Controleren chiptuning?
Controleren chiptuning?
Hallo allemaal!
Ik ga binnenkort kijken bij een 2008 GolfV GTI, welke volgens de eigenaar gechipt zou moeten zijn naar 265pk.
Ik ben in het bezit van VCDS.
Is er een mogelijkheid om middels VCDS erachter te komen of de ECU daadwerkelijk gechipt is?
Ook zou de DSG aangepast zijn, is dit te checken?
Graag hoor ik het van jullie(evt ook met een How-to)
Gr. Niels
Ik ga binnenkort kijken bij een 2008 GolfV GTI, welke volgens de eigenaar gechipt zou moeten zijn naar 265pk.
Ik ben in het bezit van VCDS.
Is er een mogelijkheid om middels VCDS erachter te komen of de ECU daadwerkelijk gechipt is?
Ook zou de DSG aangepast zijn, is dit te checken?
Graag hoor ik het van jullie(evt ook met een How-to)
Gr. Niels
- HC1973
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:55
- Type auto: Golf VI GTI
- Locatie: Regio Breda
Re: Controleren chiptuning?
Ik zou gewoon de facturen vragen. Weet je meteen zeker wie de tuning heeft gedaan.
Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black
Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black
Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
Re: Controleren chiptuning?
Het is volgens hem bij een kennis gedaan, zonder bon.
Gaat trouwens om een auto met buitenlands kenteken, chippen zou daar ook zijn gedaan.
Gaat trouwens om een auto met buitenlands kenteken, chippen zou daar ook zijn gedaan.
- HC1973
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:55
- Type auto: Golf VI GTI
- Locatie: Regio Breda
Re: Controleren chiptuning?
Klinkt wat vaag. Ik denk niet dat ik een auto wil kopen die 5 jaar heeft gereden met "chip van een kennis". Ik zou goed orienteren. Er is zat te koop wat wel een duidelijk verhaal/historie heeft.
Bij twijfel of slecht gevoel gewoon laten staan.
Bij twijfel of slecht gevoel gewoon laten staan.
Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black
Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black
Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Controleren chiptuning?
Plus één.HC1973 schreef:Klinkt wat vaag. Ik denk niet dat ik een auto wil kopen die 5 jaar heeft gereden met "chip van een kennis". Ik zou goed orienteren. Er is zat te koop wat wel een duidelijk verhaal/historie heeft.
Bij twijfel of slecht gevoel gewoon laten staan.
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Controleren chiptuning?
Je kan een log maken van de turbodruk, dan zie je snel genoeg of die gechipt is.
Re: Controleren chiptuning?
Weet jij wat de standaard druk moet zijn, en hoeveel globaal om op 265pk te komen?
En in welke meergroep kan ik dat het beste controleren?
En in welke meergroep kan ik dat het beste controleren?
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Controleren chiptuning?
meetwaardenblok 115.
Hoog op toeren moet de turbodruk gewenst op 2000mbar blijven staan, om 265pk te kunnen halen (turbo zal rond de 1800mbar leveren bij 6500rpm).
Maar niet alleen turbodruk is bepalend, als ze hem op lambda 0.72 zetten (veels te rijk), dan KOST dat je vermogen (meetwaardenblok 31).
Hoog op toeren moet de turbodruk gewenst op 2000mbar blijven staan, om 265pk te kunnen halen (turbo zal rond de 1800mbar leveren bij 6500rpm).
Maar niet alleen turbodruk is bepalend, als ze hem op lambda 0.72 zetten (veels te rijk), dan KOST dat je vermogen (meetwaardenblok 31).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: Controleren chiptuning?
Thanx Mark!
Hier kan ik wel wat mee!
Hier kan ik wel wat mee!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten