mijn naam is Bart, 35 jaar oud en woonachtig in Brabant. Werkzaam als monteur in de jachtbouw. Na een motorongeluk een beetje verzeild geraakt in de auto's, alleen hobbymatig. Na een heel aantal auto's, 7 jaar geleden een BMW E30 M3 gekocht en compleet gerestaureerd.

In de tussentijd een ander huis gekocht, wat geheel verbouwd moest worden. Daarmee zijn we nu halverwege.

Afgelopen week de M3 verkocht, en een Golf 1 GTI op ingeruild.
Dit is wel een bijzondere Golf. Ik ben de derde eigenaar. De eerste eigenaar heeft deze golf 29 jaar in zijn bezit gehad. Ik heb de gegevens van de eerste eigenaar, deze wil ik van de week even bellen om te vragen of het volgende klopt:
-De eerste eigenaar heeft de GTI 29 jaar gehad (1982-2011),
-kilometerstand is net geen 145.000 km,
-auto heeft altijd binnen gestaan (bij de tweede eigenaar sowieso)
Gezien de staat van de auto heb ik geen enkele twijfel dat dit waar is. Natuurlijk is deze auto 32 jaar oud, en heeft hij wat plekjes: wat roest rond de voorruit en bij het tankdopje. Er zitten wat krasjes op, en technisch zit er wat werk aan, de koppeling slipt en de schijven zijn wat krom. Maar ik heb nog nooit een auto van 32 jaar oud in deze staat gezien. Hij is volledig origineel, de originele radio en boxen, stoelen, hemeltje, alles is als nieuw.
Volgens mij is er aan deze Golf nog nooit gelast of gerommeld, ik denk wel dat hij ooit is overgespoten. Wel in de originele kleur trouwens. Hij is keihard.
Ik twijfel wel wat ik ermee zal gaan doen. Blijkbaar is hij nieuw geleverd met een uitbouwset van Kamei. Kan dit waar zijn? Persoonlijk is dit niet mijn smaak, ik zou hem het liefst origineel maken. Aan de andere kant, als dit al 32 jaar zo is...

Afgezien van een klein hoekje boven de linkerkoplamp waar een scheurtje inzit, is de uitbouwset onbeschadigd.
Nu ben ik benieuwd naar jullie mening: Wat zal ik doen?
Ik heb 3 opties:
-Ik hou de auto zoals ie is, dus met uitbouwset, maak hem in orde en rijden maar,
-ik haal het uitbouwset eraf, maak hem origineel en rijden maar,
-of ik verkoop de auto zoals ie is. Ik hoef hier niets aan te verdienen, als hij naar een liefhebber gaat ben ik al blij.
Dit zijn trouwens foto's van de vorige eigenaar, van de week zal ik foto's maken en plaatsen.
Groeten Bart.