Filmpje rij impressie Golf VII GTI door AW

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
Edition30
Type auto: Edition 30

Filmpje rij impressie Golf VII GTI door AW

Bericht door Edition30 »

Wat zijn wij (V en VI rijders) een stelletje Eikels! Althans, als ik afga op het filmpje wat AW heeft gemaakt over de VII GTI. De VII rijdt tenminste een beetje, hetgeen de V en de VI niet deden :roll:

Nou ja, kijk zelf maar: http://www.autoweek.nl/video/3408/video ... lf-vii-gti

Ooohhh ja! Een bericht over VW op AW, dus ook weer de nodige "VW-GTI-afzeik-verhaaltjes" eronder van fietsende scholieren die liever een Megane RS hebben enz. :lol:
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
sitechris
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Filmpje rij impressie Golf VII GTI door AW

Bericht door sitechris »

Dat is altijd zo (Autovisie, Autoweek etc). Bij een impressie van een nieuw model worden alle minpunten van het oude model benoemd om aan te geven waar het nieuwe model beter is geworden. Dat moet je met een paar korrels zout nemen.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Patrick Verhoeff
Type auto: Golf MK7 GTI Perf.

Bericht door Patrick Verhoeff »

Je word af en toe wel moe van de autoweek met het gezeik over volkswagen.

Het is altijd wat met de GTI nu ook weer dat hij niet spannend genoeg is.

Ik zou wel is willen weten waar deze Yuppen zelf in rijden.
bluetiger
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5

Bericht door bluetiger »

Om maar niet te spreken van de azijnpissers die er op staan dat een auto achterwiel aandrijving MOET hebben. Ik ben erg gelukkig met mijn FWD in de winter...

En dat een gti niet spannend genoeg is, ik rij er elke dag in en mijn vrouw ook bijna iedere dag. Dan wil ik ook gewoon een comfortabele auto. In mijn ogen is er dan maar 1 keuze. GTI :)
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
artware
Type auto: Golf MK7 GTI DSG

Bericht door artware »

Ach, zoals gezegd moet je die verhalen van de journalisten met een korreltje zout nemen. En er uit halen wat voor jou belangrijk is.

De Megane RS wordt altijd bejubeld over het spannende en speelse weg- en stuurgedrag. Tegelijkertijd wordt de vering dan vaak een stuk minder comfortabel. Dan moet ieder voor zich maar bepalen of die concessie de moeite waard is.

Verder hebben journalisten vaak van die stokpaardjes, zoals dat eindeloze gejammer als het ESP niet helemaal kan worden uitgeschakeld, of dat de achterkant niet wat 'losser' is. Maar daar zit ik helemaal niet op te wachten.

Tegelijkertijd geven de reviews ook vaak veel interessante informatie, zoals voor de nieuwe GTI het feit dat de besturing meer gevoel biedt en directer is. Daar ben ik dan benieuwd naar, want dat is iets waar je ook veel plezier aan kan beleven. Ook als je niet op het randje van de grip in de toerenbegrenzer knalt! :lol:
Crokko
Type auto: Scirocco 3

Bericht door Crokko »

Persoonlijk vind ik het prettig als men producten gaat vergelijken, waarbij het beoogde doel van de fabrikanten tov de producten ook gelijk zijn.

De vergelijking GTI VII - Megane RS is alleen gebaseerd op het mechanisch sparedifferentieel.
Te kort door de bocht, vind ik, gelukkig ging hij er niet te lang over door,maar had voor mij een "deleted scene" mogen worden.

De GTI VII is een zelfstandig product, beoordeel hem dan ook zo.

Betreft het uiterlijk vind ik hem vrij ingetogen, opzich goede keus van VW en dus genoeg ruimte voor de tweakers onder ons. :mrgreen:
Afbeelding
ron.vandijk

Bericht door ron.vandijk »

Hallo allemaal,

Zoals jullie waarschijnlijk allemaal in de nieuwe Auto Motor und Sport gelezen hebben, heeft de performance de
de vloer aangeveegd met de Focus ST, de 125i en de A250.
Omdat ams gemeten heeft dat de performance in 6,2 en de ST in 6,6s. naar 100 gaan, is de performance sneller als de Megane RS.
Hier het bewijs; de ST rijdt de RS zoek.... http://www.bbc.co.uk/programmes/p015yqqr

groet,
Ron

p.s. Volgens de performance-A250-vergelijkingstest in AutoZeitung gaat de performance zelfs in 6,0s. naar 100....
LucaGTI
Type auto: Golf GTI VII

Bericht door LucaGTI »

Momenteel rij ik nog een Megane III RS cup 250. Deze RS heb ik gekocht nadat ik div hothatch heb gehad. Denk hierbij aan oa de Gti 5, gti 6, Cupra, focus St, Evo 8, 350z ed

Ondanks dat ik rij als een ouwe lul (ben pas 34 8-) ) heb ik de volgende redenen waarom ik mijn RS heb ingeruild op een GTI 7 220 pk.

Wat heeft de RS:
- de looks
- de naam
- het vermogen
- de rijeigenschapppen

- de kleur (grijs bij mij)
- de 19 inch

Allemaal heel positief! Maar waarom dan toch ingeruild?!

Ik heb altijd een zwak gehad voor een hothatch. Dit ook omdat ik vaak niet een dikke Duitse sedan kon betalen met een dikke motor (bv een nieuwe 330iM sedan) het was vaak een dikke Duitse sedan met een iets mindere motor. Oa een hele mooie 318iM gehad.

Wat vind ik minder aan de RS (sorry sitechris):

- eigendom van de zaak is einde van het vermaak (maar dat is meer algemeen)
- de naam: Renault versus Volkswagen ( Duitse degelijkheid) vw heeft meer status
- de RS is echt een "Franse" auto. Denk hierbij aan de afwerkingen, hoeveelheid plastic
- de RS heeft een klein beetje een petjes gehalte (misschien helemaal vloeken in de kerk)

Waarom de gti
- logische opvolger na de 5, 6
- 1 vd eerste in een hele nieuwe gti
- uitstraling
- uitvoering
- afwerkingen
- luxe

Zoals jullie lezen vermeld ik weinig over de rijeigenschapppen. Dit omdat ik, gezien mijn rijgedrag, nooit het maximale uit een auto haal. Wat wel zo is dat de RS keihard is. Op snelwegen geen probleem maar binnen de bebouwde kom moet je daar wel rekening mee houden. De gti is misschien iets minder spannend maar wel meer een allrounder. Meer aan mij besteed.

De RS is mij zeer goed bevallen maar ik denk dat ik hem zonder twijfel achterlaat bij de vw dealer.

De nieuwe eigenaar vd RS koopt een hele nieuwe RS

Als we de hardcore eigenschappen van de RS vergelijken met de GTI dan denk ik dat de RS wint. Maar voor dagelijks gebruik is de GTI een betere optie.

Mogelijk dat sitechris kan aangeven waarom hij juist is overgestapt van de GTI VI naar de RS265??
sitechris
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Bericht door sitechris »

Ik ben overgestapt van de GTI 6 naar de RS vanwege een paar redenen:

1) De standaard GTI 6 mist net dat kleine beetje power. Ga je chippen, dan krijg je die power niet meer goed op de weg als je bijvoorbeeld in de bocht op het gas gaat staan.
2) De besturing van de GTI 6 vind ik net niet scherp genoeg
3) De diefstalgevoeligheid van de GTI vind ik echt een probleem worden.
4) De servicebereidheid van VW dealers irriteert me
5) De GTI VII was nog niet te koop en ik had geen zin om daarop te wachten.
6) De remschijven van de GTI vind ik ondermaats
7) De GTI 6 vond ik net niet entertaining genoeg. Te perfect, te duits.

De reden voor de RS:
1) Chassis en besturing zijn absolute wereldtop! De handling van dit ding is beyond limits (wel cupchassis noodzakelijk). Dit stuurt en rijdt echt op een ander niveau als je op het gas gaat staan. Driving Fun met hoofdletters geschreven. Hier komt (met alle respect) de GTI 6 niet eens in de buurt.
2) Motorisch meer beleving (sound en vermogensopbouw). De RS moet je meer bovenin toeren halen en klinkt bruter (beide met Milltek). Vooral de plofjes en knallen uit de uitlaat vind ik heel gaaf (met dank aan Milltek). Iedere keer als je de RS start heb je direct het gevoel dat je in iets bijzonders zit.
3) Looks! Dit dingt knalt eruit! Ik vind hem echt fantastisch bruut eruit zien. Overigens heb ik al heel veel duimpjes en aanspraak gehad in dit ding.

Minpunten RS:
- Comfort (hij is echt stevig geveerd, met de GTI kun je wel boodschappen doen)
- Verbruik (1 op 8,5 gemiddeld tegenover 1 op 11 met de GTI, zelfde rijstijl)
- Afwerking en materiaalgebruik (VW is top of class)
- Ruimte (achterin zitten is geen feestje)
- Restwaarde

Mijn inziens is de RS echt een auto voor erbij, de GTI kun je ook voor woon-werk en op zondag naar je schoonmoeder gebruiken. Nu schuift de GTI 7 al iets meer naar de RS toe (met PP) dus wellicht heb je dan best of both worlds. Ik heb nu heel bewust voor de RS gekozen, ook omdat ik de auto puur als hobbyauto gebruik.

Overigens krijg ik van mijn vorige VW dealer (en huidige Seat dealer voor de leaseslaaf) nog een dag de GTI 7 mee als goedmakertje voor een eerdere f*ck up. Dan kan ik een oordeel vellen tussen de GTI 7 en de RS.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
LucaGTI
Type auto: Golf GTI VII

Bericht door LucaGTI »

Duidelijk verhaal.

Met de RS rij ik 1:12. Zegt denk ik genoeg over mijn Rij stijl :D
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”