Afgelopen vrijdag ging ik mijn 7GTI PP halen bij mijn - niet nader te noemen - dealer. Althans, dat dacht ik. Papierwerk en uitleg over de auto gingen allemaal vlotjes en na ca. 10 weken wachten wilde ik natuurlijk maar één ding: rijden. Bij de instructie stond de auto op contact en daarbij viel op dat er een waarschuwingslampje brandde (oranje uitroepteken) met de melding "storing elektronische handrem" en ook "storing autohold functie". De verkoper dacht dat het wel weg zou gaan na starten en het uitzetten van de handrem. Ik ben weggereden maar verder dan de parking kwam ik niet want de waarschuwing bleef branden. Op advies van de verkoper toch even de werkplaats ingereden om 'm uit te lezen maar de monteurs kwamen er ook niet uit. Ben maar weer naar mijn werk gegaan want had geen zeeën van tijd. Later die middag belde de verkoper met het slechte nieuws dat het feest niet doorging vanwege een defect regelapparaat. Nu ben ik geen techneut, maar ik snap niet hoe dat bij een spiksplinternieuwe auto al kapot kan zijn. Ik post dit nieuws niet om de dealer in diskrediet te brengen, want deze mensen kunnen er absoluut niets aan doen. Alleen je kunt je voorstellen dat de teleurstelling groot is. Het is nu wachten op een nieuw regelapparaat dat uit Duitsland moet komen en dat vervolgens ingelezen en ingebouwd moet worden... BALEN