Dagrijverlichting H15 lamp uitzetten
Dagrijverlichting H15 lamp uitzetten
Ben bezig om mijn voorlampen xenonlook te geven passend bij mijn led dagrijverlichting in de bumper naast het mistlicht (verticale strip).
Heb dimlicht al vervangen met GP Thunder 7500k en uit Duitsland volgt een ledlampje voor het stadslicht.
Maar als ik mijn licht op stand auto zet heb ik nog wel het probleem dat mijn led dagrijverlichting brand EN de dagrijverlichting in mijn H15 lamp (de meest binnenste lamp met grootlicht combi). Is er een manier om deze uit te zetten/zo te schakelen dat in de auto stand overdag echt alleen maar mijn led dagrijlicht brand en niets anders. Heb begrepen dat een xenonlook H15 lamp moeilijk/niet te vinden is of heel duur.
Heb dimlicht al vervangen met GP Thunder 7500k en uit Duitsland volgt een ledlampje voor het stadslicht.
Maar als ik mijn licht op stand auto zet heb ik nog wel het probleem dat mijn led dagrijverlichting brand EN de dagrijverlichting in mijn H15 lamp (de meest binnenste lamp met grootlicht combi). Is er een manier om deze uit te zetten/zo te schakelen dat in de auto stand overdag echt alleen maar mijn led dagrijlicht brand en niets anders. Heb begrepen dat een xenonlook H15 lamp moeilijk/niet te vinden is of heel duur.
- Glenne
- Type auto: Golf VI GTI
Re: Dagrijverlichting H15 lamp uitzetten
Gewone Dagrijverlichting uitschakelen:
STG 09 -> Byte 15 -> Bit 6 deactiveren.
dit zou het moeten zijn (bron: adjego)
Golf VI GTI
- staffpride
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Contacteer:
Hoe staan je led strips geschakeld?
Want als die met je normale drl geschakeld staat, zal die waarschijnlijk ook uit gaan als je de gewone drl uitschakel.
Je drl is overigens ool uit te schakelen met een handeling met je richtingaanwijzerhandle en je contact.
Weet zo ff niet uit mijn hoofd hoe dit gaat, maar dit staat beschreven in je boekje van de auto.
Want als die met je normale drl geschakeld staat, zal die waarschijnlijk ook uit gaan als je de gewone drl uitschakel.
Je drl is overigens ool uit te schakelen met een handeling met je richtingaanwijzerhandle en je contact.
Weet zo ff niet uit mijn hoofd hoe dit gaat, maar dit staat beschreven in je boekje van de auto.
- Glenne
ik denk dat je enkel die drl kunt uitschakelen vanaf bouwjaar 2011 en moet via vcds eerst geactiveerd worden.staffpride schreef:Hoe staan je led strips geschakeld?
correct me if i'm wrong
gr
Golf VI GTI
Nee mijn led strips branden altijd als het licht op auto stand staat. Overdag, 's nachts, maakt niet uit.staffpride schreef:Hoe staan je led strips geschakeld?
Zal je tip met de richtingaanwijzer even uitzoeken. Thanx
Sorry zegt me niets.... Ben niet zo technisch!Glenne schreef:Gewone Dagrijverlichting uitschakelen:

- Glenne
dat is de codering die je moet volgen met vcds (vagcom diagnostic system). in te stellen via de laptop dusLukic schreef:Sorry zegt me niets.... Ben niet zo technisch!Glenne schreef:Gewone Dagrijverlichting uitschakelen:

er zitten zeker mensen op het forum die je daar gerust bij willen helpen

Golf VI GTI
- staffpride
- Contacteer:
Bij de latere modellen kan je idd via je mfa de drl aan/uit zettenGlenne schreef:
ik denk dat je enkel die drl kunt uitschakelen vanaf bouwjaar 2011 en moet via vcds eerst geactiveerd worden.
correct me if i'm wrong
gr
Bij de eerste modellen kan het via de richtingaanwijzerhandle en contact.
BJ van mijn auto is maart 2010 ofzo... Ik ga wel even checken met de richtingaanwijzer. Anders probeer ik het ff te laten regelen via vagcom bij vervanging achterlampen naar led stijl.
Gr,
Luuk
Gr,
Luuk
- staffpride
- Contacteer:
Drl uitschakelen:
Richtingaanwijzerhandle naar beneden en naar achteren halen (dus richting naar links en seinen groot licht) en in die positie vasthouden.
Dan contact voor 3 seconden inschakelen en weer uit zetten.
Drl inschakelen:
Richtingaanwijzerhandle naar boven en naar achteren halen (dus richting naar rechts en seinen groot licht) en in die positie vasthouden.
Richtingaanwijzerhandle naar beneden en naar achteren halen (dus richting naar links en seinen groot licht) en in die positie vasthouden.
Drl inschakelen:
Richtingaanwijzerhandle naar boven en naar achteren halen (dus richting naar rechts en seinen groot licht) en in die positie vasthouden.
- Glenne
ik heb de drl op mijn mistlichten gezet. kan ik ze met die handeling ook uitzetten? zoja, wat gebeurd er bij het terug inschakelen? zal dat terug op de mistlichten zijn of op de koplampen?staffpride schreef:Drl uitschakelen:
Drl inschakelen:
Golf VI GTI
Trucje met de knipperlichten werkt niet bij mij. H15 lamp blijft gewoon branden. Soms niet overdag. Als het heel erg licht is ofzo. Maar meestal brand hij wel.
Enige oplossing voor mij tot nu toe is om dimlicht heel de dag te voeren... Maar was niet echt mijn bedoeling...
Enige oplossing voor mij tot nu toe is om dimlicht heel de dag te voeren... Maar was niet echt mijn bedoeling...
- staffpride
- Contacteer:
Dan is de jouwe net te nieuw denk, dan zal je het via vagcom moeten doen.Lukic schreef:Trucje met de knipperlichten werkt niet bij mij. H15 lamp blijft gewoon branden. Soms niet overdag. Als het heel erg licht is ofzo. Maar meestal brand hij wel.
Heb je al in je mfa menu gekeken onder verlichting of je hem daar uit kan schakelen?
@ glenne: Ik heb ook drl op de mistlampen staan (icm de leds) en heb het net ff getest voor je met de handeling.
De instelling waar die op staat blijft behouden. Dus na het inschakelen branden de mistlampen weer gewoon als drl mee.
En als ik het goed heb onthouden gaat met de codering die jij gebruikt (04 toch?) sowieso je drl in de h15 lamp niet branden al zou je willen

Dat is namelijk niet de juiste codering voor de halogeen units met led achter. Maar omdat je de drl op de h15 lamp niet gebruikt maakt het verder niet uit

- Glenne
dat heb jij goed onthouden van die 04staffpride schreef: @ glenne: Ik heb ook drl op de mistlampen staan (icm de leds) en heb het net ff getest voor je met de handeling.
De instelling waar die op staat blijft behouden. Dus na het inschakelen branden de mistlampen weer gewoon als drl mee.
En als ik het goed heb onthouden gaat met de codering die jij gebruikt (04 toch?) sowieso je drl in de h15 lamp niet branden al zou je willen![]()
Dat is namelijk niet de juiste codering voor de halogeen units met led achter. Maar omdat je de drl op de h15 lamp niet gebruikt maakt het verder niet uit

Golf VI GTI
- staffpride
- Contacteer:
In het MFA menu ontbreekt de optie...staffpride schreef:Dan is de jouwe net te nieuw denk, dan zal je het via vagcom moeten doen.Lukic schreef:Trucje met de knipperlichten werkt niet bij mij. H15 lamp blijft gewoon branden. Soms niet overdag. Als het heel erg licht is ofzo. Maar meestal brand hij wel.
Heb je al in je mfa menu gekeken onder verlichting of je hem daar uit kan schakelen?