Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe zo'n DSG nou werkt, en dan niet zo zeer hoe die bak in elkaar zit, dat weet ik ondertussen wel. Maar wanneer en waardoor geeft de elektronica door aan de bak om op of terug te schakelen? Kan daar niet echt meer informatie over vinden.
Net zoals in een handbak, als je ineens van gas geven terug moet naar gas los, die je dit bijvoorbeeld in zijn 4 zonder je koppeling in te trappen, maar bij rustig of langzaam rijden in zijn 1 en gas laten trap je dan snel je koppeling in. Ik zie dat de DSG dat ook doet, soms lastig te constateren. Bij lage snelheid, lage versnelling bij gas los zie je aan het toerental vaak dat ie ontkoppelt, maar soms ook weer niet.
Soms merk je ook dat de bak zich verschakelt, volgens mij omdat er een signaal komt om op of terug te schakelen terwijl jij niet andersom verwachtte. Er zijn dan natuurlijk een aantal gegevens die de elektronica doen besluiten om te schakelen. Ben benieuwd of daar meer info over is wanneer en waarom de elektronica daar voor kiest....
Wanneer schakelt een DSG
Wanneer schakelt een DSG
VW Golf GTI DSG MKVII
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV
Saab Aero 9.5

Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV

Saab Aero 9.5
Re: Wanneer schakelt een DSG
@GTI-mkv.
When the floor-mounted gear selector lever is in position D, the DSG works in fully automatic mode,[3][5] with emphasis placed on gear shifts programmed to deliver maximum fuel economy.[3][10] That means that shifts will change up and down very early in the rev-range. As an example, on the Volkswagen Golf Mk5 GTI, sixth gear will be engaged around 52 km/h (32 mph), when initially using the DSG transmission with the 'default' ECU adaptation - although with an "aggressive" or "sporty" driving style, the adaptive shift pattern will increase the vehicle speed at which sixth gear engages.
infolink: http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox
In de GTI zit een DQ250 dsg.
Nog enkele interessante feiten:


infolink: http://www.kfztech.de/gast/schubert/dsg.htm
When the floor-mounted gear selector lever is in position D, the DSG works in fully automatic mode,[3][5] with emphasis placed on gear shifts programmed to deliver maximum fuel economy.[3][10] That means that shifts will change up and down very early in the rev-range. As an example, on the Volkswagen Golf Mk5 GTI, sixth gear will be engaged around 52 km/h (32 mph), when initially using the DSG transmission with the 'default' ECU adaptation - although with an "aggressive" or "sporty" driving style, the adaptive shift pattern will increase the vehicle speed at which sixth gear engages.
infolink: http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox
In de GTI zit een DQ250 dsg.
Nog enkele interessante feiten:


infolink: http://www.kfztech.de/gast/schubert/dsg.htm
Gr. Wehoo.


Re: Wanneer schakelt een DSG
wist al dat jij als eerst met wat zou komen haha 

VW Golf GTI DSG MKVII
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV
Saab Aero 9.5

Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV

Saab Aero 9.5
Re: Wanneer schakelt een DSG
Dat hangt puur van het onderwerp af.GTI-mkv schreef:wist al dat jij als eerst met wat zou komen haha


(tenzij iemand als "verborgen" zich aanmeldt. Tja... en dan posten, val je ook door de mand

Gr. Wehoo.


Re: Wanneer schakelt een DSG

VW Golf GTI DSG MKVII
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV
Saab Aero 9.5

Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV

Saab Aero 9.5
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 9 gasten