Welke opties neem jij op je Golf 7 GTI?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Nikkor27
Type auto: G7 GTI PERFORMANCE

Re: Welke opties neem jij op je Golf 7 GTI?

Bericht door Nikkor27 »

Doohie schreef:Waarom zou men nog DSG kiezen ??
Dat ding kost veel geld, is zwaarder, verbruikt meer, kostelijk in onderhoud
en rijd uiteindelijk een zelfde tijd van 0-100 in 6,5. op de nieuwe Gti. :o
Dan maar back to basic mijn gedacht

Ja, scheelt hem 0.1 -0.2 sec van 0-100km/h heb ik ergens gelezen.
Maar je hebt gelijk, in Juli ga ik mijn ook bestellen, manueel versnelling wel te verstaan.
golfruud

Bericht door golfruud »

Doohie schreef:Waarom zou men nog DSG kiezen ??
Dat ding kost veel geld, is zwaarder, verbruikt meer, kostelijk in onderhoud
en rijd uiteindelijk een zelfde tijd van 0-100 in 6,5. op de nieuwe Gti. :o
Dan maar back to basic mijn gedacht
Beetje vreemde stelling.
Mensen kopen niet een dsg omdat hij is lichter of sneller is.
Je koopt een dsg voor de kik en de gemakzucht. :P
broem
Type auto: 7 GTI

Bericht door broem »

helemaal mee eens. bovendien is de acceleratietijd met een handbak een theoretisch getal, je moet wel heel perfect schakelen om die tijd te halen. en een dsg heeft natuurlijk mooie techniek, daar houd ik van.
Doohie
Type auto: Golf VII R

Bericht door Doohie »

Absolute mee eens met jullie,
Ook nog altijd niet beklaagt dat ik mij TOEN een DSG heb genomen
Maar het valt mij gewoon op dat er nu meer minpuntjes zijn die
aangezien de meer prijs (optie DSG) toch beginnen te tellen voor mij.

Zo'n vreemde stelling vind ik dat niet...
* +/-20kg meer gewicht aan de wagen,
* Hoger verbruik (zie uitstoot), wat ik eigenlijk niet begrijp dat dit telkens hoger op gaat
Vroeger beweerde ze dat de DSG door de efficiënte werking ook brandstof besparend was
(Stond zo letterlijk in de Golf 6 Gti kataloog)
VI Gti manueel 170 Co²
VI Gti DSG 173.. (verschil van 3..)
VII Gti manueel 139..
VII Gti DSG 149.. (verschil van 10.. :shock: )
* Toegegeven goedkoop is het toch niet.. zowel aankoop/onderhoud.

Daarmee dat ik er niet voor terug schrik om back to basic te gaan
zonder de DSG af te breken op z'n zeer mooie techniek en sound.
black gti
Type auto: mk7 gti 230 + T5 GP

Bericht door black gti »

hoi

ik ben nieuw op het forum en heb vandaag de gti performance besteld :D :D

black pearl
4 deurs elec ramen
6 bak
getint glas
spiegelpakket
alarm plus
executive pluspakket
mistlampen met led
dynaudio
achterlichten led tech
achteruitrijcamera
driving profiles
pano schuifdak
xenon plus
pdc voor en achter
alcantara pakket
winterpakket
discover pro

geen andere wielen vindt ze allemaal niet zo mooi
waarschijnlijk komen er de dijon velgen op van mijn huidige mk7 2.0 tdi
daarna een leuke set van OZ

rij nu sinds jan 2013 in de golf mk 7 2.0 tdi highline black pearl met dezelfde opties behalve het alcantara pakket
maar daarvoor de ergonomische sportstoelen en dan de dijon velgen

daarvoor een golf 6 gtd gereden
golfruud

Bericht door golfruud »

@ black gti, toch maar een GTI i.p.v. GTD ( zag het op autoweek ) ;)
Het best kan je je even voorstellen in de rubriek "voorstellen"
Mooie samenstelling.., eind juni rijden ?
black gti
Type auto: mk7 gti 230 + T5 GP

Bericht door black gti »

golfruud schreef:@ black gti, toch maar een GTI i.p.v. GTD ( zag het op autoweek ) ;)
Het best kan je je even voorstellen in de rubriek "voorstellen"
Mooie samenstelling.., eind juni rijden ?
ja vandaag maar de gtd geannuleerd duurde nog tot augtus 2013 waarschijnlijk
hoop het wel eind juni rijden en ik vindt de rode accenten mooier van de gti dan het grijze van de gtd
golfruud

Bericht door golfruud »

De veranderingen voor het modeljaar 2014 zijn uit.
Voor de GTI kan je nu ook voorruitverwarming bestellen voor ongeveer 303,- euro code is PKS.
Werkt niet meer met een draad maar met een coating, zodat je geen verschil meer in het raam ziet.
Hieronder een fimpje van de passat wat het zelfde is.

http://www.motor-talk.de/videos/neu-hei ... 24862.html
LucaGTI
Type auto: Golf GTI VII

Bericht door LucaGTI »

Zijn dat alleen de veranderingen voor de gti? Lekker lullig als je je gti over een paar weken in ontvangst mag nemen en dat je dan al het "oude model" hebt?!
golfruud

Bericht door golfruud »

LucaGTI schreef:Zijn dat alleen de veranderingen voor de gti? Lekker lullig als je je gti over een paar weken in ontvangst mag nemen en dat je dan al het "oude model" hebt?!
Op de duitse site:

http://forum.gute-fahrt.de/showthread.php?t=19644
Schippersss
Type auto: Passat CC TSI

Bericht door Schippersss »

LucaGTI schreef:Zijn dat alleen de veranderingen voor de gti? Lekker lullig als je je gti over een paar weken in ontvangst mag nemen en dat je dan al het "oude model" hebt?!
Als je de showroom uit rijd is het al oud, zou me niet echt druk om maken.
golfruud

Bericht door golfruud »

fout bericht, sorry.
abt260
Type auto: Golf 6 GTI

Bericht door abt260 »

Iedereen gefeliciteerd met de aanschaf van de nieuwe GTI!

Ik ben vorige week ook bij de dealer geweest. Zelf heb ik een GTI VI gehad met ABT chip voordat die bijna 4 maanden geleden gestolen werd.

Nu wil ik een nieuwe bestellen maar heb je geen fabrieksgarantie als je de ABT Chip erop zet.
Kan iemand mij aub vertellen waarom want ik heb er zelf nog nooit problemen mee gehad.
Zal dit wellicht nog veranderen?

Alvast Bedankt!
bluetiger
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5

Bericht door bluetiger »

http://www.ebay.de/itm/Original-VW-Volk ... 1c328375dc

Setje santiago 19" velgen. Vindt het wel vette velgen, helaas niet te combineren met een zonnedak.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Koreaan

Bericht door Koreaan »

Mooi ding hoor, die nieuwe Golf GTI 7, als ik de reviews bekijk is iedereen behalve autoweek vol lof.
Zeker over de performance versie.
VroemTFSI

Bericht door VroemTFSI »

@abt260: Zag dat niemand nog een antwoord heeft gegeven op jouw vraag. Er wordt vaak gezegd dat je de fabrieksgarantie behield als je de auto door Abt liet chippen via de dealer. Dit is niet juist. De garantie werd door pon overgenomen, de importeur in NL. Die hebben nu de samenwerking met Abt opgezegd. Reden kunnen we alleen naar gissen, maar de verklaring luidt dat het niet meer past bij het imago van schoon en milieuvriendelijk.
De farbrikant doet er alles aan om de auto's binnen bepaalde uitstootwaardes te houden en vervolgens gaat de importeur deze auto's zodanig aanpassen dat het label en de realiteit niet meer met elkaar overeenkomen. Ik weet niet of hier zelfs juridische consequenties aan vast zitten, maar dat het niet goed voelt voor VW, kan ik me iets bij voorstellen.

Er blijft nog altijd een mogelijkheid over: de dealer neemt de garantie over. Denk aan Pon Amersfoort, Bourguignon, SEAT - Benthuizen, Van Beynum en nog een paar. Zolang je de auto bij hen in onderhoud geeft, ben je verzekerd van dezelfde voorwaarden als bij de fabrieksgarantie.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
abt260
Type auto: Golf 6 GTI

Bericht door abt260 »

@VroemTFSI Bedankt voor je reactie!

Ik wist eigenlijk niet dat PON de garantie overnam! Zelf ben ik al bij 2 dealers ( Hoogenboom en De Koning) geweest
maar beide bieden ze geen garantie na het chippen. Je uitleg over de redenen van VW zijn helder alleen past de
productie van een GTI of een R dan nog wel in de milieuvriendelijke richting van vw? Blijkbaar verdienen ze daar nog wel
goed op en levert de ABT chip meer problemen op dan winst.

Bedankt voor de laatste opmerking ik zal nog is proberen bij een 3e dealer langs te gaan! De dealers die jij opnoemde zijn
bij mij niet echt dichtbij :-(
golfruud

Bericht door golfruud »

abt260 schreef:@VroemTFSI Bedankt voor je reactie!

Ik wist eigenlijk niet dat PON de garantie overnam! Zelf ben ik al bij 2 dealers ( Hoogenboom en De Koning) geweest
maar beide bieden ze geen garantie na het chippen. Je uitleg over de redenen van VW zijn helder alleen past de
productie van een GTI of een R dan nog wel in de milieuvriendelijke richting van vw? Blijkbaar verdienen ze daar nog wel
goed op en levert de ABT chip meer problemen op dan winst.

Bedankt voor de laatste opmerking ik zal nog is proberen bij een 3e dealer langs te gaan! De dealers die jij opnoemde zijn
bij mij niet echt dichtbij :-(
Ik zit ook over tuning na te denken, maar als je naar http://www.abt-sportsline.nl gaat en dan naar dealer zoeken, dan zie je precies welke dealers in nederland nog wel de abt tuning verzorgen. Kan je altijd even bellen over de garantie, of je moet het in duitsland bij de dealer doen.
VroemTFSI

Bericht door VroemTFSI »

Dan is mijn advies om even met JD Engineering te bellen of te mailen. En vraag dan naar mark. Dat is RaceEend hier op het forum. Hij kan aangeven met welke dealers zij samenwerken en wie er zo omgaat met de garantie.
Van Beynum is overigens Gouda en Benthuizen ligt naast Zoetermeer. Dat is V.d. Velden. De SEAT-dealer kan je ook een VW leveren.

Met de mannen van JD weet je gewoon dat je goed spul krijgt, zeker als je voor de tuning even langsgaat in Lochem. Is nog leuk ook. Die eerste proefrit nadat de auto is gechipt, die vergeet je NOOIT meer. Dan zit je echt te shaken achter het stuur!
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
golfruud

Bericht door golfruud »

VroemTFSI schreef:Dan is mijn advies om even met JD Engineering te bellen of te mailen. En vraag dan naar mark. Dat is RaceEend hier op het forum. Hij kan aangeven met welke dealers zij samenwerken en wie er zo omgaat met de garantie.
Van Beynum is overigens Gouda en Benthuizen ligt naast Zoetermeer. Dat is V.d. Velden. De SEAT-dealer kan je ook een VW leveren.

Met de mannen van JD weet je gewoon dat je goed spul krijgt, zeker als je voor de tuning even langsgaat in Lochem. Is nog leuk ook. Die eerste proefrit nadat de auto is gechipt, die vergeet je NOOIT meer. Dan zit je echt te shaken achter het stuur!
Had ik zelf ook al aan gedacht, maar als ik hem ga tunen zou ik toch iets nemen waar een garantie aan vast is.
Ik weet dat JD perfect is, maar voor mij is de garantie ook belangrijk.
VroemTFSI

Bericht door VroemTFSI »

@golfruud: en dat is precies wat ik bedoel. Met een chip van JD via één van de genoemde dealers (er zijn er meer) heb je dus ook garantie via de dealer.
Fabrieksgarantie in combinatie met chippen is er niet, ook niet met een Abt-chip.

Ook al zou zo'n dealer wat verder weg zitten, de voordelen die je hebt van chippen zijn een omweg voor de servicebeurt wel waard. Hoe vaak kom je nou echt bij de dealer, eens in de 30.000 km!
Laatst gewijzigd door VroemTFSI op 09 mei 2013, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
yal
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Bericht door yal »

Gewoon de GTI bij autobourguignon laten chippen ,dan krijg je JD software met behoud van garantie.
Mijn ED35 gaat alleen nog naar deze dealer toe , is een eind rijden vanuit Zeist maar ze leveren topwerk.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
VroemTFSI

Bericht door VroemTFSI »

En dan komt het volgende punt: wie heeft er problemen gehad met zijn motor na het chippen. En dan bedoel ik niet het gebrek aan vermogen bij een Abt-chip wat wel eens is voorgekomen, of de kapotte divertvalve.
Hier op het forum gaat er volgens mij niemand naar Ziptuning of een andere beun-de-haas.

Ik heb 140.000 km gereden met een GTI V die ca. 260 pk had (nu de auto van Superdave)
Op een koppelingscilinder na geen problemen gehad. Superdave heeft wel een aantal problemen gehad, maar dat kan je ook als enigszins normale slijtage zien bij een auto met zoveel vermogen
CarbonMK6
Type auto: Golf MK6 GTI

Bericht door CarbonMK6 »

Vet dat er al wat mensen zijn die hun MK7 GTI hebben besteld. Ben erg benieuwd naar de eerste foto's. Zelf word ik eind deze maand gebeld door Martin Schilder Alkmaar. De GTI die zij in de showroom krijgen zou gebouwd worden in week 19. Verwacht hem dus binnen nu en 2 weken.

Rij nu nog een MK6 GTI en wil die als het even kan graag inruilen op een MK7 GTI, maar ben nog een beetje huiverig wat betreft de inruilprijs.

Mijn opties:

NL VW Golf MK6 GTI 3drs DSG, BJ 30-09-2009
Carbon Gray Metallic
18" Detroit (origineel)
RNS510 nav
Leder Vienna
Spiegelpakket
Licht & zicht pakket
MF Stuurwiel
Schuif-kanteldak
Aut. dimmende binnenspiegel
2-Zone CC,
Extra verlaagd (origineel nog in bezit)

Schadevrij, dealer onderhouden, geen putjes (dus strak in de lak) 76000km.

Ik verwacht zelf zo'n 24/25000 (MK5 GTI kreeg ik na 5 jaar nog 20000 voor) en de nieuwe GTI had ik ongeveer berekend op 41.000. Nu las ik hier ook nog ergens dat er zo nu en dan een korting tot max 10% kan worden gegeven, dus uiteindelijk hoop ik iets van 12.500 bij te moeten leggen. Is dit reeel?

Wat is normaal? Zijn er hier mensen die een indicatie hebben? Of kunnen aangeven wat zij ongeveer terugkregen voor hun oude MK6?
gerben302JD
Type auto: Golf VI GTI

Bericht door gerben302JD »

Ben er op dit nog niet zo mee bezig
Maar ik schat dat je zo'n 17a 20k mee moet nemen voor een Gti 7 rond de 40k

Het valt altijd zwaar tegen wat je voor je oude weer krijgt
Zal het laag aanhouden sowieso geen 25k als inruiler

Welkom bij de weg!!

Gr. Gerben
Stage 2 JD 302 Pk / 426 Nm
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”