Cd wisselaar-witte plugin- Rns mfd 2 (DVD?)

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Patrickhd
Type auto: Golf 5 gti

Cd wisselaar-witte plugin- Rns mfd 2 (DVD?)

Bericht door Patrickhd »

Goedendag,
Ik heb al verschillende dingen gevonden en opgezocht hier op het forum over het vervangen van de cd wisselaar naar een usb/iphone aansluiting, daaruit heb ik begrepen dat dat mogelijk is maar heel wijs word ik er niet uit aangezien ik de rns mfd2 (DVD?) heb en daarover niet heel veel kan vinden.. Tenminste ik nam aan dat dit de rns mfd2 DVD was? Maar zodra ik er een dvd in doe , doet ie het niet dus zal dus wel niet..
Afbeelding

Nu was ik even nieuwschierig en heb ik geprobeerd de cd wisselaar eruit te halen maar dat lukte me niet met 2 platte voorwerpen.. Iemand nog tips?
Afbeelding

In het boekje van de Gti stond dat dit een aux ingang was maar zodra ik daar wat op aansluit,gebeurd er niks.. Ondersteund mijn radio
deze niet of?

Afbeelding

Ik heb zoveel mogelijk op gezocht maar weet ook niet overal de exacte naam van dus mocht ik wat over het hoofd gezien hebben qua andere tips op het forum , vertel me dat dan gerust.

Dus om het even bij mekaar te zetten..
Mijn radio type rns mfd2 DVD is dus een Rns Mfd2?
Hoe de cd wisselaar eruit te halen en kan omgewisseld worden naar Usb/iphone aansluiting?
Witte plug in in dashboard kastje wordt niet ondersteund?

Alvast bedankt!
Patrick
wehoo

Re: Cd wisselaar-witte plugin- Rns mfd 2 (DVD?)

Bericht door wehoo »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Patrickhd

Bericht door Patrickhd »

Danku danku ,
Inmiddels de cd wisselaar eruit gekregen.
Nu nog ff de rest van je antwoord nog een paar keer goed overlezen :geek:
Als er nog mensen zijn met goeie ideeën voor de usb/iphone aansluiting....

Aangezien ik niet zo heel wijs word uit de uitleg ( Een ieder ander zal de duidelijke uitleg van plaatjes en tekst wel snappen,excuses :cry: )
Heb ik net de 'AUX-in' bus ff los gehaald om te kijken of ie aangesloten was.. en er zaten inderdaad 3 draadjes in zoals op de uitleg.
En volgens de uitleg heb ik dus wel een Rns Mfd dvd?
En nu ik de cd wisselaar eruit heb, wat is de beste oplossing want zou het fijnste vinden met usb , aangezien ik geen iphone/ipod heb en die dan dus weer moet aanschaffen.

Excuses voor het feit dat ik de uitleg niet snap haha!

Patrick
wehoo

Bericht door wehoo »

Media-in oplossingen, kijk maar even hier, staat er tijdelijk: http://members.ziggo.nl/werner.hooger/P ... a%20in.pdf
Ik kan je niet zeggen of dit feilloos samenwerkt met een MFD2.
De handleiding van de MFD2 staat er ook (tijdelijk): http://members.ziggo.nl/werner.hooger/mfd2manual.pdf
(pdf-files, zijn te downloaden)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Patrickhd

Bericht door Patrickhd »

Ik heb de hele dag beetje rond gekeken en denk dat het mooiste de MMI aansluiting is en dan in de armsteun.
Maar wordt deze aangesloten op de radio of rechtstreeks op mn oude cd wisselaar kabel?
Want heb via jullie ook gekeken naar de Solisto pro want die kan wel rechtstreeks op de cd wisselaar kabel en dan
zou het schelen dat ik niet helemaal met de kabels naar de radio hoef.
Hij is ook wel iets goedkoper maar dan zou ik weer op zoek moeten naar een 2de hands opberg vakje in de armsteun
en daar die solisto in knutselen.

En dat witte aux in ding in het dashboard kastje , daar heb ik niks aan merk ik ?

Bedankt!
Patrick
wehoo

Bericht door wehoo »

Patrickhd schreef:En dat witte aux in ding in het dashboard kastje , daar heb ik niks aan merk ik ?
Vreemd, zou toch gewoon moeten werken; zit er origineel in (toch)?
Misschien moet je er "versterkt" geluid ingeven, hoofdtelefoonuitgang van je Ipod/Iphone/mp3speler?
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Patrickhd

Bericht door Patrickhd »

Ja zit er geloof ik standaard in.
Heb laatst mn telefoon er aan gedaan met een 3,5mm kabeltje.. maar kwam nergens geluid uit.
Kan aan mn rns mdf2 liggen ? Dat ie hem niet ondersteunt ?

Thnx Wehoo!
Patrickhd

Bericht door Patrickhd »

Ik dacht laat ik nog maar eens mn telefoon en 3.5 mm stekkertje in de witte aux in drukken..
Beetje aan de instellingen van de radio gezeten en bleek dus dat ik mn aux uit had ofzo..
Dus er komt geluid uit! :D Niet zo hard en zuiver als mn cds en radio maargoed dat neem ik voor lief.

Nu wil ik het 3.5 mm kabeltje in t dashboard richting mn armsteun of iig het middenconsole weg werken.
Bedankt!

Gr. Patrick :D
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”