Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Opzich een goede oplossing, ook tegen het verkolen van je inlaat kleppen en vervuiling van het spruitstuk.
Ik wilde net zeggen... je moet het echter niet voor de gasklep plaatsen, de gasklep kan slecht tegen water. Later in video 2 is dit opgelost als ik het goed begrijp.
Mijn duits is niet je van het..
Maar op dat laatste filmpje wordt het wel redelijk duidelijk uitgelegt.
Ziet er wel gaaf uit!
Nu nog iemand die het hier op het forum als eerst. Werkend op zijn auto heeft.(gelijk vermogens uitdraai)
Ben wel nieuwsgierig.
Maar zou zelf de gok zelf niet durven nemen..
Vind dit soort dingen wel intressant blijft het volgen.
Op de hoop dat dit topic niet te snel dood bloed.
Ik heb er een tijd geleden behoorlijk ver in verdiept.. Ja het idee is goed en ja het kan ook goed werken maar er zitten ook grote nadelen aan.....
Heb echter ook al een keer ondervonden dat het totaal geen vermogen oplevert echter alleen maar een vermogens afname. Dit heeft te maken met de mogelijkheden van het plaatsen van de nozzle....
Die is ook wel essentieel maar officieel hoort het ook al te werken met alleen water. Wat ik persoonlijk het enge aan dit spul vind. Gaat je nozzle om wat voor reden dan ook stuk. Dat je dan een waterslag maakt en je een complete motor afschrijft. (water is niet comprimeerbaar)
het set werkt wel degelijk ..!! je moet natuurlijk wel een goede tuner het laten doen. Let er wel op dat als je een kitje besteld dat je de goede krijgt want snow performance geeft alleen maar 1 set aan maar er zijn 2 type sets een frequentie of voltage regeling .. Het is zeker een aanrader om te doen als je toch de auto wil laten chippen. ik heb mijn set via usa laten komen en toen was die nog 100 euro goedkoper dan dat die in duitsland gehaald zou worden. nadelen kan ik echt niet zeggen hoor want als je en auto laat chippen bij iemand in de schuur op zonder bank heb je net zo goed kans dat je auto kapot loopt.Ik heb weken lopen uitzoeken hoe of wat ik wilde en ben op dit set gekomen en ben tevreden. wilde eerst de stage 3 pakken maar de maf geregelde is toch preciezer .. een nadeel wat ik verwacht als je een map uitvoering pakt bij een kleine turbo of een turbo die geen druk bovenin stabiel houd is dat die bij vollast op t einde minder gaat inspuiten wat je dus niet moet hebben bij top vermogen..
@spuugemmer.. die nozzles kunnen niet kapot gaan waardoor die meer gaat doorlaten.. ze kunnen alleen verstoppen. werkt gewoon zelfde als een sproeier van een scooter/vespa .. een nozzle word niet aangestuurd door een ecu hij krijgt dus alleen maar brandstof als de pomp begint te pompen.
Als ik het goed begrijp, als je dit systeem ingebouwd hebt, kun je het eventueel uitschakelen en doorrijden zoals je altijd al deed? Of moet je standaard en kannetje water/methanol achterin hebben staan?
ik rijd met 50-50 water meth.. en heb een 9liter tank erin.. en ik moet die om de 3 tank beurten bijvullen maar dan is die niet leen.. ik rij ook vrij pittig met de auto.het systeem werkt alleen als het nodig is .. je kan van 0-200 ook zonder dat de kit aanspringt rijden. het is afhankelijk hoeveel lucht dat de motor aanzuigt .. bij deellast is het systeem dus niet in werking.. pas als het systeem de gewenste aantal volt heeft bereikt door de airflow dan komt het in werking en loopt ook naarmate meer lucht er aangezogen word de druk van de pomp op dus een stijgende lijn van inspuiting.. niet meteen volle druk .
Je kan dus bij wijze van spreken naar spanje rijden zonder dat je een druppel meth verbruikt.. maar je kan ook zodanig rijden dat je na 300km al je tank moet vullen..
hier wat foto's... zoals je ziet word de inlaat ijskoud .. foto is genomen met 30gr buiten temp. de inlaat was helemaal gecondenseerd aan de buitenkant na een stuk flink gas te hebben gegeven.
dan detecteert de ecu dat die te arm loopt en gaat die in noodloop.. heb ik al meegemaakt .. maar er zit een nivo regelaar bij dus die geeft aan als de tank leeg raakt.
Crokko schreef:Fascinerend. Ziet er echt "cool" uit.
Wat gebeurt er als 50/50 op is en je gaat een flink op het gas?
dat ligt er weer aan of je hem op max laat chippen....
stel zo als mijn auto is gechipt op 98 ron.... dan zal de ecu alleen maar terug regelen en niet in nood loop.
alleen haal je dan niet het max uit het water/methanol injectie.
echter krijg je nog steeds vermogen winst (vergelijkbaar met e85 mix)
en houd het je inlaat systeem schoner.