Autoweek
- theo
- Global Moderator
- Berichten: 920
- Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
- Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
- Locatie: Gelderland
Re: Autoweek
Ja, uiteraard zou ik bijna sarcastisch willen zeggen.
Autoweek krijgt veel kritiek over het vermeende "voortrekken" van VAG producten.
Als verweer wordt dan altijd (terecht) gegeven dat er specifiek op de vraag wordt geantwoord waarmee een test begint. Daarmee wijken uitkomsten nogal eens af van de testverslagen.
In dit artikel is de vraag: "Kortom, welke pretletters zorgen voor de hoogste bloeddruk?"
http://www.autoweek.nl/magazineartikel.php?ID=15712
Op de voorpagina prijkt: "Dat wordt knallen!"
Lees je de test dan kan je niet tot een andere conclusie komen dan dat de Golf GTi de beste allrounder is maar als je het hebt over hoogste bloeddruk en knallen, de Golf niet op 1 zal staan.
In de conclusie lees je niets ter beantwoording van de hoofdvraag maar dat de Golf "allround" het beste is.
Maar dat was dus niet de vraag aan het begin van het artikel.....
Dus neem ik het met een korrel zout.
PS. Ik ben grote fan van de GTI en zal deze boven de Renault en de Ford verkiezen maar Autoweek is lekker om te bladeren en wat te lezen en niet om je keuze te maken of te onderbouwen..
Autoweek krijgt veel kritiek over het vermeende "voortrekken" van VAG producten.
Als verweer wordt dan altijd (terecht) gegeven dat er specifiek op de vraag wordt geantwoord waarmee een test begint. Daarmee wijken uitkomsten nogal eens af van de testverslagen.
In dit artikel is de vraag: "Kortom, welke pretletters zorgen voor de hoogste bloeddruk?"
http://www.autoweek.nl/magazineartikel.php?ID=15712
Op de voorpagina prijkt: "Dat wordt knallen!"
Lees je de test dan kan je niet tot een andere conclusie komen dan dat de Golf GTi de beste allrounder is maar als je het hebt over hoogste bloeddruk en knallen, de Golf niet op 1 zal staan.
In de conclusie lees je niets ter beantwoording van de hoofdvraag maar dat de Golf "allround" het beste is.
Maar dat was dus niet de vraag aan het begin van het artikel.....
Dus neem ik het met een korrel zout.
PS. Ik ben grote fan van de GTI en zal deze boven de Renault en de Ford verkiezen maar Autoweek is lekker om te bladeren en wat te lezen en niet om je keuze te maken of te onderbouwen..
Re: Autoweek
Mee eens hoor, ik bedoelde het "glorieuze" ook sarcastisch. Tis maar net wat je belangrijk vind.theo schreef:Ja, uiteraard zou ik bijna sarcastisch willen zeggen.

En een Golf GTI meenemen in een test is goed voor de verkoop.

Re: Autoweek
Autoweek is een onderdeel van een groot concern met verschillende auto-tijdschriften. Zo verschijnen dezelfde testen in verschillende andere tijdschriften (in verschillende landen en spraken).
Gr. Wehoo.


- Renekesgti
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: Autoweek
Sanoma Media welterverstaan.wehoo schreef:Autoweek is een onderdeel van een groot concern met verschillende auto-tijdschriften. Zo verschijnen dezelfde testen in verschillende andere tijdschriften (in verschillende landen en spraken).
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Autoweek
Een prima test van Autoweek. Sluit aan bij vele reviews die ik al gelezen heb en bij mijn eigen ervaringen (danwel de Golf 6 GTI). De GTI is de top allrounder. Objectief gezien (de som van alle onderdelen) de beste auto. De Megane RS is veel compromislozer. Scherper, meer fun maar ook minder toegankelijk als daily. Ik vind het fantastisch, ik rijd de RS puur voor de fun. Ik zou niet anders meer willen. Maar als ik 30.000 per jaar draai, kies ik ook voor de GTI.
Overigens heb ik gisteren de Autobild Sportscar gekocht en daar won de Megane RS weer de hot-hatch test. Maar daar hebben ze de praktische zaken niet of nauwelijks meegewogen. Maar ook daar delen ze de bevindingen.
http://www.autobild.de/bilder/gti-125i- ... 17743.html (klik door op de bildergalerie voor meer info over de auto's).
Overigens heb ik gisteren de Autobild Sportscar gekocht en daar won de Megane RS weer de hot-hatch test. Maar daar hebben ze de praktische zaken niet of nauwelijks meegewogen. Maar ook daar delen ze de bevindingen.
http://www.autobild.de/bilder/gti-125i- ... 17743.html (klik door op de bildergalerie voor meer info over de auto's).
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Re: Autoweek
Autobild, Autoweek (en), Autoweek (nl), Autocar, Autoexpress, Autoplus vallen allemaal onder hetzelfde uitgeversconcern. Testen worden veelal onderling gedeeld.
Even tijdelijk online: Autobild Sportscars, uitgave augustus 2013.
http://members.ziggo.nl/werner.hooger/A ... _07_13.pdf
Met overigens een leuk stuk over de 911 GT3.
Even tijdelijk online: Autobild Sportscars, uitgave augustus 2013.
http://members.ziggo.nl/werner.hooger/A ... _07_13.pdf
Met overigens een leuk stuk over de 911 GT3.
Gr. Wehoo.


- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Autoweek
Is sowieso een erg leuk autoblad. Veel aandacht ook voor getunede modellen. Ook altijd sportieve auto's. De GTI (ook de Oettingers en Abtjes) komen ongetwijfeld ook nog vrij vaak terug in komende uitgaves 

Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Autoweek
Bedankt Werner.wehoo schreef:Autobild, Autoweek (en), Autoweek (nl), Autocar, Autoexpress, Autoplus vallen allemaal onder hetzelfde uitgeversconcern. Testen worden veelal onderling gedeeld.
Even tijdelijk online: Autobild Sportscars, uitgave augustus 2013.
http://members.ziggo.nl/werner.hooger/A ... _07_13.pdf
Met overigens een leuk stuk over de 911 GT3.
Porsche 991 GT3


Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Autoweek
Nadeel van de Duitse autobladen (AMS, Autozeitung) is dat ze volgens een vaste formule een auto heel uitgebreid testen volgens vaste puntenaantallen. Dan heb je een test tussen een paar supersportauto's maar heb je wel heel veel punten te verdelen op infantiele zaken als kofferruimte, garantiekosten, verbruik, binnenruimte etc etc. Zaken die bij een sportauto er veel minder toe doen. Bij gewone bread and butter auto's prima overigens.wehoo schreef:Kijk eens naar Auto Motor und Sport, ligt kwalitatief (iets) hoger.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Re: Autoweek
Hoe wil je anders auto's zo objectief mogelijk vergelijken?sitechris schreef:Nadeel van de Duitse autobladen (AMS, Autozeitung) is dat ze volgens een vaste formule een auto heel uitgebreid testen volgens vaste puntenaantallen.
Re: Autoweek
Autozeitung vergelijkingstest (Duits):
(tijdelijk) http://members.ziggo.nl/werner.hooger/A ... gstest.pdf
(tijdelijk) http://members.ziggo.nl/werner.hooger/A ... gstest.pdf
Gr. Wehoo.


Re: Autoweek
Nog een NL testje er achteraan.
http://www.zie.nl/video/auto/Dubbeltest ... nzkakfectc
http://www.zie.nl/video/auto/Dubbeltest ... nzkakfectc
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Autoweek
De Duitse methodiek voor testen is voor 9 van de 10 auto's prima in orde. Maar waarom kopen mensen een sportauto? Vanwege het verbruik, de beenruimte achter en/of de kofferruimte? Of vanwege prestaties, wegligging, remmen etc. Ik denk het laatste. Maar dat wordt in dergelijke testen te weinig meegenomen. Met name geldt dit bij het segment van de supersportauto's overigens.Hagar schreef: Hoe wil je anders auto's zo objectief mogelijk vergelijken?
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
- theo
- Global Moderator
- Berichten: 920
- Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
- Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
- Locatie: Gelderland
Re: Autoweek
Precies wat ik bedoel. De test gaat over welke auto je de hoogste bloeddruk geeft, dat wordt knallen staat erbij...sitechris schreef: ....Maar waarom kopen mensen een sportauto? Vanwege het verbruik, de beenruimte achter en/of de kofferruimte? Of vanwege prestaties, wegligging, remmen etc. Ik denk het laatste. Maar dat wordt in dergelijke testen te weinig meegenomen.
Vervolgens wordt bij de conclusie beoordeeld op beste allrounder (en dat klopt ook wel denk ik).
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Autoweek
Zeker, de conclusie van de test is meer dan terecht.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Re: Autoweek
Imago, emotie. In de randstad kun je niet veel met een sportauto. Te druk en vergeven van flitspalen.sitechris schreef:Maar waarom kopen mensen een sportauto?
Voor een sportieve auto (geen sportauto dus) zijn dit idd belangrijke criteria aangezien de meeste van ons er hun dagelijkse ritjes mee maken. Dat is waarom je de hardcore hatches weinig ziet rondrijden.sitechris schreef:Vanwege het verbruik, de beenruimte achter en/of de kofferruimte?
Dan moet de subjectieve NL test je als muziek in de oren klinken.sitechris schreef:Of vanwege prestaties, wegligging, remmen etc. Ik denk het laatste. Maar dat wordt in dergelijke testen te weinig meegenomen.

En al jaren hetzelfde.sitechris schreef:Zeker, de conclusie van de test is meer dan terecht.
Maar de conclusie van de NL test is eigenlijk dat jij de verkeerde auto hebt gekocht. De GTI is "echt goed", "scherpte in de besturing" en "wow" van iemand die de hele tijd de Megane loopt op te hemelen en moet toegeven dat de allround Duitser dicht in de buurt komt. Over een tijdje rijd jij weer GTI, let op mijn woorden!


- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Autoweek
@Hagar: wat wel een verschil maakt, ik rijd de Megane RS als tweede auto. Dan kun je prima leven met zijn minpuntjes en gebruik ik hem selectief en alleen voor de fun. Voor het gewonere verkeer stap ik in mijn Seat Leonnetje TDI FR (soort van junior GTI-tje, erg prettige auto). Dus ik heb voor nu de perfecte auto gekocht. Puur voor de hobby en voor het knallen. Dus je conclusie dat ik de verkeerde auto gekocht heb deel ik zeker niet met je. Ik moet er idd wel eens de Randstad voor uitrijden, maar dat doen we dan maar eens. Ik ben al op de Ring geweest, binnenkort naar Assen, volgend jaar naar Spa-Franchorchamps. Je moet er alleen wat meer tijd in steken voordat je bij de locatie bent 
En dan je opmerking dat ik binnenkort weer GTI ga rijden? Dat sluit ik zeker niet uit. Ik kan wel roepen dat ik deze auto 4 jaar ga rijden, maar ik heb mijn privé auto's altijd binnen 2 jaar omgeruild. En ik merk dat als ik kijk naar mijn autogeschiedenis de laatste jaren dat ik een beetje een jojo ben tussen cruisers en scherpere auto's.
BMW 330XD (cruiser)
BMW 130i M-pakket (scherpe hot-hatch)
VW Golf GTI 6 (allrounder)
Megane RS Cup (scherpe hot-hatch)
Nu zit ik nog in mijn eerste jaar en is er (zoals altijd) sprake van totale adoratie als het om mijn auto gaat. Dat was bij de vorige auto's ook zo. De minpunten hoon ik weg. Dus ik ben benieuwd hoe mijn 2e jaar met de RS gaat verlopen. Tot op heden heeft geen enkele funauto mijn tweede jaar overleefd, ook de GTI 6 niet. Dan komt het moment dat je je wellicht gaat ergeren aan de minpunten en wat als je opeens mechanische shit met je auto krijgt? Dan kan de liefde snel voorbij zijn.
En dan is de GTI 7 uiteraard een serieuze kanshebber. Ik heb nog steeds een zwak voor de GTI (anders zou ik hier allang weg zijn) en de GTI 6 is me natuurlijk prima bevallen. En natuurlijk wordt mijn liefhebbers hart ook getriggerd door speciale edities. Bv een ED 40 bij de GTI 7. Of de nieuwe Golf R. Of de Megane Red Bull Edition die laatst is uitgekomen. Ik baalde wel dat ik net wat te vroeg was, zoals ik bij mijn GTI 6 net te vroeg was en de ED35 ben misgelopen. Dus ja......wie weet in de toekomst????

En dan je opmerking dat ik binnenkort weer GTI ga rijden? Dat sluit ik zeker niet uit. Ik kan wel roepen dat ik deze auto 4 jaar ga rijden, maar ik heb mijn privé auto's altijd binnen 2 jaar omgeruild. En ik merk dat als ik kijk naar mijn autogeschiedenis de laatste jaren dat ik een beetje een jojo ben tussen cruisers en scherpere auto's.
BMW 330XD (cruiser)
BMW 130i M-pakket (scherpe hot-hatch)
VW Golf GTI 6 (allrounder)
Megane RS Cup (scherpe hot-hatch)
Nu zit ik nog in mijn eerste jaar en is er (zoals altijd) sprake van totale adoratie als het om mijn auto gaat. Dat was bij de vorige auto's ook zo. De minpunten hoon ik weg. Dus ik ben benieuwd hoe mijn 2e jaar met de RS gaat verlopen. Tot op heden heeft geen enkele funauto mijn tweede jaar overleefd, ook de GTI 6 niet. Dan komt het moment dat je je wellicht gaat ergeren aan de minpunten en wat als je opeens mechanische shit met je auto krijgt? Dan kan de liefde snel voorbij zijn.
En dan is de GTI 7 uiteraard een serieuze kanshebber. Ik heb nog steeds een zwak voor de GTI (anders zou ik hier allang weg zijn) en de GTI 6 is me natuurlijk prima bevallen. En natuurlijk wordt mijn liefhebbers hart ook getriggerd door speciale edities. Bv een ED 40 bij de GTI 7. Of de nieuwe Golf R. Of de Megane Red Bull Edition die laatst is uitgekomen. Ik baalde wel dat ik net wat te vroeg was, zoals ik bij mijn GTI 6 net te vroeg was en de ED35 ben misgelopen. Dus ja......wie weet in de toekomst????
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 8 gasten