Ook bij de 7

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Ook bij de 7

Bericht door Schippersss »

En ze zijn weer terug bij af, ook de 7 zal een mooi inkomste bron worden:

http://www.vwforum.nl/announces/navigat ... 461b506e8c
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Ook bij de 7

Bericht door KnuffelTurk »

Wauw dacht je dat het voorbij was mooi niet dus :s
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Ook bij de 7

Bericht door yal »

Getver :evil:
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Ook bij de 7

Bericht door golfruud »

Klotezooi. Vreemd dat het alarm weer niet af gegaan is. Of heeft het alarm van de Golf 7 net als bij de Golf 6 een vertragingstijd. Iemand daar bekend mee ??
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Ook bij de 7

Bericht door bzb »

ik had nooit gedacht dat het over was juist, ik hoop wel dat de rns'sen binnenkort wel uit de gratie zijn, wie wil die ouwe zooi nog :mrgreen: ?
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Ook bij de 7

Bericht door KnuffelTurk »

bzb schreef:ik had nooit gedacht dat het over was juist, ik hoop wel dat de rns'sen binnenkort wel uit de gratie zijn, wie wil die ouwe zooi nog :mrgreen: ?
Haha indd dan kan ik er eindelijk ook 1 halen :p
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ook bij de 7

Bericht door wehoo »

Bij het instapmodel MIB-Entry is de regeleenheid in het apparaat geïntegreerd.
Bij de MIB-Standard en MIB-High-modellen is de regeleenheid van het apparaat gescheiden en op een andere plaats in de auto gezet.

MIB-Entry: Composite Touch + Composite Colour
MIB-Standard: Composite Media +Discover Media
MIB-High: Discover Pro
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
eddiea
Berichten: 569
Lid geworden op: 27 feb 2013, 21:38
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Ook bij de 7

Bericht door eddiea »

Maakt volgens mij niet meer uit hoe de fabrikanten het inbouwen. Nu halen ze je navi nog op locatie eruit maar als dat niet zou lukken nemen ze je auto wel mee. Ze moeten gewoon van die gasten de handen afhakken want dat is het enige wat nog afschrikt volgens mij.
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Ook bij de 7

Bericht door staffpride »

Dacht ergens gehoord/gelezen te hebben, dat de standaard en high modellen uit 3 eenheden bestaat.
Dus scherm, dashboard unit en nog 1 elders in de auto
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ook bij de 7

Bericht door wehoo »

VW heeft de zgn. "Komponentenschutz" (onderdelenbeveiliging) geïntroduceerd. Dit houdt in dat het regelapparaat zijn "omgeving" leert en onthoudt. Als iets in die omgeving verandert, blokkeert het regelapparaat. Via diagnose moet het leerproces opnieuw gestart worden, dit kan alleen als de omgeving juist is en de andere regelapparaten de juiste waarden zenden.
(Audi maakt hier al een tijdje langer gebruik van).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Ook bij de 7

Bericht door Gengar »

wehoo schreef:VW heeft de zgn. "Komponentenschutz" (onderdelenbeveiliging) geïntroduceerd. Dit houdt in dat het regelapparaat zijn "omgeving" leert en onthoudt. Als iets in die omgeving verandert, blokkeert het regelapparaat. Via diagnose moet het leerproces opnieuw gestart worden, dit kan alleen als de omgeving juist is en de andere regelapparaten de juiste waarden zenden.
(Audi maakt hier al een tijdje langer gebruik van).

Maar kunnen die vervloekte dievengilde nog de gestolen navi nog gebruiken? Want de VW dealer beweerd dat mochten ze de navi eruit halen, dan hebben de dievengilde er niks aan. Maar als ik jouw verhaal goed leest, hebben zij niks aan hun gestolen navi. Maar het hoort niet. Gewoon de dieven levenslang opsluiten.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ook bij de 7

Bericht door wehoo »

In theorie hebben ze er niets aan. Het doel is om de wederverkoop te ontmoedigen. Maar .... naast elke beveiliging staat weer een hacker om e.e.a. te omzeilen. Dat is een kwestie van tijd. De ultieme oplossing zal nooit komen.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Patrick Verhoeff
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 apr 2013, 14:38
Type auto: Golf MK7 GTI Perf.

Re: Ook bij de 7

Bericht door Patrick Verhoeff »

Tegenwoordig kan je beveiligen wat je wilt ze krijgen het toch wel mee.

Je word er schijtziek van dat ze met de klauwen aan je spullen komen waar je trots en zuinig op bent.

Ik ben eergisteren ook aangesproken door mijn overbuurman, die stond afgelopen weekend s'nachts op zijn balkon en toen stopte er een scooter met twee gastjes met noordafrikaans uiterlijk bij mijn auto en die hebben foto's gemaakt van mijn velgen en van de auto.
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Ook bij de 7

Bericht door Nick87 »

Exact de reden waarom ik geen ingebouwde GPS heb genomen en enkel de composition media (hopelijk dat ze voor de prijs daarvan ze die gaan laten zitten). Zal m'n Tom Tom wel gebruiken.

Voor de deur staat soms een VW Passat waar ze op 4 weken tijd 2 maal de ruit hebben ingetikt en de GPS hebben proberen meenemen (1 keer gelukt, de andere keer niet en was alles half losgevezen)
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Ook bij de 7

Bericht door Hagar »

Patrick Verhoeff schreef:Ik ben eergisteren ook aangesproken door mijn overbuurman, die stond afgelopen weekend s'nachts op zijn balkon en toen stopte er een scooter met twee gastjes met noordafrikaans uiterlijk bij mijn auto en die hebben foto's gemaakt van mijn velgen en van de auto.
Zullen wel mooie foto's zijn geworden die in de nacht zijn gemaakt, hebben die 'gastjes met Noord-Afrikaans uiterlijk' geen Google Afbeeldingen?
Gebruikersavatar
Ollie
Berichten: 150
Lid geworden op: 07 jan 2013, 00:39
Type auto: Golf 7 GTI Perf

Re: Ook bij de 7

Bericht door Ollie »

Bij de meeste auto`s word tussen 01:00 - 06:00 in gebroken?
Afbeelding
Gebruikersavatar
mhoutman
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 apr 2011, 07:17
Type auto: Golf R20

Re: Ook bij de 7

Bericht door mhoutman »

Het verbaast mij eerlijk gezegd dat er niet meer reacties op deze thread zijn.

Dit betekent dus dat ook de eigenaren van een Golf VII potentieel slachtoffer zijn van diefstal van hun navigatie systeem. Dit geval staat overigens niet op zichzelf want ik heb elders al gelezen dat dit bij één dealer met meerdere Golf VI's - voor aflevering - is gebeurd.

Is het niet eens een idee als verschillende auto fora hun krachten gaan bundelen om samen met de automobielimporteur(s) een betere registratie - zoals dat wel in Duitsland gebeurd - bij de overheid te bewerkstelligen ?!

Uiteindelijk is niemand hierbij gebaar en dit kan toch niet zo langer doorgaan, we worden zo allemaal "sitting ducks"
Stoffn
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 apr 2012, 12:48
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Ook bij de 7

Bericht door Stoffn »

Ongelooflijk...
Lay
Berichten: 128
Lid geworden op: 22 apr 2011, 10:18
Type auto: Audi TT RS
Locatie: Amsterdam

Re: Ook bij de 7

Bericht door Lay »

mhoutman schreef:Het verbaast mij eerlijk gezegd dat er niet meer reacties op deze thread zijn.

Dit betekent dus dat ook de eigenaren van een Golf VII potentieel slachtoffer zijn van diefstal van hun navigatie systeem. Dit geval staat overigens niet op zichzelf want ik heb elders al gelezen dat dit bij één dealer met meerdere Golf VI's - voor aflevering - is gebeurd.

Is het niet eens een idee als verschillende auto fora hun krachten gaan bundelen om samen met de automobielimporteur(s) een betere registratie - zoals dat wel in Duitsland gebeurd - bij de overheid te bewerkstelligen ?!

Uiteindelijk is niemand hierbij gebaar en dit kan toch niet zo langer doorgaan, we worden zo allemaal "sitting ducks"
Je doet hier niets tegen. De meeste navi systemen verdwijnen naar het buitenland. En zolang men lekker goedkoop een navi wilt scoren en dus blijft kopen bij deze gasten wordt het in stand gehouden.
Volgens VW was dit systeem niet te stelen, net zoals ze eerder bij de RNS 510 beweerde. Maar dieven zitten niet stil en elektronica is altijd te kraken. Wat dat betreft heeft Audi het beter voor elkaar bij de nieuwe A3 met het ingebouwde scherm.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten