Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
Gebruikersavatar
Nailz
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 mar 2013, 15:01
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Vlaams-Brabant (BEL)

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door Nailz »

Originele CH-R?
Echt spijtig dat ik niet is het subforum 'projecten' kan :| .
Afbeelding
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door kevin78 »

Mooie foto zeg.....
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door MkVI Nmgn »

Nailz schreef:Originele CH-R?
Echt spijtig dat ik niet is het subforum 'projecten' kan :| .
Ja zijn Originele BBS CH-R,
En volgens mij kun je bijna toch het ''Projecten'' gedeelte in ?

kevin78 schreef:Mooie foto zeg.....
Dankjewel... En dat voor een Eiphone :D
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door kevin78 »

MkVI Nmgn schreef:
Nailz schreef:Originele CH-R?
Echt spijtig dat ik niet is het subforum 'projecten' kan :| .
Ja zijn Originele BBS CH-R,
En volgens mij kun je bijna toch het ''Projecten'' gedeelte in ?

kevin78 schreef:Mooie foto zeg.....
Dankjewel... En dat voor een Eiphone :D
Hehe wou nog vragen welke "dure" camera dit was moet nog een nieuwe voor vakantie... Maar iphone heb ik ook :)
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door MkVI Nmgn »

Subwoofer erin gebouwd.
Afbeelding
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
WimGTI
Berichten: 75
Lid geworden op: 06 apr 2012, 14:39

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door WimGTI »

Auto weer mooi strak gezet, wassen buiten, stofzuigen binnen, etc. etc. :D
Was er perfect weer voor, mooie temperatuur zonder zon!
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door yal »

mk1 GTI gewassen.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door Crokko »

Gisteren bij Hans Sloot geweest voor een chemische inlaatsysteem reiniging en een airco beurt.

Het is echt een aanrader om je inlaatsysteem te laten reinigen!
Ik stond versteld van hoe vuil het systeem na al die kilometers was geworden.
Wat vóór de reiniging nog één zwarte bende was, laat na de reiniging weer schone glimmmende onderdelen zien.

De auto heeft zijn souplesse terug, de motor loopt rustig/soepel en het geluid is veel voller geworden.
Tevens denk ik, dat een rollenbank "voor/na" positieve cijfers zou opleveren.

Heeft je auto 50k km of meer gereden, zou ik het zeker laten doen. krijg je geen spijt van.

Ik ben overtuigd en opnieuw blij met mijn auto. :mrgreen:
Maar wel even naar Hans Sloot in Lochem rijden, want dan is je auto zeker in goede handen!
Afbeelding
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door MkVI Nmgn »

Wat kost zo een reiniging ?
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door Crokko »

MkVI Nmgn schreef:Wat kost zo een reiniging ?
€200,00
Afbeelding
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door MkVI Nmgn »

Klinkt heel interessant denk dat we binnenkort maar even contact moeten leggen met Hans
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
JR-Mk5gti
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 jun 2012, 13:35
Type auto: mk5 gti

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door JR-Mk5gti »

Auto gepoetst met de dap500 en poorboys produkten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Groetjes Jordi.
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door bluetiger »

Ziet er weer superstrak uit Jordi.

De mijne heeft vandaag zijn longlife beurt voor dit jaar.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door Verlengsnoer »

Ziet er goed uit jordy! Had jij geen problemen met de harde lak? Welke Pb producten heb je gebruikt? En met welke pads heb je gewerkt? Ik heb zelf van het weekend in twee dagen de auto van buiten inorde gemaakt met een dap900 (was mijn eerste keer) wolle pads en monello polijstmiddel!

Kleine showoff
http://forum.carclean.nl/cc_postst16704 ... post335542
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door Hagar »

Twee nieuwe voorbanden (Continental SportContact 5, 225/40 R18 92Y) laten monteren. Heerlijk wat een tractie er weer is. :mrgreen:
Gebruikersavatar
JR-Mk5gti
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 jun 2012, 13:35
Type auto: mk5 gti

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door JR-Mk5gti »

Verlengsnoer schreef:Ziet er goed uit jordy! Had jij geen problemen met de harde lak? Welke Pb producten heb je gebruikt? En met welke pads heb je gewerkt? Ik heb zelf van het weekend in twee dagen de auto van buiten inorde gemaakt met een dap900 (was mijn eerste keer) wolle pads en monello polijstmiddel!

Kleine showoff
http://forum.carclean.nl/cc_postst16704 ... post335542

Ik gebruik eerst ssr2 om de swirls en kransjes te verwijderen met de groene pad van monello,dan doe ik een laag black hole(aanrader) met de zwarte pad en soms daarna nog een laag extra shine van poorboys.Als finish heb ik nu de liquied natty bleu van poorboys voorheen de mequiars 2.0 wax,maar die kan je moeilijk in de zon uitpoetsen en na een tijdje zie ik vaak witte vlekken bij de kunstof delen.poorboys is voor mij echt het produkt :)
Groetjes Jordi.
Gebruikersavatar
JR-Mk5gti
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 jun 2012, 13:35
Type auto: mk5 gti

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door JR-Mk5gti »

Verlengsnoer schreef:Ziet er goed uit jordy! Had jij geen problemen met de harde lak? Welke Pb producten heb je gebruikt? En met welke pads heb je gewerkt? Ik heb zelf van het weekend in twee dagen de auto van buiten inorde gemaakt met een dap900 (was mijn eerste keer) wolle pads en monello polijstmiddel!

Kleine showoff
http://forum.carclean.nl/cc_postst16704 ... post335542

Ik gebruik eerst ssr2 om de swirls en kransjes te verwijderen met de groene pad van monello,dan doe ik een laag black hole(aanrader) met de zwarte pad en soms daarna nog een laag extra shine van poorboys.Als finish heb ik nu de liquied natty bleu van poorboys voorheen de mequiars 2.0 wax,maar die kan je moeilijk in de zon uitpoetsen en na een tijdje zie ik vaak witte vlekken bij de kunstof delen.poorboys is voor mij echt het produkt :)
Groetjes Jordi.
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door Verlengsnoer »

Duidelijk verhaal! Dank je wel! Ik kreeg pas met wol correctie op de lak te zien! Met lichtere pads kreeg ik de swirls niet weg! Ik heb begrepen dat polijstmiddel van Pb voor de wat mildere lakken is vandaar dat ik monello aan de slag ben gegaan! Ik heb van Pb de ssr2 en 1. Deze ga ik op de andere wagen uitproberen! Blackhole is inderdaad fijn spul! Zit er nu bij mij ook op! De nattys heb ik ook liggen om te testen! Nu nog tijd vinden ;)
Gebruikersavatar
GTI_6
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 apr 2011, 21:04

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door GTI_6 »

Niet vandaag maar gister de gti weggebracht vanwege het licht schokken tijdens kouden start en een lichte schok bij bepaald toerental..
Dealer heeft auto uitgelezen en geen rare dingen tegengekomen.
Toen zijn ze begonnen met bougies vervangen omdat dat nog niet gedaan was bij de 60.000km, naar het proefrijden was het schokken er nog :roll:
Dealer gaat morgen verder zoeken wat het dan dus wel kan zijn....
Iemand een idee of zoals ik zelf afvraag heeft dit niet met de ketting te maken..? Of zit ik dan verkeerd te denken..

Wordt vervolgd... Is wel gelukkig allemaal garantie :!:
Grtz. GTI_6
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door MkVI Nmgn »

Vandaag auto naar de Dealer gebracht.
Koolstoffilter word vervangen een of ander pompje en inlaat.
GTI_6 schreef:Niet vandaag maar gister de gti weggebracht vanwege het licht schokken tijdens kouden start en een lichte schok bij bepaald toerental..
Dealer heeft auto uitgelezen en geen rare dingen tegengekomen.
Toen zijn ze begonnen met bougies vervangen omdat dat nog niet gedaan was bij de 60.000km, naar het proefrijden was het schokken er nog :roll:
Dealer gaat morgen verder zoeken wat het dan dus wel kan zijn....
Iemand een idee of zoals ik zelf afvraag heeft dit niet met de ketting te maken..? Of zit ik dan verkeerd te denken..

Wordt vervolgd... Is wel gelukkig allemaal garantie :!:
Ik heb dit ook, maar ik heb wel al een nieuwe ketting.
Ik dacht dat het aan de bougies lag maar deze heb ik nog niet vervangen.
Heb je toevallig de eerste katalysator eruit ? want ik dacht dat het daarna gekomen was maar weet ik niet helemaal zeker.
En welke brandstof tank je?
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
GTI_6
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 apr 2011, 21:04

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door GTI_6 »

MkVI Nmgn schreef:Vandaag auto naar de Dealer gebracht.
Koolstoffilter word vervangen een of ander pompje en inlaat.
GTI_6 schreef:Niet vandaag maar gister de gti weggebracht vanwege het licht schokken tijdens kouden start en een lichte schok bij bepaald toerental..
Dealer heeft auto uitgelezen en geen rare dingen tegengekomen.
Toen zijn ze begonnen met bougies vervangen omdat dat nog niet gedaan was bij de 60.000km, naar het proefrijden was het schokken er nog :roll:
Dealer gaat morgen verder zoeken wat het dan dus wel kan zijn....
Iemand een idee of zoals ik zelf afvraag heeft dit niet met de ketting te maken..? Of zit ik dan verkeerd te denken..

Wordt vervolgd... Is wel gelukkig allemaal garantie :!:
Ik heb dit ook, maar ik heb wel al een nieuwe ketting.
Ik dacht dat het aan de bougies lag maar deze heb ik nog niet vervangen.
Heb je toevallig de eerste katalysator eruit ? want ik dacht dat het daarna gekomen was maar weet ik niet helemaal zeker.
En welke brandstof tank je?
Ik tank altijd bp ultimate 98
En mijn 1e kat zit er nog in...heeft de dealer die onderdelen opgenoemd om te laten vervangen of heb je dat zelf geconstateerd??
Grtz. GTI_6
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door MkVI Nmgn »

Nee deze dingen die nu vervangen worden heeft te maken met een storing als de auto stationair loopt iets met het koolstoffilter dus niks te maken met het hikken bij bepaald toerental. Misschien dat een injector niet helemaal goed meer is maar dat durf ik zo niet te zeggen weet ook niet of dit te loggen is.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door Verlengsnoer »

Vandaag een nieuwe voorruit gekregen. Ik had een afspraak gemaakt maar het blijkt dat een ster in je zicht niet gemaakt mag worden. Er is een nieuwe afspraak gemaakt om de ruit te vervangen.
Ik was er niet erg happig op maar aangezien ik al een verzameling sterren in mijn voorruit had zitten ben ik akkoord gegaan. Zo gezegd zo gedaan. De meneer stelde voor om een ruit met zwarte zonneband te nemen. Ik had er mijn twijfels bij maar het is zo minimaal dat ik ervoor gekozen heb.
Bij het loshalen van de ruit ben ik gebeld met de vraag of het kaartje voor me ruit met opzet hier is geplaatst. Ja, was mijn antwoord. Hij gaf aan het met primer zwart te kunnen maken in de nieuwe ruit zodat je de code niet zou zien. Ik gaf aan deze nodig te hebben bij politie controles en dergelijke waarop hij zij nee je nummer is te lezen rechts voor als je motorkap open staat. Ik huh dat wist ik niet, wacht even. In de autopapieren gekeken naar de lokatie en ja hoor: R. Op voorwielscherm onder motorkap. Het schijnt dat hij dit van veel lease maatschappijen standaard dient "af te schermen" bij het plaatsen van een nieuw raam (vag-auto's).

Ik ben er iniedergeval blij mee! Het staat een stuk netter dan het kaartje welke ik had geplaatst.

Afbeelding
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door bluetiger »

Verlengsnoer schreef:Vandaag een nieuwe voorruit gekregen. Ik had een afspraak gemaakt maar het blijkt dat een ster in je zicht niet gemaakt mag worden. Er is een nieuwe afspraak gemaakt om de ruit te vervangen.
Ik was er niet erg happig op maar aangezien ik al een verzameling sterren in mijn voorruit had zitten ben ik akkoord gegaan. Zo gezegd zo gedaan. De meneer stelde voor om een ruit met zwarte zonneband te nemen. Ik had er mijn twijfels bij maar het is zo minimaal dat ik ervoor gekozen heb.
Bij het loshalen van de ruit ben ik gebeld met de vraag of het kaartje voor me ruit met opzet hier is geplaatst. Ja, was mijn antwoord. Hij gaf aan het met primer zwart te kunnen maken in de nieuwe ruit zodat je de code niet zou zien. Ik gaf aan deze nodig te hebben bij politie controles en dergelijke waarop hij zij nee je nummer is te lezen rechts voor als je motorkap open staat. Ik huh dat wist ik niet, wacht even. In de autopapieren gekeken naar de lokatie en ja hoor: R. Op voorwielscherm onder motorkap. Het schijnt dat hij dit van veel lease maatschappijen standaard dient "af te schermen" bij het plaatsen van een nieuw raam (vag-auto's).

Ik ben er iniedergeval blij mee! Het staat een stuk netter dan het kaartje welke ik had geplaatst.
mooie oplossing!
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Gebruikersavatar
GTI_6
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 apr 2011, 21:04

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door GTI_6 »

GTI_6 schreef:Niet vandaag maar gister de gti weggebracht vanwege het licht schokken tijdens kouden start en een lichte schok bij bepaald toerental..
Dealer heeft auto uitgelezen en geen rare dingen tegengekomen.
Toen zijn ze begonnen met bougies vervangen omdat dat nog niet gedaan was bij de 60.000km, naar het proefrijden was het schokken er nog :roll:
Dealer gaat morgen verder zoeken wat het dan dus wel kan zijn....
Iemand een idee of zoals ik zelf afvraag heeft dit niet met de ketting te maken..? Of zit ik dan verkeerd te denken..

Wordt vervolgd... Is wel gelukkig allemaal garantie :!:

Vandaag werd ik gebeld door dealer dat de auto weer helemaal goed is en niet meer schokt en schudt tijdens starten..
Zo hebben een update gedaan van het motormanagement.... Ik was blij dat het opgelost was en ging vanavond de auto ophalen.
Ik naar de dealer start auto en hij schudt..ga een stukje rijden en de auto hikt/schokt tijdens rijden alsnog dus.... :|
Ben gelijk teruggekeert en heb de auto weer achtergelaten.. Denk zelf eigenlijk dat de dealer(MONTEUR) gewoon nix heb kunnen vinden en dus zo maar iets van gemaakt heeft...
Ben dus benieuwd waar ze dan straks mee gaan komen..
Weet iemand of dit schudden en hikken toch echt nix met de ketting te maken kan hebben.. Auto is van 04-2010 en er waren toen enkele gti's die er problemen mee hadden.
Grtz. GTI_6
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten