grotere sierstukken

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
ErikGTI

Re: grotere sierstukken

Bericht door ErikGTI »

...... :?

Vandaag mijn Fox weer naast de Milltekkers gezien...deze Milltekkers hebben juist wat scherpere zijden waar eventueel weer roet aan kan hechten.....

Ik heb zelfs Raymond gevraagd om eventueel alsnog de Milltek 90 mm erop te zetten...maar hij gelooft niet dat het dan minder poetswerk voor mij gaat worden...

BenGTI had weliswaar pas 1 maal zijn Milltek gepoetst maar had nauwelijks gereden...ik weer 3000 km.....dus.... ;)
ErikGTI

Bericht door ErikGTI »

Afbeelding

.....en natuurlijk ook namens Erik en Aafje. :lol:
Gti-Mar
Type auto: Golf MK VI ABT
Contacteer:

Bericht door Gti-Mar »

ErikGTI schreef:...... :?

Vandaag mijn Fox weer naast de Milltekkers gezien...deze Milltekkers hebben juist wat scherpere zijden waar eventueel weer roet aan kan hechten.....

Ik heb zelfs Raymond gevraagd om eventueel alsnog de Milltek 90 mm erop te zetten...maar hij gelooft niet dat het dan minder poetswerk voor mij gaat worden...

BenGTI had weliswaar pas 1 maal zijn Milltek gepoetst maar had nauwelijks gereden...ik weer 3000 km.....dus.... ;)
Je hebt toch wel de juiste keuze gemaakt he Erik??? :D
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
bzb

Bericht door bzb »

Doe anders elke kant 1 :D
ErikGTI

Bericht door ErikGTI »

Jazeker...het ging mij om een maatje groter en minder poetswerk..

Het maatje groter is meer dan geslaagd....poetswerk is gebleven.... (los ik ook niet met Milltekkers op ). :lol:
Gti-Mar
Contacteer:

Bericht door Gti-Mar »

ErikGTI schreef:Jazeker...het ging mij om een maatje groter en minder poetswerk..

Het maatje groter is meer dan geslaagd....poetswerk is gebleven.... (los ik ook niet met Milltekkers op ). :lol:
Zo'n auto als jij hebt(en wij ook) moet toch minimaal 1 keer in de week lekker gesopt worden,als je dat doet hou je je eindtips in prima conditie hoor(en uiteraard de gehele auto).....dan is 2 keer per jaar een poetsbeurtje voldoende lijkt mij :)
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

Edition30 schreef:
ErikGTI schreef:Yepp, mee eens....je kan er uren over filosoferen maar er is maar een manier...hup eronder en rijden... :lol:

Ben door jou (Erik) toch wel weer gaan twijfelen, maar misschien is het inderdaad toch een kwestie van "hup eronder en rijden" ;)
In het kader van "hup eronder en rijden" gaat a.s. zaterdagochtend de Simons demper eronder. Spannend ......, wordt vervolgd.
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Sciroccofrank
Type auto: Scirocco mk3 2.0

Bericht door Sciroccofrank »

Edition30 schreef:
Edition30 schreef:
ErikGTI schreef:Yepp, mee eens....je kan er uren over filosoferen maar er is maar een manier...hup eronder en rijden... :lol:

Ben door jou (Erik) toch wel weer gaan twijfelen, maar misschien is het inderdaad toch een kwestie van "hup eronder en rijden" ;)
In het kader van "hup eronder en rijden" gaat a.s. zaterdagochtend de Simons demper eronder. Spannend ......, wordt vervolgd.
+1 Rens , en je weet: loud pipes saves lives :mrgreen:
ErikGTI

Bericht door ErikGTI »

Ben benieuwd wat je er van vind...
Edition30

Bericht door Edition30 »

ErikGTI schreef:Ben benieuwd wat je er van vind...
Ja, anders ik wel. Morgen zullen we het weten. Ik hoop dat ik net zo enthousiast ben als Tim.
Gr. Renco

Edition30

Bericht door Edition30 »

Kom net terug van Raymond. De demper zit eronder en daarna nog even wat koffie gedronken en wat nagepraat.

Daarna dus in de auto en rijden. Meteen maar met een grote omweg naar huis gereden om zo binnendoor en op de autosnelweg het geluid te kunnen aanhoren. Het geluid is donkerder en er zit een lekkere brom in. Die brom hoor je bij elke snelheid wel. Op de autosnelweg met constante snelheid is deze heel bescheiden en met de radio aan niet echt waarneembaar, maar als de auto iets versneld of een heuveltje opmoet dan hoor je brom wat meer. In de bebouwde kom hoor je de brom heel goed, zeker met afremmen op de motor en gasgeven. Ook nog even met het raample open gereden (is goed te doen met de huidige temp.) en dan hoor je de lekkere brom die eigenlijk ontbrak. Die brom is dus wel aanwezig en ik kan mij voorstellen dat Erik ging twijfelen. Of ik ga twijfelen moet de praktijk in de komende weken gaan uitwijzen. In ieder geval heb ik geen vervelende resonantie bij een bepaalde snelheid kunnen waarnemen.

Zal de foto`s van vandaag en van de eindtips nog plaatsen.
Gr. Renco

Gti-Mar
Contacteer:

Bericht door Gti-Mar »

Edition30 schreef:Kom net terug van Raymond. De demper zit eronder en daarna nog even wat koffie gedronken en wat nagepraat.

Daarna dus in de auto en rijden. Meteen maar met een grote omweg naar huis gereden om zo binnendoor en op de autosnelweg het geluid te kunnen aanhoren. Het geluid is donkerder en er zit een lekkere brom in. Die brom hoor je bij elke snelheid wel. Op de autosnelweg met constante snelheid is deze heel bescheiden en met de radio aan niet echt waarneembaar, maar als de auto iets versneld of een heuveltje opmoet dan hoor je brom wat meer. In de bebouwde kom hoor je de brom heel goed, zeker met afremmen op de motor en gasgeven. Ook nog even met het raample open gereden (is goed te doen met de huidige temp.) en dan hoor je de lekkere brom die eigenlijk ontbrak. Die brom is dus wel aanwezig en ik kan mij voorstellen dat Erik ging twijfelen. Of ik ga twijfelen moet de praktijk in de komende weken gaan uitwijzen. In ieder geval heb ik geen vervelende resonantie bij een bepaalde snelheid kunnen waarnemen.

Zal de foto`s van vandaag en van de eindtips nog plaatsen.
Tof hoor Rens,hoop dat de demper e bevalt,maar denk het wel hoor,ik ben nog steeds dik tevreden,
Leuk dat je de foto's erop gaat zetten... :D

Succes en een mooie jaarwisseling :x 8-)
Mvg Marco

ErikGTI

Bericht door ErikGTI »

Leuk te horen 8-)

Vergeet niet dat je een andere auto hebt dan ik dus mogelijk pakt het net iets anders (beter?) uit....maar et belangrijkste is smaak :lol:

Succes ;)
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Ben je nog steeds tevreden Rens? Waar blijft je fotootje nou? ;)
Gelukkig heb jij ook totaal geen last van resonantie, dus dat zal mogelijk een verschil in mk5<>mk6 zijn.
Ik ben zelf nog steeds tevreden en wil denk ik ook nog de katmod erbij (zie mijn katmod groupbuy topic).
Misschien dat ik nog die soundpipe ga verwijderen. Je weet wel, die buis die 'nep' geluid van de motor het interieur in stuurt. Als ik die weg haal heb ik daar weer minder geluid, en dan is het denk ik de ideale combi?!
Edition30

Bericht door Edition30 »

Inderdaad Tim, bedankt voor de reminder, ik moet de foto`s er nog even opzetten. Dit doe ik via een andere pc en daar heb ik al een tijdje niet achter gezeten. Ga het wat meer prioroteit geven :oops:

De uitlaat is wel aanwezig, dat maakt het juist ook wel leuk, maar af en toe misschien iets te veel aanwezig. Ik zie nu mensen opkijken. Dus ik moet nog even bekijken hoe het bevalt in het dagelijkse verkeer. En dan nog meer hoe de omgeving erop reageert, want voorheen kon ik aardig onopvallend door het verkeer heen, maar nu val ik toch wel wat meer op. Ik denk wel dat het een blijvertje is (de originele heb ik meegenomen, dus die kan er zo weer onder), aan de andere kant ben ik wel benieuwd of een vakantie naar Italie wel gaat bevallen.

Wat mij ook opvalt is dat bij flink doortrekken (boven de 5.000) het lijkt of de auto minder lawaai maakt en de auto wat sneller is :roll: (zal wel tussen mijn oren zitten).
Gr. Renco

Timmers
Type auto: Golf VI GTI

Bericht door Timmers »

Niemand interesse in mijn sierstukken: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =61&t=3847
Gr. Mark

GOLF VI GTI / Deep Black Parel
Gti-Mar
Contacteer:

Bericht door Gti-Mar »

Edition30 schreef:Inderdaad Tim, bedankt voor de reminder, ik moet de foto`s er nog even opzetten. Dit doe ik via een andere pc en daar heb ik al een tijdje niet achter gezeten. Ga het wat meer prioroteit geven :oops:

De uitlaat is wel aanwezig, dat maakt het juist ook wel leuk, maar af en toe misschien iets te veel aanwezig. Ik zie nu mensen opkijken. Dus ik moet nog even bekijken hoe het bevalt in het dagelijkse verkeer. En dan nog meer hoe de omgeving erop reageert, want voorheen kon ik aardig onopvallend door het verkeer heen, maar nu val ik toch wel wat meer op. Ik denk wel dat het een blijvertje is (de originele heb ik meegenomen, dus die kan er zo weer onder), aan de andere kant ben ik wel benieuwd of een vakantie naar Italie wel gaat bevallen.

Wat mij ook opvalt is dat bij flink doortrekken (boven de 5.000) het lijkt of de auto minder lawaai maakt en de auto wat sneller is :roll: (zal wel tussen mijn oren zitten).
Nogmaals een Reminder...Rens!!!!,
Je foto's......? :o
Mvg Marco

Edition30

Bericht door Edition30 »

uuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhjjjjjjjjjaaaaaa, gaan we van het weekend regelen (eerst eens even de foto`s opzoeken) ;) .
Gr. Renco

ED60Letzebuerg
Type auto: MK5 R32

Bericht door ED60Letzebuerg »

Hee Rens, piccaaaaaaaa's!!!
Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32

Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
gerben302JD

Bericht door gerben302JD »

Sow wat een stof hier! Kugg.

Heb zojuist lynx gemaild voor een simonsdemper + milltek Gt100 eindtips.
En wat de totale kosten zijn op dit moment.

Gr. Gerben
Stage 2 JD 302 Pk / 426 Nm
Gti-Mar
Contacteer:

Bericht door Gti-Mar »

Mooi zo Gerben,zal best goed gaan komen..... :)
Mvg Marco

KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

gerben302JD schreef:Sow wat een stof hier! Kugg.

Heb zojuist lynx gemaild voor een simonsdemper + milltek Gt100 eindtips.
En wat de totale kosten zijn op dit moment.

Gr. Gerben

Zal die van opknappen Gerben!Als het er onder hangt, post dan wat foto's :D
Renekesgti
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Bericht door Renekesgti »

Gave update Gerben,

Ik moet zeggen dat ze er bij mij keurig onder zitten, ook via Lynx.
Extra vermogen door een volledige Milltek cat back haal je toch bijna niet.
Dat was voor mij ook de reden om enkel de tips erop te laten lassen.
Het geluid is ook iets vetter geworden nadat de tips erop gekomen zijn.
Ben benieuwd naar je uiteindelijke foto's.

Groet, René.
Renekesgti
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Bericht door Renekesgti »

ErikGTI schreef:Jazeker...het ging mij om een maatje groter en minder poetswerk..

Wel met de GT100, daar zit niet zo'n opstaand randje op het uiteinde. Ik hoef veel minder te poetsen nu.
Gr. René.
gerben302JD

Bericht door gerben302JD »

Bedankt René en klouxOne!

Heb bericht gekregen van hun,
€178 voor de tips
Montage €75
En simonsdemper eronder €130

Ben alleen aan het twijfelen of het niet te veel geluid veroorzaakt! :!: :?:
Gr. Gerben