Napraten Ringrit 2013 (30 juni)
Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)
Hey thijs stuur me maar een pb, sorry maar ik weet zo 123 niet exact welke de jouwe is dus laat het maar weten.
Ben wel benieuwd voor onderschrift je hebt bedacht.
Ps ik vond het ook jammer dat 16 juni aanwezig was bij de ac meeting had daar nl. Ook graag een paar platen willen schieten.
Groeten,
Bas
Ben wel benieuwd voor onderschrift je hebt bedacht.
Ps ik vond het ook jammer dat 16 juni aanwezig was bij de ac meeting had daar nl. Ook graag een paar platen willen schieten.
Groeten,
Bas
- Nailz
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 22 mar 2013, 15:01
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: Vlaams-Brabant (BEL)
Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)
Na alles hier te lezen, heb ik er ook wel zin in gekregen!
Ik ben wel nog nooit op circuit geweest, dus hoe bereid ik me er het best op voor?
Ik ben wel nog nooit op circuit geweest, dus hoe bereid ik me er het best op voor?

Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)
Mooie foto's, ziet er uit als een geslaagde dag!
Ga toch maar overwegen om een keer mee te gaan
Ga toch maar overwegen om een keer mee te gaan

Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)
Ik ging ook onvoorbereid het circuit op. Gewoon je verstand op nul en gaan! Natuurlijk goed anticiperen maar dat spreekt voor zich. De beste manier om je voor te bereiden is om te gaan karten. Alleen moet je met je eigen auto iets minder ruw omgaanNailz schreef:Na alles hier te lezen, heb ik er ook wel zin in gekregen!
Ik ben wel nog nooit op circuit geweest, dus hoe bereid ik me er het best op voor?

Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)
Zoals je hierboven leest, gewoon gaan! Lay wist het niet helemaal zeker of hij wilde gaan, maar uiteindelijk na enige overtuiging toch maar gegaan, en 0 spijt van!Lay schreef:Ik ging ook onvoorbereid het circuit op. Gewoon je verstand op nul en gaan! Natuurlijk goed anticiperen maar dat spreekt voor zich. De beste manier om je voor te bereiden is om te gaan karten. Alleen moet je met je eigen auto iets minder ruw omgaanNailz schreef:Na alles hier te lezen, heb ik er ook wel zin in gekregen!
Ik ben wel nog nooit op circuit geweest, dus hoe bereid ik me er het best op voor?.
Je auto hoef je niet echt voor te bereiden, gewoon zorgen dat alles op orde is en je bandenspanning goed zit.
Als je op een warme dag gaat zou ik er wel voor zorgen dat je vloeistoffen allemaal op peil zijn en eventueel extra flesje olie meenemen.
Wat je kan doen, dat zou ik dan volgende keer doen, is wat beter inlezen/youtube kijken, op het circuit zodat je een beetje weet in je achterhoofd wat welke bocht doet. Alsnog wel oppassen natuurlijk, maar dan heb je wel beter een idee wat je te wachten staat en kan je relaxter te werk gaan.
@lay, Zit er nog enige regelmaat in wanneer jij bij BP je auto wast? Wil nog wel een keer een rondje mee


Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)
Logisch nadenkend, eerst je verzekering checken want in de meeste gevallen ben je bezig op eigen risico... Er van uit gaande dat je ook echt wilt racen... Je banden en remmen hebben het zwaar, dus die zouden niet op hun laatste benen moeten lopen (op straffe van een bezoek aan de grindbak cq vangrail).Nailz schreef:Ik ben wel nog nooit op circuit geweest, dus hoe bereid ik me er het best op voor?
Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)
Jahreskarte kaufen.... en veel rondjes draaien.

http://www.nuerburgring.de/angebote/mot ... leife.html

http://www.nuerburgring.de/angebote/mot ... leife.html
Gr. Wehoo.


Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)
@Ralphd@lay, Zit er nog enige regelmaat in wanneer jij bij BP je auto wast? Wil nog wel een keer een rondje mee![]()
Ik denk dat ik vrijdag weer ga wassen. Moeten we voor het wassen ff een rondje doen, anders zit ie weer onder de vliegen

Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)
@Nailz: Je voorbereiden met Youtube of Playstation. Maar dan nóg is het oppassen. Veel bochten komen na een heuveltje en zijn onoverzichtelijk. Het allerbelangrijkste bij het rijden op een circuit is het moment van remmen en insturen.
Veel mensen remmen te laat en/of sturen te vroeg in. Te laat remmen betekent geen controle in de bocht. En te vroeg insturen betekent dat je bij het uitgaan van de bocht te ver naar buiten zit.
Kijk maar eens naar de filmpjes die bij Brunnchen zijn genomen. Bijna alle ongevallen daar zijn ontstaan door te vroeg insturen. Brunnchen is sowieso de plek van de meeste ongelukken.
En laat je niet opjagen, dat is ook een van de oorzaken van ongevallen. Laat ze maar voorbij. Een Suzuki Swift is op papier langzamer maar met iemand met baankennis achter het stuur rijdt een Nissan GTR helemaal zoek.
Ik ken de baan inmiddels vrij goed, maar ik werd weer verrast bij Adenauer Forst. Die chicane knijpt enorm en dan knal je zó op de kerbstones (ging overigens goed) Ook Brunnchen is oppassen zoals ik hierboven al schreef. Te vroeg op het gas en je wordt naar buiten gedreven, over de kerb en dan in het zand happen met alle gevolgen vandien.
Veel mensen remmen te laat en/of sturen te vroeg in. Te laat remmen betekent geen controle in de bocht. En te vroeg insturen betekent dat je bij het uitgaan van de bocht te ver naar buiten zit.
Kijk maar eens naar de filmpjes die bij Brunnchen zijn genomen. Bijna alle ongevallen daar zijn ontstaan door te vroeg insturen. Brunnchen is sowieso de plek van de meeste ongelukken.
En laat je niet opjagen, dat is ook een van de oorzaken van ongevallen. Laat ze maar voorbij. Een Suzuki Swift is op papier langzamer maar met iemand met baankennis achter het stuur rijdt een Nissan GTR helemaal zoek.
Ik ken de baan inmiddels vrij goed, maar ik werd weer verrast bij Adenauer Forst. Die chicane knijpt enorm en dan knal je zó op de kerbstones (ging overigens goed) Ook Brunnchen is oppassen zoals ik hierboven al schreef. Te vroeg op het gas en je wordt naar buiten gedreven, over de kerb en dan in het zand happen met alle gevolgen vandien.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
- Nailz
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 22 mar 2013, 15:01
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: Vlaams-Brabant (BEL)
Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)
Eerst ook beste enkele rondjes doen als passagier en observeren misschien?
Alvast bedankt voor de tips!
Alvast bedankt voor de tips!

Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)
Het valt allemaal wel mee hoor. Je hoeft niet meteen een ronde record neer te zetten
. Gewoon eerste ronde wat rustig aan rijden, bochten op tijd afremmen en lange stukken lekker planken. Het is echt te doen en ik ben zeker geen raceheld.

- bluetiger
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
- Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
- Locatie: Lansingerland
Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)
kan me niet heugen dat we ergens strak 30 hebben gereden 

-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)
Dat kan ik alleen maar be-amenbluetiger schreef:kan me niet heugen dat we ergens strak 30 hebben gereden

Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)
dat is toch ook de minimum snelheidRalphd schreef:Dat kan ik alleen maar be-amenbluetiger schreef:kan me niet heugen dat we ergens strak 30 hebben gereden

- Robbiepower
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 22 jan 2012, 16:35
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Utrecht
Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)
Zelf wil ik ook gaan naar de Ring, niemand last van technische problemen? Wij hadden onlangs in de werkplaats een auto (geen VW/Audi) die ook op de Ring was geweest. Meneer had hierna een tikkend geluid uit de motor. Nadat we diagnose gesteld hadden aan de auto bleek door de lange doordraaiers de olie naar een kant was geslingerd en zo de oliepomp alleen lucht aanzoog. Het geluid kwam van de drijfstanglagers die zijn toen ook vervangen. Heeft de V GTI een speciaal carter zodat dit niet mogelijk is of is er iemand die mij hier meer over kan vertellen?
Golf 5 GTI
JD Stage 1 250 pk
JD Stage 1 250 pk
Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)
na iets van 70 rondes in 3 auto's heb ik nog nooit een technisch mankement meegemaakt kwa olie of iets, alleen een keer de remblokken opgekregen tijdens een ronde, meeste auto's worden juist getest op dit circuit voordat ze de markt opkomen, dus zou niet zo erg moeten zijn kwa rondslingeren van de olie, wellicht olie peil te laag?
- Robbiepower
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 22 jan 2012, 16:35
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Utrecht
Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)
De sportwagens worden hier inderdaad getest maar "normale" auto's toch niet? Zo kom je er toch nooit achter hoe zo'n auto zich technisch gedraagt?
Golf 5 GTI
JD Stage 1 250 pk
JD Stage 1 250 pk
Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)
Nogal sterk, omdat de olie onder hoge druk circuleert.Robbiepower schreef:Zelf wil ik ook gaan naar de Ring, niemand last van technische problemen? Wij hadden onlangs in de werkplaats een auto (geen VW/Audi) die ook op de Ring was geweest. Meneer had hierna een tikkend geluid uit de motor. Nadat we diagnose gesteld hadden aan de auto bleek door de lange doordraaiers de olie naar een kant was geslingerd en zo de oliepomp alleen lucht aanzoog. Het geluid kwam van de drijfstanglagers die zijn toen ook vervangen. Heeft de V GTI een speciaal carter zodat dit niet mogelijk is of is er iemand die mij hier meer over kan vertellen?
Ben wel benieuwd welke merk en type auto dit was.
Gr. Wehoo.


Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)
Geloof inderdaad dat Belgie niet op de route stond haha.Quantor schreef:Leuke foto! Van degene in het midden
Heb hier nog niet gereageerd, weet eigenlijk niet waarom, maar het was wel een mooie dag! Volgende keer wel even kijken hoe we de route beter kunnen volgen
- Meik
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 14 aug 2012, 11:23
- Type auto: Golf MK6 GTI DSG
- Locatie: Zuid Holland
Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)
Zelf ben ik van plan om nogmaals de route te gaan rijden.
Ik heb daarom de route van Wehoo zo goed mogelijke omgezet naar google maps (met de hand om fouten te voorkomen)
Het is geheel op eigen risico maar bij deze:
http://goo.gl/maps/Pjx5o
Ik heb daarom de route van Wehoo zo goed mogelijke omgezet naar google maps (met de hand om fouten te voorkomen)
Het is geheel op eigen risico maar bij deze:
http://goo.gl/maps/Pjx5o
Groet,
Meik
Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
Meik
Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)
Meik, dat is wel een goed idee! Lijkt me ook idd erg leuk de route nogmaals te rijden zelf.Meik schreef:Zelf ben ik van plan om nogmaals de route te gaan rijden.
Ik heb daarom de route van Wehoo zo goed mogelijke omgezet naar google maps (met de hand om fouten te voorkomen)
Het is geheel op eigen risico maar bij deze:
http://goo.gl/maps/Pjx5o
Hoe ga je die route dan volgen? Print je m uit of zet je hem op je tomtom/RNS? Misschien stom van me, maar ik heb daar niet zoveel verstand van helaas

- Meik
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 14 aug 2012, 11:23
- Type auto: Golf MK6 GTI DSG
- Locatie: Zuid Holland
Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)
Ik moet nog even kijken hoe ik het ga doen.
Zo maar inlezen op de RNS gaat helaas niet.
Het word dus nog even hobbyen
Zo maar inlezen op de RNS gaat helaas niet.
Het word dus nog even hobbyen
Groet,
Meik
Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
Meik
Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten