Mdi gezocht voor rns510+iphone4S
Mdi gezocht voor rns510+iphone4S
Dames/Heren,
Wie heeft/weet nog een mdi systeem/module/bekabeling te koop?
Ik wil mijn iphone 4S toch graag bedienen via mijn rns510.
Via (Fiscon) streaming is nml een bagger kwaliteit.
Telkens met de SD kaartjes van mijn pc overhevelen is niet zo handig.
Op mijn iphone staat alle muziek die ik wil.
Heb nu onder de armsteun ook de originele cd wisselaar. Deze gebruik ik echter nooit.
Zou dus op die locatie vervangen mogen worden voor een mdi connectie.
Kan je overigens dan de iphone/muziekkeuze zowel op het iphone scherm als op de rns510 bedienen?
Wie heeft/weet nog een mdi systeem/module/bekabeling te koop?
Ik wil mijn iphone 4S toch graag bedienen via mijn rns510.
Via (Fiscon) streaming is nml een bagger kwaliteit.
Telkens met de SD kaartjes van mijn pc overhevelen is niet zo handig.
Op mijn iphone staat alle muziek die ik wil.
Heb nu onder de armsteun ook de originele cd wisselaar. Deze gebruik ik echter nooit.
Zou dus op die locatie vervangen mogen worden voor een mdi connectie.
Kan je overigens dan de iphone/muziekkeuze zowel op het iphone scherm als op de rns510 bedienen?
- staffpride
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Contacteer:
Re: Mdi gezocht voor rns510+iphone4S
Dacht dat burak er nog 1 had liggen. Miss wil hij hem kwijt?
- KnuffelTurk
Ja ik heb nog een zgan nieuwe kastje liggen ( bekabeling zit nog op de radio ). Als je je iphone 4s ( 5 pakt die niet )erin doet dan kan je hem zowel als op je radio als op je tel bedienen. Ik wou hem houden maar voor een goed bod mag die wel weg.
Met vriendelijke groet,
KnuffelTurk
''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Zit de bekabeling er dan bij voor mij Burak?
Of kan ik de bekabeling/stekker van de cd wisselaar gebruiken?
- KnuffelTurk
De bekabeling zou ik dan los moeten halen voor je. En of je je huidige kabel kan gebruiken durf ik niet te zeggen eerlijk gezegd.Timvgti schreef:Zit de bekabeling er dan bij voor mij Burak?
De multimedia box is trouwens van februari 2013.
Met vriendelijke groet,
KnuffelTurk
Media Interface van VW en alles wordt weergegeven op je RNS510. Tevens is de Ipod en Iphone te bedienen via het scherm. De aangesloten apparaten worden ook opgeladen. Werkt perfect. Enige nadeel voor een Iphone (vandaar dat ik hem voor de Ipod gebruik): hij gaat in silent-mode.
http://shop.udenhout.nl/media-in-interface
http://shop.udenhout.nl/media-in-interface
Gr. Wehoo.

- KnuffelTurk
Heb je nog interesse Tim? Ik doe hem voor een stuk goedkoper weg 

Met vriendelijke groet,
KnuffelTurk
Ik heb zeker nog interesse. Maar heb jij de kast voor in het dashboard of voor onder de armsteun?
En silent mode? Werkt dan de telefoonverbinding-Bluetooth-kufatec niet meer?!
En silent mode? Werkt dan de telefoonverbinding-Bluetooth-kufatec niet meer?!
- KnuffelTurk
@ wehoo vliegtuig modus? Mijn vriendin prikte dr telefoon ( iphone 4 ) er altijd in en die ging gewoon over hoor.
@ Tim die van mij gaat in het dashboardkastje met dubbelzijdige tape.
@ Tim die van mij gaat in het dashboardkastje met dubbelzijdige tape.
Met vriendelijke groet,
KnuffelTurk
Dan is het niet de originele VW interface met alle functies voor de RNS510.
Gr. Wehoo.

- KnuffelTurk
Hij is er bij vw dealer De Meern erin gezet tijdens mijn aankoop van de auto, lijkt met stug dat ze een neppe erin zetten. En ik heb een rns 310 maar dat maakt niet uit de werking blijft hetzelfde.wehoo schreef:Dan is het niet de originele VW interface met alle functies voor de RNS510.
Met vriendelijke groet,
KnuffelTurk
Dan weet ik niet wat je met dubbelzijdige tape in het dashboardkastje vastzet. De interface wordt daar namelijk niet geplaatst, alleen de kabel, waarop de verschillende adapterkabels naar Ipod/Iphone, USB etc... worden geplugd.
zie Ipod/Iphone connector: http://shop.udenhout.nl/aansluitkabel-a ... rface-ipod
(in het voorbeeld voor Audi MMI; het is dezelfde voor VW multimedia interface)
zie Ipod/Iphone connector: http://shop.udenhout.nl/aansluitkabel-a ... rface-ipod
Gr. Wehoo.

- KnuffelTurk
Het zit gewoon in het dashboardkastje in je eerste linkje http://shop.udenhout.nl/media-in-interface en in het stukje tekst staat ook Montage in dashboardkastje. En het ipod/iphone stekkertje zit erbij.wehoo schreef:Dan weet ik niet wat je met dubbelzijdige tape in het dashboardkastje vastzet. De interface wordt daar namelijk niet geplaatst, alleen de kabel, waarop de verschillende adapterkabels naar Ipod/Iphone, USB etc... worden geplugd.
Met vriendelijke groet,
KnuffelTurk
vd Udenhout doelt op de plaats waar de kabel voor de connectorkabels uitkomt. De module/interface wordt (normaliter) niet in het dashboardkastje geplaatst. Dan blijft er weinig ruimte over als ook de manual in de "voorgeschreven" plek zit.
(lang verhaal kort: Iphone 4 gaat hier, als ik hem er al op aansluit, in de silentmode, geeft volledige muziekbediening en wordt opgeladen via de interface. Is hierdoor helemaal geïntegreerd in de RNS510. Vandaar een Ipod met dezelfde volledige muziekbediening via de RNS510). Iphone wordt tegelijkertijd via bluetooth gekoppeld met de Fiscon BP naar de RNS510)
(aansluitschema en codering is hier aanwezig)
(lang verhaal kort: Iphone 4 gaat hier, als ik hem er al op aansluit, in de silentmode, geeft volledige muziekbediening en wordt opgeladen via de interface. Is hierdoor helemaal geïntegreerd in de RNS510. Vandaar een Ipod met dezelfde volledige muziekbediening via de RNS510). Iphone wordt tegelijkertijd via bluetooth gekoppeld met de Fiscon BP naar de RNS510)
(aansluitschema en codering is hier aanwezig)
Gr. Wehoo.

Burak en Wehoo, beiden bedankt voor jullie bijdrage.
Ik ben niet op zoek naar een model voor in het dashboardkastje, maar eentje voor op de originele plek in de mk5, te weten onder de armsteun waar nu de cd-wisselaar zit.
Verder moet de telefoonfunctie wel blijven werken, dus ook de carkit/bluetooth/fiscon. Dus hij moet niet in silent-mode gaan en daar blijkt voor mij nog niet veel duidelijkheid over. Burak zegt dat die van hem niet in silent mode gaat en wehoo zegt dat de zijne wel in silent mode gaat. hmzzz
Ik ben niet op zoek naar een model voor in het dashboardkastje, maar eentje voor op de originele plek in de mk5, te weten onder de armsteun waar nu de cd-wisselaar zit.
Verder moet de telefoonfunctie wel blijven werken, dus ook de carkit/bluetooth/fiscon. Dus hij moet niet in silent-mode gaan en daar blijkt voor mij nog niet veel duidelijkheid over. Burak zegt dat die van hem niet in silent mode gaat en wehoo zegt dat de zijne wel in silent mode gaat. hmzzz
Om enige verwarring te voorkomen, zojuist de Iphone 4 aan de GTI (de toevallig hier was) gehangen.
1) BT koppeling met RNS510, geen adapterkabel naar multimedia aangesloten. --> alles werkt normaal, geluid via RNS510 (luidsprekers en niet via Iphone speaker)
2) BT koppeling met RNS510, wel adapterkabel naar multimedia aangesloten. --> bediening van Iphone 4 via RNS510 voor wat betreft het afspelen van muziek. Bellen naar gaat goed, muziekgeluid wordt onderdrukt en spraak geactiveerd en te volgen via autoluidsprekers. Iphone luidspreker blijft uitgeschakeld.
3) dezelfde koppeling als bij 2. Nu gebeld worden. Het afspelen van muziek via de RNS510 vanuit de Iphone wordt onderdrukt. Het belsignaal gaat over, echter niet via de autoluidsprekers, maar alleen via de Iphone luidspreker. De Iphone maakt geen volledige BT verbinding.
4) Getracht om de koppeling zoals bij 1 te herstellen; Iphone los van de adapterkabel en alleen een BT verbinding. Geluid blijft via de Iphonespeaker gaan en niet via de autoluidsprekers.
5) Pas na het (gedeeltelijk) uitzetten van de RNS510, contact los en weer aan, is verbinding 1 weer hersteld en werkt de Iphone 4 weer via het BT gedeelte met telefoongeluid over de autoluidsprekers.
Praktijk: De Iphone 4 wordt via BT gekoppeld met (Fiscon BP) RNS510. Voor muziek via de multimedia aansluiting gebruik ik een Ipod. Bediening en opladen van de Ipod gaat via de RNS510 en de adapterkabel. Beide systemen naast elkaar werken goed. Telefoongeluid van de Iphone 4 gaat dan via de autoluidsprekers en de muziekweergaven van de Ipod wordt onderdrukt.
1) BT koppeling met RNS510, geen adapterkabel naar multimedia aangesloten. --> alles werkt normaal, geluid via RNS510 (luidsprekers en niet via Iphone speaker)
2) BT koppeling met RNS510, wel adapterkabel naar multimedia aangesloten. --> bediening van Iphone 4 via RNS510 voor wat betreft het afspelen van muziek. Bellen naar gaat goed, muziekgeluid wordt onderdrukt en spraak geactiveerd en te volgen via autoluidsprekers. Iphone luidspreker blijft uitgeschakeld.
3) dezelfde koppeling als bij 2. Nu gebeld worden. Het afspelen van muziek via de RNS510 vanuit de Iphone wordt onderdrukt. Het belsignaal gaat over, echter niet via de autoluidsprekers, maar alleen via de Iphone luidspreker. De Iphone maakt geen volledige BT verbinding.
4) Getracht om de koppeling zoals bij 1 te herstellen; Iphone los van de adapterkabel en alleen een BT verbinding. Geluid blijft via de Iphonespeaker gaan en niet via de autoluidsprekers.
5) Pas na het (gedeeltelijk) uitzetten van de RNS510, contact los en weer aan, is verbinding 1 weer hersteld en werkt de Iphone 4 weer via het BT gedeelte met telefoongeluid over de autoluidsprekers.
Praktijk: De Iphone 4 wordt via BT gekoppeld met (Fiscon BP) RNS510. Voor muziek via de multimedia aansluiting gebruik ik een Ipod. Bediening en opladen van de Ipod gaat via de RNS510 en de adapterkabel. Beide systemen naast elkaar werken goed. Telefoongeluid van de Iphone 4 gaat dan via de autoluidsprekers en de muziekweergaven van de Ipod wordt onderdrukt.
Gr. Wehoo.

- staffpride
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Contacteer:
De dealer heeft hem bij burak ingebouwd en dat hebben ze niet gedaan zoals het hoort.
Burak heeft voor zover ik het bekeken heb met de uitbouw, de module voor in de middenconsole.
Denk dat de dealer het te veel werk vond om hem daar te plaatsen, dus hebben ze hem in het dashboardkastje geplakt.
Burak heeft hem alleen gebruikt toen hij nog geen telefoon module in de auto had, dus miss zit daar het silent mode verschil in.
Als burak het onderdeel nr nou eens doorgeeft, kan je snel genoeg zien welke module het exact is.

Burak heeft voor zover ik het bekeken heb met de uitbouw, de module voor in de middenconsole.
Denk dat de dealer het te veel werk vond om hem daar te plaatsen, dus hebben ze hem in het dashboardkastje geplakt.
Burak heeft hem alleen gebruikt toen hij nog geen telefoon module in de auto had, dus miss zit daar het silent mode verschil in.
Als burak het onderdeel nr nou eens doorgeeft, kan je snel genoeg zien welke module het exact is.

- KnuffelTurk
Het type nummer is :
5 NO 035 342E + kabels + ipod kabel €100

5 NO 035 342E + kabels + ipod kabel €100

Laatst gewijzigd door KnuffelTurk op 16 jul 2013, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
KnuffelTurk
Dan is het toch een ander typenummer dan in onze GTI.
Dat is namelijk deze: 5N0057342B
(origineel VW: http://www.volkswagen-zubehoer-shop.de/ ... info=p3005 )
Gr. Wehoo.

- KnuffelTurk
Heb geen idee haha ik heb deze en die mag weg :pwehoo schreef:Dan is het toch een ander typenummer dan in onze GTI.
Met vriendelijke groet,
KnuffelTurk
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Dit onderdeel nummer maakt geen ene ruk uit.
Werkt net zo goed in een Golf als in een polo waar deze uit kwam.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- KnuffelTurk
Welke die van mij?MkVI Nmgn schreef:Dit onderdeel nummer maakt geen ene ruk uit.
Met vriendelijke groet,
KnuffelTurk
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Ik had zelfde als jij Burak en die kwam uit een nieuwe type Polo maar deze werkte perfect in mijn golf.
Groetjes Tonnie