Welke opties neem jij op je Golf 7 GTI?
Welke opties neem jij op je Golf 7 GTI?
Zijn er al die ACC (adaptive Cruise Control) op hun GTI hebben besteld?
Ik lees op Motortalk dat het nog niet bestelbaar zou zijn?
Re: Welke opties neem jij op je Golf 7 GTI?
Had het eerst verkeerd gelezen, maar ik heb het wel besteld. Leverbaar vanaf week 22 volgens Pon, daarom gaat mijn GTI pas week 22 in productie.bjorngti schreef:Zijn er al die ACC (adaptive Cruise Control) op hun GTI hebben besteld?

- Bootje_Ronald
- Type auto: Golf MK6 GTi DSG
Aac is zo'n k-systeem (voor mij dan!), ik wil het nooit meer...Had het op m'n psst 3.2V6 4M DSG Highline Business. Je kunt kiezen uit een aantal standen, waarmee je de tussenruimte bepaald tov je voorganger. Zelfs de minste ruimte is ruim genoeg zodat iemand er tussen gaat zitten. Jij zakt dus automatisch terug in snelheid, waardoor je het volgende gat maakt...Cc was ook niet te gebruiken zonder de automaat.
In mijn optiek leuk als je afgelegen woont, maar in een druk gebied nooit plezier van gehad. Dus graag veel opties, maar deze sla ik voortaan over.
In mijn optiek leuk als je afgelegen woont, maar in een druk gebied nooit plezier van gehad. Dus graag veel opties, maar deze sla ik voortaan over.
Groet, Ronald
MK6 GTi- Executive Plus / Advance
Dat was ik me ook al aan het bedenken toen ik dit filmpje zag. Het lijkt me ook dat hij bij filevorming vrij laat stopt zie filmpje ± 0:52 , of werkt dat wel goed?
https://www.youtube.com/watch?v=lhEKCOnt3SE
https://www.youtube.com/watch?v=lhEKCOnt3SE
Smaken verschillen, ik vind het perfect werken en tijdens file rijden werkt het echt super. Al moet je wel een automaat (DSG) hebben, kwa handbak kan ik niet oordelen.Bootje_Ronald schreef:Aac is zo'n k-systeem (voor mij dan!), ik wil het nooit meer...Had het op m'n psst 3.2V6 4M DSG Highline Business. Je kunt kiezen uit een aantal standen, waarmee je de tussenruimte bepaald tov je voorganger. Zelfs de minste ruimte is ruim genoeg zodat iemand er tussen gaat zitten. Jij zakt dus automatisch terug in snelheid, waardoor je het volgende gat maakt...Cc was ook niet te gebruiken zonder de automaat.
- Bootje_Ronald
Ook op de psst dsg. Kan ik dus prima beoordelen...
En dan heb je nog het verkeer achter je wat gaat zitten seinen omdat ze moe worden van jouw 'gerem'. Zat regelmatig op de linkerbaan en dan wordt je rechts ingehaald met niet heel vriendelijke blikken. Nou heb ik daar maling aan, maar kan het wel snappen...

En dan heb je nog het verkeer achter je wat gaat zitten seinen omdat ze moe worden van jouw 'gerem'. Zat regelmatig op de linkerbaan en dan wordt je rechts ingehaald met niet heel vriendelijke blikken. Nou heb ik daar maling aan, maar kan het wel snappen...
Groet, Ronald
Ik heb ook niet gezegt dat jij het niet kan beoordelen.....Bootje_Ronald schreef:Ook op de psst dsg. Kan ik dus prima beoordelen...![]()

Maar smaken verschillen en ik vind het perfect werken.
Weet iemand of de zwarte dakantenne er ook op zit i.c.m. Discover Pro navigatie waar de telefoonvoorbereiding in zit?
- Bootje_Ronald
Ik durf van mezelf gerust te stellen dat ik niet representatief ben voor de gemiddelde consument...golfruud schreef:Ik heb ook niet gezegt dat jij het niet kan beoordelen.....Bootje_Ronald schreef:Ook op de psst dsg. Kan ik dus prima beoordelen...![]()
En dan heb je nog het verkeer achter je wat gaat zitten seinen omdat ze moe worden van jouw 'gerem'. Zat regelmatig op de linkerbaan en dan wordt je rechts ingehaald met niet heel vriendelijke blikken. Nou heb ik daar maling aan, maar kan het wel snappen...![]()
Maar smaken verschillen en ik vind het perfect werken.

Groet, Ronald
Ha haBootje_Ronald schreef:Ik durf van mezelf gerust te stellen dat ik niet representatief ben voor de gemiddelde consument...golfruud schreef:Ik heb ook niet gezegt dat jij het niet kan beoordelen.....Bootje_Ronald schreef:Ook op de psst dsg. Kan ik dus prima beoordelen...![]()
Maar smaken verschillen en ik vind het perfect werken.Dus gelukkig maar dat het meer mensen wel bevalt dan niet, anders bleef VW met al die 'koeienogen' zitten...

Ik ben net nog eens in de Duitse prijslijst aan het kijken. We worden hier in NL weer flink uitgekleed. In DE hebben ze verschillende combi-pakketten.
- bluetiger
- Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Ja dat van de verschillende pakketten was me ook al opgevallen. Ik wacht wel tot er een leuke aanbieding is.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Ga ik nederland denk ik niet komen, ja misschien later het advance pakket met xenon ed.bluetiger schreef:Ja dat van de verschillende pakketten was me ook al opgevallen. Ik wacht wel tot er een leuke aanbieding is.
Verschil met duitsland voor een aangekleede GTI is ongeveer 5000,- euro.

Een Performance 4-deurs is hier € 5.500,- duurder en dan zit er ook nog eens standaard LED achterlichten op. Dus zit je al op € 5.795,-. Echter zijn sommige kleine opties iets duurder in DE.
Weten jullie iets over dat er na een bepaalde week dit jaar een nieuw type DSG bak uit zou komen? OF is dat bij de A3? Ik heb er ergens over gelezen.
S-tronic in mei 2013. (gerucht; niet officieel bevestigd)
Gr. Wehoo.

Wellicht een verkeerde vraag voor dit topic, maar wat is het verschil tussen DSG en S-tronic?
Motor plaatsing maar verder niets?
Motor plaatsing maar verder niets?
Volkswagen versus Audi. (that's all).
(RIP the manual gearshift: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =34&t=4304 )
(RIP the manual gearshift: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =34&t=4304 )
Gr. Wehoo.

- Renekesgti
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Ivm de lage BPM op de nieuwe GTI is dat misschien nog interessanter ook.golfruud schreef:Ga ik nederland denk ik niet komen, ja misschien later het advance pakket met xenon ed.bluetiger schreef:Ja dat van de verschillende pakketten was me ook al opgevallen. Ik wacht wel tot er een leuke aanbieding is.
Verschil met duitsland voor een aangekleede GTI is ongeveer 5000,- euro.
- bluetiger
- Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
En achteraf wil ik de volgende opties nog nemen die ik ook op mijn huidige 6 gti heb:
K&N Luchtfilter (typhoon o.i.d.)
Construct versnellingsbakslot
JD tuning opmaat (indien mogelijk, begreep dat het waarschijnlijk externe ecu wordt)
Protech hardwax laag
K&N Luchtfilter (typhoon o.i.d.)
Construct versnellingsbakslot
JD tuning opmaat (indien mogelijk, begreep dat het waarschijnlijk externe ecu wordt)
Protech hardwax laag
-Marco-
Nog tips om de velgen te behandelen? Zodat het vuil er makkelijk vanaf gaat. Ik ziet wel een beetje op tegen de zwarte lak op de Austin's. Qua krasgevoeligheid.
Gewoon een wax laag erop. Krasgevoeligheid valt wel mee hoor. Had ze (detroits?!) ook op mijn 6.
Gewoon een beetje voorzichtig zijn en niet gebruiken in de winter ivm de pekel.
Gewoon een beetje voorzichtig zijn en niet gebruiken in de winter ivm de pekel.
Oké. Ik vroeg me af. Zouden de 19" niet achteraf los gekocht kunnen worden? Erg jammer dat ze niet i.c.m. panoramadak gekocht kunnen worden.
Ik denk dat ze idd los te koop zijn maar dat de prijs behoorlijk hoog zou zijn. Dan zou ik liever voor een setje Bbs gaan.
Heeft iemand foto's van het Alcantara interieur?