Bij welk toeren bereik schakelen jullie over met DSG
- Keizer
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 20 apr 2013, 08:45
- Type auto: Golf Mk 5 GTI
- Locatie: Friesland
Bij welk toeren bereik schakelen jullie over met DSG
Bij welk toeren bereik schakelen jullie over met DSG Om zo snel mogelijk weg te komen ??
Golf 5 GTI- Stage 2 JD- 288.2 pk 422.9 Nm JM Downpipe+Bypass klep K&N inlegfilter Full Option + DsG stage 1 thanks to JD
Re: Bij welk toeren bereik schakelen jullie over met DSG
in de 1 echt al vrij vlot, maar de nadel schiet ook zo snel dan, denk 4500/5000 ofzo
- HC1973
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:55
- Type auto: Golf VI GTI
- Locatie: Regio Breda
Re: Bij welk toeren bereik schakelen jullie over met DSG
Bij nat wegdek schakel ik in 1 vrij snel over (+/- 2500 rpm). Vervolgens in 2 ook vrij snel (+/- 3000) om in 3 verder door te trekken. Anders heb ik in al die versnellingen wielspin.
Bij droog wegdek haal ik hem door de toeren heen en schakel dan op de piek van mijn pk's rond 6000 rpm. In 1e versnelling wil ik ook nog wel eens het gas gelijdelijk erop zetten om de tractie niet te verliezen.
Bij droog wegdek haal ik hem door de toeren heen en schakel dan op de piek van mijn pk's rond 6000 rpm. In 1e versnelling wil ik ook nog wel eens het gas gelijdelijk erop zetten om de tractie niet te verliezen.
Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black

Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black

Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
Re: Bij welk toeren bereik schakelen jullie over met DSG
.
Laatst gewijzigd door Dimis op 17 jun 2015, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bij welk toeren bereik schakelen jullie over met DSG
Vroeg schakelen tegen wielspin? Je kan ook leren je gas te doseren 

PSR-Performance
Volkswagen Golf V R32 DSG - Seat Leon Cupra AWD Build!
Volkswagen Golf V R32 DSG - Seat Leon Cupra AWD Build!
Re: Bij welk toeren bereik schakelen jullie over met DSG
Als je naar de uitdraaien kijkt van het koppelverloop, zie je dat na ca 5000rpm het koppel zakt. Bij 6000rpm houd je al niet veel meer over ....en dalende.
Grotere turbo's kunnen het koppel veel langer hooghouden.
Het nadeel van handmatig schakelen bij hardrijden, is dat de bak alsnog voor je schakelt bij hoge toeren.
Het kan dus zomaar zijn dat de bak opschakelt en jij ook, dan is ie ineens niet zo sportief meer
.
Uiteraard is dit aan te passen.
Het "ruiken" van de koppeling herken ik niet.
Grotere turbo's kunnen het koppel veel langer hooghouden.
Het nadeel van handmatig schakelen bij hardrijden, is dat de bak alsnog voor je schakelt bij hoge toeren.
Het kan dus zomaar zijn dat de bak opschakelt en jij ook, dan is ie ineens niet zo sportief meer

Uiteraard is dit aan te passen.
Het "ruiken" van de koppeling herken ik niet.
Laatst gewijzigd door Crokko op 07 jul 2013, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Bij welk toeren bereik schakelen jullie over met DSG
ik denk dat tie de turbo ruikt ofzo die lekker opwarmt, ruikende koppeling in een dsg lijkt me niet handig
bovendien heeft de koppeling het zwaarder rond de 3/4/5 duizend toeren dan daarboven , koppel is dan t hoogst me dunkt in dat gebied
bovendien heeft de koppeling het zwaarder rond de 3/4/5 duizend toeren dan daarboven , koppel is dan t hoogst me dunkt in dat gebied
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Bij welk toeren bereik schakelen jullie over met DSG
1 schakelen bij 5500 toeren en dan 2 en verder 7200-7400 toeren.
Koppeling heeft de meeste belasting bij het inkomen van het koppel daarna is de belasting gelijk blijvend (mits vlak koppel). Koppeling zal het in 5 of 6 ook zwaarder hebben bij inkomend koppel dan in 1,2,3 doordat de weerstand van de uitgaande as dan hoger is.
Turbo ruiken die opwarmt is echt onzin om je moet hem ingesmeerd hebben met bodylotion!!
Koppeling heeft de meeste belasting bij het inkomen van het koppel daarna is de belasting gelijk blijvend (mits vlak koppel). Koppeling zal het in 5 of 6 ook zwaarder hebben bij inkomend koppel dan in 1,2,3 doordat de weerstand van de uitgaande as dan hoger is.
Turbo ruiken die opwarmt is echt onzin om je moet hem ingesmeerd hebben met bodylotion!!
Golf MK1 GTI
- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Bij welk toeren bereik schakelen jullie over met DSG
Spuugemmer schreef:
Turbo ruiken die opwarmt is echt onzin om je moet hem ingesmeerd hebben met bodylotion!!

Is dat voor een soepel koppelverloop

Re: Bij welk toeren bereik schakelen jullie over met DSG
Zakt het toerental dan ja?Crokko schreef:Als je naar de uitdraaien kijkt van het koppelverloop, zie je dat na ca 5000rpm het toerental zakt.


PSR-Performance
Volkswagen Golf V R32 DSG - Seat Leon Cupra AWD Build!
Volkswagen Golf V R32 DSG - Seat Leon Cupra AWD Build!
Re: Bij welk toeren bereik schakelen jullie over met DSG
PatrickR schreef:Zakt het toerental dan ja?Crokko schreef:Als je naar de uitdraaien kijkt van het koppelverloop, zie je dat na ca 5000rpm het toerental zakt.Rare uitdraai die jij bekijkt



"Toerental" moet "koppel" zijn natuurlijk.

Re: Bij welk toeren bereik schakelen jullie over met DSG
.
Laatst gewijzigd door Dimis op 17 jun 2015, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bij welk toeren bereik schakelen jullie over met DSG
.
Laatst gewijzigd door Dimis op 17 jun 2015, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bij welk toeren bereik schakelen jullie over met DSG
Dus als jij in manual het rood in gaat, schakelt de dsg niet?Dimis schreef:Nee hoor, als ik hem in de manual stand zet kan ik zelf schakelen zonder dat de bak zich ermee bemoeit
In principe moet je daar de dsg-software voor aanpassen.

Re: Bij welk toeren bereik schakelen jullie over met DSG
.
Laatst gewijzigd door Dimis op 17 jun 2015, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bij welk toeren bereik schakelen jullie over met DSG
Mijn post:
Jouw stelling:
Staat los van:Crokko schreef:Het nadeel van handmatig schakelen bij hardrijden, is dat de bak alsnog voor je schakelt bij hoge toeren.
Het is gewoon een feit, dat de dsg niet eindeloos in zijn toeren blijft janken tenzij je dat bewust laat aanpassen.Dimis schreef:Als ik snel wil rijden schakel ik meestal zelf, en dat doe ik dan bij ongeveer 5000.
Jouw stelling:
Is dus niet volledig of onjuist.Dimis schreef:Nee hoor, als ik hem in de manual stand zet kan ik zelf schakelen zonder dat de bak zich ermee bemoeit

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten