed ,
geld op inzetten nee hoor , een bak bier , of dergelijke geen probleem ,we doen t toch vd fun , niet???!
als er concrete en haalbare ( niet te ver van de deur , en goede timing het toelaat ) sprints zich voordoen ,
wil ik zeker eens tegen u ( aangezien dat jij met +- dezelfde set up zit , niks persoonlijk ) , eens een sprintje ( of 3 ) trekken ,
op voor waarde dat je een sportieve verliezer kan zijn , ik alvast wel ;-)

enne met zuivere benzine op octaan 98 he , E85 , aral 102 toestanden kennen wij niet , hoeft ook niet....

lijkt me een leuke meeting te zijn , op voorwaarde er nog enkele belgen zich geroepen voelen ,
want nu is het 10 tegen 2 , doet me denken aan ..... toestanden.
maar als het is voor ganse tijd te discussieren als nu , hoeft t voor mij niet voor me, blijft een auto , geen levenswijze voor me...

ps had wel niet verwacht dat een ( niet jd rollenbankuitdraai - tuning) , zo een reactie's zo los weken , gelukkig zijn we op cleaned.be waar er ook nederlanders
zijn , iets toleranter inzake !

maar goed ik hou me aanbevolen ,

gr
the fast en furious toestanden??

Jij bent toch degene die praatjes maakt. Krijg je een voorstel, lijk je in 1x niet meer zo zeker van je zaak.

Dan moet je bij voorbaat gewoon je praatjes voor je houden.

Weet niet hoe groot die plaat is die voor je kop zit, maar de eerste reacties gingen volgens mij over het verloop van je koppelkromme en was zoals ik het las als advies bedoeld.
Maar je schiet gelijk in de verdediging en haal er van alle tuners bij met diverse resultaten.
Maar vervolgens ga je het wel aan laten passen.

Vervolgens begin je zelf over een belgen- nederlanders verhaal en schuift dat weer af op een ander.

Jij bent degene die deze "discussie" begint met allerlei kinderachtige argumenten.

Dan zeg ik "putt your money where your mouth" is en dan krabbel je terug.

Mijn advies:
Stap lekker in je auto en ga een rondje rijden en genieten van je vermogen en bewaar je praatjes voor in de kroeg.

;)

nb: resultaten op een bank zijn overigens ook nog eens weersafhankelijk, dus er zit ook een verschil of je met 30 gr of 0 gr rol. Koude vochtige lucht bevat meer zuurstof namelijk.
MVG EMServices

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 5 gasten