Welke zomerbanden
-
- Type auto: Golf V GTI 2006
Welke zomerbanden
Beste liefhebbers,
Nu dat het zonnetje weer gaat schijnen word het weer tijd voor het zomerrubber.
Aangezien mijn huidige banden op zijn sta ik weer voor de keuze, welke zal ik nemen?!
De laatste jaren rij ik met tevredenheid op Michelin Pilot Sport maar wie weet is er een veel betere keuze.
Graag hoor ik jullie mening.
Ik stel kwaliteit en grip boven prijs.
Bedankt alvast voor jullie reacties.
Groet, Sidney
(Golf v GTI met 18'' Detroits)
Nu dat het zonnetje weer gaat schijnen word het weer tijd voor het zomerrubber.
Aangezien mijn huidige banden op zijn sta ik weer voor de keuze, welke zal ik nemen?!
De laatste jaren rij ik met tevredenheid op Michelin Pilot Sport maar wie weet is er een veel betere keuze.
Graag hoor ik jullie mening.
Ik stel kwaliteit en grip boven prijs.
Bedankt alvast voor jullie reacties.
Groet, Sidney
(Golf v GTI met 18'' Detroits)
JD Stage 2, DSG Stage 1, Full Milltek
Re: Welke zomerbanden
Die Pilot Sports zijn zo ongeveer de beste banden en tegelijk duurste banden die er zijn.
Komen in tests vaak als één van het best er uit.
Als je er tevreden over bent dan zou ik zeggen houden zo.
Komen in tests vaak als één van het best er uit.
Als je er tevreden over bent dan zou ik zeggen houden zo.
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Michelin Pilot Super Sport 225/40 R18 88Y met wangbescherming (FSL), * BSW
Zomerbanden
Valt opzicht mee wat ze kosten kan ze leveren voor €155,- perstuk inclusief verzenden.
Is echt een super band koop ze zelf ook voor mijn nieuwe set velgen.
Deze zijn wat goedkoper.
Michelin Pilot Sport 3 225/40 ZR18 92Y XL met wangbescherming (FSL), GRNX
Zomerbanden
Deze kosten 137,50 perstuk
Zomerbanden
Valt opzicht mee wat ze kosten kan ze leveren voor €155,- perstuk inclusief verzenden.
Is echt een super band koop ze zelf ook voor mijn nieuwe set velgen.
Deze zijn wat goedkoper.
Michelin Pilot Sport 3 225/40 ZR18 92Y XL met wangbescherming (FSL), GRNX
Zomerbanden
Deze kosten 137,50 perstuk
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Roderik
- Type auto: MK5 GTI ed30
Heb ook redelijk wat bandenkennis en ook een voorliefde voor Michelins... Maarrrrrrrrrrr ik heb toch 4 conti sportcontact 5's gemonteerd op mijn 18" rockinghams.
Deze band is nog een tikje beter in het nat dan de michelins (en natte dagen hebben we nogal eens hier). Op droog nagenoeg dezelfde prestaties.
Let wel: het gaat om de sportcontact 5 en niet de sportcontact 3! De 5 is flink verbeterd tov de 3.
Deze band is nog een tikje beter in het nat dan de michelins (en natte dagen hebben we nogal eens hier). Op droog nagenoeg dezelfde prestaties.
Let wel: het gaat om de sportcontact 5 en niet de sportcontact 3! De 5 is flink verbeterd tov de 3.
-
- Type auto: Golf V GTI 2006
Bedankt voor jullie reacties!
Heb zelf uiteraard het internet ook nog even uitgepluisd.
De Conti 5 komt erg goed uit de bus maar vele slaan de Pilot Sport 2 (nog) hoger aan.
De Pilot Sport 3 zou iets minder sportief zijn. De Super Sport daar in tegen is min of meer de opvolger van de 2 maar een stuk duurder en ontwikkeld/bedoeld voor super sport cars. Nou schaar ik zelf mijn GTI daar wel een beetje in .....
Ik ben dus weer gegaan voor de Pilot Sport 2. Wat mij aan deze banden ook goed beviel dat ze nauwelijks cupten ten opzichte van Pirelli's die ik er ook onder heb gehad. De persoonlijke voorkeur speelt ook een grote rol denk ik gezien de vele verschillende meningen op internet.
Heb ze er overigens nog niet onder de auto laten plaatsen nu we toch nog weer een beetje winter beleven op dit moment.
Fijn weekend,
Sidney
Heb zelf uiteraard het internet ook nog even uitgepluisd.
De Conti 5 komt erg goed uit de bus maar vele slaan de Pilot Sport 2 (nog) hoger aan.
De Pilot Sport 3 zou iets minder sportief zijn. De Super Sport daar in tegen is min of meer de opvolger van de 2 maar een stuk duurder en ontwikkeld/bedoeld voor super sport cars. Nou schaar ik zelf mijn GTI daar wel een beetje in .....

Ik ben dus weer gegaan voor de Pilot Sport 2. Wat mij aan deze banden ook goed beviel dat ze nauwelijks cupten ten opzichte van Pirelli's die ik er ook onder heb gehad. De persoonlijke voorkeur speelt ook een grote rol denk ik gezien de vele verschillende meningen op internet.
Heb ze er overigens nog niet onder de auto laten plaatsen nu we toch nog weer een beetje winter beleven op dit moment.
Fijn weekend,
Sidney
JD Stage 2, DSG Stage 1, Full Milltek
- Roderik
- Type auto: MK5 GTI ed30
Je slaat de plank nooit mis met Michelins! Goede keus hoor!
- superdave
- Type auto: GTE
Het is toch heel erg makkelijk om te zeggen ga voor Michelins, Michelins zijn goed en behoren tot de top. Maar ik vind dat er meerdere merken in aanmerking komen.
De vorige eigenaar van mijn auto was erg te spreken (als het goed is) over de Michelin Pilot Exalto's, maar ik vond ze erg stug en maakte een hoop herrie.
Nu 2 jaar gereden met Michelin Pilot Sport 3 225/40R18, ik ben er tevreden over. Slijtage is naar mijn mening erg hoog, geluid valt mee, grip is goed, op nat minder.
Ik ben nu gegaan voor de nieuwe Dunlop Sport Maxx RT, ik zal mijn bevindingen snel online gooien.
Laat je niet te veel beoordelen door tests, de meeste tests worden niet gedaan met een Golf (GTI) en worden vaak ook nog "gesponsord".
De vorige eigenaar van mijn auto was erg te spreken (als het goed is) over de Michelin Pilot Exalto's, maar ik vond ze erg stug en maakte een hoop herrie.
Nu 2 jaar gereden met Michelin Pilot Sport 3 225/40R18, ik ben er tevreden over. Slijtage is naar mijn mening erg hoog, geluid valt mee, grip is goed, op nat minder.
Ik ben nu gegaan voor de nieuwe Dunlop Sport Maxx RT, ik zal mijn bevindingen snel online gooien.
Laat je niet te veel beoordelen door tests, de meeste tests worden niet gedaan met een Golf (GTI) en worden vaak ook nog "gesponsord".
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
VCDS / VagCom Service Noord Holland